Isät, oppikaa tästä ajoissa. Isä, äiti ja pikkulapsi syömässä ulkona
Isä kantaa oman ruokatarjottimensa, kun äiti valitsee lapselle ruokaa toiselle tarjottimelle hoitotaukku olkapäällään. Kävelemään oppinut lapsi roikkuu hameenhelmasta kädellään ja äiti kantaa tarjotinta. Lapsi saa itkuisen väsymys-nälkä raivarin, kun ovat pöydässä. Isä alkaa syömään omaa ruokaansa ja sanoo, että toiset ruokailijat eivät varmasti pidä lapsen itkusta. Äiti sanoo, että hän itsekään ei ole syönyt sitten aamupalan ja käskee isää vahtimaan lasta, jotta hänkin saisi ruokaa. Äiti tulee takaisin oman ruokansa kanssa. Äiti syö itse ja saa lapsen syömään JA ÄITI ON VARMASTI JO EHTINYT AJATTELEMAAN, ETTÄ KUN LAPSI ON VÄHÄN ISOMPI, NIIN HÄN EROAA ITSEKKÄÄSTÄ ISÄSTÄ, JOKA EI OSAA REAGOIDA LAPSENSA TARPEISIIN OMA-ALOITTEISESTI, EIKÄ HUOMIOI VAIMOAAN.
Kommentit (398)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on hoitolaukku ja miksi se pitää olla mukana ruokaa hakiessa?
Tätä kummastelee mummoikäinen, jonka kaikki omat lapset ovat jo aikuisia, mutta lapsenlapsia ei ole. Eikä minulla ollut kovin usein hametta vaan farkkuihin pukeuduin, kun lapset olivat pieniä. Ei roikkuneet lapset hameenhelmassa.
Surullista, että noin tyhmä ihminen on siirtänyt geeninsä eteenpäin.
Mitä kummallista tuossa aloituksessa oli? Normaalia perhe-elämää. Isää voi kyllä ohjeistaa, varsinkin, jos on ensimmäinen lapsi kyseessä ja ensimmäinen kerta yhdessä ravimtolassa. Kylllä se siitä vuosien ja useampien lasten myötä tasoittuu. 48 vuotta aviossa 4 lasta ja lapsenlapsia.
Vierailija kirjoitti:
Perheestä unelmoivan naisen elämän tärkein valinta on tulevien lastensa isän valinta. Olkaa siis naiset tarkkana! Huono valinta heikentää elämänlaatua ja vähentää onnellisuutta enemmän kuin köyhyys tai mikään muu muuttuja elämässä.
Tämä on niin totta, paha vaan kun ympäristössä ei ollut ainuttakaan pikku lasta kun ap kuvaaman kultakimpaleen kanssa perhettä aloin perustaa. Kyllä siinä rakkaus aikuisvauvaan aika pian kuoli.
"Isää voi kyllä ohjeistaa"
MIKSI lähtökohtaisesti se isä toimii vain jos joku muu huolehtii koko ajan?
MIKSI isältä ei saa odottaa aikuisuutta?
Vierailija kirjoitti:
Älä yleistä yhtä paskaisää kaikkiin isiin.
noin 75% isistä on juuri tuollaisia. 25% on kunnollisia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kummallista tuossa aloituksessa oli? Normaalia perhe-elämää. Isää voi kyllä ohjeistaa, varsinkin, jos on ensimmäinen lapsi kyseessä ja ensimmäinen kerta yhdessä ravimtolassa. Kylllä se siitä vuosien ja useampien lasten myötä tasoittuu. 48 vuotta aviossa 4 lasta ja lapsenlapsia.
Katsos kun nykypäivänä naiset eivät halua kasvattaa ensimmäisen lapsen ohessa aikuista miestä, kuten teidän aikoinanne tuntui olevan yleistä. Nykyään ollaan sillä tavalla terveemmässä ajatusmallissa, että aikuinen mies ymmärtää tehdessään päätöksen perheenperustamisesta, että niitä lapsia kuuluu hoitaa ja niiden elämään kuuluu osallistua, eikä tätä sitten enää ruveta naisen (jolle myös se ensimmäinen lapsi on ensimmäinen lapsi) naisen toimesta rautalangalla vääntelemään siinä kohtaa kun se lapsi on maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
onko se isä jotenkin yksinkertainen kun ei osaa olla vanhempi ilman että erikseen pyydetään? Miksi äitiä ei tarvitse erikseen ohjeistaa samoista asioista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä on aikaa jo n. 18 v, mutta vieläkin muistuu mieleeni äitienpäivälounas ravintolassa kahden pienen lapsen kanssa.Minulla molemmat lapset sylissä ja syötin toista. Mies söi ruokansa ja alkoi kyllästyneen näköisenä odotella, että enkö kohta ole valmis, kun en ollut vielä aloittanutkaan ruokaani. Lopulta sähähdin miehelle, että vosiko pilkkoa pihvini, niin saisin sen syötyä pelkällä haarukalla. Mies pilkkoi.
Kun tätä olen muistellut (kyllä) myöhemmin, mies on kysynyt, miksi en pyytänyt häntä ottamaan lapsia syliin, syöttämään heitä tms. No en todellakaan pyytänyt kun olin niin raivoissani. Kyllä pitää itse tajuta!
Tämä! Kihistään raivosta vielä 20 vuotta myöhemmin mutta ei saada aikanaan suuta auki. Ihanaa olla marttyyri.
Auttaisitko kulta, sanoisi normaali nainen.
Normaali mies auttaisi pyytämättä ja kantaa oman vastuunsa lapsista.
Täällä on kyllä jotkut vähäjärkisten teinipoikien kokoontumisajot.
Roikkua hameenhelmoissa on kielikuva ja näin helteillä hame tai mekko on kyllä ihan paras vaate.
Mihin kävelemään oppinut tarvitsee hoitolaukkua? Hemmetin kätevä vielä aikuista miestäkin mukana kuljetettaessa, ehkä vaipat voi sieltä jättää pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsos kun nykypäivänä naiset eivät halua kasvattaa ensimmäisen lapsen ohessa aikuista miestä, kuten teidän aikoinanne tuntui olevan yleistä. Nykyään ollaan sillä tavalla terveemmässä ajatusmallissa, että aikuinen mies ymmärtää tehdessään päätöksen perheenperustamisesta, että niitä lapsia kuuluu hoitaa ja niiden elämään kuuluu osallistua, eikä tätä sitten enää ruveta naisen (jolle myös se ensimmäinen lapsi on ensimmäinen lapsi) naisen toimesta rautalangalla vääntelemään siinä kohtaa kun se lapsi on maailmassa.
No eipä tunnu toimivan nykyäänkään 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoan jälkeen äiti lähti vaihtamaan taaperolle vaippaa. Hoitolaukussa on yleensä vaihtovaatteita, vaippoja yms. Isot pointsit siitä, että eivät ottaneet rattaita sisälle, vaan äiti koki olevansa riittävän vahva liikkumaan lapsen kanssa ilman niitä.
ap
Vaihtoiko ne paskavaipat siinä ruokapöydässä?
LÄHTI VAIHTAMAAN, ETKÖ YMMÄRRÄ LUKEMAASI?
Ei sanottu, minne lähti vaihtamaan. Vaikka viereiseen vapaaseen ruokapöytään.
Ei vattu miten tyhmä sä oikein olet.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on kyllä jotkut vähäjärkisten teinipoikien kokoontumisajot.
Roikkua hameenhelmoissa on kielikuva ja näin helteillä hame tai mekko on kyllä ihan paras vaate.
On todellakin, sillä läskit mammat eivät mahtuisi mihinkään muuhun kuin valtavankokoiseen kauhtanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä on aikaa jo n. 18 v, mutta vieläkin muistuu mieleeni äitienpäivälounas ravintolassa kahden pienen lapsen kanssa.Minulla molemmat lapset sylissä ja syötin toista. Mies söi ruokansa ja alkoi kyllästyneen näköisenä odotella, että enkö kohta ole valmis, kun en ollut vielä aloittanutkaan ruokaani. Lopulta sähähdin miehelle, että vosiko pilkkoa pihvini, niin saisin sen syötyä pelkällä haarukalla. Mies pilkkoi.
Kun tätä olen muistellut (kyllä) myöhemmin, mies on kysynyt, miksi en pyytänyt häntä ottamaan lapsia syliin, syöttämään heitä tms. No en todellakaan pyytänyt kun olin niin raivoissani. Kyllä pitää itse tajuta!
Tämä! Kihistään raivosta vielä 20 vuotta myöhemmin mutta ei saada aikanaan suuta auki. Ihanaa olla marttyyri.
Auttaisitko kulta, sanoisi normaali nainen.
Juuri tämä kun ikää on 30+ ja ollaan kuin vasemman jalan saapas, toki saappasta on enemmän apua sateella, oman lapsen tarpeista pitää sanoa, ei kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoan jälkeen äiti lähti vaihtamaan taaperolle vaippaa. Hoitolaukussa on yleensä vaihtovaatteita, vaippoja yms. Isot pointsit siitä, että eivät ottaneet rattaita sisälle, vaan äiti koki olevansa riittävän vahva liikkumaan lapsen kanssa ilman niitä.
ap
Vaihtoiko ne paskavaipat siinä ruokapöydässä?
LÄHTI VAIHTAMAAN, ETKÖ YMMÄRRÄ LUKEMAASI?
Ei sanottu, minne lähti vaihtamaan. Vaikka viereiseen vapaaseen ruokapöytään.
Ei vattu miten tyhmä sä oikein olet.
Sitä on nähty, valitettavasti. Itse olet tyhmä, jos et sitä tajua.
The visitor wrote:
The visitor wrote:
The father didn't seem angry, but more like a fool, as he was serious when he pointed out the crying. When the mother went to get food, he called himself "father" to the child and the mother "mother", so I know they were family.
ap
That's a terrible laziness. Mom puts food in your mouth. Dad pays for the meals.
Why do you have to be lazy in the third person? What softens women's brains when they become mothers? Does fathering make you lazy in the same way?
joo paitsi että asutaan Suomessa, ja täällä isät ei elätä perhettään yksin vaan nainen käy myös töissä ja maksaa perheen kuluja, asuntolainaa ja ravintolakäyntejä. Usein maksaa suuremman osan lapsen menoista, kuten harrastuksista ja vaatekuluista.
Helpoin ja nopein tapa pilata elämänsä on lisääntyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on hoitolaukku ja miksi se pitää olla mukana ruokaa hakiessa?
Tätä kummastelee mummoikäinen, jonka kaikki omat lapset ovat jo aikuisia, mutta lapsenlapsia ei ole. Eikä minulla ollut kovin usein hametta vaan farkkuihin pukeuduin, kun lapset olivat pieniä. Ei roikkuneet lapset hameenhelmassa.
Surullista, että noin tyhmä ihminen on siirtänyt geeninsä eteenpäin.
Olet hyvä esimerkki aggressiivisesta ja pahansuisesta äitylistä. Ei ihme, jos miehesi lähti kävelemään.
Pieleen meni sun arviosi. Kyllä on todella aiheellista pitää tyhmänä ihmistä joka ihmettelee hoitolaukkua ja määkyy, että ei hänellä koskaan hametta ollut.
Vierailija kirjoitti:
"Isää voi kyllä ohjeistaa"
MIKSI lähtökohtaisesti se isä toimii vain jos joku muu huolehtii koko ajan?
MIKSI isältä ei saa odottaa aikuisuutta?
Koska nainen on nykyään perheen pää, ja jakaa tehtävät kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se kiinnosta miehiä. Ei se tule heiltä luonnostaan niin kuin äideiltä. Miehet katsovat toisella silmällä viereisen pöydän hyvännäköistä nuorta naista, ei sitä kiinnosta roikkua kiinni jossain taaperon syöttämisissä.
Luuletko, että se jotenkin kiinnostaa naista ja tulee häneltä luonnostaan? Se vain pitää tehdä. Sanojesi perusteella kuulostaa siltä, että miehiltä (tai ehkä vain sinulta itseltäsi, mutta yleistät sen kaikkiin miehiin) puuttuu vastuuntunto.
ODOTAN VASTAUSTASI.