Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa jonka mielestä suomalainen musiikki on umpisurkeaa ja täyttä roskaa nykyään

Vierailija
26.07.2025 |

Tusinarallatuksia, autotuneulinaa, lyriikat tyylin mukanokkelaa ja syvällistä tyyliin ala-asteen ainekirjoitukset. Nykyään kun se ulina alkaa, jos vain mahdollista vaihtuu kanava ja musiikki välittömästi.

Olen toki avoin sille ehdotukselle, että hyvää musiikkia löytyy ns. valtavirran ulkopuolelta mitä meille pusketaan. Mutta tuo radiossa soiva ja spotifyssa mainostettu musiikki aivan järkyttävää paskaa.

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurisyy: Suomalaisten aivot ovat huonossa hapessa johtuen pehmeiden rasvojen käytöstä.

Vierailija
22/107 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki nää festareilla pyörivät millat, mallat, jennat, jonnat, jiipat, juuliat, jeesiat, miisiat, miimat, muumat, mimosat, idat, adat, fidat ja ties mitkä menee mulla keskenään sekaisin, ja toisaalta en myöskään muista yhdenkään niiden biisejä. Miespuolisia räppäreitä en jaksa edes mainita, kaikki aivan hirveää kuraa. En tajua kuka näitä kuuntelee.

Samaa mieltä. Hirveää sontaa, joista yksikään ei erotu yhtään. Kukaan ei muista parin kolmen vuoden päästä enää. Miespuoliset räppärit lähes kaikki joko mumisee ja sössöttää tai ulisee jotain epämiehekästä ulinaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hevipuolelta ja punkista löytyy ehkä jotain mut valtavirtamusa on joo halvalla mutta nopeaan tehtyä rahastusta.

Yhtä monipuolista kuin jenkkien ghettoräppi. Ja tarkoitan tällä sitä mothafuckin bassboom räppiä jossa pelkkä uhopuhe sekä hidastettu basso.

Klassisen musiikin puolelta Kaija Saarialho on melko arvostettu maailmalla jos puhutaan nykysäveltäjistä. 

Eipä tuo enää taida säveltää.

Ei Sävellä mutta voi varmaan kutsua nykysäveltäjäksi kun on elänyt tällä vuosituhannella. Klassisen musiikin puolella on vaikea lyödä läpi ja vanha sanonta menee että uusi kappale esitetään kolme kertaa eli ensimmäisen, viimeisen ja ainoan kerran.

Luulisin että Saarialho on maailmalla  tunnetumpi kuin yksikään nykypoppari. Darude, Bomfunk MC, HIM, Rasmus ja pari muuta tunnetaan jotenkin mutta aika vaatimatonta on kansainvälinen menestys. Ulkomaisilla festareilla sentään on Alma ollut yleensä ainoana suomalaisena esiintyjänä.

Vierailija
24/107 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopajoo. Miettikää 70-ja 80-luvun nuorisoa. 

Oli Juice, Eput, Dingo, Yö, Hassisen kone, Hector, Kolmas Nainen ja mitä kaikkea. 

Iskelmäpuolella Reijo Taipale , Topi Sorsakoski, Katri Helena, Arja Koriseva.... 

Oli taso hieman laadukkampaa!!! 

Mutta pakko todeta  että J. Karjalainen tekee edelleen hyvää musaa! 

Vierailija
25/107 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heijastuu tähän aikakauteen valitettavan hyvin. Kaikki on keinotekoista. 

Vierailija
26/107 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä koskee kaikkea musiikkia maailmassa, sama tilanne

Vierailija
27/107 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuuntelet paskaa, ap?

Vierailija
28/107 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyillä radiokanavilla näitä soitetaan eniten. Ainakin yhdellä, joissa nuorehko juontaja. Samat biisit pyörii päivästä toiseen.

Vierailija
29/107 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun tarvitse olla siitä mitään mieltä, minä kuuntelen klassista musiikkia.

Vierailija
30/107 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietyillä radiokanavilla näitä soitetaan eniten. Ainakin yhdellä, joissa nuorehko juontaja. Samat biisit pyörii päivästä toiseen.

Kuka jaksaa kaiken maailman radiokanavia juontajineen ?

Vierailija
31/107 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä oletko ainoa, mielestäni olen kuullut saman väitteen, että kaikki musiikki on huonoa  "nykyään", viidellä eri vuosikymmenellä. Moni vannoo omien nuoruusaikojensa musiikin nimeen. 

Itse olen viimeksi joskus 80-luvulla pysytellyt kartalla siitä mitä muut kuuntelevat, silloin ja siinä iässä sillä oli merkitystä että kuunteli samaa. 

Olen melko varma että jokainen sukupolvi on moittinut nykynuorisonsa ja niiden turmeltuneen kulttuurin.

Vierailija
32/107 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa p*skaa on uusi ulkomaalainenkin musiikki. Melodisesti yksinkertaista, jankuttavat lyriikat.

Vierailija
33/107 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoratoistopalvelut tekivät suuren karhunpalveluksen musiikkialalle kuin some teki netille. Eli laatu romahti.

Vierailija
34/107 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Onneksi voi kuunnella vanhempaa musiikkia. En pysty kuuntelemaan nykyajan suhinaa, marisemista, sössötystä ja hönkimistä hetkeäkään. 

Vierailija
35/107 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, et ole. Tänään juuri totesin, että onpa p@skaa ja miten ihmiset voi tuollaista kuunnella. Äänet on muokattu, kaikki on hajutonta, mautonta ja väritöntä ja kuulostaa samalta. Mitään taiteellista, nerokasta ja luovaa ei enää ole. Kaupallisuus on muutenkin pilannut alan, koska p@ska musiikki on se mitä kuunnellaan eniten ja siksi sitä pistetään tekemään jos artisti haluaa jotakin tienata.

Vierailija
36/107 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaista iskelmää on ällöä kuulla radiosta. 

Vierailija
37/107 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella isolta osin autotuneulinaa, tai sitten epämusiikkia räppiä, jossa sanoituksetkin on yleensä ihan onnettomia: sellaista keisarin uudet vaatteet meininkiä. En kyllä tiedä, mustä johtuu. Olisko, että ihmiset ei enää käy kersasta lähtien soittotunnilla tai kuoroissa.

Vierailija
38/107 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bess ja Behm ovat inhokkejani, mutta tuota ei uskalla sanoa ääneen...

Nuo ovat parhaimmistoa. Ei ole suomimusiikki kuraa. Ei ollenkaan. Riippuu, mitä kuuntelee. 

Vierailija
39/107 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä oletko ainoa, mielestäni olen kuullut saman väitteen, että kaikki musiikki on huonoa  "nykyään", viidellä eri vuosikymmenellä. Moni vannoo omien nuoruusaikojensa musiikin nimeen. 

Itse olen viimeksi joskus 80-luvulla pysytellyt kartalla siitä mitä muut kuuntelevat, silloin ja siinä iässä sillä oli merkitystä että kuunteli samaa. 

Olen melko varma että jokainen sukupolvi on moittinut nykynuorisonsa ja niiden turmeltuneen kulttuurin.

Minustakin tuntuu, että musiikki on yhtä hyvää nyt, kuin aikaisemmin. Se on vain erilaista. Ihmiset eivät halua nähdä oman laatikkonsa ulkopuolelle. 

Vierailija
40/107 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi spotifyssa on myös estot. Omalla estolistalla mm. abreut jne ja ulkomaalaisista periaatesyistä rammstein. Tuon tuosta joutuu lisäämään sille aasialaisia nokkaanlaulajia. Mistä hemmetistä se niitä edes keksii ehdottaa??

En käytä estoja, muttei mulle ole koskaan moisia edes tyrkyttänyt. On siinä joku suomipop 100 listaa, mutten ole koskaan klikannut että siihen jäänyt. Rockiakin kuuntelen, eikä Rammsteiniakään ole ehdotellut. Ei edes silloin kun olen uutta soittolistaa tehnyt.

Kyllä se oppii muutenkin mitä mä kuuntelen, kun perheprofiili, eikä ristikkäisyyksiä ole tullut muiden profiileista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi