Miksi et ole uskovainen?
Miksi sinä et ole etkä edes tahdo olla uskovainen?
Kommentit (357)
Vierailija kirjoitti:
Olkoon Jumala ihmisen mielestä hyvä tai paha niin ihminen ei häntä tyhjäksi voi tehdä 😐
Eipä häntä mielipiteillä olemassaolevaksikaan saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatii kyllä jo aika sokeaa uskoa että voi vakavalla naamalla sanoa että universumin verran materiaa pölähti täysin tyhjästä ilman kummempaa tarkoitusta ja sen jälkeen elämää syntyi elottomasta materiasta sattumalta 😅
Vielä sokeampaa uskoa vaatii, että mielikuvitusukko pölähti tyhjästä ja loi tyhjästä universumin, jotta voisi vahdata luotujaan ja vaatia heiltä palvontaa. Suorastaan umpisokeaa. Olet hokenut tyota niinsanottua argumenttiasi ihan päntiönään ketjuissa etkä mieti yhtään mitä sinulle on vastattu. Tyypillinen nettiluulevainen, omiensa keskuudessa suuri sankari.
Sinua vain keljuttaa, kun ei se tieteisusko ole loppujen lopuksi sen kummempaa.
PS. Tulen postaamaan argumenttiani jatkossakin.
Koska monet raamatulliset asiat ovat hyvinkin epäloogisia, tai oikeastaan kuinka epälooginen ja ristiriitainen jumala on kokonaisuudessaan. Jumalaa pidetään kaikkitietävänä ja valtiaana, joten hän tiesi kaiken mitä tulee tapahtumaan jo ennen kuin loi kaiken, joten miksi hän suuttuu asioista jotka hän jo tiesi tapahtuvan? Hän on myös kaikkivaltias, joten hän olisi voinut korjata asiat ja muuttanut niitä niin että maailma olisi pysynyt puhtaana ja "täydellisenä", mutta ei, hän mieluummin rankaisee maailmaan asiasta, jonka hän oikeastaan itse aiheutti.
Puhutaanpa seuraavaksi sitten synnistä, tai tarkemmin niistä seitsemästä kuolemansynnistä. Jumalahan itse on tehnyt viittä näistä synneistä ja ne mihin hän on sortunut, ovat: Viha, ylpeys, laiskuus, kateus ja ahneus. Vihaa ei tarvitse edes selittää eikä myöskään ylpeyttä. Kateus syntyy siitä kun ihmiset palvovat muita jumalia, ahneus seuraa tätä koska hän haluaa ahnehtia kaiken ihmisten palvonnan vain itselleen. Laiskuus esiintyy jo sillä että hän ei oikeastaan yrittänyt tehdä korjausliikkeitä kaikelle pahalle minkä hän itsessään lopulta aiheutti.
Viimeiseksi tartun kiinni tuohon raamatun profetioiden toteutuminen. Siis minäkin voin ennustaa että tulevaisuudessa suuri johtaja tulee tulipallon nielaisemaksi, en tietenkään anna mitään päivämäärää tai aikaa milloin se tapahtuu, voi tapahtua huomenna, kuukauden päästä tai jopa tuhansien vuosien päästä. No sanotaan että noin kymmenen vuoden päästä jonkin suuren yrityksen perustaja jää katumaasturin alle ja sen kylkeen on kirjoitettu 'Fireball', minähän voin sen jälkeen sanoa että minun ennustukseni ja profetiani kävi toteen.
Monet raamatun profetiat ovat samaa luokkaa ja ne ovat myös itsestään selvyyksiä. Kuka tahansa voi poimia jonkun maailmalla tapahtuneen asian ja sitten verrata sitä raamatun ennustukseen ja väittää kuinka ne liittyvät toisiinsa. Olisi paljon hienompaa jos olisi tarkat päivämäärät näille tapahtumille, sehän ei olisi kaikkitietävältä hankala antaa niille jotka kirjoittivat nämä asiat alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolemanpelko on fobia, joka rajoittaa elämää. Itseään toki pitää suojella mutta rukoilut ja uskomukset on yhtä tyhjän kanssa.
Koko kuolemanjälkeinen elämä on tuotteistettu uskontojen toimesta, vaikka kukaan ei oikeasti tiedä mitä tapahtuu muuta kuin, että elämä loppuu.
Kai ymmärrät että raivokas ateismisi on uskonto.
Ateismi ei ole uskonto, mutta maailmassa on uskontoja joiden oppiin ei kuulu jumalaa. Tällaiset uskonnot ovat ateistisia uskontoja.
Ateismi = ei jumalaa
monoteismi = yksi jumala
polyteismi = monta jumalaa
On minulla sentään jotain jäänyt mieleen uskonnon tunneilta.
Olen sillä tavalla autistinen, että uskonnollisuus ei sovellu minulle. Uskon mitä uskon, enkä edes joka päivä samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Koska monet raamatulliset asiat ovat hyvinkin epäloogisia, tai oikeastaan kuinka epälooginen ja ristiriitainen jumala on kokonaisuudessaan. Jumalaa pidetään kaikkitietävänä ja valtiaana, joten hän tiesi kaiken mitä tulee tapahtumaan jo ennen kuin loi kaiken, joten miksi hän suuttuu asioista jotka hän jo tiesi tapahtuvan? Hän on myös kaikkivaltias, joten hän olisi voinut korjata asiat ja muuttanut niitä niin että maailma olisi pysynyt puhtaana ja "täydellisenä", mutta ei, hän mieluummin rankaisee maailmaan asiasta, jonka hän oikeastaan itse aiheutti.
Puhutaanpa seuraavaksi sitten synnistä, tai tarkemmin niistä seitsemästä kuolemansynnistä. Jumalahan itse on tehnyt viittä näistä synneistä ja ne mihin hän on sortunut, ovat: Viha, ylpeys, laiskuus, kateus ja ahneus. Vihaa ei tarvitse edes selittää eikä myöskään ylpeyttä. Kateus syntyy siitä kun ihmiset palvovat muita jumalia, ahneus seuraa tätä koska h
En nyt sanoisi itsestäänselvyydeksi että kansa joka on hajaantunut pariksi tuhanneksi vuodeksi ympäri maapalloa pitää kulttuurinsa ja identiteettinsä ja vielä palaa takaisin sinne missä asuivat pari vuosituhatta sitten. Tämä siis vain yhtenä esimerkkinä.
"En nyt sanoisi itsestäänselvyydeksi että kansa joka on hajaantunut pariksi tuhanneksi vuodeksi ympäri maapalloa pitää kulttuurinsa ja identiteettinsä ja vielä palaa takaisin sinne missä asuivat pari vuosituhatta sitten. Tämä siis vain yhtenä esimerkkinä."
Niin, onko se kansa palannut takaisin sinne, missä asuivat pari vuosituhatta sitten? Juutalaisia on edelleen ympäri maailmaa ja Yhdysvalloissa juutalaisia on lähes yhtä paljon kuin Israelissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatii kyllä jo aika sokeaa uskoa että voi vakavalla naamalla sanoa että universumin verran materiaa pölähti täysin tyhjästä ilman kummempaa tarkoitusta ja sen jälkeen elämää syntyi elottomasta materiasta sattumalta 😅
Vielä sokeampaa uskoa vaatii, että mielikuvitusukko pölähti tyhjästä ja loi tyhjästä universumin, jotta voisi vahdata luotujaan ja vaatia heiltä palvontaa. Suorastaan umpisokeaa. Olet hokenut tyota niinsanottua argumenttiasi ihan päntiönään ketjuissa etkä mieti yhtään mitä sinulle on vastattu. Tyypillinen nettiluulevainen, omiensa keskuudessa suuri sankari.
Sinua vain keljuttaa, kun ei se tieteisusko ole loppujen lopuksi sen kummempaa.
PS. Tulen postaamaan argumenttiani jatkossakin.
Tiedekkään ei kyllä totuutena toitota mitään. Sillä sitä kutsutaankin alkuräjähdys teoriaksi. Se voi kumoutua tai jalostua tieteellisen tutkimuksen myötä. Uskon kanssa tieteellä ei ole tekemistä.
Uskovaiseksi ei voi ryhtyä, sanovat että tulevat uskoon.
Vierailija kirjoitti:
Olkoon Jumala ihmisen mielestä hyvä tai paha niin ihminen ei häntä tyhjäksi voi tehdä 😐
Niin, kun se on tyhjä alkujaankin.
Pääsevätkö kaikki taivaaseen kun maallinen matka päättyy?
Vierailija kirjoitti:
Jokainen luo oman taivaansa. Sielu on taivas. Näin ollen taivas on sellainen kuin siitä ajatuksin luot. Voit luoda siitä myös helvetin.
Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen. Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.
Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi.
Rauhan minä jätän teille: minun rauhani sen minä annan teille. En minä anna teille, niin kuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen luo oman taivaansa. Sielu on taivas. Näin ollen taivas on sellainen kuin siitä ajatuksin luot. Voit luoda siitä myös helvetin.
Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen. Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.
Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi.
Rauhan minä jätän teille: minun rauhani sen minä annan teille. En minä anna teille, niin kuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.
"Kaiken sen alla, mitä ajattelet on kaikki se mihin uskot."
Puhut sitä, mitä ajattelet.
Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
Autuaita ovat hengellisesti (sanoissaan) köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta.
Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.
Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat; ja me uskomme ja ymmärrämme, että sinä olet Jumalan Pyhä."
Vierailija kirjoitti:
Sielun jälleensyntyminen ainakin on totta. Todennäköisesti siis palaat takaisin maapallolle tai sielusi syntyy uudestaan jonnekin muualle. Helvetti ja taivas saattavat silti olla myös totta, mutta siitä minä en tiedä. Olen pahoillani, mutta en tiedä kaikkea.
Alan hiljalleen tulla varmaan uskoon. Aion mennä messuihin luterilaiseen ja ortodoksikirkkoihin ja päätän kumpaa tavoittelen kuuluvani.
Vierailija kirjoitti:
Kuolemanpelko on fobia, joka rajoittaa elämää. Itseään toki pitää suojella mutta rukoilut ja uskomukset on yhtä tyhjän kanssa.
Koko kuolemanjälkeinen elämä on tuotteistettu uskontojen toimesta, vaikka kukaan ei oikeasti tiedä mitä tapahtuu muuta kuin, että elämä loppuu.
Aika paljon on ihmisiä, jotka ovat kertoneen kuolemanrajakokemuksistaan (ja tiedän, tiede nämäkin 'selittänyt' aivojen toiminnan häiriöillä). Jokaisellehan se totuus vuorollaan selviää, kun loppu tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä häntä mielipiteillä olemassaolevaksikaan saa.
Ja sama toisin päin, ei myös olemattomaksi. Tulee myös ateistille päivä, kun totuus valkenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sielun jälleensyntyminen ainakin on totta. Todennäköisesti siis palaat takaisin maapallolle tai sielusi syntyy uudestaan jonnekin muualle. Helvetti ja taivas saattavat silti olla myös totta, mutta siitä minä en tiedä. Olen pahoillani, mutta en tiedä kaikkea.
Kristinuskossa mentiin jossain vaiheessa metsään tämän asian osalta. Nyt ollaan menty jo niin pitkään väärällä tulkinnalla, ettei ilmeisesti kehdata myöntää, että ollaan väärässä. On vähän niin kuin liian iso juttu.
Vierailija kirjoitti:
Eivät todellakaan. Luterilaisen kirkon luoma harha.
Uskonnon ja mielisairauden ainoa ero on se, että uskovainen on saanut muillekin uskoteltua, että hänen harhansa on totta. Se on psykiatrinen tartuntatauti. Toivottavasti uskovaisuus saadaan joku päivä tautiluokitukseen jonnekin skitsofrenian ja vaikeiden narsististen persoonallisuuden häiriöiden väliin.