Miksi loukkaannut stringeistä/bikineistä? Todellinen syy on tässä...
Sinulla ei ole päätösvaltaa kenenkään toisen ihmisen kehoon ja vaatteisiin vaikka kuinka toivoisit ja tai polkisit jalkaa maahan kiukkuisesti.
Kysymys onkin miksi paljas iho järkyttää?
Onko tosiaan niin että kun muut naiset saavat huomiota vähissä vaatteissa, siitä tulee itselle inhottava olo koska ei koe itseään niin halutuksi, joten tämä huono itsetuntoasia projisoidaan muihin ihmisiin: "vika on heissä, ei minussa."
Oletko ajatellut että käytös on kuin koulukiusaajalla jotka haukkuivat koulussa toisia vaatteiden perusteella?
Näihin itsetunto-ongelmiin kannattaisi hankkia apua.
Kommentit (820)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. En halua huomioita miehiltä niin miten niin muka olen toisille kateellinen?
No miksi puutut siihen, miten muut naiset pukeutuvat?
En ole tuo, jolta kysyit, mutta miksi sinä puutut siihen, mitä ihmiset ajattelevat? Eikö ihmisillä ole vapaus ajatella ihan mitä haluavat?
Ajatella toki saa mitä haluaa, mutta ne ajatukset voi pitää myös vain omassa päässään ilman julistamista. Jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, niin suunsa voi yhtä hyvin pitää kiinni.
Onneksi jo eteläisessä Euroopassa on alettu kieltämään bikineissä kulku kaupungilla, mutta siellä ollaankin tultu puusta alas aiemmin kun täällä meillä.
Vierailija kirjoitti:
"Jos häpeän puute tekee ihmisestä psykopaatin, niin silloin monet taiteilijat, esiintyjät, tanssijat ja urheilijat kuuluvat samaan joukkoon."
Niin, narsisteja ja psykopaatteja löytyy paljon myös taiteilijoista ja urheilijoista.
Aivan. Ja puutarhureissa on varmasti myös sarjamurhaajia. Silti pelkkä ruohonleikkuu ei ole väkivaltaa, eikä taiteen tekeminen, tanssiminen tai vähissä vaatteissa urheilu ole automaattisesti diagnoosin paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tässä keskustelussa hassuinta on se, että on olemassa hyvin vahva naisten kulttuuri, jossa kielletään täysin se, että seksikkäällä pukeutumisella pyrittäisiin tavoittelemaan miesten katseita. En siis sano, että kaikki naiset ovat tätä mieltä, ja toisaalta osa ei varmaankaan kunnolla edes tajua oman pukeutumisensa vaikutusta vastakkaiseen sukupuoleen (en ehkä oikein itsekään tajunnut nuorena). Kuitenkaan pakarat paljastaviin housuihin pukeutumiselle ei ole mitään muuta syytä kuin katsokaa mun persettä.
Joo ja kun kaikki naiset eivät edes ole heteroita.
Jostain syystä myös osa lesboksi identifioituvista on kuitenkin erittäin persoja miesten katseille.
Aivan, ja osa heteromiehistäkin tykkää näyttää hauista salilla. Outoa, etteivät kaikki olekaan sua varten.
Niinkö sinusta? Itse en kyllä koskaan ole olettanut, että olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tässä keskustelussa hassuinta on se, että on olemassa hyvin vahva naisten kulttuuri, jossa kielletään täysin se, että seksikkäällä pukeutumisella pyrittäisiin tavoittelemaan miesten katseita. En siis sano, että kaikki naiset ovat tätä mieltä, ja toisaalta osa ei varmaankaan kunnolla edes tajua oman pukeutumisensa vaikutusta vastakkaiseen sukupuoleen (en ehkä oikein itsekään tajunnut nuorena). Kuitenkaan pakarat paljastaviin housuihin pukeutumiselle ei ole mitään muuta syytä kuin katsokaa mun persettä.
Joo ja kun kaikki naiset eivät edes ole heteroita.
Edelleen suurin osa on ja siksi se, että seksikkäällä pukeutumisella haetasn juuri miesten katseita, pitää paukkansa.
Lesbonainen voi pukeutua seksikkäästi saadakseen naisten huomion. Ei tällä ole niin eroa. Pointti on se, että halutaan seksikkäällä pukeutumisella huomiota.
Mutta jostain syystä tätä ei voi myöntää, vaikka se on oikeastaan yksi luonnollisimmista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sä et nää eroa stringeissä rannalla ja vehkeen heiluttelussa puskassa, niin joko et ymmärrä kontekstia tai sä todella ajattelet että sun kokemus on kaiken mittari. Mutta se ei tee bikineistä väkivaltaa, se vaan kertoo, miten pienestä sä menet tolaltasi.
En mä ole mennyt tolaltani itsensäpaljastelijoista rannoilla, torilla, puskassa tai junanvaunussa, joissa olen heitä nähnyt. Sanoin, etten tiedä mikä se ero noissa on enkä näe sitä ilmiönä joka olisi yhteiskunnassa mitenkään toivottava.
Okei, eli sä vaan rauhallisesti koet että bikinit ja seksuaalinen ahdistelu on sama ilmiö, muttet siis mene mitenkään tolaltasi. Aivan. Se on kyllä tosi viileä tapa olla sokea kontekstille.
Onhan se sama ilmiö. Katsokaa tänne!
Itsensävilauttelijan kootut selitykset vol 84757....
Vierailija kirjoitti:
"minun seksuaalisuuteen ei kuulu tirkistely, siksi se ällöttää."
Tuo on kiinnostava argumentti.
Eikö sinun tuolloin pitäisi voida ainakin ihan hyvin 1910-luvun vaatteissa, joista ei voinut tirkistellä? Jos joku hametta nostikin, siellä oli suojana lisää hameita ja vielä herrasmies veti kuokkaan tällaista hyypiötä. Problem solved (?).
Mielenkiintoinen ajattelu. Minun pukeutuminen ei ole paljastavan, mutta enhän minä voi itseäni tirkistellä vain paljastaa. Ja ei, en tykkää kummastakaan! Ja tämä on aidosti seksuaalisuuteen liittyvä asia. Jos et usko, tee testi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sä et nää eroa stringeissä rannalla ja vehkeen heiluttelussa puskassa, niin joko et ymmärrä kontekstia tai sä todella ajattelet että sun kokemus on kaiken mittari. Mutta se ei tee bikineistä väkivaltaa, se vaan kertoo, miten pienestä sä menet tolaltasi.
En mä ole mennyt tolaltani itsensäpaljastelijoista rannoilla, torilla, puskassa tai junanvaunussa, joissa olen heitä nähnyt. Sanoin, etten tiedä mikä se ero noissa on enkä näe sitä ilmiönä joka olisi yhteiskunnassa mitenkään toivottava.
Okei, eli sä vaan rauhallisesti koet että bikinit ja seksuaalinen ahdistelu on sama ilmiö, muttet siis mene mitenkään tolaltasi. Aivan. Se on kyllä tosi viileä tapa olla sokea kontekstille.
Konteksti ei tarkoita vain paikkaa, se tarkoittaa myös aikomusta. Bikinit eivät ole viesti kenellekään, ne ovat vaate rannalla.
Vehkeen näyttäminen torilla taas on tietoinen teko, joka kohdistuu muihin ihmisiin.Jos sulla on vaikeuksia erottaa pukeutumista ja seksuaalista ahdistelua, ongelma ei ole paljaassa ihossa, vaan siinä, että kaikki epämukavuus tulkitaan uhrin asemasta käsin, vaikka mitään tekoa ei ole tehty toista kohtaan. Mitään persereikää en usko kenenkään esitelleen sulle.
Mistä sinä tiedät muiden aikeet? Ehkä sillä miehellä on vain kuuma joka vetää vehkeen esiin torilla? Onko se silloin ok?
Mua ei haittaa pätkääkään bikinit ja käytän niitä myös itse. Mutta huolehdin siitä että ne eivät paljasta peppuvakoa eikä intiimialueita. En mene pelkkä naru pyllyssä julkiselle paikalle ja ala vaatimaan että saan pukeutua kuten haluan ja muut voivat poistua jos intiimialueeni heitä haittaa. En koe olevani moralisti jos en halua nähdä miesten enkä naisten intiimejä kehonosia julkisesti ja tiedän että useimmat heistä eivät halua nähdä minun. Olisi itsekästä vaatia muilta yleisten käytöstapojen hylkäämistä vaikka en itse niistä välittäisi. Maailmassa on kuitenkin muitakin ja heidät on hyvä ottaa huomioon.
"Niinkö sinusta? Itse en kyllä koskaan ole olettanut, että olisi."
Hyvä. Sitten ei tarvitse olettaa, että heidän pitäisi pukeutua sinua varten myöskään.
Vierailija kirjoitti:
Jos "yhteiset pelisäännöt" tarkoittaa sitä, että kaikki noudattaa juuri sinun mukavuusarvojasi, niin kyse ei ole säännöistä, vaan kontrollihalusta.
Asiallinen käytös ei tarkoita sitä, että kaikkien täytyy pukeutua niin, ettei kukaan vain vahingossa näe jotain mitä voisi kuvitella seksuaaliseksi. Se tarkoittaa sitä, että annetaan toisille tilaa olla olemassa, vaikka ei itse arvostaisi heidän tyyliään.Ja jos bikineistä päätellään jo äidin moraalia, niin keskustelu ei enää liity yhteisiin pelisääntöihin, vaan siihen, miten pitkälle ollaan valmiita menemään toisten kontrolloimisessa häpeän kautta. Se ei ole sivistystä. Se on moralistista kiusaamista.
Voi älä viitsi. Yrität nyt olla tässä hirveän älyllinen ; jos jos ja jos.
Kas kun se on niin, että ne kaikkein älykkäimmät ja sivistyneimmät naiset ei todellakaan näytttele paljaita pyllyjään missään. Mitä siitä päättelet?
Kyllä sinulle kuule on tilaa olla olemassa, varmasti osaat ja saat liikkua omilla tavoillasi oikein onnellisesti. Ja anna sinä muittenkin niin tehdä, vaikka eivät samaa mieltä kanssasi olekaan. Kaikki kun ei vaan tykkää nähdä alastomuutta ympärillään, ymmärrätkö? Saa he mielipiteensä ilmaista. Ei se kontrollointia ole, ei aikuisia ihmisiä kontrolloida kuin lain kautta, ja ainakin toistaiseksi laki sallii hyvinkin vähäisen vaatetuksen. Moni todellakin häpeäisi kulkea lähes alasti ja vain ihmettelevät, miksi niin monet muut taas eivät sitä häpeä.
Äidin moraalista täällä mainittiin vain yhdessä kirjoituksessa, mutta sinähän haukkana tartuit siihen kuin liima. Se oli kuule vain yksi maininta. Ei se ole niin vaarallista. Toisaalta siinä voi olla jotain perääkin, moraalihan on länsimaissa rapistumassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se sama ilmiö. Katsokaa tänne!
Ihan samalla logiikalla voisi sanoa, että urheilija, esiintyjä tai uimari on seksuaalinen häiritsijä, koska häntä sattuu näkemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tykkää katsella kenenkään paljasta persettä. Ei siinä mitään sen kummempaa ole tausstalla, joten voit unohtaa noi sun tyhjänpäiväiset pohdintosi.
Mä en suoraan sanottuna kauheasti nauti kaikesta muustakaan mitä rannalla näkee, mutta voin katsoa toiseen suuntaan. Suosittelen samaa!
Toimii, jos rannalla on vain yksi pylly paljaana ja se pysyy paikoillaan.
Silmiäkään en voi sulkea, pitää seurailla lasta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä nirunaruja on pakko käyttää ja pyytämättä alati tunkea toisten naamaan?
...ja sitten lumihiutalekarenina loukkaantua ja kiukutella kun kaikki eivät tästä pidä?
Musta tuntuu, että yksi syy käyttää niitä nirunaruja, on juuri tuo. Saada loukata toisia ja sitten kiukutella muka täysin viattomana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos häpeän puute tekee ihmisestä psykopaatin, niin silloin monet taiteilijat, esiintyjät, tanssijat ja urheilijat kuuluvat samaan joukkoon."
Niin, narsisteja ja psykopaatteja löytyy paljon myös taiteilijoista ja urheilijoista.
Aivan. Ja puutarhureissa on varmasti myös sarjamurhaajia. Silti pelkkä ruohonleikkuu ei ole väkivaltaa, eikä taiteen tekeminen, tanssiminen tai vähissä vaatteissa urheilu ole automaattisesti diagnoosin paikka.
Ei toki. Mutta esim. pukeutumisesta tai sen puutteesta tai oudosta käytöksestä sen helposti näkee ulospäin, keiltä häpeäntunne puuttuu, oli ammatti tai paikka mikä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos "yhteiset pelisäännöt" tarkoittaa sitä, että kaikki noudattaa juuri sinun mukavuusarvojasi, niin kyse ei ole säännöistä, vaan kontrollihalusta.
Asiallinen käytös ei tarkoita sitä, että kaikkien täytyy pukeutua niin, ettei kukaan vain vahingossa näe jotain mitä voisi kuvitella seksuaaliseksi. Se tarkoittaa sitä, että annetaan toisille tilaa olla olemassa, vaikka ei itse arvostaisi heidän tyyliään.Ja jos bikineistä päätellään jo äidin moraalia, niin keskustelu ei enää liity yhteisiin pelisääntöihin, vaan siihen, miten pitkälle ollaan valmiita menemään toisten kontrolloimisessa häpeän kautta. Se ei ole sivistystä. Se on moralistista kiusaamista.
Voi älä viitsi. Yrität nyt olla tässä hirveän älyllinen ; jos jos ja jos.
Kas kun se on niin, että ne kaikkein älykkäimmät ja sivistyneimmät naiset ei todellakaan näytt
Ahaa, eli nyt se menee niin, että jos joku ei pukeudu sun mielestä kunniallisesti, niin hän ei voi olla älykäs tai sivistynyt? Kuulostaa enemmän yläastejutuilta, kuin aikuiselta näkemykseltä maailmasta. Että jos et tykkää stringeistä, fine. Mutta ei niissä kulkevat ihmiset ole sun tunteiden takia velkaa yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän esittelet persettäsi. Mutta minulla on myös oikeus nauraa sille ivallisesti ja osoitella sinua pilkaten.
Onneksi mun itsetunto ei kaadu siihen.
Mutta kun hyvän itsetunnon omaavan ihmisen ei tarvi esitellä, voi pukeutua vaikka kolttuun.
Aika jännä, että hyvä itsetunto pitää osoittaa piiloutumalla. Kuulostaa enemmän häpeän hallintamallilta kuin luottamukselta omaan kehoon.
Ei kuulosta, vaan kuulostaa siltä, että itsetunto on rakennettu muun kuin ulkonäön varaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toki. Mutta esim. pukeutumisesta tai sen puutteesta tai oudosta käytöksestä sen helposti näkee ulospäin, keiltä häpeäntunne puuttuu, oli ammatti tai paikka mikä hyvänsä.
Tiedätkö kuka muu sanoo noin? Kaikki ne, joilla ei ole mitään muuta perustelua kuin mutu- tuntuma. Mutta tunne ei ole todiste. Eikä se, että joku ei häpeä omaa vartaloaan, tarkoita että häpeä puuttuu, se tarkoittaa, että sitä ei ole nielty valmiiksi annettuna ulkopuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän esittelet persettäsi. Mutta minulla on myös oikeus nauraa sille ivallisesti ja osoitella sinua pilkaten.
Onneksi mun itsetunto ei kaadu siihen.
Mutta kun hyvän itsetunnon omaavan ihmisen ei tarvi esitellä, voi pukeutua vaikka kolttuun.
Aika jännä, että hyvä itsetunto pitää osoittaa piiloutumalla. Kuulostaa enemmän häpeän hallintamallilta kuin luottamukselta omaan kehoon.
Ei kuulosta, vaan kuulostaa siltä, että itsetunto on rakennettu muun kuin ulkonäön varaan.
Jos itsetunto on oikeasti rakennettu muulle kuin ulkonäölle, silloin se ei myöskään järky siitä, että joku muu näyttää enemmän.