Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni on autismikirjolla. Eniten ärsyttää itsekeskeisyys.

Vierailija
26.07.2025 |

Siis muuten fiksu ja taiteellisesti lahjakas 18 vuotias tyyppi, mutta aina vain ensin ajattelee itseään. Esim.lomareissulla pitäisi mennä hänen mieltymystrn mukaan, sisarusten mielipiteillä ei hänelle mitään arvoa.

Kommentit (168)

Vierailija
1/168 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain se periytyy. Itseltä tai puolisolta. Tätä moni ei ajattele pariutuessaan. 

Onneksi sinulla on 2 muuta lasta, jotka eivät ole itsekeskeisiä. Ei tuo itsekeskeinenkään voi asialleen mitään. Voiko hänellä olla myös psykopatia. Tällaista ei lapselta helposti diagnosoida. 

Vierailija
2/168 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleva persu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/168 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein heillä ei vain tule muut ihmiset mieleen.

Vierailija
4/168 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne oikein nauttii siitä, kun on diagnoosi ja saa perseillä luvan kanssa.

Vierailija
5/168 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tunteesi ap. Minulla on autistinen veli ja joka saamarin lause alkaa sanalla "minä"

Minä haluan, minä suutun, minä menen, minä en tahdo...minäminäminä...

Vierailija
6/168 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on äiti joka ei ole koskaan ajatellut muita kuin itseään.

Vierailija
7/168 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni suuttuu jopa muidenkin tunteista. 

Kun sanon hänelle että minulla on paha mieli, hän sanoo että hänelle tuli nyt huono fiilis kun sanoin näin.t.se autistin sisko

Vierailija
8/168 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän luulee, että te muut elätte kuten haluatte ettekä muuten huomioisi häntä?

Vierailija
9/168 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, minä varmasti olin lapsena tuollainen. Olen kuitenkin jo sen verran vanha, että mulle opetettiin kovalla kurilla miten olla - pidin vaikka sitten mölyt mahassani jos ei muuten elämä luonnistunut. Vaan ei se tuota na itsekeskeisyyttä poistanut. Nyt yli viisikymppisenä vältän ihmisiä viimeiseen saakka, ja haluan todellakin toimia ihan juuri siten miten huvittaa. En ylipäätään ole millään tasolla ihmisistä kiinnostunut, ihmisyys suorastaan kuvottaa minua - myös itsessäni. Joten kyllä; lapsesi voi oppia nielemään tunteensa/teeskentelemään sinulle mieleistä jos niin haluat. Ihan varma en ole onko siitä kenellekään mitään iloa. Sillä tavoin tunteva/elävä olento kuin sinä hänestä toivoisit, ei hän luultavasti koskaan tule olemaan. Haluatko että hän tuntee näin? Olevansa sinulle ikuisesti omana itsenään kelpaamaton? 

Vierailija
10/168 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ettei täällä kukaan muukaan saa aina tahtoaan läpi. Että kompromisseilla eletään.

Vierailija
11/168 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

Vierailija
12/168 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatuskysymys, monella miesautistilla on tuo ongelma. Sosiaaliset taidot jäävät usein heikommiksi kuin naisautisteilla. 

Vierailija
13/168 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä kasvatuksella tuosta olisi päässyt.

Vierailija
14/168 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi. Minulla oli todellakin hyvä kasvatus ja kova kuri. Aivan saman ajatusmaailman omaan nykyisinkin kuin nuorena. Erotuksena on se, etten edes yritä tulla toimeen/toimia muiden ihmisten kanssa. Loppui se sanominen.

Vierailija
15/168 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano ettei täällä kukaan muukaan saa aina tahtoaan läpi. Että kompromisseilla eletään.

Paitsi jos lomailee yksin. Miksi ap edes lähti tuollaisella porukalla?

Vierailija
16/168 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Autistina (ja siten paljon autistien kanssa olleena) olen huomannut, että monessa autistilapsen perheessä on kasvatettu autistia niin, että muiden pitää ottaa hänet huomioon. On ajateltu hyvää, mutta unohdettu että pitäisi myös opettaa niistä muiden ihmisten tunteista ja tarpeista. Muut huomaavat tuon ongelman aikaisemmin kuin omat vanhemmat, jossa se huomataan vasta kun tuo ominaisuus kääntyy perhettä vastaan tai siitä ei kasvetakaan oletusten mukaisesti itsekseen yli. 

Vierailija
17/168 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi. Minulla oli todellakin hyvä kasvatus ja kova kuri. Aivan saman ajatusmaailman omaan nykyisinkin kuin nuorena. Erotuksena on se, etten edes yritä tulla toimeen/toimia muiden ihmisten kanssa. Loppui se sanominen.

Kova kuri ei välttämättä tarkoita hyvää kasvatusta, päinvastoin. Mutta poikkeuksia toki aina on. Mua ei kasvatettu juuri lainkaan ja silti otan muut huomioon. 

Vierailija
18/168 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kovalla kurilla saa ihmistä kasvatettua empaattiseksi ja huomioonottavaksi. Päinvastoin. 

Vierailija
19/168 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei autismia vaan synnynnäistä kokoomukselaisuutta ? " Minä-minä-minä... mulle-mulle-mulle...!!! "

Vierailija
20/168 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

Housussas on!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi