Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää passata ja mies syyllistää

Vierailija
27.07.2025 |

Nyt olen tunnut siihen pisteeseen, etten enää kertakaikkiaan jaksa passata aikuisia ihmisiä. Mä olen luonteeltani kiltti ja auttavainen, mutta nyt kun on tullut 50v mittariin en enää jaksa. Me eletään uusperheessä, missä on miehen kaksi täysi-ikäistä nuorta ja mun teini. Miehen aikuisten lasten pyykkien pesu on alkanut ärsyttää ihan kamalasti. Mun mielestä heidän olisi aika opetella ja osallistua pyykinpesuun. 

Tai vaihtoehtoisesti mun mielestä isän tulisi pestä nuorten pyykit itse, jos haluaa tämän palvelun tarjota. Itse olen pessyt omat vaatteeni lukiolaisesta lähtien ja näin teki myös oma esikoiseni, joka ei enää asu kotona. 

Olen tästä asiasta sanonut vuosia, mutta aina homma kaatuu mulle tai asiasta tulee kamala riita. Pyykit vaan kasaantuu  ja kun alan niitä pestä huomaan olevani tosi katkera. 

Mies kertoi myös kutsuneensa ystäväpariskunnan viettämään iltaa meille. Mä kysyin eikö voitaisi mennä mielummin ravintolaan, koska haluaisin myös itse nauttia illasta enkä emännöidä.

Näin ettei tämä ollut miehestä hyvä idea, hän haluisi kutsua ystävät myös yöksi kylään. Hän ei tajua, mikä määrä työtä jää mun harteille, vaikka hän grillaisi ruuan ja ostaisi juomat. Mua väsyttää pelkkä ajatus lakanoiden pesemisestä, aamiaisen teosta jne. Mä en oikeastaan enää nauti nykyään vieraista. Ainakaan sellaisista, jotka on kauan ja tarvii paljon passausta. 

Ongelma on siis se, että mies syyllistää mua tosi paljon, kun asetan rajoja. Tyyliin olet outo, vieraiden kutsuminen kotiin on normaalia  ja kohta mulla ei ole enää kavereita, jos ei kutsuta vieraita. Pyykin pesuun on myös miljoona syytä, tyyliin ei ole käytännöllistä et jokainen pesee omat pyykkinsä tai että se on on niin helppo homma, kunhan pistää koneen käyntiin

Totuus on vaan yksinkertaisesti se, että olen väsynyt. En jaksa passata vastoin omaa tahtoani. Olisi eri asia, jos itse tarjoutuisin pyykkäämään kaikkien ( myös nuorten aikuisten) pyykit tai itse kutsuisin yövieraita kotiin. Olen alkanut tavata omia ystäviä taidenäyttelyissä tai kahviloissa, ettei kenenkään tarvitse passata, jos ei itse niin halua. 

Onko mulla kohtalotovereita vai pitääkö mun vaan passata vaikka en millään jaksaisi? 

Kommentit (369)

Vierailija
101/369 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäisiin maalaisakkoihin uppoaa paskimmatkin trollit. 

#naiset

#typeryys

Sanoo mies, jonka luona ei käy ikinä vieraita ja joka ei ole ikinä asunut kenenkään kanssa.

Väittää yksinäinen katkera vanhapiika kaukana maaseudulla. 

Vierailija
102/369 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapset ehdottivat itse teini-ikäisinä, että voisivat pestä omat vaatteensa. Kummallista, että ap:n miehen lapset eivät sitä ole hoksanneet. Osta heille omat pyykkikorit ja sano, että jatkossa jokainen huolehtii omista pyykeistään. Kyllä ne sitten pesee, kun puhtaat loppuu.

Vierauden tulon voit perua migreeniin vedoten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/369 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyykinpesuongeömaan on helppo ratkaisu. Jokaisella perheenjäsenellä on oma likapyykkikorinsa oman makuuhuoneensa nurkassa. Sen täyttyessä henkilö pesee vaatteensa itse. Sinne menevät myös omat pyyhkeet ja lakanat. Lakanat ja pyyhkeet jokainen vaihtaa itse omaan tahtiinsa. Toimii meillä tosi hyvin, meillä on 2 muualla opiskelevaa nuorta jotka viettää suurimman osan loma-ajoista vielä kotona ja yksi kotona asuva teini. 

Vieraiden kutsumisen ja kestitsemisen suhteen suosittelen tekemään miehen kanssa listan kaikista niistä ylimääräisistä.tehtävistä jotka yökyläily aiheuttaa. Sitten jaatte tehtävät tasan. Oletn hoitanut kaiken niin kauan yksin että mies ei edes tajua, mitä kaikkea teet taustalla vieraiden eteen. 

Eli jokainen pesee erikseen koneellisen, jossa on vain yksi pyyhe tai yksi lakana? Melkoisia ympäristön vihollisia olette tuolla tuhlailulla.

Ehkäpä se muovautuisi pyykkivuoroiksi tai kyseltäisiin, onko toisilla sopivia pyykkejä koneentäytteeksi? 

Vierailija
104/369 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä se nähdään miten käy, kun nainen on liian kiltti. Kaikesta tulee itsestäänselvyys ja kun haluaa asian reilummaksi, tulee hirveä huuto. Tälläkin palstalla.

Ainoa oikea ratkaisu aloittajan ongelmaan on ero.

Kuka sitä nyt saavutetuista eduista haluaisi luopua? Aloittajan olisi kannattanut jo ajat sitten erota tai jättää kenties koko suhde välistä. Se on turha parkua kun paskat on jo housuissa. 

Vierailija
105/369 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat lapset ehdottivat itse teini-ikäisinä, että voisivat pestä omat vaatteensa. Kummallista, että ap:n miehen lapset eivät sitä ole hoksanneet. Osta heille omat pyykkikorit ja sano, että jatkossa jokainen huolehtii omista pyykeistään. Kyllä ne sitten pesee, kun puhtaat loppuu.

Miksi ponnistella kun pöytä on katettu valmiiksi? 

Vierailija
106/369 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on noin avuton ja uhrina parisuhteessa, saa sitä mitä ansaitsee. 

Kummallista että nämä "aikuiset lapsetkaan" ei itse ota haltuun omia pyykkejään. Minusta olisi outoa, että "äitipuoli" pesisi mun aikuisen naisen pikkuhousuja ja muutakin pyykkiä, enhän ole lapsi.

En näe tilanteeseesi mitään ratkaisua: joudut elämäsi loppuun pesemään miehesi lasten pyykkejä ja kestitsemään miehesi vieraita. Tosin ehkä lapset lopulta muuttaa pois kotoa, mutta sitten joudut vahtimaan heidän lapsiaan. 

Vierailija
107/369 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäisiin maalaisakkoihin uppoaa paskimmatkin trollit. 

#naiset

#typeryys

Sanoo mies, jonka luona ei käy ikinä vieraita ja joka ei ole ikinä asunut kenenkään kanssa.

Väittää yksinäinen katkera vanhapiika kaukana maaseudulla. 

Olen perheellinen, joten tiedän kyllä, miten paljon lisätyötä yövieraista tulee. Jokainen vieras voi tuoda tullessaan omat lakanat ja pedata sänkynsä sekä laittaa kaiken aamulla paikoilleen.

Vierailija
108/369 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomatkaa että näissä paskoissa trollssa toistuu aina se että sanotaan mies, ei koskaan mieheni

Mitä vittua sä nyt selität tässäkin ketjussa. Apn kuvaama on täyttä todellisuutta valitettavan monessa perheessä. 

Vierailija
109/369 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi missä päin vieraita nykyään tulee yökylään? Muuta kuin harvoin esim jouluna. 

#trolli

Vierailija
110/369 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä se nähdään miten käy, kun nainen on liian kiltti. Kaikesta tulee itsestäänselvyys ja kun haluaa asian reilummaksi, tulee hirveä huuto. Tälläkin palstalla.

Ainoa oikea ratkaisu aloittajan ongelmaan on ero.

Kuka sitä nyt saavutetuista eduista haluaisi luopua? Aloittajan olisi kannattanut jo ajat sitten erota tai jättää kenties koko suhde välistä. Se on turha parkua kun paskat on jo housuissa. 

On siis aika putsata paskat pois ja vaihtaa puhtaat housut. Ei ole liian myöhäistä.

Vierailija
111/369 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tule kertomaan tänne mitä tapahtui kun lopetit turhan hyysäämisen!?

Lähditkö pois kotoa miehen kutsumien yövieraiden ajaksi? 

Älä suostu ollenkaan kuuntelemaan syyllistämistä ja haukkumisia- tyynesti vain sanot ettet halua enää olla kotiorjana.

Vierailija
112/369 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomatkaa että näissä paskoissa trollssa toistuu aina se että sanotaan mies, ei koskaan mieheni

Mitä vittua sä nyt selität tässäkin ketjussa. Apn kuvaama on täyttä todellisuutta valitettavan monessa perheessä. 

Hyvä sentään että tunnustit tämän olevan trollausta. 

Vierailija
113/369 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua. Tein itse vastaavassa tilanteessa, että lähdin itse ystävän luo toiseen kaupunkiin reissuun kun mies halusi kutsua ystäväperheen kylään (joilla vielä pieniä lapsia) En kerta kaikkiaan jaksanut vieraita silloin. Mies oli ihan poikki tämän kyläilyn jälkeen, kun joutui itse siivoamaan, isännöimään, tekemään ruokaa ja viihdyttämään vieraita. Tämän jälkeen mieskin miettii kaksi kertaa ennen kuin pyytää vieraita kylään.

Vierailija
114/369 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsi osakin jo kolme vuotiaana laittaa pyykit pyykkikoriin tai koneeseen ja painaa sen päälle. Ei se oikeasti ole amerikantiedettä kun ne lapset saa mahdollisuuden osallistua ja oppia. 

Vierailija
115/369 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, koskaan ei ole liian myöhäistä vaihtaa systeemiä. 

Vierailija
116/369 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näissä paskoissa provoissa aina käytetään sanaa passata? Maalaisakkojen sana jostain 30-luvulta. 

Vierailija
117/369 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne käytä vaatteita myös, jotka pestään siinä samassa koneellisessa. Mä asun yksin ja pesen vain täysiä koneellisia pyykkiä, joten myös yhteistaloudessa yksi ihminen voi hyvin pestä omat käyttämänsä tekstiilit täysinä koneellisina.

Toki voi pestä kaikkien pyykit yhdessäkin sitten, kun kaikki talouden jäsenet ovat valmiita tekemään sen omalla vuorollaan. ;)

Peset vaatteet ja lakanat samassa lämpötilassa? Aha. Jotkut meistä haluaa pestä lakanat sellaisessa lämmössä jossa ne oikeasti puhdistuu, vaatteita yleensä ei voi laittaa niin kuumaan.

Kyllä voi, kun ostaa vaatteita, jotka kestää 60 asteen pesun. Tosin ne aikuiset lapset tuskin on kovin tarkkoja pesulämpötiloista. Heidän pyyhkeethän siinä vain haisee.

Vierailija
118/369 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi näissä paskoissa provoissa aina käytetään sanaa passata? Maalaisakkojen sana jostain 30-luvulta. 

Koska ne kirjoittaa samat akat Oulusta

Vierailija
119/369 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä sentään että tunnustit tämän olevan trollausta. 

Ei nyt oikein lähde, muru.

Vierailija
120/369 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti ihmiset ei helpolla usko puhetta. Ne pitää kerran säikäyttää todella rumasti ja sen jälkeen saat hurjan ihmisen maineen eikä nokallasi uskalleta enää hyppiä. Konflikti on edessä, mutta ei tartte pelätä. Hekin haluavat muutosta käytäntöön. Hommat tulevat selvemmiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän