Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö rauhoittavia lääkkeitä saa enää mistään?

Vierailija
27.07.2025 |

Ei, en ole narkkari, väärinkäyttäjä tms.

Olen käyttänyt koko aikuisikäni Opamox 15mg lääkettä tarvittaessa annoksella puolikas/kokonainen tabletti tarvittaessa.

Käytännössä lääkettä menee max.1 tabletti viikossa, eikä käyttömäärät ole koskaan nousseet.

En pystyisi osallistumaan tiettyihin työelämässä pakollisiin kokouksiin ilman lääkettä. Kärsin inhottavasta sosiaalisten tilanteiden pelosta ja siihen liittyvästä paniikin tunteesta.

Olen kokeillut kaikki mahdolliset lääkitykset, terapiat ja hypnoosit, enkä ole niistä mainittavaa apua saanut. Ainoastaan Opamox pitää minut jotenkin henkisesti ja fyysisesti kasassa kammoamissani kokoustilanteissa. Ei sekään toki 100 prosenttisesti auta, mutta jollakin lailla selviän tilanteista pyörtymättä tai pakenematta paikalta. 

Tähän asti olen saanut uusittua reseptini työterveydessä, mutta kiitos työnantajani säästösyistä heikentyneen työterveyssopimuksen, en saa reseptiä enää uusittua. 

Julkiselta puolelta on ihan turha yrittääkään. Kaikki rauhoittavia lääkkeitä tarvitsevat ovat heidän silmissään narkkareita ja väärinkäyttäjiä. Tyrkyttävät vain Sitalopramia tai muuta vastaavaa, josta ei saa mitään hyötyä, pelkästään inhottavia sivuvaikutuksia.

Aloin varaamaan aikaa yksityiseltä psykiatrilta ja hämmästykseni oli suuri. Kaikilla lukee kuvauksessa suurinpiirtein näin "En kirjoita, enkä uusi rauhoittavia lääkkeitä"

Kuka niitä reseptejä sitten enää uusii tai kirjoittaa, jos ei edes yksityiset psykiatrit?

Pitääkö tässä ottaa lopputili töistä, koska ei voi enää osallistua pakollisiin kokouksiin ja se tekee töissä käymisen mahdottomaksi.

Olen 56 vuotias ja vielä pitäisi lähes 10 vuotta pystyä töitä tekemään, mutta eipä taida onnistua.

Kertokaapa omista kokemuksistanne.

PS. Mitään moralisointia en kaipaa, koska kukaan joka ei ole tällaisista vaivoista kärsinyt ei pysty käsittämään miltä tämän kanssa eläminen tuntuu. Älkääkä myöskään kertoko kuinka joku luontaistuote/liikunta siihen auttaa. Uskokaa pois, että kaikki mahdollinen on vuosikymmenten saatossa tullut kokeiltua.

Kommentit (337)

Vierailija
61/337 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa niitä katukaupasta. Fimea ja Valvira pitävät parempana, että niitä salakuljetetaan Itä-Euroopasta. Tällöin saa myös asiakas/potilas itse määrätä annostuksen sekä lääkityksen keston. Psyk.sh.

Ei meinaa katukaupastakaan löytyä virallista kotimaista apteekkituotetta. Ei enää tavara valu sinnekään. Ja jos löytyy, niin se on 8€/tabletti eli purkista 800€. Alle kympillä sai ennen apteekista 100 kpl purkin turvallista ja aitoa Opamoxia.

Nyt olisi jotain epämääräisiä serbitabuja, joihin ei uskalla koskea. Hävyttömän kalliita nekin.

100 kpl purkista suuri osa menee myyntiin kun moni käyttäjä on huomannut keinon ansaita helppoa rahaa. Jossain oli lopetettu Subutex lääkkeen antaminen kotiin ja moni käyttäjä oli raivoissaan kun keino ansaita helppoa rahaa loppui. On jo aika lopettaa lääkäreitten kusettaminen sekä estää lääkkeiden valuminen katukauppaan.

Vierailija
62/337 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa niitä katukaupasta. Fimea ja Valvira pitävät parempana, että niitä salakuljetetaan Itä-Euroopasta. Tällöin saa myös asiakas/potilas itse määrätä annostuksen sekä lääkityksen keston. Psyk.sh.

Ei meinaa katukaupastakaan löytyä virallista kotimaista apteekkituotetta. Ei enää tavara valu sinnekään. Ja jos löytyy, niin se on 8€/tabletti eli purkista 800€. Alle kympillä sai ennen apteekista 100 kpl purkin turvallista ja aitoa Opamoxia.

Nyt olisi jotain epämääräisiä serbitabuja, joihin ei uskalla koskea. Hävyttömän kalliita nekin.

Oletko siis sitä mieltä, että apteekkitavaran pitäisi valua katukauppaan? Rauhoittavat, kuten bentsodiatpsepiinit, pitäisi kieltää kokonaan, koska niillä on liian suuri väärinkäyttöpotentiaali, niin kuin kirjoituksestasikin huomaa. Lisäksi ne vain yl

Ei pitäisi. Väärinkäyttäjien vuoksi ei ole mitään syytä rankaista niitä, jotka käyttää lääkettä oikein vain tarpeeseen. Meitäkin on. Joku satunnainen rauhoittava ei ole mitään väärinkäyttöä, eri asia tosiaan jos niitä alkaa joka päivä kulumaan ja tarvitsisi enemmän ja nämäkin tapaukset ovat todennäköisesti muutenkin riippuvuudelle alttiimpia.

Tää nykyinen bentsopolitiikka on jo ajanut ihmisiä kadulle ja Alkoon. Ja myös ne oikein käyttäjät. Onko se oikein?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/337 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen kokeilemaan alkoholia tai Ksalolia jota ainakin Piritorilta saa helposti.

Alkoholi ei vie ahdistusta ja lamaannuttaa ajatustoimintaa. Vie työkyvyn.

Ksaloleista ei tiedä niiden oikeaa alkuperää. Arpapeliä. Alpratsolaami ei muutenkaan toimi kovin pitkään.

Vierailija
64/337 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain on jotain vikaa jos lääkettä määrätään vuodesta toiseen. Olisiko aika miettiä muita hoitomuotoja eikä tehdä ihmisistä narkomaaneja tai lääkeriippuvaisia.

Vierailija
65/337 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kirjoittavat vain Ataraxia. Vaikka sanon etten voi sitä käyttää, koska olen hiton kiukkuinen aina seuraavana päivänä. Diapam olisi paras, olen osastolla saanut, ei nukuta mutta stoppaa psykoosin rajamailla laukkaavat ajatukset (lääkärin arvio, ei omani). Sairastan vaikeaa ahdistuneisuushäiriötä, hermostoni on ollut ylivirittynyt vauvasta asti jolloin jouduin pahoinpidellyksi useita kertoja. 

Olen harkinnut vakavasti meneväni sinne Kurviin. 

Vai niin. Oikea syyhän on toki se, ettei Atarax "pärähdä".

Siis miten yksi mieto opamox "pärähtää"?

En ole ikinä saanut mitään oloja siitä, ainoastaan lievän rauhoittumisen ja unen joihin se on määrättykin. Ja ihan itse olen tajunnut että vaikka paketissa lukee "1 päivässä" niin sitä ei tarvitse ottaa.

Vierailija
66/337 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauhoittavia saa lyhytaikaiseen käyttöön mutta ei enää pitkäksi aikaa koska se johtaa riippuvuuteen eli narkomaniaan. On se kumma kun aina halutaa vain lääkkeillä ratkaista mielen ongelmia ja muita keinoja ei haluta edes kokeilla.

Höpö höpö. Olen syönyt 8v, eikä niitä olla ottamassa pois. Olen ollut 17 x lataamossa, ja vaarallinen humalassa. Pahimmat tapaukset saavat.

Vierailija
67/337 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narko ihmis jätteet eivät tarvitse lääkkeitä vaan puukkoa kylkeen

Tai sinä ysimillistä päähän.

Vierailija
68/337 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain on jotain vikaa jos lääkettä määrätään vuodesta toiseen. Olisiko aika miettiä muita hoitomuotoja eikä tehdä ihmisistä narkomaaneja tai lääkeriippuvaisia.

Meillä ei oikein ole mahdollisuutta tarjota kaikille tehokasta psykoterapiaa ja useamman vuoden seurantakäyntejä. Jos ihmisen työkykyä voidaan ylläpitää sillä, että hän syö 20 mietoa bentsoa vuodessa, niin kyllä se on aika hyvä juttu. 

Vierailija
69/337 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkään pillerit eivät ole ratkaisu. Menet sinne ihmisten joukkoon, eivät ne sinua syö

Voi että joku voi olla noin kuutamolla . Terve , täällä puhuu oikea elämä 

Vierailija
70/337 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauhoittavia saa lyhytaikaiseen käyttöön mutta ei enää pitkäksi aikaa koska se johtaa riippuvuuteen eli narkomaniaan. On se kumma kun aina halutaa vain lääkkeillä ratkaista mielen ongelmia ja muita keinoja ei haluta edes kokeilla.

Tämä on täyttä hölynpölyä. Ei tuollainen käyttö johda riippuvuuteen. Monista hyvistä aineista pelotellaan että voi johtaa ja sitten niitä pihtaillaan.

Lääkkeet on hyvä keino jos ne riittävät. Miksi pitäisi ottaa elämäntehtäväksi muut keinot ja käyttää kaikki aika ja energia niihin? Hirveä taistelu ja tulos on silti epävarma. Silloin tällöin nappi naamaan ja asia kunnossa, helposti.

Vierailija
71/337 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narko ihmis jätteet eivät tarvitse lääkkeitä vaan puukkoa kylkeen

Tai sinä ysimillistä päähän.

Väärin. Näille lääkeriippuvsisille sopii 9mm päähän. Pääsevät hetkessä ongelmistaan eroon ja tämmöisiä ihmuskuoria ei kukaan jää kaipaamaan.

Vierailija
72/337 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen kokeilemaan alkoholia tai Ksalolia jota ainakin Piritorilta saa helposti.

Mitä lolit maksaa siellä?

Vierailija
73/337 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile Peukkua. Sopisi sulle hyvin.

Siihen varmaan ihmisiä ohjataan. Siirrytään sitten suoraan kovempiin aineisiin, kun ei muuta saa. 

Vierailija
74/337 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on täyttä hölynpölyä. Ei tuollainen käyttö johda riippuvuuteen. Monista hyvistä aineista pelotellaan että voi johtaa ja sitten niitä pihtaillaan.

Lääkkeet on hyvä keino jos ne riittävät. Miksi pitäisi ottaa elämäntehtäväksi muut keinot ja käyttää kaikki aika ja energia niihin? Hirveä taistelu ja tulos on silti epävarma. Silloin tällöin nappi naamaan ja asia kunnossa, helposti.

Nappi naamaan ja sillä ongelmat ratkeaa👍 Säälittävää. Vähän kuin alkoholisti sanoisi että kossupullo naamaan ja homma hoituu. Samanlaisia epäihmisiä molemmat

Vierailija
75/337 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun tarkoitus?

Peukutuksen määristä huomaat

Vierailija
76/337 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kirjoittavat vain Ataraxia. Vaikka sanon etten voi sitä käyttää, koska olen hiton kiukkuinen aina seuraavana päivänä. Diapam olisi paras, olen osastolla saanut, ei nukuta mutta stoppaa psykoosin rajamailla laukkaavat ajatukset (lääkärin arvio, ei omani). Sairastan vaikeaa ahdistuneisuushäiriötä, hermostoni on ollut ylivirittynyt vauvasta asti jolloin jouduin pahoinpidellyksi useita kertoja. 

Eipä pärähdä kuule se pamikaan. :D Atarax on kuin nukutuslääkettä vetäisi, vanha antihistamiini ja paketissa kolmio kyljessä! 

Vierailija
77/337 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole ollut 10 vuoteen mitään ongelmia päivittäisen kahden eri bentson reseptien uusinnassa, saan ne aina vuodeksi. Lääkitys aloitettu julkisella psykan puolella, ja jatkettu perusterveydenhuollossa kun esh tarvetta ei vuosiin ole ollut.

Naama pitää käydä näyttämässä, kannan kautta tulee hylsyä. Mulla lukee esh uloskirjaustekstissä että pysyy annoksessa eikä kontraindikaatiota pidempiaikaiselle käytölle ole.

Vierailija
78/337 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten yksi mieto opamox "pärähtää"?

En ole ikinä saanut mitään oloja siitä, ainoastaan lievän rauhoittumisen ja unen joihin se on määrättykin. Ja ihan itse olen tajunnut että vaikka paketissa lukee "1 päivässä" niin sitä ei tarvitse ottaa.

Sama juttu. Minusta tulee ihan normaali ja rauhallinen Opamoxilla.

En tarvitse mitään pärähtelyitä, minulla on niitä omasta takaa ilman lääkitystä. Päinvastoin, ne pärähtelyt pitää saada hiljenemään.

Vierailija
79/337 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile Peukkua. Sopisi sulle hyvin.

Siihen varmaan ihmisiä ohjataan. Siirrytään sitten suoraan kovempiin aineisiin, kun ei muuta saa. 

Hyvä suunta. Päästään heikommasta aineksesta eroon.

Vierailija
80/337 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ammattilainen katsoo, ettet sitä tarvitse, sitten sitä on vähän mahdoton saada. Luulisin että lääkettä määrätään vasta kun mitään muuta mahdollisuutta ei ole.