Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sanoo vanhaksi. Onko tää ok?

Vierailija
25.07.2025 |

olen 50 v nainen. Mieheni on 45v. Aina joskus hän möläyttää jotain tyyliin "siellä oli vanha nainen, viis- tai kuuskymppinen" tai "ne oli vanhoja ihmisiä. 50- ja 60-vuotiaita". Ikinä koskaan hän ei määritä oman ikäisiään vanhoiksi, mutta minun ikäiseni kyllä.

Loukkaannun joka kerta ja sanon että minusta tuntuu tosi pahalta kun hän saa minut tuntemaan itseni niin paljon vanhemmaksi kuin hän. 

Hän vastaa esim. että ei hän tarkoita niillä puheilla minua ja että minä näytän nuoremmalta kuin hän tms.

Jotenkin hän ei tajua että joka tapauksessa hän puheillaan määrittelee minun ikäiset vanhoiksi ja itsensä ikäiset ei.

Miten itse reagoisit minun tilanteessa? Ja Huom. Vaikkei tällaisia möläytyksiä olekaan usein, niin on niitä monta kertaa ollut, eikä mieheni ole oppinut vaikka olen alusta asti sanonut että tuollainen puhe satuttaa minua.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli 7 v nuorempi mies ja kuittailtiin iästä puolin ja toisin. En kyllä pahastuisi tuollaisesta. Ei me 50 v mitään nuoria enää olla.

Ei vanhojakaan.

Vierailija
22/29 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, te joiden mielestä 50v on keski-ikä, niin minä en oikeasti ymmärrä. Ihminen elää hyvässä lykyssä 80, oikein hyvässä lykyssä 90 vuotta. Keski-ikä asettuu siten jonnekin 35 ja 50 vuoden välille, ei viiteenkymppiin. Se, että sanoo viittäkymppiä keski-iäksi, tuntuu minusta todellisuuspakoiselta. Mutta ehkä ajattelen kuten te kunhan olen itse 50! Tulen sitten raportoimaan.. t. Keski-ikäinen

No, sinä saatat kuolla ensi viikolla, joten keski-ikäsi olet ylittänyt ajat sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, te joiden mielestä 50v on keski-ikä, niin minä en oikeasti ymmärrä. Ihminen elää hyvässä lykyssä 80, oikein hyvässä lykyssä 90 vuotta. Keski-ikä asettuu siten jonnekin 35 ja 50 vuoden välille, ei viiteenkymppiin. Se, että sanoo viittäkymppiä keski-iäksi, tuntuu minusta todellisuuspakoiselta. Mutta ehkä ajattelen kuten te kunhan olen itse 50! Tulen sitten raportoimaan.. t. Keski-ikäinen

Keski-ikä on elämänvaihe, joka on virallisesti 40-60v. Sitä ei lasketa sen mukaan, kauanko ihminen keskimäärin elää (n. 80-vuotta)

Vierailija
24/29 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikä on elämänvaihe, joka on virallisesti 40-60v. Sitä ei lasketa sen mukaan, kauanko ihminen keskimäärin elää (n. 80-vuotta)

Ja joidenkin lähteiden mukaan alkaa jo 35-vuotiaana.

Vierailija
25/29 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ole ylpeästi vanhempi nainen. Et vanhus, mutta vanha verrattuna moneen muuhun. Kenties viisaampikin! 

80v ystävälläni on ajattelumalli, jonka mukaan elämä jakautuu kolmeen jaksoon. Ensimmäiset 30v ihminen rakentuu, seuraavat 30v hän tuottaa yhteiskunnalle ja viimeiset 30v hän korjaa sitä satoa jota on elämässään kylvänyt. 

Vierailija
26/29 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tukevasti keski-ikäinen, ja miesystäväni on minua yli 20 vuotta vanhempi. Kyllä minä hänen iän tiedostan, mutta en pidä häntä vanhana pappana. Tunnen hänen ikäisiään, joka ovat minusta vanhoja pappoja. 

Vierailija
27/29 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä on mitä on, mutta se onko vanha/nuori/keski-ikäinen riippuu mikä on toimintakyky, oma tuntemus ja ajattelumaailma. 

Vierailija
28/29 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta te olette samaa ikää, sinä ja miehesi. Noin pieni ikäero ei ole yhtään mitään. Miehesi on jo lähempänä viittäkymppiä kuin neljääkymppiä. 

40+ nainen ja 55+ mies on myös samanikäisiä

Vierailija
29/29 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, ehkä sitten näin. Luin netistä määritelmän jonka mukaan keski-ikä on ikä jolloin ihminen tekee hirveästi töitä, kasvattaa lapsia, maksaa asuntolainaa ja lihoo. 😃 teen jo kaikkia näitä vaikka en ole 40v joten ehkä olen vähintään henkinen keski-ikäinen. Ja musta ainakaan 35v ei kyllä ole enää nuoruutta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi