Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeistolainen poliittinen ajattelu vs. käyttäytyminen

Vierailija
28.07.2025 |

Olen entinen kokoomusäänestäjä. Nykyisen sosiaaliluokkani (korkeakoulutettu, hyvätuloinen, yrittäjä) kriteereillä minun pitäisi olla sitä edelleen, mutta en ole. En vaan pysty. Ajatus on vastenmielinen. Lopetin äänestämisen, koska osa oikeistosta on muuttunut niin tyhmäksi, etten häpeämättä sitä voi äänestää, ja myös siksi, että liberaalioikestolaisuus on enää hiuskarvan varassa Kokoomuksessakin. Esimerkkejä, joiden vuoksi lopetin äänestämisen, enkä tule sitä aloittamaan: Susanna Koski, Wille Rydman, Atte Kaleva ja Tere Sammallahti. Ja lukuisat muut kenttäkokkareet, joilla kyky ja substanssi eivät kohtaa.

Kuitenkin olen suurista teeseistä samaa mieltä: yksilöllä tulee olla vapaus mutta myös vastuu, talous on saatava kuntoon, julkisen sektorin koko tulisi minimoida (kuitenkin niin, ettei ideologisesti yksityistetä kaikkea toimivaa, eikä tehdä äkkiliikkeitä), markkinataloutta pitäisi tukea ja politiikassa tarvitaan ideologian sijaan realismia ja neuvottelutaitoja. Mutta eihän nyky-kokoomus tällaista aja. PS:ää en viitsi edes mainita, koska sen porukan tyhmyyttä ei kestä varmaan edes Halla-Aho itse.

Mutta esitän kysymyksen kaikille vihervassaria täälläkin hokeville aivokääpiöille: milloin lakkaatte tekemästä omalle ajatussuunnallenne valtavaa hallaa? Uskon, että suomalaiset ovat tolkun väkeä, ja oikeisto tulee kokemaan ennennäkemättömän mahalaskun teidän idiotismirummutuksenne tähden.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mitäs kritiikkiä sinulla oli vihervasemmistosta tarjota?

Ei mitään, koska ideologiaan ei sovi omien arvostelu.

Et ole koskaan ollut Kokoomuslainen tai edes keskituloinen. Et ymmärrä miksi vasemmiston äänestäminen on ihan absurdi ajatus.

Huonokin oikeisto on parempi kuin paras vasemmisto.

Vierailija
2/38 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole koskaan ollut Kokoomuslainen tai edes keskituloinen. Et ymmärrä miksi vasemmiston äänestäminen on ihan absurdi ajatus.

Minua ei kiinnosta tarjota vasemmistosta kritiikkiä. Sen ne tekevät itse parhaiten. Nyt on kysymys oikeistosta, jota haluaisin äänestää, mutta en voi, koska suoraan sanottuna se edesauttaa järjetöntä totalitarismia ja tyhmyyden voittoa järjestä tällä hetkellä.

Kirjoituksesi on oiva esimerkki suomalaisesta nykypöhöoikeistosta, joka ei osaa puolustaa tekemisiään muun kuin vasemmiston pelon kautta, ja senkin se tekee hyökkäämällä ja tuhoamalla, ei luomalla parempaa maata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kiinnosta tarjota vasemmistosta kritiikkiä. Sen ne tekevät itse parhaiten. Nyt on kysymys oikeistosta, jota haluaisin äänestää, mutta en voi, koska suoraan sanottuna se edesauttaa järjetöntä totalitarismia ja tyhmyyden voittoa järjestä tällä hetkellä.

Kirjoituksesi on oiva esimerkki suomalaisesta nykypöhöoikeistosta, joka ei osaa puolustaa tekemisiään muun kuin vasemmiston pelon kautta, ja senkin se tekee hyökkäämällä ja tuhoamalla, ei luomalla parempaa maata.

Sopii antaa esimerkkejä näistä tyhmyyksistä.

Vierailija
4/38 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

So

Viimeisin mieleentuleva: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011388952.html

Vierailija
5/38 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
6/38 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulet nyt olevasi jotenkin mielenkiintoinen? No, et ole. 

Vierailija
7/38 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Sammallahti-Kaleva -keissi on idioottimaista. Kaverit houkuttelevat luulottelemalla Suomelle huonoa mainetta ja ääriainesta, vain jonkin heidän mielestään liian pulskan äidin vuoksi. Olisiko kannattanut kysyä toimistolta ensin, onko tämä hyvä tapa viedä oikeistoa eteenpäin Suomessa, ja taata Suomen turvallisuutta?

Vierailija
8/38 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulet nyt olevasi jotenkin mielenkiintoinen? No, et ole. 

Arvaat varmaan, kuinka mielenkiintoinen sinä olet. Tämä ei ollut kysymys sitten.

Vierailija
9/38 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt päin vastoin kuin aloittajalle. Olen entinen vihervassari, mutta en oikein ole löytänyt puoluetta, jota äänestää.

Vierailija
10/38 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kravattipersut valtaavatkin kokoomusta. Missä ovat nuoret alexanderstubbit, jyrkikataiset ja petteriorpot, siis arvoliberaalit sivistysporvarit? Horisontissa ei sarasta nuoren polven liberaalien marssia kokoomuksen eturiviin. Ajan henki ovat muuttaneet kokoomusta. Se tosin voi tarkoittaa perussuomalaisille kannatuspohjan kaventumista.

Vierailija
11/38 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa näitä oikeisto-vasemmisto - väittelyitä. Molemmissa on omat hyvät puolensa ja omat huono puolensa. 

Minä äänestän edelleen Kokoomusta pääasiallisesti siksi, että Kokoomus on yrittäjien ja yritysten puolella. Meillä muilla ei ole töitä, jos yrityksillä ei mene hyvin. Minusta politiikassa on ennen kaikkea kyse talouden hoidosta. Joku muu näkee politiikan perustelut toisin.

Vierailija
12/38 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on käynyt päin vastoin kuin aloittajalle. Olen entinen vihervassari, mutta en oikein ole löytänyt puoluetta, jota äänestää.

Mitäs Nalle Wahlroos, entinen taistolainen, äänestää?

Vierailija
13/38 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tuonkin. Vihervassareiden pahin poliittinen itsemurhateko on laskea vaalivoiton jälkeen voittanut kenttä ääneen. Sen jälkeen voi sanoa, että vihervasemmistostereotypiat eivät ole pelkkiä stereotypioita.

Vierailija
14/38 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisin, että kokoomusta. Miten niin?

Vierailija
15/38 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääriaines äänestää aina äärilaitoja.

Vierailija
16/38 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestämisestä on tullut entistä selvemmin vain keino kasvattaa omia tulojaan. Ei ole mitään "ideologioita", on vain kyse siitä, voinko saada lisää rahaa jonkun toisen taskusta.

Vierailija
17/38 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa näitä oikeisto-vasemmisto - väittelyitä. Molemmissa on omat hyvät puolensa ja omat huono puolensa. 

Minä äänestän edelleen Kokoomusta pääasiallisesti siksi, että Kokoomus on yrittäjien ja yritysten puolella. Meillä muilla ei ole töitä, jos yrityksillä ei mene hyvin. Minusta politiikassa on ennen kaikkea kyse talouden hoidosta. Joku muu näkee politiikan perustelut toisin.

Se vaan, kun kokoomus ei todellisuudessa ole yritysten eikä varsinkaan yrittäjien puolella. Ainoastaan suuromistajien. Yrityksessään itse työskentelevä pienyrittäjä ei todellakaan hyödy vaan pelkästään kärsii kokoomuksen politiikasta.

- yrittäjä

Vierailija
18/38 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä tynnyrissä olet elänyt viime ainoina? Nykykokoomus on vain ja ainoastaan pörssiyhtiöiden puolella. Pienet ja keskisuuret yritykset ovat kärsineet ja pahasti kostohallituksen kourissa.

Vierailija
19/38 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vaan, kun kokoomus ei todellisuudessa ole yritysten eikä varsinkaan yrittäjien puolella. Ainoastaan suuromistajien. Yrityksessään itse työskentelevä pienyrittäjä ei todellakaan hyödy vaan pelkästään kärsii kokoomuksen politiikasta.

- yrittäjä

Millä tavalla vasemmisto hoitaa yrittäjien asemaa kokoomusta paremmin?

Vierailija
20/38 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestämisestä on tullut entistä selvemmin vain keino kasvattaa omia tulojaan. Ei ole mitään "ideologioita", on vain kyse siitä, voinko saada lisää rahaa jonkun toisen taskusta.

Ehkäpä tämä on ollut joidenkin poliittisten ryhmien tarkoitus, Saattaa mahdollisimman suuri osa kansasta ns. tukiriippuvaisiksi. Helpommin hallittavaksi? Vasemmisto ei rakasta köyhiä, se rakastaa köyhyyttä. Köyhien vastoinkäymisten painamia hartioita pitkin voi kiivetä Arkadianmäelle. Totta kai sivistysvaltio auttaa köyhiä. Se onnistuu talouskasvulla. Vasemmiston ja vihreiden suhde talouskasvuun on jakomielitautinen. Sitä vähän niinku halutaan, mutta silti vastustetaan kasvun ideologiana. Suurin talouskasvu syntyy, kun luonnonvaraa käytetään mahdollisimman vähän ja sille luodaan ihmistä kiihottava taika-arvo. . Talous on yhä enemmän ei-kosketeltavia asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan