Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö rauhoittavia lääkkeitä saa enää mistään?

Vierailija
27.07.2025 |

Ei, en ole narkkari, väärinkäyttäjä tms.

Olen käyttänyt koko aikuisikäni Opamox 15mg lääkettä tarvittaessa annoksella puolikas/kokonainen tabletti tarvittaessa.

Käytännössä lääkettä menee max.1 tabletti viikossa, eikä käyttömäärät ole koskaan nousseet.

En pystyisi osallistumaan tiettyihin työelämässä pakollisiin kokouksiin ilman lääkettä. Kärsin inhottavasta sosiaalisten tilanteiden pelosta ja siihen liittyvästä paniikin tunteesta.

Olen kokeillut kaikki mahdolliset lääkitykset, terapiat ja hypnoosit, enkä ole niistä mainittavaa apua saanut. Ainoastaan Opamox pitää minut jotenkin henkisesti ja fyysisesti kasassa kammoamissani kokoustilanteissa. Ei sekään toki 100 prosenttisesti auta, mutta jollakin lailla selviän tilanteista pyörtymättä tai pakenematta paikalta. 

Tähän asti olen saanut uusittua reseptini työterveydessä, mutta kiitos työnantajani säästösyistä heikentyneen työterveyssopimuksen, en saa reseptiä enää uusittua. 

Julkiselta puolelta on ihan turha yrittääkään. Kaikki rauhoittavia lääkkeitä tarvitsevat ovat heidän silmissään narkkareita ja väärinkäyttäjiä. Tyrkyttävät vain Sitalopramia tai muuta vastaavaa, josta ei saa mitään hyötyä, pelkästään inhottavia sivuvaikutuksia.

Aloin varaamaan aikaa yksityiseltä psykiatrilta ja hämmästykseni oli suuri. Kaikilla lukee kuvauksessa suurinpiirtein näin "En kirjoita, enkä uusi rauhoittavia lääkkeitä"

Kuka niitä reseptejä sitten enää uusii tai kirjoittaa, jos ei edes yksityiset psykiatrit?

Pitääkö tässä ottaa lopputili töistä, koska ei voi enää osallistua pakollisiin kokouksiin ja se tekee töissä käymisen mahdottomaksi.

Olen 56 vuotias ja vielä pitäisi lähes 10 vuotta pystyä töitä tekemään, mutta eipä taida onnistua.

Kertokaapa omista kokemuksistanne.

PS. Mitään moralisointia en kaipaa, koska kukaan joka ei ole tällaisista vaivoista kärsinyt ei pysty käsittämään miltä tämän kanssa eläminen tuntuu. Älkääkä myöskään kertoko kuinka joku luontaistuote/liikunta siihen auttaa. Uskokaa pois, että kaikki mahdollinen on vuosikymmenten saatossa tullut kokeiltua.

Kommentit (337)

Vierailija
281/337 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta nyt ensin kofeiini, sokeri, nikotiini ja alkoholi + käy päivittäin lenkillä, tämä jo poistaa 90% ahdistuksesta.

Hyviä keinoja kyllä hoitaa itseään. Mutta jos on taipumusta paniikkikohtauksiin, niitä saattaa terveestä elämästä huolimattakin tulla. Jokainen paniikkikohtaus kuormittaa terveydenhuoltoa. Asiakas pitää raahata päivystykseen, jossa hänelle sitten annetaan rauhoittava lääke, jonka hän olisi voinut ottaa itse kotonakin ja koko päivystysrumba olisi vältetty. 

Ei kai kukaan pelkän paniikkikohtauksen takia mene päivystykseen?

Tämä, sama kuin menisit hikan tai närästyksen takia päivystykseen 🤣

Päivystykseen mennään monesti vaikk

Se menee ohi kun istut alas ja hengität, turha tuommoisella päivystystä häiritä.

Vierailija
282/337 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä totta? Mulla on Opamox-lääkitys myönnetty vuosia sitten, ja nyt ahdistavan elämäntilanteen takia ajattelin mennä työterveyteen uusimaan reseptin. Suostuvatkohan?

Todennäköisesti tarjoavat sinulle jotakin masennuslääkettä, joka vie seksikyvyt ja halut. Paino nousee ja unen laatu heikkenee. Apua varsinaiseen vaivaan ei saa (omat kokemukset) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/337 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä tätä bentsojen määräämisen pelkoa, kun niiden käyttöä voi nykyään valvoa helposti. Reseptit voi iteroida ja Kannasta näkee selvästi, kuinka paljon potilas niitä käyttää. 

Bentsot ovat halpoja ja haittavaikutuksia niillä ei juuri ole. Masennuslääkkeet maksavat paljon enemmän, niitä pitää käyttää joka päivä ja haittoja on paljon enemmän. 

Tässä pätee juuri se suomalainen tapa, että pienen vähemmistön takia laitetaan kärsimään kaikki muutkin. Eli ei anneta kenellekään, koska joku kuitenkin käyttää väärin.

Narkkareiden takia asiallisilta ihmisiltä viedään tarvittava lääkitys.

Vierailija
284/337 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynti toisessa EU-maassa lääkärissä, ja pyydät kansainvälisen reseptin. Ei sen vaikeampaa.

Vierailija
285/337 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Tenoxit uusittu ja yli 20v, mutta rajoituksella. 30 kpl/40vrk.

Mut hyvin pärjään, otan yleensä n 1/4 tai puolikkaan. Ja sain myös Diapam 2mg, mikä nyt on aika höpö höpö. Silloin sain rintasyöpä diagnoosin, se leikattiin ja tällä hetkellä ok. Uusivat silti, vähän auttaa pahimpaan vitutukseen. 

Vierailija
286/337 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä enää saa edes pahaan paniikkihäiriöön. Itsellä oli aikanaan työterveydestä, lääkärin vaihtuessa haihtu sosiaalisten tilanteiden pelko myös ja lääkitys.

Kyllähän viinalla aikansa veti, ei ollu vaan niin nuuka ajokunnon eikä rangaistusten kanssa, tai työkunnon.

Nykyään helpompi ottaa puhelin käteen ja tilata mitä huvittaa, helpommalla pääsee.

Ei nyt ihan penskoille sopiva käypähoito, mutta aika mahdotonta muuten pkv lääkkeitä saada.

Puhelimellako niitä saa? Tietäisinpä minäkin numeron, johon soittaa :(

PS. Koko käypähoito on ihan vitsi näissä asioissa. Kenelle se on käypä? Lääketehtaille ehkä, mutta ei läheskään aina potilaalle.

Opamox on niin halpaa, niin lääketehtaat lobbailee kalliimpia ketipinoreita ja muita lääkkeitä.

Vierailija
287/337 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen ollut koko elämäni hullu, olen suorittanut monenlaista ihmiskoetta psyykelääkkeiden kanssa. SSRI-lääkkeestä meinasi lähteä henki, kun tuli ilmeisesti joku serotoniinin yliannostus. Psykoosilääkkeillä vain nukuin enkä muista muista niistä ajoista mitään. Paitsi naama nyki enkä todellakaan olisi voinut siinä kunnossa liikkua ihmisten ilmoilla. 

Parhaiten voin, kun olin bentsokoukussa. Pieni annos Opamoxia iltaisin ja elämäni oli hyvää. Päivisin aivot pelitti, tunsin iloa, onnea ja olin kiinnostunut asioista. Annos ei koskaan noussut, koska olen aina ollut herkkä lääkkeiden vaikutuksille.

Päivittäistä bentsojen syöntiä en silti suosittele. Mutta väkisin miettii, että joillakin sekin ehkä toimisi, jos kaikki muu on kokeiltu.  

Vierailija
288/337 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä totta? Mulla on Opamox-lääkitys myönnetty vuosia sitten, ja nyt ahdistavan elämäntilanteen takia ajattelin mennä työterveyteen uusimaan reseptin. Suostuvatkohan?

Keskustele tästä lääkärisi kanssa, älä Vauvassa.

Jos pahasti ahdistaa, ahdistuslääke on aivan paikallaan.

Vierailija
289/337 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvella auttaa avantouinti ja kesällä muu liikunta. Opeta pääsi olemaan ilman lääkkeitä.

Kärsin monista vakavista mt ongelmista ja sanon tämä!

Loppujen lopuksi monet lääkkeet ja päihteet vain ja ainoastaan pahentavat kierrettä. Kivahan se on laiskan ihmisen lyödä alapeukkua.

Vierailija
290/337 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan vanhaa Opamoxia uskaltaisi vielä käyttää? Turhaan kai tässä lähtee lääkärille, jos sieltä ei saa sitä mitä tarvitsee. Hyllyssä on yhä purkki, joka on vanhentunut 11/2022. Täytynee ottaa riski ja käyttää niitä. Hulluksi on maailman meno mennyt perkele!

Vierailija
291/337 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

F40.1 Sosiaalisten tilanteiden pelko. Mitä siihen sitten nykyisin määrätään, jos masennuslääkkeet eivät auta?

Vierailija
292/337 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sulla nyt selkeä riippuvuus on. Todennäköisesti lääkettä menee sulla myös alkon kanssa viikonloppuisin kun pitää rentoutua. Hyvä ettei uusita. Laihduta ja aloita liikunta. Lihava olet ja sen vuoksi ahdistunut.

Tämmöisten laukojat ovat niitä kaikista pahiten elämässään epäonnistuneita surullisia mökeltäjiä. Tunne-elämän kehitys jäänyt n. 5-vuotiaan tasolle

Vierailija
293/337 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sulla nyt selkeä riippuvuus on. Todennäköisesti lääkettä menee sulla myös alkon kanssa viikonloppuisin kun pitää rentoutua. Hyvä ettei uusita. Laihduta ja aloita liikunta. Lihava olet ja sen vuoksi ahdistunut.

Tämmöisten laukojat ovat niitä kaikista pahiten elämässään epäonnistuneita surullisia mökeltäjiä. Tunne-elämän kehitys jäänyt n. 5-vuotiaan tasolle

Itke narkkari itke! Ahdistaako? Hae vähän lääkettä 🤣🤣

Vierailija
294/337 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan vanhaa Opamoxia uskaltaisi vielä käyttää? Turhaan kai tässä lähtee lääkärille, jos sieltä ei saa sitä mitä tarvitsee. Hyllyssä on yhä purkki, joka on vanhentunut 11/2022. Täytynee ottaa riski ja käyttää niitä. Hulluksi on maailman meno mennyt perkele!

Huuhdot vaan viinillä alas, niin hyvä tulee!

Vierailija
295/337 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olen ollut koko elämäni hullu, olen suorittanut monenlaista ihmiskoetta psyykelääkkeiden kanssa. SSRI-lääkkeestä meinasi lähteä henki, kun tuli ilmeisesti joku serotoniinin yliannostus. Psykoosilääkkeillä vain nukuin enkä muista muista niistä ajoista mitään. Paitsi naama nyki enkä todellakaan olisi voinut siinä kunnossa liikkua ihmisten ilmoilla. 

Parhaiten voin, kun olin bentsokoukussa. Pieni annos Opamoxia iltaisin ja elämäni oli hyvää. Päivisin aivot pelitti, tunsin iloa, onnea ja olin kiinnostunut asioista. Annos ei koskaan noussut, koska olen aina ollut herkkä lääkkeiden vaikutuksille.

Päivittäistä bentsojen syöntiä en silti suosittele. Mutta väkisin miettii, että joillakin sekin ehkä toimisi, jos kaikki muu on kokeiltu.  

Näinhän narkkarit asian itselleen selittää. Päihittävät aina on saatava ja mikään muu ei auta. 😀

Vierailija
296/337 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

F40.1 Sosiaalisten tilanteiden pelko. Mitä siihen sitten nykyisin määrätään, jos masennuslääkkeet eivät auta?

Ahdistaako?  Onko itkuinen olo?  Osta köysi, niin loppuu ruikutus.

Vierailija
297/337 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on näköjään taas niitä kommentoijia, joiden isien olisi ollut viisainta käyttää kahta kumia päällekkäin.

What a waste of sperm.

Vierailija
298/337 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä enää saa edes pahaan paniikkihäiriöön. Itsellä oli aikanaan työterveydestä, lääkärin vaihtuessa haihtu sosiaalisten tilanteiden pelko myös ja lääkitys.

Kyllähän viinalla aikansa veti, ei ollu vaan niin nuuka ajokunnon eikä rangaistusten kanssa, tai työkunnon.

Nykyään helpompi ottaa puhelin käteen ja tilata mitä huvittaa, helpommalla pääsee.

Ei nyt ihan penskoille sopiva käypähoito, mutta aika mahdotonta muuten pkv lääkkeitä saada.

Puhelimellako niitä saa? Tietäisinpä minäkin numeron, johon soittaa :(

PS. Koko käypähoito on ihan vitsi näissä asioissa. Kenelle se on käypä? Lääketehtaille ehkä, mutta ei läheskään aina potilaalle.

Opamox on niin halpaa, niin lääketehtaat lo

Ketipinorkin oli halpaa, kunnes sitä alettiin määrätä holtittomasti lähes vaivaan kuin vaivaan. Orion huomasi tämän ja moninkertaisti hinnan.

Vierailija
299/337 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googleta. Jotkut lääkkeet kestää aikaa hyvin ja toiset ei.

Vierailija
300/337 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on näköjään taas niitä kommentoijia, joiden isien olisi ollut viisainta käyttää kahta kumia päällekkäin.

What a waste of sperm.

Se on vaan tuo yksi aivovaurioinen juoppo, vauvis on sen ainoa keino saada yhteys muihin ihmisiin, parempi kun ölisee täällä eli pysyy sisätiloissa poissa häiritsemästä