Olenko ainoa jonka mielestä suomalainen musiikki on umpisurkeaa ja täyttä roskaa nykyään
Tusinarallatuksia, autotuneulinaa, lyriikat tyylin mukanokkelaa ja syvällistä tyyliin ala-asteen ainekirjoitukset. Nykyään kun se ulina alkaa, jos vain mahdollista vaihtuu kanava ja musiikki välittömästi.
Olen toki avoin sille ehdotukselle, että hyvää musiikkia löytyy ns. valtavirran ulkopuolelta mitä meille pusketaan. Mutta tuo radiossa soiva ja spotifyssa mainostettu musiikki aivan järkyttävää paskaa.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
On todella isolta osin autotuneulinaa, tai sitten epämusiikkia räppiä, jossa sanoituksetkin on yleensä ihan onnettomia: sellaista keisarin uudet vaatteet meininkiä. En kyllä tiedä, mustä johtuu. Olisko, että ihmiset ei enää käy kersasta lähtien soittotunnilla tai kuoroissa.
Tämä aika on sellaista, että nuorten unelma-ammatti on julkkis. Ei väliä, onko muusikko, somettaja vai tosi-tv-tähti. Halutaan nopeasti rahaa ja menestystä.
Siinä olet oikeassa, että sanoitukset on usein vasemmalla kädellä tehtyjä ja lapsellisiakin nykymaailmassa.
Musiikki on erilaista nyt. Ei kukaan arvostanut NylonBeatiakaan kovin korkealle aikanaan. Mutta itse asiassa on hyvää musiikkia. Sanoituksetkin on hyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hupaisinta on jotkut tissiposki rap ukkelit kaulatatuointineen kertomassa jostain helvetin huudeista missä ovat eläneet, totuus äiti passasi ja pyyhki perseen vielä 20v, kun tissiposki pelasi pleikkaa.
Niiden todellisuudentajusta kertoo kun pari viikkoa sitten ne selitti omassa radio-ohjelmassaan miten jos haluaa ulkomaille, sinne voi kävellä. Ja aina jos tarvitsee rahaa, voi mennä pellolle töihin.
Onhan tuo liikuttavaa, kun joku uskoo omiin kykyihinsä noin voimakkaasti. Voi sinne joku päästäkin.
Olen täysin samaa mieltä! Ainoa valopilkku on Komiat, jotka ovat saaneet nuoriakin innostumaan lavatanssikulttuurista. Kuunnelkaas heidän tuotantoaan, on ihanaa ja perinteistä suomalaista soittoa.
Muutoin ei kyllä hyvältä näytä nykysuuntaus. Onneksi on tallenteet, niin voi kuunnella näitä edesmenneitä ikivihreitä ääniä: Kari Tapio, Tapio Kansa, Kirka, jne jne...
Muhun ei ole oikein koskaan uponnut suomalainen ja suomenkielinen musiikki. Lasten myötä olen sitä jonkin verran kuunnellut ja tulee tosiaan ikävä vanhoja kunnon sanottajia ja äidinkielen osaajia.
Vierailija kirjoitti:
On todella isolta osin autotuneulinaa, tai sitten epämusiikkia räppiä, jossa sanoituksetkin on yleensä ihan onnettomia: sellaista keisarin uudet vaatteet meininkiä. En kyllä tiedä, mustä johtuu. Olisko, että ihmiset ei enää käy kersasta lähtien soittotunnilla tai kuoroissa.
Nyt on koneet apuna. Ei välttämättä tarvitse.
Joo ei iske. Ysärin ja 2000-luvun alun iskelmä iskee parhaiten. Yölintu, Anna Eriksson, jne...
En edes muista suomalaisten artistien nimiä, jos rehellisiä ollaan. Jos sanotaan jokin kappale niin ei ole hajuakaan kuka sen laulaa. Tämä siis näistä nykyisistä laulajista.
Sellaista imelää nenälaulua tai sitten räppiä ilman mitään laulutaitoa.
Olet ainoa, uniikki ja erilainen kuin kaikki muut ;;oooo
Jostain luin, että 30 % nykymusiikista on tekoälyn tekemää. Tekoäly on kaikkialla. Hyvä vai huono, vaikea sanoa.
Ihmettelen sitä että suomalainen nuoriso kuuntelee nykyään vain suomalaista musaa vaikka muuten ollaan niin kansainvälisiä. Keskimäärin uusi suomalainen musiikki on tosiaan täyttä roskaa.
Vierailija kirjoitti:
Jostain luin, että 30 % nykymusiikista on tekoälyn tekemää. Tekoäly on kaikkialla. Hyvä vai huono, vaikea sanoa.
Eikö tuota tarvitse ilmoittaa? Voi vaan laittaa itsensä tekijäksi?
Taitaa kertoa enemmän sinusta ja musiikkimaustasi.
Naukumista kuin kissa kärpiäisissä
Aiemmin haukuin kaikki, mutta nyt täytyy sanoa, että tän kuulin juuri ja mulle toimi tää Senya - Satumaa: https://www.youtube.com/watch?v=0VVr4BvAZVQ&list=RD0VVr4BvAZVQ&start_ra…
Vierailija kirjoitti:
Bess ja Behm ovat inhokkejani, mutta tuota ei uskalla sanoa ääneen...
Ketä pelkäät?
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin haukuin kaikki, mutta nyt täytyy sanoa, että tän kuulin juuri ja mulle toimi tää Senya - Satumaa: https://www.youtube.com/watch?v=0VVr4BvAZVQ&list=RD0VVr4BvAZVQ&start_ra…
Senya, ihanaa et oot täällä vauva-palstalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Senya, ihanaa et oot täällä vauva-palstalla!
No en aivan. Oon mies.
Itse en tiedä yhtään ulkomaalaista artistia tai yhtyettä joka olisi jotenkin parempaa kun suomalainen.
Niiden todellisuudentajusta kertoo kun pari viikkoa sitten ne selitti omassa radio-ohjelmassaan miten jos haluaa ulkomaille, sinne voi kävellä. Ja aina jos tarvitsee rahaa, voi mennä pellolle töihin.