Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*****HUHTIKUISTEN HUHTIKUU!!!*****

01.04.2007 |

HUHTIHURMUREIDEN TIEDOT:

Syntyneet hurmurit:

5.12.06 Net-ta sai pienen pojan rv 23+2 (klo 14.55, 592g, 32 cm)

Lasketut ajat:

30.3. violet82

19.4. Eikka99

21.4. annme

22.4. kesä1999 ja Possukka

24.4. jepuli

25.4. Blue80

26.4. pimpula2

27.4. Avellana81

28.4. kevyt1

Nimimerkki: annme

Oma ja miehen ikä: 27 ja 28 Lasten lukumäärä: 0

Laskettu aika: 21.4. Synnytyssairaala:

Taustat: Ehkäisy lopetettu noin vuonna 2000... Ukon kanssa oltu yhdessä jouluna 9 vuotta. Lapsettomuudesta kärsitty vajaa 7 vuotta... Huhtikuussa 2006 ensimmäinen ICSI. Tuoresiirto ->nega, 1.PAS ->kemiallinen raskaus ja nyt 2. PAS -> +.

Nimimerkki: Avellana81

Oma ja miehen ikä: 25 ja 28 Lasten lukumäärä: 0

Laskettu aika: 27.4. Synnytyssairaala: Hyvinkään aluesairaala

Taustat:Yhdessä ollaan oltu 7 vuotta ja lapsia on yritetty yli 3 vuotta. Kohdunulkoinen raskaus toisesta yrityskierrosta, joka jouduttiin leikkaamaan sisäisten verenvuotojen takia. Lääkäri epäili keväällä endometrioosia ja meille tehtiin perustutkimukset silloin. Jatkotutkimuksiin lähete oli jonossa siitä asti.

Nimimerkki: Blue80

Oma ja miehen ikä: 26 ja 28 Lasten lukumäärä: 1

Laskettu aika: 25.4. Synnytyssairaala: KYS

Taustat:Lapsettomuutta takana melkein kolme vuotta. Syynä kunnallisella puolella selittämätön lapsettomuus, yksityiselle siirryttäessä syyksi ilmeni liian ohuet limakalvot ja ekasta inssistä (tuettuna lugeilla rv11 asti) nappasi. Edellisestä suhteesta minulla 8v poika. (yksi km takana).

Nimimerkki: Eikka99

Oma ja miehen ikä: 25 ja 25 Lasten lukumäärä: 0

Laskettu aika: 19.4. Synnytyssairaala: KYS

Taustat:Lasta yritetty 8/04 lähtien. Hoidoissa oltu reilu vuosi, takana inssi, 2 ivf ja 2 pas:a, nyt hoitotauolla yksityiseltä julkiselle siirryttäessä luomuplussa yllätti.

Nimimerkki: jepuli

Oma ja miehen ikä: 28 ja 28 Lasten lukumäärä: 1

Laskettu aika: 24.4. Synnytyssairaala: TAYS

Taustat:Lapsettomuutta takana vuosia ja mieskin vaihtui matkan varrella. Esikoisemme lähti pelkällä clomikuurilla, kolmannesta kierrosta. Clomipoika syntyi 02/01/05 ja 12kuukautta ehdittiin toivoa pikkukakkosta. Toisesta clomikierrosta (mukana myös menogon ja pregnyl) tämä tärppi nyt sitten tuli.

Nimimerkki: kesä1999

Oma ja miehen ikä: 22 ja 22 Lasten lukumäärä: 0

Laskettu aika: 22.4. Synnytyssairaala:

Taustat:Opiskelut ovat vielä kesken, toki valmistun jouluksi. Mulla todettiin kans kolme kuukautta sitten lievä PCO. Ja annettiin Terolutit, mutta kapinallisena ajattelin, että en vielä niitä ala... eli ilman mitään lääkkeitä olen nyt raskaana.

Nimimerkki: kevyt1

Oma ja miehen ikä: 39 ja 30 Lasten lukumäärä: 1

Laskettu aika: 28.4. Synnytyssairaala:

Taustat:Yritettiin vuoden verran raskautta tuloksetta kunnes tärppäsi. Tutkimusajat oli varattu sekä kunnalliselle että yksityiselle puolelle. Yksi lapsi meillä jo on tullut luomuna ja ekasta kierrosta nappasi hän. Ihmetys oli siis kovin suuri kun en vuoden yrityksen jälkeen tullut raskaaksi.

Nimimerkki: Net-ta

Oma ja miehen ikä: 26 ja 26 Lasten lukumäärä: 1

Laskettu aika: 1.4. Synnytyssairaala: Keski-Suomen keskussairaala

Taustat:Viime vuoden toukokuussa mentiin naimisiin ja yhdessä on oltu 8 vuotta. Marraskuussa 2005 jätettiin lopullisesti ehkäisy, pillerit jo 8/05. Maaliskuussa PCO-diagnoosi ja toukokuussa saatiin Lugesteronit (ilmeisesti = Terolut) kiertoa tasaamaan/tuomaan. Syyskuulle suunnitteluaika. Periaatteessa kai lasketan ihan luomuksi tämä meidän raskaus.

Nimimerkki: pimpula2

Oma ja miehen ikä: Lasten lukumäärä: 1

Laskettu aika: 26.4. Synnytyssairaala:

Taustat:Meillä 1 tyttö, joka lähemmäs 3v. eikä olla minkäänlaista ehkäisyä käytetty sen jälkeen, kun tyttö syntyi. Tytön +:ssat tuli tosi nopeasti 3kk pillereiden lopetuksen jälkeen.

Nimimerkki: Possukka

Oma ja miehen ikä: - Lasten lukumäärä: 0

Laskettu aika: 22.4. Synnytyssairaala: -

Taustat:Vauvaa yritetty elokuusta 2004, 1. ivf helmi-maaliskuussa 2006 -> hcg 104 pp14, meni kesken. Passiin ei päästy, saatiin vain kolme alkiota ja yksi siirrettiin, kaksi pakastettuja oli huonoja eikä selvinneet sulatuksesta. Nyt sitten 2. icsi tuoresiirrosta plussa. Kaksi alkiota siirrettiin.

Nimimerkki: violet82

Oma ja miehen ikä: 24 ja 29 Lasten lukumäärä: 1

Laskettu aika: 30.3. Synnytyssairaala: Tays

Taustat:Ollaan oltu naimisissa 5 vuotta ja meillä siis 8,5kk ikäinen suloinen tyttönen. Vauvaa alettiin toivoa 08/02, minulla pco ja sanottiin että ilman hoitoja ei lasta tule. Hoitona 4xclomifen, 2xclomifen+menogon, 1xIUI -> kaikista negaa. Clomeilla ei saatu edes ovista aikaan. Tulin raskaaksi syksyllä 04, mutta se meni kesken rv7+. Melkein heti sen jälkeen tulin uudelleen raskaaksi ja aloin odottaa meidän tyttöä, joka syntyi 12/05. Synnytyksen jälkeen ehti yhdet menkat tulla ja sitten... +++ Eli meille olisi kaikesta huolimatta tulossa toinen luomuvauva!!

Listasta puuttuvat tiedot:

Synnytyssairaala: annme, kesä1999 ja kevyt1 (jollakin oli tosin muutto vielä edessä)

Synnytyssairaala + oma ja miehen ikä: pimpula2

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä alkaakin kaikilla olla pian H-hetki käsillä... onnea ja tsemppiä koitokseen sekä pinnaa näihin viime päiviin ja viikkoihin!

Täällä vauva-arki alkaa sujua ihan hyvin. Vielä ei olla jouduttu yrittämään itseksemme tätä touhua kun mies on onneksi ollut kotona, mutta ensi maanantaina se lysti sitten alkaa. Tähän asti mennyt hyvin kun mies on hoitanut pääosin tuon esikoisen ja mä olen saanut keskittyä tähän pikkumieheen.

Poika syö todella hyvin ja nukkuu hienosti. Tähän asti rytmi on ollut tismalleen samanlainen kuin esikoisella aikoinaan. Eli päivällä syö noin 3 tunnin välein ja illalla tankkaa maitoa ja läheisyyttä noin 20-23 ihan jatkuvasti. Sitten nukkuu noin 23-04, syö ja nukkuu vielä noin 05-09. Eli todella hyvin saan nukkua itsekin. Saa nähdä kauanko rytmi pysyy tuollaisena... Toivon, että pitkään :o)!

Paljon jaksaa jo olla hereilläkin ja sekös on hauskaa. Tummilla suurilla silmillään ihmettelee maailmaa ja kaikki kirkkaat värit sekä valo tuntuu kiinnostavan. Ja kasvot tietenkin kun vaan tuo ne riittävän lähelle että näkee kunnolla. Todella perustyytyväisen ja kiltin oloinen vauva, joten ei mitään valittamista.

Vaunuissa on jo nukuttu parit päiväunet ja hyvin viihtyy. Yöt nukkuu omassa sängyssä äp-laatikossa untuvapeittoon käärittynä.

Esikoinen ei kovasti ole ainakaan vielä ollut mustasukkainen, lähinnä vaan kuskaa tuttia jos vauva ääntelee tai kertoo jos vauva " paukuttaa" . Kovasti olen koettanut jakaa aikaani esikoisellekin esim käymällä puistossa ja yhden leikkikaverin luona pojan kanssa ilman vauvaa ja olen huomannut, että kyllä se tosi tärkeää pojalle on. Vähän uhmaa on ilmassa mutta johan se kuuluu ikäänkin.

Itse voin hyvin, on kuin en olisi leikkauksessa ollutkaan. Olen mielestäni toipunut ällistyttävän nopeasti. Haava ei ole lainkaan kipeä ja voisin lähteä vaikka lenkille! Eli sinänsä olen positiivisesti yllättynyt kyllä tästä olosta, varauduin pahempaan.

Eipä tänne nyt kummempia sitten. Elämä on raskaan odotusajan ja kaikkien huolien jälkeen ihanaa ja nautin sydämeni pohjasta tästä ajasta lasten kanssa kotona. Tällä hetkellä tuntuu (ja jo jonkun aikaa on tuntunut), että meidän lapset ovat tässä. Mutta tuleva näyttää sitten mitä tapahtuu. Hoitoja en enää jaksa, eikä raskaaana oleminen houkuta enää tippaakaan, joten se tie lie kuljettu loppuun.

Nyt taidan mennä sohvalle vähän seurustelemaan tämän tissitakiaisen kanssa ja odottelemaan iskää ja esikoista sisälle ulkoa.

Oikein aurinkoista ja keväistä viikon jatkoa kaikille ja voimia!!!!

Jepuli ja pikkumies 14vrk + isoveikka 2v3kk

Vierailija
22/53 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa oli kaikki kunnossa ja paineetkin hiukan eka kertaa laskenu kun aikasemmin on joka kerta pikkusen noussu. Se käski kyl voinnin mukaan käydä mittauttamassa niitä paineita siellä mikä päivä vaan jos siltä tuntuu, mut aikasta hyvin on nyt menny. Viikonloppu oltiin TAAS reissussa, mut nyt ei ottanu niin koville vaikka maanantai menikin ihan pökkyrässä. :)

kevyt: Harmi ettei sulle oo tukisukista ollu apua! Mulla on vauva ollu vissiin jo jonkin aikaa kiinnittyneenä johonkin pikkulantioon tai jotain sinnepäin. Ja viimeks neuvolassa sanottiin et vauva on laskeutunu jo tosi alas ja sf-käyräkin notkahti sen takia kai. Siskollakin vauva oli lähtökuopisa jo hyvissä ajoin mut viikon meni lasketun ajan yli kuitenkin, et en odota synnytyksen välttämättä käynnistyvän lähiaikoina. Juu mulla vauveli pullistelee mahaa jaloilla ja kai käsilläänkin eikä liikkeet tunnu niin ikäviltä. Välillä autossa mutkissa tuntuu niinku vauva ettis ¿kauhukahvoja¿ lonkista kun tuntuu molempiin lonkkaluihin paine. :) Pidetään peukkuja et saat miehen tueksi synnytykseen! Minäkin luultavasti vaihdan Nordeasta asuntolainan oton yhteydessä pois vaikka aina on sama tili ollut tähän asti. Soittelivatkin jo mieheni pankista minulle. :) Sinähän taidat olla hyvässä kunnossa kun pyöräily onnistuu tollasten taakkojenkin kanssa!

blue: Siskollani jalat turposivat kans ihan palloksi eikä kengät enää edes mahtunu lopulta jalkaan. Ei varmasti kivaa! Synnytyksen jälkeen siskoni on kolmessa viikossa laihtunut 18 kg ja on nyt jo 4 kg kevyempi kuin ennen raskautta. Turvotukset hävisivät imetyksen ja ripulin yhteisvaikutuksesta nopeasti ja nyt on kuulema tosi kevyt olo. :) Ripulin syytä ei ole onnistuttu selvittää mutta se uusiutui jälleen rintatulehduksen yhteydessä joka vaivaa jo toistamiseen. :(

eikka: Joo se on kiva kun tulee saman ikäisiä serkuksia. :) Me ollaan paljon yhteydessä siskooni, mutta anoppini keroi juuri että miehenikin sisko odottaa 13:sta viikolla, joten samalle vuodelle osuu nyt sit toinenkin serkku. :) Täytyy vaan sit vähän enemmän pitää yhteyttä heihinkin kun on jostain syystä jääny hiukan vähälle kyläily viimeaikoina. Mukavia kun ovat kumminkin. :) Siis sullahan on jo huomena se LA. No kaikilla lopuillakin meistä se on viimeistään ensi viikolla et nopeasti tämä aika vaan on hurahtanut!

jepuli: Teillähän menee aivan ihanasti! Mukava kuulla että voit niin hyvin tosiaan kaikkien niitten raskausajan ongelmien jälkeen joita sinullakin oli riittämiin asti. Teillähän on loistavasti nukkuvat lapset! Toivottavasti meilläkin unenlahjat on jaettu yövoittoisesti niin varmasti sitä jaksaa paremmin nauttia kaikesta kun on virkeämpi olo.

Avellana 38+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka vaan,

meillä oli neuvolassa kilot vähän toisella mallilla kuin Bluella, oli tullut 1,4 kg viikossa, huhuhuh. Ihmettelinkin eilen kun laitoin yhdet reilu L-kokoiset housut jalkaan joita olen tähän mennessä joutunut nostelemaan, niin olivatkin sopivat. Selitin itselleni sitä vanhaa, että pesussa varmaan. Mut ei kun ne on nyt sopivat mahan kohdalta. Tarttee varmaan poistaa keksit kaapista.. kuitenkin.

Vauva ei ollut vielä tänään kiinnittynyt, mutta uudelleen synnyttäjällä se käy nopeamin ja etenee siitä sitten nopeasti loppuaan kohti. Ensimmäisen kohdalla muistaakseni kiinnittyminen tapahtui ainakin 2 vkoa ennen synnytystä. Yli voi mennä nytkin. Eipä taida merkkeihin olla luottamista. Mutta eiköhän nämä kohta synny joka tapauksessa Avellana. Tänään on kyllä juiliut alapäässä oikein urakalla ja muutaman öisen suoistuksenkin olen saanut. Olo muuten ok, mutta polvi on ollut viikon tosi kipeä, ei varmaan kestä tätä painoa ( jota en kyllä kehtaa kertoa..). Polkupyöräily saa nyt olla toistaiseksi.

Jepuli tuossa kertoikin lapsilukumäärä-mietteistään, olin aikonut laittaa siitä gyssärin.

Siis: miltä nyt tuntuu, onko lapsilikumäärä täynnä tämän jälkeen? Vieläkö riittää voimat uuteen koitokseen?

Tähän voi vastata joko ennen tai synnytyksen jälkeen tai molempia, eikö vaan?

G: kävi mulla mielessä etä eipä haittaisi vaikka vielä yksi tulisi, toka raskaus on ollut henkisesti helpompi, eniten on jännittänyt pojan kanssa pärjääminen raskausaikana, kun on itse rajoittunut liikkumaan. Mutta toisaalta olen jo 40v... joten taitaa jäädä toteutumatta.

Palataan asiaan!

Kevyt 38+4

Vierailija
24/53 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasassa ollaan vielä täälläkin, huomenna olisi sitten laskettuaika. Toisen ultran mukaan tosin vasta tulevana lauantaina. Mutta eipä siihen niin olen katsominen, harva juuri tuolloin kuitenkaan syntyy. Moni on jo soitellut ett, etteikö se lapsi synny jo. Sisko ja äiti hätäimmät, eivät usko vauvan koskaan syntyvän, eivät jaksaisi enää odottaa. Itsellä ei vielä noin malttamaton olo, tosin vointi ihan ok, eikä juurikaan tukala olo, ajoittain vain.

Meillä mies lähdössä vkon päästä keskiviikkona hakemaan Etelä-Suomesta autoa, toivoisi nyt vain että pienokainen ei juuri tuona päivänä syntyisi. Toki mies siirtää hakemista jos aamulla tiedossa, mutta päivällä jos synnytys alkaa niin mies on matkalla silloin, eikä ihan heti paikalle tueksi kerkeä.

Tänään lenkillä koiran kanssa käyty, siivottu joka päiväiseen tapaan imurilla ja äsken pihaakin innostuin vähän haravoimaan. Ei supistuksia.

G: Meillä lapsi on ensimmäinen ja ainakin vielä toinen olisi toiveissa. Saa tulla kun on tullakseen. Mies tosin totesi, et katotaan nyt miten tämän ensimmäisen kanssa sujuu.

Jaksamista kaikille. Meillä huomenna neuvola, jotain ohjelmaa tiedossa.

-Eikka ja nöpönenä 39+6-

Vierailija
25/53 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva oli kuulla Avellana, että siskollasi oli noin hyvin paino lähtenyt. Toivottavasti täällä ois sama juttu.

G: Toiveissa olisi vielä lisää lapsia, jos on tullakseen vaan. Pillereitä en ainakaan aloita, pitää sitten miettiä aloitetaanko ehkäisyä muodossa tai toisessa ollenkaan.

Täällä on nyt parina päivänä kipeitä suppareita tullut, mutta yön aikana ei juurikaan mitään. Tänään lupauduin vielä lähtemään kaverin kanssa käymään kaupungissa, jonne matkaa reilu 50km. Äskenen supistus kyllä pisti miettimään lähtöä uudemman kerran, mutta jospa se autokyyti vaikka edesauttais asiaa. Tuskinpa tässä vielä moneen päivään päästään itse asiaan.

Eilen oli se nokan huuhtelu ja meni ihan hyvin. Puudutus tehosi ja sain parin viikon tauon, jos ei vaan mene tukkoseksi.

Ah, taas alkaa supistaa..huh..pitänee ottaa varulta neuvolakortti mukaan...jos vaikka eivät loppuiskaan...

Palaillaan taas! Tsemppiä kaikille!

Blue 39+1

Vierailija
26/53 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa käyty, josta lähete äippäpolille. Neuvolassa ei ollu oma terkkari. Tää uusi arvioi painoksi 4-4,5 kg, ja laitto painoarvioon päivystyksenä. Ultralla arvio 3,8-3,9 kiloa. Kaulaa sentti jäljellä ja suu kahdelle sormelle auki, kuulemma tosi hyvin ensisynnyttäjälle. Sano et karhealle tuntuu, epäili et kalvoissa reikä mut tikku näytti negaa. Sano et toinen kalvo varmaan puhki ja toisen läpi lapset hiukset karhealta tuntuu. Epäili ettei ainakaan kahta vkoa enää mene, mutta muuten ei uskaltanut arviota antaa.

Yöllä jonkin verran supisti, muuta ei ole ollut. Tänään saunaan ja rentoutuneena iltaa viettämään, kyllä se lähtö vielä joskus tulee. Tänään viikotkin sitten täynnä, hui ku kuulostaa jo jännittävältä.

-Eikka ja nöpönenä 40+0-

Vierailija
27/53 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, taas on yksi viikko takana ja ihana viikonloppu käsillä :o)!

Meillä on ollut tänään eka päivä ilman miestä apuna kun hän joutui yllättäen töihin tänään. Oikeastaan hyvä näin kun saimme harjoitella lasten kanssa tätä arkea ja nyt saan viikonlopun toipua sitten ;o)! No ei vaiskaan, ihan hyvin on mennyt. Aamulla tietty kaikilla kolmella eli vauvalla, esikoisella ja minulla oli nälkä yhtäaikaa ja vähän piti tutilla yhtä rauhoitella että sai esikoisen autettua eka pöydästä. Mutta nyt nukkuvat kumpikin yhtäaikaa päikkäreitä ja tämä rauha on kerrassaan korvia hivelevää. Eiköhän se tästä lähde rullaamaan sitten...

Viikonloppuna onkin tiedossa kummitytön 3vee synttärit ja menemme vauvan kanssa koko sakki. Ja esikoisen kummitäti tulee kylään sunnuntaina. Siinäpä se meneekin sitten, äkkiä. Ensi viikolla pitää mennä tiistaina sinne lastenvalvojalle isyydentunnustamiseen ja maanantaina on vauvalla eka neuvola. Että hässäkkää riittää.

Tuosta painoasiasta muuten sen verran, että aika ällistyneenä kävin vaa´alla viime tiistaina, tasan kaksi viikkoa sektion jälkeen. Paino oli pudonnut kahdessa viikossa tasan 10 kiloa eli juuri sen mitä raskauden aikana tuli. Ihan uskomatonta. Vielä saa pudota jos on pudotakseen, sillä haluan pudottaa viitisen kiloa muuten vaan vielä lisää pois.

Nyt vähän teen hommeleita ja surffailen netissä kun on omaa aikaa tässä hetkonen. Kivaa viikonloppua ja suppareita kaikille niitä toivoville!

Jepuli + nappula 17vrk

Vierailija
28/53 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepuli, kiva kuulla että perhe-elämä sujuu hyvin uuden tulokkaan kanssa.

Minulla alkoi supistelut viime yönä klo 1.30, 5-10 minuutin välein tänne asti ollut. Noin klo 9 asti aamulla olivat suht helppoja, sen jälkeen kivut ovat koventuneet kovasti. Soitin synnärille, ohjeena että sinne tultava kun ei pärjää kotona tai supistelee noin 5 minuutin välein säännöllisesti. Nyt alkaa tuntua että kivut ovat sitä luokkaa että lähdettävä pian ellei tapahdu muutosta.

Saa nähdä miten käy.

-Eikka ja nöpönenä 40+1-

Vierailija
29/53 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi voi mur. Olin kirjottamassa tänne, kun netti sammui yks kaks yllättäen...

Jokahan Eikka99 on päässyt tosi toimiin? Kuulosti viimeisin viesti ainakin jo lupaavalta. Jännittää sinun puolesta!

Tänneppä ei mitään uutta. Tiistaina pitää käydä uusimassa maksakokeita kun yksi arvo oli koholla. Rautatabletit sain luvan lopettaa, kun hemppa oli 141:teen noussu. Rupeskin ne tabletit yks kaks tökkimään ja unohtumaan.

Viikonloppu menee taasen kotosalla. Ei mitään ihmeitä suunitelmissa.

Lähdempä tästä nyt ruuan laittoon.

Blue 39+3

Vierailija
30/53 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan kaikille!

Meitin Nappulalla oli tänään eka virallinen neuvola ja hienosti oli kaikki. Mitat (suluissa lähtömitat):

Pituus 53,3cm (52cm)

Paino 3335g (2730g)

PY 35,8cm (34cm)

Paino noussut siis aivan loistavasti ja kyllä sen syömisestä huomaa. Nappula on rinnalla _kokoajan_ ja kaksoisleuka on aika massiivinen :o)!

Kaikki heijasteet, askellukset yms oli kohdallaan ja iho sekä napa siistit.

Täällä kaikki siis mainiosti! Mies palasi tänään virallisesti töihin ja nyt alkaa se arki sitten kahden pienen kanssa. Aamut tuntuu hankalimmilta mutta päivä kerrallaan niistä selvitään.

Nyt kahvikupposen kimppuun kun esikko on päikyillä ja nappulakin vielä torkkuu automatkan rentouttamana kaukalossa.

jepuli ja nappula 3vk

Vierailija
31/53 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään onkin ollut pitkästä aikaa vaivaton päivä. Ei turvota pahemmin, jalat ei ole kipeät ja polvikin tuntuu olevan jo kunnossa! Ihmeellistä!

Eikka: olipa hauska että kävit laittamassa vietiä tulemaan tilanteestasi. Lienet mennyt synnyttämään, juuri siltä se minusta ainakin vaikutti. Täytyy yrittää itse samaa kun se aika koittaa.

toivottavasti ei mene meilläkään enää pitkään, max 3 vkoa.... :/

Kevyt 39+2

Vierailija
32/53 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuhea tukkainen prinsessa syntyi perjantaina 20.4 klo 23.42. Painoa 3840 g ja pituutta 50 cm.

Synnytys tosiaan käynnistyi tuolloin to-pe yönä. Supparit 5 min välein alkaen pe klo 14. Sairaalaan läksimme klo 16. Olin tuolloin auki kahdelle sormelle väljästi. Siitä käyrille, jonka jälkeen ammeeseen klo 18 maissa. Kivut olivat jo aika kovat, amme tuntui hyvältä. Ammeesta pois klo 20, olin auki 5 senttiä. Kivut kovat. Soitetaan anestesialääkärille, ei kerkiä laittamaan epiä kuin vasta tunnin päästä, on kiinni salissa. Gynekologi tulee puhkaisemaan kalvot ja laittaa kohdunsuulle puudutetta. Odotan tuon tunnin anestesialääkäriä, saan vihdoin klo 21 maissa epin, joka auttaa hyvin noin 30 minuutissa. Tuon jälkeen alkavatkin aika pian ponnistustunne perällä ja vauva syntyy maailmaan. Perällä 6 ommelta, ei pahoja repeytymisiä. Kokonais kesto synnytyksellä 9,5 tuntia. Aktiivinen ponnistusvaihe vain 7 minuuttia.

Vauvalla keltaisuutta, olemme edelleen sairaalassa. Tänään toive päästä kotiin. Bilirubiini oli noussut hiukan eilisesta, mutta noussut laskevasti. Saa nähdä mitä lääkäri sanoo. Eilen oli vauvan tarkastus, siinä kaikki ok. Bili oli la 197, eilen 231, tänään 247. Jos pääsemme kotiin, niin käymme terkkarissa labrakontrolleissa, jolloin asia hoituu ja olemme varmoja laskusta.

Vauva on valloittanut äidin ja isän sydämen. Nukkuu ja syö hyvin, tosin meinaa olla kärttyinen ellei äiti saa äkkiä pientä rinnalle kohdalleen, omaa tahtoa löytyy. Minulla alkoi eilen pakata rintaan maitoa, olivat kuin mitkäkin tynnyrit, ovat välillä vieläkin, pakko lypsää enimpiä pois, muuten rinnat ihan kovat. Yö meni klo 4 asti rintoja hoitaessa. Onneksi olin vielä sairaalassa, olisin ollut kotona ihan toivoton. Välillä pidettiin lämmintä, sitten lypsin ja lasta imetin eri asennoissa, joita en olisi kotona osannut.

Tytöstä taitaa tulla Nella Julia.

-Eikka ja nöpönenä 4 vrk-

Vierailija
33/53 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan ensimmäiseksi ONNEA Eikka99:lle ja perheelle! On se niin ihanaa! Toivottavasti saat rinnat rauhoittumaan. Nätti nimi suunnitteilla!

kevyt1 - kiva, että sinä ainakin olet täällä vielä minun kanssa odottelemassa. Onko sulla joku poppakonsti, millä turvotus helpotti, vai ihan itsekseen?

Minä kävin tänään neuvolassa. Yksi maksa-arvoista noussut edelleen, josta huomenna lääkäriltä hoitaja kysyy, kun se ei yleensä raskauden takia nouse. Painoa taas +1,1kg/vk...oi voi...kyllä on mursu olo! Muuten kaikki ok.

Huomenna se on sit mullakin laskettuaika. Ei vaan tuo pikku kaveri tunnu olevan samaa mieltä. On se vaan aika menny äkkiä, näin jälkeen päin aatellen. Vastahan sitä haamuplussien kanssa ättäröitiin ja vauva oli ultrassa pienen pieni rusina. Nyt ei enää selvää saa oikein ultrassa, että mikä on missäkin.

Pitänee lähteä pikku kävely lenkille!

Blue 39+6

Vierailija
34/53 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kuulosti siltä että hyvin on mennyt, vaikka epiduraalia jouduitkin tovin odottamaan.

lue: täälläpä kykitään. en osaa kyllä sanoa tuohon turvotukseen että mikä sen vei.

Kevyt

Vierailija
35/53 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika on näpelöinyt B-kirjaimen piloille..

Vierailija
36/53 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

turisenpa nyt asiani. Eilen tuli sellainen kipukohtaus tässä netillä ollessa että piti soittaa terveysneuvontaan. Rintalastan alla oli AIVAN HIRVEÄ polte/kipu. Mullahan on ollut närästystä koko raskauden ajan ja luulen että ruokatorvi on niin loppu että se kramppaa. Vatsanesteet pyrkii tuon tuostakin kurkkuun. Saattaa olla että vauvakin potkii sinne päin. Viime raskauden loppupuolella oli joku samanlainen kipu kerran yöllä. Meni se onneksi panadolilla ohi ei tarvinnut päivystykseen lähteä.

Blue: mulla on reidessä oleva suonikohjukin pienentynyt yhtäkkiä ja siksi ei jalkaa särje. Aika ihme juttu. Raskaus on varmaan loppu, vauvan pitäisi vaan löytää tie ulos. (hohhoijaa) Kun tässä nyt kerran odotelleeen niin odotelleen. Varasin lasketuksi päiväksi kampaajan (lauantai) joten silloin ei sovi tulla ennen kuin vasta kampaajan jälkeen ;)

Meillä karkasi taas miehen kanssa mopo käsistä, lähinnä kai mulla. Ostettiin pojalle sähkömopo. Poliisimopo. Kääk. Eipä muuten mutta se on jo 6.s menopeli alle 3-vuotiaalla.. Ei kotona enää neliöt riitä. Lisäksi viime viikolla osti autoteltan ja tankkausaseman, ainakin nuo muistan...

Vappu on tulossa mutta onpa autiaasti simat sun muut unohtunut. Simat voi ostaa tietty kaupasta. Munkkeja pitää olla myös. Niin on tässä omaan oloonsa keskittynyt ettei ympäröivästä maailmasta mitää huomaa.

Meillä on loistavan kaunis ilma tänä aamuna, joten lähdemme ulos. Hauskaa päivää kaikille!

Kevyt 39+4

Vierailija
37/53 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun näitä huhtisten vauvauutisia alkaa putoilla... Tsemppiä ja onnea muillekin loppumetreille!

Meillä on kanssa vähän tuo vappu jäänyt jalkoihin enkä simaa meinaa edes ostaa kun kukaan ei siitä välitä. Mutta koristellaan palloilla ja serpentiinillä pojan mieliksi. Pojan kummit tulee meille vappuilemaan elleivät ole juuri synnytyspuuhissa silloin. Jos tulevat, grillaamme ja istumme iltaa ihan porukalla. Kivaa!

Meitin koira oli tänään lekurilla ja jouduttiin leikkaamaan oikeasta etu- ja takajalasta yksi kynsi aihioineen pois. Olivat revenneet ja kipu sietämätön. Nyt on side kummassakin jalassa ja pitäisi pitää kaikkiaan neljä viikkoa niitä... heh, mitenkähän se onnistuu????

Täällä kaikki muuten ok, pieni mies syö ja kasvaa.

Mukavaa viikon loppua kaikille ja voimia!

jepuli ja mies 3vk

Vierailija
38/53 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kevyt1 -kuulosti tosi inhottavalle toi sinun kipu. Toivottavasti on nyt helpottanut. Minä en ole onneks tarvinnut närästyksestä kärsiä oikeestaan ollenkaan 30 vk:n jälkeen. Sitä ennen oli kyllä ihan kamalasti. Johtunee osiltaan useista lääkekuureista. Onneks ees muut vaivat on vähentyneet sinulta. Jännä, miten suonikohjutkin on tässä vaiheessa pienentynyt.

Me laiteltiin jo ilmapalloja koristeeks. Simaa en muistanu ollenkaan, joten josko pullon pari ostais kaupasta ja munkkeja on pakastimessa. Tosin ne taitaa minulta jäädä syömättä kun viimeksi syötyäni tuli ylämaha tosi kipeeks.

Tänään on LA, eikä vauvelilla tunnu olevan pienintäkään kiirusta pois yksiöstään. Tosin tänään olen ollut tosi väsynyt. Piti ihan parit päikkärit nukkua tänään. NIin ja soittivat tänään siitä maksa-arvosta neuvolasta. Sille ei enää mitään seurantaa tarvii. On kuulema sellanen hyvälaatuinen muutos raskauden aikana.

Mut palaillaan taas! Blue 40+0!!!

Vierailija
39/53 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä elellään onnellista vauva-arkea. Kyllä tätä sai odottaakin, mutta nyt tuntuu hyvältä kaikkien hoitojen ja pettymysten jälkeen.

Vaavi ollut paljon tänään hereillä, pari 3 tunnin jaksoa ja yhden 2 tunnin pätkän. Illasta tahtoo aina sinnitellä väkisin hereillä, nukahtaa jo syliin tissille niin sänkyyn harä heti. Ja eikun kierros alusta tissin kautta nukkumaan. Viime yö, eka yö kotona, meni tosi hyvin. Nukkumaan 22, 1. herätys klo 2 aikoihin, seuraava puol 5 ja sitten klo 8.30 ylös.

Keltaisuuskin on mielestäni vähenemään päin, huomenna olisi labra kontrolli, aamusta sinne suunnattava.

Huomenna käytävä ostaa pari vaatekertaa 50 cm vaatteita. En ollut varautunut noin pienillä vaatteilla, vain yhdellä yökkärillä ja kahdella päivä vaatekerralla. Koen ettei tuo riitä. Joka pv saa vaihtaa puhtaat päivävaatteet kuplailujen takia ja 56 cm vaatteet joita olen ostanut niin tuntunut tosi isoilta, lapsi hukkuu niihin.

Rintojenkin tilanne parempi, olen pumppaillut liiat pois, etteivät pääse liian pahaksi taas menemään.

Jaksamista vielä nyyttiä odottaville.

-Eikka ja Nella 5 vrk-

Vierailija
40/53 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisi ollut neuvola tänään mutta jouduin sen perumaan. Poika on ollut kuumeessa viime yönä. Miehellä myös kova nuha. Varattiin maanantaiksi aika. Terkka sanoi että toivottavasti ei tarvi tulla, sanoin että parempi kai hoitaa poika kuntoon menee mieheltä muuten hermot kuumelääkkeiden kanssa. Mut eiköhän tuo selviydy kuitenkin jos niikseen tulee.

Blue: se kipu oli oikeasti hirveä, onneksi ei ole ollut sen jälkeen. Olen yölläkin herätessä ottanut lääkettä ettei pääse yhtään hapot nousemaan kurkkuun. Mä olin kanssa poikaa odottaessa lopussa tosi väsynyt, ja sitten hän tulikin, nyt ei väsytä yhtään :)

Olen tässä järjestänyt ohjelmaa kun aikaa näyttää olevan. Kampaaja on siis lauantaina. Maanantaina asunnon esittely ja leikkasin pojalle kesähousut, jotka pitää ommella. Kyllä hommaa vielä löytyy<monenlaista. Esim. toi villavaatteiden pesu kesäsäilöön on ajankohtainen.

eteenpäin sanoi mummo lumessa!

Kuulumisiin Kevyt 39+5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä