Mikä kasvisruuassa kiehtoo teitä? Maku, keveys vai joku muu?
Kommentit (87)
Eettisyys ja terveellisyys. Plussana ekologisuus ja raamatunmukaisuus, mutta ne ei ole se ykkösjuttu.
Voi syödä aika paljon lihomatta. Siinäpä se totuus sieltä korulauseiden takaa.
On hyvää ja terveellistä. Teen sitä joskus.
Se ettei tule syöpää punaisesta lihasta ja keveys ja muut terveysvaikutukset. Nykyään yhä enemmän myös ekologisuus.
Rakenne. Kasvisruuan koostumus on lähes aina miellyttävä. Olen autisti ja monet liharuuat ovat koostumukseltaan epämiellyttäviä. (joko säikeisiä tai niljakkaita)
Eläinrakkaana ihmisenä puhdas omatunto maistuu aika hyvältä kasvisruokia syödessä.
Kiehtoo se, miksi se ei pidä nälkää kuin puoli tuntia. Ihan eri jos syö puoli kiloa kasviksia vs puoli kiloa lihaa. Jälkimmäinen pitää nälkää hyvin.
Maku, rakenne. Ekologisuus ja eettisyys. Mahdollisesti myös terveellisyys ja keveys eli on ravittu olo mutta ei ole sellainen kamala epämukava olo syömisen jälkeen.
Olin 5 vuotta kasvissyöjä kun sitten tässä kuukausi sitten päähän pälkähti että kokeilenpa lihaa. Alkuun vatsa kipeytyi mutta meni ohi.
Liharuoka nyt vaan pitää nälkää paremmin poissa ja alkoi kyllästyttää kasvisproteiinit ja niiden puiseva maku. Possua en syö.
Maku, terveellisyys. Mä oikeasti pidän useimpien kasvisten mausta (pl. fenkoli), ja lempiruokanikin ovat kasviksista: gazpacho, mustatorvisienikeitto, rassolnik, ranskalainen sipulikeitto.
Liha on jotenkin epämääräistä/ epämiellyttävää. Kasvikset ovat hyviä, maistuvia, ei tarvi ketään tappaa niiden takia.
Maku. Se on ainoa asia, josta välitän ruuan suhteen.
Se ettei niissä ole eläinten raatoja.
Vierailija kirjoitti:
Eettisyys ja terveellisyys. Plussana ekologisuus ja raamatunmukaisuus, mutta ne ei ole se ykkösjuttu.
Jos puhut raamatusta niin eläimiäkin syödään niinkuin muutkin eläimet. ihminen on myöskin eläin. Tosin pahin kaikista mutta menepä sanomaan muille luonnon elukoille ei toista saa syödä ja jos ei..kuolevat nälkään.
Maku ehdottomasti eniten, sitten eettisyys
Maku ja terveys.
The only fears we have to fear is these fears itself.
Maku, keveys ja ruokailun jälkeinen hyvä olo. Nälkä lähtee mutta ei tule tukala olo