Miksi et ole uskovainen?
Miksi sinä et ole etkä edes tahdo olla uskovainen?
Kommentit (357)
Mitä minä saan siitä, että uskon satu-ukkoihin ja levitän tietoa muillekin? Voin oman pääni sisällä uskoa mihin lystää ja jättää muut rauhaan.
Olen uskovainen eli uskon Jeesukseen, mutta käytännössä elän ihan tavallista elämää kuten kaikki muutkin. Välillä dokaan ja harrastan myös seksiä vaikka en ole naimisissa. En ole päässyt naimisiin, mutta seksi nyt on osa minua joten en ole seksittömyyttäkään oppinut. Eli ainoastaan eroan ateistista vain siinä että tunnustan uskovani Jeesukseen. Jotkut ovat sitä mieltä että uskovan pitäisi olla tietynlainen, mutta olen vain oma itseni.
Sehän ei ole ihmisen itsensä päätettävissä. Olen lukenut uskonnoista paljon (tehnyt myös uskontotieteen perusopinnot) ja on ihan absurdi ajatus, että minun sisälläni syttyisi uskonnollinen kokemus. Minun täytyisi muuttua ihmisenä todella paljon.
Ja toivon, etten muutu niin paljon. Pidän maailmankatsomuksestani, arvoistani ja myös siitä, mitä odotan kuoleman tuovan.
Vierailija kirjoitti:
Jos Aatami ja Eeva olivat ensimmäiset ihmiset jotka on luotu, miksi maapallolla elää n. 7 miljardia ihmistä? Ollaanko me kaikki siis sisäsiiton tulosta???
Kyllä. Oikeastaan vedenpaisumuksen jälkeen ihmisiä jäi jäljelle vain 8 joten nykyihmiskunta polveutuu noista 8:sta henkilöstä. Kansakuntien synty johtaa Baabeliin, missä Jumala sekoitti ihmisten kielet. Ihmiskunnan koko 8 miljardia on sen verran pieni väestypyramidi, joka tulee vain alle 3000 vuodessa. esim. viimeisen 50 vuoden sisällä ihmiskunta on triplaantunut. Vuonna 1900 ihmiskunnan koko oli vain 1,6 miljardia ja vuonna vain 0.2 miljardia. Tällä tavoin väestöpyramidi tukee nimenomana raamatun ilmoittamia aikamääriä.
siis vuonna 100 vain 200 miljoonaa ja vuonna 0 ihmiskunnan koko oli 150 miljoonaa
En usko ristukseen tai allahhiin, en putthaan enkä mettän jumalaan. Usko on heikkojen viimeinen toivo, hallinnan ja kontrollin väline. Aivan typerää uskoa moiseen. Tai hei, lukekaa Harry Potter kirjasarja, siinäkni on enemmän järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Koska en usko.
Miksi et usko?
Vierailija kirjoitti:
Joh.3:16.
Pöh. 3:16
Vierailija kirjoitti:
Joh.3:16.
Amen! 💗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolemanpelko on fobia, joka rajoittaa elämää. Itseään toki pitää suojella mutta rukoilut ja uskomukset on yhtä tyhjän kanssa.
Koko kuolemanjälkeinen elämä on tuotteistettu uskontojen toimesta, vaikka kukaan ei oikeasti tiedä mitä tapahtuu muuta kuin, että elämä loppuu.
Kai ymmärrät että raivokas ateismisi on uskonto.
Heh, kai ymmärrät, että tulkitsemasi raivokkuus on sinun mielikuvituksesi tuotetta kuten jumalasikin.
Vierailija kirjoitti:
Jos Aatami ja Eeva olivat ensimmäiset ihmiset jotka on luotu, miksi maapallolla elää n. 7 miljardia ihmistä? Ollaanko me kaikki siis sisäsiiton tulosta???
Ei tietenkään olla, sillä Aatami ja Eeva on satua. Hassua, että nykyään elää ihmisiä, jotka ottavat tosissaan pronssikautiset sepitteet. No, jos totta puhutaan, niin se on äärettömän surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolemanpelko on fobia, joka rajoittaa elämää. Itseään toki pitää suojella mutta rukoilut ja uskomukset on yhtä tyhjän kanssa.
Koko kuolemanjälkeinen elämä on tuotteistettu uskontojen toimesta, vaikka kukaan ei oikeasti tiedä mitä tapahtuu muuta kuin, että elämä loppuu.
Kai ymmärrät että raivokas ateismisi on uskonto.
Kai ymmärrät, että totisessa hurskaudessasi olet vallan lystikäs. Naurettavat uskomuksesi herättävät hilpeyttä. Ja se juuri saa sappesi kiehumaan.
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa on yli tuhat uskontoa ja kaikki väittävät olevansa se oikea.
Niin? Nyt ei ollut kyse uskonnoista vaan uskosta, kaksi täysin eri asiaa, sana uskonto ei ole mainittu Raamatussa.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäiset, ei ainoat.
Vierailija kirjoitti:
Olen uskovainen eli uskon Jeesukseen, mutta käytännössä elän ihan tavallista elämää kuten kaikki muutkin. Välillä dokaan ja harrastan myös seksiä vaikka en ole naimisissa. En ole päässyt naimisiin, mutta seksi nyt on osa minua joten en ole seksittömyyttäkään oppinut. Eli ainoastaan eroan ateistista vain siinä että tunnustan uskovani Jeesukseen. Jotkut ovat sitä mieltä että uskovan pitäisi olla tietynlainen, mutta olen vain oma itseni.
Aidon uskovan tunnistaa siitä että Jumalan henki asuu hänessä, sellainen ei harrasta avioliiton ulkopuolista seksiä tai dokaamista.