Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu, että vaimon mielestä teen kaiken aina väärin

Vierailija
26.07.2025 |

Oli se mitä tahansa ruoan laitosta siivoamiseen, aina löytyy jotain huomautettavaa. Tulee tunne että en osaa mitään. Olisi kiva edes joskus saada positiivistakin palautetta kun itsekin annan sitä hänelle. 

Ei ennen ollut tuollainen. Mistä tämä voi johtua? On jotenkin niin lytätty ja epäkunnioitettu olo. Onko muilla miehillä tällaista? 

Kommentit (268)

Vierailija
121/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa erota. Pääsette helpommalla.

Vierailija
122/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on tapana pyrkiä perfektionismiin. Heillä on taipumus jatkuvaan tarinan kerrontaan. Tee niin että myötäilet vaimoasi niin pääset paljon helpommalla. Hierot vaikka hänen hartioitaan ja kehut häntä. Tuot kerran viikossa kukkia hänelle, hoidat oman osuutesi kotitöistä ja kehut vaimoasi.

Palkita moittimisesta ?

Sano että tekee siten itse, kun ei kelpaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kolikon toinen puoli on se, että vaimosta tuntuu ettet kuuntele, kun hän kertoo miten homma hänen mielestään tulee tehdä. Ja sitten sinusta tuntuu, ettet ikinä tee oikein.

Miksi tarvii mikromanageroida? Miksi vaimon tapa tehdä homma on se, jonka mukaan mennään? 

Juuri näin, se että joku kertoo "miten hänen mielestään tulee tehdä" ei ole mikään automaatio että kenenkään muun tulee olla asiasta samaa mieltä ja siirtyä loppuelämänsä tekemään näin.

Ei ainakaan mikäli hän ei ole jotenkin alisteisen palkollisen asemassa suhteessa sanojaan.

Vierailija
124/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paljon minkälaisista asioista on kyse. Joitainhan voi ihan oikeasti tehdä väärin. 

Mutta ei kaikkia ja aina

Vierailija
125/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paljon minkälaisista asioista on kyse. Joitainhan voi ihan oikeasti tehdä väärin. 

Mutta ei kaikkia ja aina

Niinpä. Erityisesti jotkut naiset vaan ovat sitä mieltä, että heidän tapansa on se sinut oikea..

Vierailija
126/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaimona nalkutin aikani väärin ripustetuista pyykeistä ja väärin täytetystä tiskikoneesta. Imurointiakin katsellessa meni hermot ja lopulta otin imurin häneltä ja imuroin itse, kun mies ei imuroinut tarpeeksi hyvin.

Loppujen lopuksi tuossa on taustalla naisen kontrollinhalu ja epätäydellisyyden sietämättömyys. Älä missään nimessä myötäile vaimoasi. Oma mieheni ei koskaan alistunut minun yrityksilleni kontrolloida kaikkea, ja nykyään kunnioitan häntä suuresti. Joten kova kovaa vastaan. Ilmoitat että nyt tehdään näin ja näin, ja sinä teet asiat niinkuin parhaaksi näet. Ja jos jotain nupinaa kuuluu niin saa tehdä itse. 

Vierailija
127/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä samaa, lisäksi ideani ovat aina huonoja. Ehdota terassin öljyämistä, ei tarvitse. Kuukautta myöhemmin puoliso kysyy miksi sitä ei ole öljytty kun olisi pitänyt tehdä. Puoliso kysyy mitä tehdään ruoaksi, ehdottelen eri asioita, mikään ei niistä käy, sitten päättää itse ja valittaa kun en osallistu. Ja tätä rataa päivästä toiseen. Laita ilmastointilaite makuuhuoneeseen, nainen valittaa että se pitää siirtää olohuoneeseen. Illalla valittaa että makuuhuone on kuuma eikä saa nukuttua. 

Mikset voi osallistua ruuanlaittoon, jos et itse ole päättänyt ruokaa?

Ilmastointilaitehan siirretään aina siihen huoneeseen missä ollaan milloinkin, mitä outoa tuossa nyt on....

Etkö osaa lukea?

Vierailija
128/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vaimona nalkutin aikani väärin ripustetuista pyykeistä ja väärin täytetystä tiskikoneesta. Imurointiakin katsellessa meni hermot ja lopulta otin imurin häneltä ja imuroin itse, kun mies ei imuroinut tarpeeksi hyvin.

Loppujen lopuksi tuossa on taustalla naisen kontrollinhalu ja epätäydellisyyden sietämättömyys. Älä missään nimessä myötäile vaimoasi. Oma mieheni ei koskaan alistunut minun yrityksilleni kontrolloida kaikkea, ja nykyään kunnioitan häntä suuresti. Joten kova kovaa vastaan. Ilmoitat että nyt tehdään näin ja näin, ja sinä teet asiat niinkuin parhaaksi näet. Ja jos jotain nupinaa kuuluu niin saa tehdä itse. 

Lisään vielä että jos minua häiritsee että tiskikoneessa on lautanen väärällä paikalla, tai kuivumassa oleva paita on vähän rytyssä, korjaan sen itse. Se vie 2 sekuntia.

Vierailija
129/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kolikon toinen puoli on se, että vaimosta tuntuu ettet kuuntele, kun hän kertoo miten homma hänen mielestään tulee tehdä. Ja sitten sinusta tuntuu, ettet ikinä tee oikein.

Mutta kun se tässä juuri on se ongelma, että jos en tee jotain asiaa hänen tavallaan niin se on heti väärin. Kaipaan kunnioitusta, arvostusta ja sitä että minuun luotetaan. Ap 

Oletko kunnioituksen arvostuksen ja luottamuksen arvoinen? Minä arvostan miestäni siinä että hän on aina tukena ja tekee kaikkensa läheisten eteen. Tästä sanon hänelle usein. Sen sijaan mies joka jättää ulko oven sepposen selälleen lähtiessään aamulla töihin ei ole siinä asiassa luotettava, ja hän saa kuulla siitä lähes aina kun on tilanne jossa minä en ole talon sisäpuolella tai viimeisenä lähdössä, että laitoithan ulko oven lukkoon ja kiinni. peruskunnioitus on olemassa aluksi, ja siitä sitten kunnioituksen kohde itse päättää tekemisillään kasvaako kunnioitus vai mureneeko se ajan myötä. Ihmisen kunnioittamista ei voi jatkaa ellei hän itse ole sen arvoinen.

Vierailija
130/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mniun mieheni joka ei käytännössä tee mitään, jaksaa kyllä oikoa minun täyttämääni tiskikonetta ja luennoida ja paasata mm. pyykkien lajittelusta.

Seuraa siis minua pyykkikoneelle, kun minä setvin viiden ihmisen pyykkejä, mutta ei koskaan itse ala niitä pyykätä.

Tulee selkäni taa selkosuomentamaan lapsilleni antamiani ohjeita, mutta ei itse niitä koskaan ala antaa - tilanteessa, jossa on menossa itse toimistolleen koulun viereen, jolloin loogistao lisi, että hän huolehtisi koko lähdön.

Mutta ei, minun pitää katsoa, että hänellä itsellään on edes ne omat kamat mukana.

Vierailija
131/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vaimo on sitä mieltä, että ruoka pitää tehdä hänen tavallaan, niin vaimo voi tehdä ruoan ihan itse. Minä olen tehnyt ruokaa jo vuosia ennen kuin tapasin vaimoni ja aion sen vastakin tehdä omalla tavallani.

Mutta sehän on mahtavaa jos aiot jatkossakin tehdä ruokaa tavallasi, etkä tee tahallasi huonosti ettei tarvitsisi tehdä ja että vaimo tekisi ruuan mieslapsen puolesta 💪

Vierailija
132/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten ette voi tehdä oikein?

Jos imuroinnin jäljiltä on vielä pölyä, on imuroitu väärin. Jos tiskaamisen jälkeen tiskit ovat likaisia, on tiskattu väärin. Jos on laitettu vain käsinpesu- astia tai vaate koneeseen ja se menee pilalle, on tehty väärin. Jos pyykit ovat likaisia ja haisevia pesun jälkeen, on pyykätty väärin. Jos pyykki värjääntyy tai kutistuu, on pyykätty väärin. Jos pyykki on rutussa ja ryppyistä, on laitettu kuivumaan väärin. 

Siinä nyt muutamia esimerkkejä. Tyyli on  vapaa, mutta tuloksen täytyy olla hyvää. 

Tai ihan muuten vain voisi muuttaa toimintaa. Tuo väärin, hyppii silmille. On todellakin hyökkäävä ja arvosteleva, sekä lyttäävä tapa esittää asia! 

Vierailija
133/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä että jos minua häiritsee että tiskikoneessa on lautanen väärällä paikalla, tai kuivumassa oleva paita on vähän rytyssä, korjaan sen itse. Se vie 2 sekuntia.

Tälle tielle kun lähtee niin sekunnit vaihtuvat minuuteiksi ja siitä tunneiksi.

Vierailija
134/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten ette voi tehdä oikein?

Jos imuroinnin jäljiltä on vielä pölyä, on imuroitu väärin. Jos tiskaamisen jälkeen tiskit ovat likaisia, on tiskattu väärin. Jos on laitettu vain käsinpesu- astia tai vaate koneeseen ja se menee pilalle, on tehty väärin. Jos pyykit ovat likaisia ja haisevia pesun jälkeen, on pyykätty väärin. Jos pyykki värjääntyy tai kutistuu, on pyykätty väärin. Jos pyykki on rutussa ja ryppyistä, on laitettu kuivumaan väärin. 

Siinä nyt muutamia esimerkkejä. Tyyli on  vapaa, mutta tuloksen täytyy olla hyvää. 

Tai ihan muuten vain voisi muuttaa toimintaa. Tuo väärin, hyppii silmille. On todellakin hyökkäävä ja arvosteleva, sekä lyttäävä tapa esittää asia! 

Aikuisen ihmisen tulee kestää ihan normaalia puhetta ilman että sitä pitää lässyttää ja koristella kukkasin kuin pilkulapselle.

Vierailija
135/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käännä asiat 180 astetta. Ryhdy määrätietoisesti itse neuvomaan eukkoa joka asiassa, mitkä hän tekee. Kaiken hän tekee väärin, väärin tiskattu, väärin torttu tarjottu sängyssä..

Varmaan olisi hyvä ensin pari viikkoa ennen tätä kuuria nauhotella eukon kommentteja. Sitten sinulla on hyvät perusteet ja faktat asialliseen keskusteluun... ja toivottavasti pääsette tämän myötä molempia tyydyttävään lopputulokseen.

Toista ei saa nauhoittaa ilman lupaa

Miksi ei saisi? Ainakaan rikoslain salakuuntelu nimen omaan sallii sellaisten keskustelujen nauhoittamisen, joissa on itse osallisena. Ainoastaan se on salakuuntelua, jos ulkopuolinen teknisellä välineellä kuuntelee tai tallentaa toisten välistä keskustelua.

Otappa selvää! Kenenkään puhetta ei saa luvatta nauhoittaa saatika levittää tai alentaa toisen arvoa kuunteluttamalla nauhoitetta. Sosiaalityöntekijän kanssa käytyä palaveria saa kysymättä nauhoittaa.

Vierailija
136/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä vastaavasta huomautteleva on mies. Hän on vähän hitaasti lämpenevä, joten hän aina itsekin sitä huomaamatta sanoo jokaiseen ehdotukseeni ensin ei. Jos haluan jotain tapahtuvaksi, sitä pitää pohjustaa pitkään. Kerta toisensa jälkeen ottaa puheeksi. Jossain vaiheessa hän sitten itsekin keksii, että terassi tarvitsee öljyä, ja päästään hommiin.

Kuulostaapa tutulta. Meillä mies torjuu kaikki minun ideani ja jonkin aikaa pyöriteltyään tulee kertomaan ne samat jutut omina ideoinaan. Olen tästä huomauttanut, mutta aina jotenkin muistaa, että olin ehdottanut jotakin tyhmää ja epäkäytännöllistä, joskus jopa keksii päästään näitä muka minun ideoitani ja naurattaa niillä ystäviään. 

Kyllä minunkin mies saattaa joskus kääntää asian omaksi edukseen, kun mainitsen, on hiljaa. Koskaan ei ole noin sairasta tehnyt, kuin alentanut minun arvoa ystävien edessä. 

Vierailija
137/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vissiin nalkutan, jos huomautan seuraavan esimerkin kaltaisista asioista. Haettiin siis mökille peräkärrykuormallinen painekyllästettyä puuta. Purettiin kuorma ja pyysin miestä ajamaan auton parkkipaikalle ja jättämään peräkärryn sille kuuluvalle paikalle. Minä jäin viemään muita kuormasta purettuja tavaroita paikoilleen. Koska en erikseen sanonut, että laita aisalukko paikoilleen, vie liinat ja huomiolippu varastoon, niin mies tosiaankin vei vain kärryn paikoilleen, jätti liinat ja huomiolipun kärryyn ja lampsi pois. Kun kysyin, että miksi hän ei samalla laittanut aisalukkoa ja vienyt liinoja sekä huomiolippua varastoon, niin vastaus oli, että en käskenyt. Oikeasti mulla palaa käpy siihen, että joka asia pitää erikseen käskeä, mitään ei tapahdu oma-aloitteisesti.

Siis mitä, sinun pitää erikseen neuvoa miestä viemään peräkärry paikoilleen?! Oletko kauankin pitänyt yllä tuota tapaa, missä neuvot miestä siitä, mitä hänen pitää milloinkin tehdä? Lopeta se ohjeiden antaminen hyvä ihminen, ja anna miehen ajatella ja tehdä itse. Hän on niin tottunut siihen että sinä ohjeistat häntä, että hän ei enää osaa toimia oma-aloitteisesti. 

Vierailija
138/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on suvussa tällainen vanhempi nainen, jonka mielestä kaikki tekevät aina kaiken väärin. Mäkätys alkaa heti, kun astuu ovesta sisään ja koko vierailun ajan kävelee perässä ja arvostelee. Omasta mielestään ilmeisesti jotenkin "auttaa muita toimimaan oikein". 

Tarpeetonta varmaan sanoa, ettei kukaan halua olla yhteyksissä. Yritetään välillä kyllä soittaa ja katsoa, että edes joku aina vuorollaan käy siellä vähän katsomassa että pärjää. 

Josko sinne kunnan apua hankkisitte?!

Vierailija
139/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun se tässä juuri on se ongelma, että jos en tee jotain asiaa hänen tavallaan niin se on heti väärin. Kaipaan kunnioitusta, arvostusta ja sitä että minuun luotetaan. Ap 

Oletko kunnioituksen arvostuksen ja luottamuksen arvoinen? Minä arvostan miestäni siinä että hän on aina tukena ja tekee kaikkensa läheisten eteen. Tästä sanon hänelle usein. Sen sijaan mies joka jättää ulko oven sepposen selälleen lähtiessään aamulla töihin ei ole siinä asiassa luotettava, ja hän saa kuulla siitä lähes aina kun on tilanne jossa minä en ole talon sisäpuolella tai viimeisenä lähdössä, että laitoithan ulko oven lukkoon

Minä kunnioitin ja arvostin miestäni alkuun. Jokaisen tyhmän päätöksen, aiheutetun ongelman tai vaaratilanteen tai hajotetun asian myötä kunnioitus vähän väheni. Sen myötä lähti vähitellen luottamus ja lopulta myös rakkaus. On vaikeaa rakastaa miestä, jota joutuu vahtimaan kuin pikkulasta. 

Vierailija
140/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai ap. tekee kaiken väärin. Ainoa oikea tapa on se, miten vaimon kotona tehtiin ja miesten hommissa, miten vaimon isä asian teki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän