Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmiset uskottelevat itselleen ettei 2000e nettopalkka riitä elämiseen

Vierailija
28.07.2025 |

Sairasta

Kommentit (275)

Vierailija
261/275 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jää mitään käteen perinnöstä verojen jälkeen? Joopa joo :D 20 000 alle jäävät perinnöt on ensinnäkin verottomia ja isommissakin vero varsin kohtuullinen, eikä varmasti ole 100%

Vierailija
262/275 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulle ei ole, olen eri kuin jolle ilmeisesti kuvittelit vastavasi. Päätin kirjoittaa kommenttini kun aloit diagnosoimaan toista keskustelijaa vaikka selvästi olet itse se, joka nyt ei hoksaa. Minä sivustaseuraaja olen ymmärtänyt oikein hyvin mitä tuo toinen kirjoittaja tarkoittaa. "

Ai ai ai! En diagnosoinut vaan KYSYIN, onko autismidiagnoosi. Jos koet autistina olemisen negatiivisena asiana, se kertoo enemmän sinusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/275 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minulle ei ole, olen eri kuin jolle ilmeisesti kuvittelit vastavasi. Päätin kirjoittaa kommenttini kun aloit diagnosoimaan toista keskustelijaa vaikka selvästi olet itse se, joka nyt ei hoksaa. Minä sivustaseuraaja olen ymmärtänyt oikein hyvin mitä tuo toinen kirjoittaja tarkoittaa. "

Ai ai ai! En diagnosoinut vaan KYSYIN, onko autismidiagnoosi. Jos koet autistina olemisen negatiivisena asiana, se kertoo enemmän sinusta. 

Kyllä se nimenomaan oli sinun puolestasi loukkaavana ja toisen lyttäämiseen tarkoitettu keittiödiagnoosi aivan selvästi. Suorastaan törkyistä käytöstä, täällä näkee monenlaista mutta tuollainen on jopa aivan erityisen alhaista kastia. 

Ja ei, en koe autismia välttämättä negatiivisena asiana, autismia on monenlaista. 

Vierailija
264/275 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää se hyvinkin. Palkkani 2200 netto. Vuokra 380 johon sisältyy vesi ja sauna, netti 37, sähkö 30, bensa 150 kk, ruoka 250 euroa kk. Kulut siis noin 850 kk. Muita kuluja voi olla harrastukset kuten kalastus  niihin menee 100 euroa kk. Minulle jää 1200 euroa säästöön mutta yleensä jää 1000 euroa kk säästöön. Olen säästänyt 13 vuoden ajan.

Vierailija
265/275 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä edes 3000€, Suomi on niin kallis maa. Kaikkien palkat pitäisi kaksinkertaistaa.

Näin on, 3500€ eikä jää sinkulle mitään käteen asumisen ja autoilun jälkeen. Tonni menee asumiseen, tonni autoon ja jollain pitäisi vielä elää.

Jälleen kerran, olisiko aika tarkastaa omat menot ja suhteuttaa kulurakenne omiin tuloihin? Asun Tampereella kasvukeskuksessa ja ajan pari vuotta vanhalla autolla. Niiden kuluihin menee yhteensä alle tuhat euroa kuussa, vaikka siis omistan asunnon ja auton yksin.

Vierailija
266/275 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nälkäpalkka

huomaan että täällä käy vain kelan elättejä

Vierailija
267/275 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittää ja puolet tuosta menee usein vielä säästöön ja sijoituksiinkin.  Velaton asunto hyvien kulkuyhteyksien päässä eikä muita elätettäviä. Ihan eri tilanne kuin jos asuisin vuokralla tai olisi vielä asuntolainaa tai olisi muita elätettäviä. Tai tarvitsisin auton. 

268/275 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lapsia silloin tuo on liian pieni palkka.

ellei asu maaseudulla.

The only fears we have to fear is these fears itself.

Vierailija
269/275 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt ihan ok mukavasti 1800 € nettopalkalla pari vuotta sitten. Oli auto ja kaksi lasta. Mutta en elänyt yksin, vaan jaoin asumiskulut miehen kanssa. Toki jouduin maksamaan kaikki oman autoni kulut ja pienemmän lapsen päiväkodin, mutta asunnosta vain puolet menoista ja puolet perheen ruokaostoksista. Ei erityisen rahakasta elämää, mutta kyllä tuolla pärjää. Tällä hetkellä palkka on hiukan korkeampi ja elintaso on käytännössä sama, koska kaikki tuntuu kallistuneen.

Vierailija
270/275 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään osa-aikaisella tonnin palkalla Helsingissä:

tavallisella pyörällä töihin kesät talvet joka päivä

ei aamupalaan, syön kaurapuuron kun tulen töistä kotiin iltapäivällä

taloyhtiön ilmainen, eli hitain netti

ei maksukanavia

en wolttaa

ostan kirpputorilta tavarat ja vaatteet

...ja vain jos vanha rikkoutuu ja yritän ensin korjata ne itse

otan sukulaisilta pois heitettäviä tavaroita ja myyn torissa

jne...

Vierailija
271/275 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noilla tuloilla perintömökkiä korjata. Kädestä suuhun elämistä.

Vierailija
272/275 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu asumiskuluista. Heksingissä ne on ihan tolkuttomat, jos on lapsia ja pitää olla heillekin tilaa.

Hesassa asuminen onkin järkevintä järjestää Kela Goldilla. Saa myös runsaasti lisää  vapaa-aikaa kun ei tarvi käydä töissä.

Vierailija
273/275 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ja puolisoni nettopalkat ovat hieman yli 2000 euroa kummallakin. Lapsia ei ole ja olemme pärjänneet hyvin. Monilla tilanne että tuolla 2000 eurolla pitäisi elättää koko perhe. Meillä taas talouden yhteiset kulut jaetaan kahtia koska molemmat tienaamme ja sen jälkeen jää kummallekin todella mukavasti säästöön tuostakin. 

Vierailija
274/275 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
275/275 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi