Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako huostaanotettuna oleva lapsi/nuori hyvät eväät tulevaan työelämään/perhe-elämään? Onko vielä se sääntö, et 21-vuotiaaksi seurataan keh

Vierailija
26.07.2025 |

itystä sossun kautta?

Kommentit (158)

Vierailija
61/158 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä huostaan ottajat ovat perimmältään narsistisia, eivätkä välitä välitä todellisuudessa kuin itsestään, usein huostaan otettu kokee väkivaltaa, tukahduttelua, väkisin tyrkyttämistä ja aivopesua eikä todellinen itse pääse vapaaksi, lopulta ihminen yleensä ajautuu mielisairaalaan, huumeisiin, tai väkivaltaisuuksiin\vankilaan. Ehdottomasti Ei.

Yleensä ovat vain ja ainoastaan rahan perässä. Esimerkiksi tuppukylällä, jossa ei ole työpaikkoja sijaisperheenä toimiminen on tapa saada rahaa. Riippumatta siitä, onko ko. toimintaan lähtevillä minkäänlaisia edellytyksiä hommaan vai ei.

Vierailija
62/158 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälkihuolto lienee lähinnä (huono) vitsi. 

Sittenhän se voidaan lakkauttaa. Kaikki sijoitetut sitten ihan itse elättää itsensä siitä päivästä kun täyttävät 18v. Ilman sossun tukea ja apua, saavat hoitaa asiansa ihan itse.

Jep, lakkautetaan jälkihuolto ja kaikki sijotuksessa olleille nykyisin annetut tukitoimet. Kun niitä ei kerran tarvita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/158 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän se voidaan lakkauttaa. Kaikki sijoitetut sitten ihan itse elättää itsensä siitä päivästä kun täyttävät 18v. Ilman sossun tukea ja apua, saavat hoitaa asiansa ihan itse.

Näin tuntemani tapaus tekikin. Pärjäsi 99% varmuudella elämässään paremmin kuin sinä.

Vierailija
64/158 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, lakkautetaan jälkihuolto ja kaikki sijotuksessa olleille nykyisin annetut tukitoimet. Kun niitä ei kerran tarvita.

Siitä vain, ei niillä mitään käytännön merkitystä ole ollut tähänkään saakka.

Vierailija
65/158 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälkihuolto ei ole mitenkään pakollista, joten ei liene mitään valittamista?

Jokainen täysikäinen saa ihan vapaasti elättää itse itsensä.

Vierailija
66/158 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälkihuolto ei ole mitenkään pakollista, joten ei liene mitään valittamista?

Jokainen täysikäinen saa ihan vapaasti elättää itse itsensä.

Jep, mutta läheskään jokaisen täysikäisen ei ole pakko.

Vierailija
67/158 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin tuntemani tapaus tekikin. Pärjäsi 99% varmuudella elämässään paremmin kuin sinä.

Uuuuh, semmoset uhot.

Vai että ihan paremmin. Joopa joo.

Vierailija
68/158 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt selvästikin jonkun sossumamman/sijaisvanhemman ylpeyttä loukattu. 😂

Vierailija
69/158 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uuuuh, semmoset uhot.

Aivan varmasti paremmin. Paljon paremmin. 

Vierailija
70/158 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on nyt selvästikin jonkun sossumamman/sijaisvanhemman ylpeyttä loukattu. 😂

Eikös se sossuhuolto pitänyt jo lakkauttaa? Jokainen saa hoitaa lapsensa itse ja täysikäinen itsensä.

Vierailija
71/158 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uuuuh, semmoset uhot.

Tuskinpa vaan. Mutta toki varmaan riippuu niistä kriteereistänne. En voi tietää millaiset ne on.

Vierailija
72/158 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uuuuh, semmoset uhot.

Kyseinen henkilö on erittäin menestynyt niin uran kuin siviilielämänkin suhteen. Olen täysin varma, että sinä et ole.

Vierailija
73/158 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän Ennin sijaiskoti hoitaa 18-vuotiaaksi asti,a

Vierailija
74/158 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uuuuh, semmoset uhot.

Tuskinpa vaan. Mutta toki varmaan riippuu niistä kriteereistänne. En voi tietää millaiset ne on.

Todellakin on. Kriteerit ovat kovat, ja sinä et täytä niistä edes viidesosaa.

Vierailija
75/158 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niistä huolehditaan, mutta valitettavasti geneettinen perimä on heikkoa ja moni on ehtinyt häiriintyä biologisen vanhemman hoidossa sekä traumatisoitua erosta vanhemmistaan. Siellä on rasitetta heikkolahjaisuuteen, mielenterveysongelmiin, tarkkaavaisuuden häiriöihin, autismiin jne. 

Ei huolehdita. Paremmankin perheen jälkikasvulla voisi esiintyä enemmän ongelmia, jos 18-vuotiaana joutuisi täysin omilleen ilman minkäänlaista vanhempien yhteyttä tai tukea.

Sillä perheensä kanssa asuneella ei ole edes jälkihuoltoa tukenaan. Sijoitetulla on.

Riippuu varmaan kaupungista, tai sitten tuo jälkihuolto on uudempi juttu. Tuntemallani henkilöllä ei ainakaan mitään sellaista ollut.

Kyllä se on ollut niin kauan kuin muistan. Lakisääteinen joten jokainen huostaanotettuna ollut sen saa. Mikäli haluaa.

Sijaisvanhempi

Vierailija
76/158 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se sossuhuolto pitänyt jo lakkauttaa? Jokainen saa hoitaa lapsensa itse ja täysikäinen itsensä.

Minun puolestani joutaisi hyvin, kuten muutkin tulonsiirrot ja tukimuodot.

Vierailija
77/158 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ylpeyttäni ei loukkaa mutta lasten ja nuorten puolesta harmittaa. Joku oikeasti on kateellinen lapsille.

Sijaisvanhempi

Vierailija
78/158 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sadasta sijoitetusta voi onnistua elämässään. Sama mitkä eväät niille tarjotaan. Kyse on lähinnä geeneistä. 

Vierailija
79/158 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huostaanotto voi kestää kuukausia, vuosia tai täysi-ikäiseksi asti, jälkihuosta ei ole automaattista. Lapsi voi saada hyvät eväät elämään, paljon vaikuttaa lapsen ikä, terveydentila ja muut taustat, sekä lapsen saama tuki.

Vierailija
80/158 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä huostaan ottajat ovat perimmältään narsistisia, eivätkä välitä välitä todellisuudessa kuin itsestään, usein huostaan otettu kokee väkivaltaa, tukahduttelua, väkisin tyrkyttämistä ja aivopesua eikä todellinen itse pääse vapaaksi, lopulta ihminen yleensä ajautuu mielisairaalaan, huumeisiin, tai väkivaltaisuuksiin\vankilaan. Ehdottomasti Ei.

Yleensä ovat vain ja ainoastaan rahan perässä. Esimerkiksi tuppukylällä, jossa ei ole työpaikkoja sijaisperheenä toimiminen on tapa saada rahaa. Riippumatta siitä, onko ko. toimintaan lähtevillä minkäänlaisia edellytyksiä hommaan vai ei.

Noi perheet tienaa nii huonosti, että ihan oikeita töitä joutuu vanhemmat lisäksi tekemään, lapset ovat ongelma tapauksia yleensä, joten ei ole helppoa työtä. Itse en ikinä lähtisi tuohon hommaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi