Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sanoo vanhaksi. Onko tää ok?

Vierailija
25.07.2025 |

olen 50 v nainen. Mieheni on 45v. Aina joskus hän möläyttää jotain tyyliin "siellä oli vanha nainen, viis- tai kuuskymppinen" tai "ne oli vanhoja ihmisiä. 50- ja 60-vuotiaita". Ikinä koskaan hän ei määritä oman ikäisiään vanhoiksi, mutta minun ikäiseni kyllä.

Loukkaannun joka kerta ja sanon että minusta tuntuu tosi pahalta kun hän saa minut tuntemaan itseni niin paljon vanhemmaksi kuin hän. 

Hän vastaa esim. että ei hän tarkoita niillä puheilla minua ja että minä näytän nuoremmalta kuin hän tms.

Jotenkin hän ei tajua että joka tapauksessa hän puheillaan määrittelee minun ikäiset vanhoiksi ja itsensä ikäiset ei.

Miten itse reagoisit minun tilanteessa? Ja Huom. Vaikkei tällaisia möläytyksiä olekaan usein, niin on niitä monta kertaa ollut, eikä mieheni ole oppinut vaikka olen alusta asti sanonut että tuollainen puhe satuttaa minua.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden vuoden päästä hän on oman määritelmänsä mukaan vanha.

Vierailija
2/29 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi ok. Mies on vuoden vanhempi, joten voin aina kuittailla siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin:

MUN KYYYYYYNELEEEEET 😫😫😫😫

NIIN PITKÄÄN VUOTANEEEEET 🥺🥺🥺😣😣😣

TÄNÄÄÄÄÄN NE SAAAA MUT KIMALTAMAAAAAAAAN 😩😩😩😩😩😩

Ilon silmistäni veit🥀🥀🥀🥀🖤🖤🖤

pahaa syämmelle teit 💔💔💔

MÄ TIEDÄN MÄ TIEDÄN 😫😣😭💀

Vierailija
4/29 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

häh??

Vierailija
5/29 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet herkkähipiäinen mielensäpahoittaja.

Vierailija
6/29 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta te olette samaa ikää, sinä ja miehesi. Noin pieni ikäero ei ole yhtään mitään. Miehesi on jo lähempänä viittäkymppiä kuin neljääkymppiä. 

Vierailija
7/29 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vanhuuden mittari tuntuu siirtyvän oman ikänsä mukana.... T. Ap

Vierailija
8/29 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 7 v nuorempi mies ja kuittailtiin iästä puolin ja toisin. En kyllä pahastuisi tuollaisesta. Ei me 50 v mitään nuoria enää olla.

Vierailija
9/29 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä pihalle. Aloita uusi oma elämä, ilman typerää miestä.

Vierailija
10/29 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reagoisin niin että en kehtaisi 5-kymppisenä kysellä tuollaista nettipalstalla.

Vierailija
11/29 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli 7 v nuorempi mies ja kuittailtiin iästä puolin ja toisin. En kyllä pahastuisi tuollaisesta. Ei me 50 v mitään nuoria enää olla.

Ei ihminen muutu suoraan nuoresta vanhaksi. Siinä välissä on keski-ikä.

Vierailija
12/29 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on minua 3 vuotta vanhempi ja pitää itseään nuorena, joten niin kai sitten minäkin olen vielä nuori, vaikka pääsin jo tänä vuonna eläkkeelle. Hänestä 100 vuotiaat ovat vanhoja. 😅

Kai jokainen on juuri niin vanha kuin tuntee olevansa?

Vierailija
13/29 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen perusteella mitä kerrot, ei kuulosta siltä että miehesi tarkoittaisi mitään pahaa sanomisillaan. Siksi antaisin olla enkä kiinnittäisi asiaan enää huomiota jos vain mahdollista. Eihän ikäeronne edes ole suuri, ja tottahan se on ettei noin 50-vuotias ole enää nuori, mutta entäs sitten. :) ei nuoruus ole mikään itseisarvo. Mietin, voiko olla että ikä on sinulle tai ehkä miehellesikin tällä hetkellä erityisen arka aihe, ja se ikään kuin kasvattaa ikäeroanne. Ehkä miehellesi on jollain tasolla helpottavaa ajatella että hän ei ole vielä 50, vaikkei hän sitä ääneen myöntäisikään. Ja ehkä sinusta taas tuntuu hankalalta hyväksyä että olet jo 50. Se on ihan sallittu tunne.

Olen itse nelikymppinen nainen. Kun 15v vanhempi kollegani lähestyi viittäkymppiä, hän toi jatkuvasti esiin ikänsä ja meidän välisemme ikäeron eri yhteyksissä. Hän tuntui ajattelevan kaikkia ihmisiä vain ikänsä edustajina, tyyliin "tuo on tuollainen koska on 20v" tai "hah, ymmärrät kun olet minun ikäinen!". Minusta se oli rasittavaa ja tarpeetonta, mutta tajusin myöhemmin että tuolloin hän käsitteli vahvasti vanhenemiseen ja vaihdevuosiin liittyviä asioita. Nyt kun hän on 50+, tilanne on rauhoittunut ja voimme taas kohdata ihmisinä miettimättä ikää. :) paitsi että lieneekö minulla kohta sama kriisi edessä...

Vierailija
14/29 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonhan mäki et siellä oli "vanhempi mies" ja tarkoitain jtoain 50-60 vuotiaita

Vierailija
15/29 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähes varma ettet löydä miestä, joka ei loukkaisi sinua tavalla tai toisella. Ota tai jätä.

Vierailija
16/29 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen perusteella mitä kerrot, ei kuulosta siltä että miehesi tarkoittaisi mitään pahaa sanomisillaan. Siksi antaisin olla enkä kiinnittäisi asiaan enää huomiota jos vain mahdollista. Eihän ikäeronne edes ole suuri, ja tottahan se on ettei noin 50-vuotias ole enää nuori, mutta entäs sitten. :) ei nuoruus ole mikään itseisarvo. Mietin, voiko olla että ikä on sinulle tai ehkä miehellesikin tällä hetkellä erityisen arka aihe, ja se ikään kuin kasvattaa ikäeroanne. Ehkä miehellesi on jollain tasolla helpottavaa ajatella että hän ei ole vielä 50, vaikkei hän sitä ääneen myöntäisikään. Ja ehkä sinusta taas tuntuu hankalalta hyväksyä että olet jo 50. Se on ihan sallittu tunne.

Olen itse nelikymppinen nainen. Kun 15v vanhempi kollegani lähestyi viittäkymppiä, hän toi jatkuvasti esiin ikänsä ja meidän välisemme ikäeron eri yhteyksissä. Hän tuntui ajattelevan kaikkia ihmisiä vain ikänsä edustajina, tyyliin "tuo on tuollainen koska

Mutta ei ihminen muutu myöskään suoraan nuoresta vanhaksi, vaan on siinä välissä keski-ikäinen.

Vierailija
17/29 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaisi siltä. Että miehesi ei määrittele omaa ikäänsä niin korkeaksi, kuin se on. Ei myöskään apeen ikää. Kun sanoo, että apee tuntuu nuoremmalta, kuin hän.

Ikä on vain numero. Apeen puoliso tuntee puolisonsa olevan nuorempi, kuin itse. Ja ventovieraiden olevan vanhempia.

Loukkaus ja kohteliaisuus samassa.

Vierailija
18/29 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon palstalla itseäni huumorilla vanhaksi. Tiedän etten ole sisäisesti niin vanha. Mutta toisen sanomana ei ole kiva tietenkään kun joku sanoo "sinun iässä" tai "sinun ikäiset". Aika on mennyt muutenkin nopeaan ja siinä ei oikein viitsi vatkata ikä asiaa.

Vierailija
19/29 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, te joiden mielestä 50v on keski-ikä, niin minä en oikeasti ymmärrä. Ihminen elää hyvässä lykyssä 80, oikein hyvässä lykyssä 90 vuotta. Keski-ikä asettuu siten jonnekin 35 ja 50 vuoden välille, ei viiteenkymppiin. Se, että sanoo viittäkymppiä keski-iäksi, tuntuu minusta todellisuuspakoiselta. Mutta ehkä ajattelen kuten te kunhan olen itse 50! Tulen sitten raportoimaan.. t. Keski-ikäinen

Vierailija
20/29 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihminen muutu suoraan nuoresta vanhaksi. Siinä välissä on keski-ikä.

Niin? Toki sen kaikki tietää. Saatan itsekin sanoa, että paikalla oli vain vanhuksia eli noin 50 vuotiaita. Ei tämä tee minusta yhtään sen nuorempaa tai vanhempaa. Ap.lla lienee itsetunto-ongelmia, jos ei tällaista kestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän