Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi en saisi olla työtön

Vierailija
25.07.2025 |

Ei kiireitä eikä stressiä mistään rahaa tulee riittävästi elämiseen. Suosittelen

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksut pärjää vähemmällä

Tarkoitus vähemmällä rahallako?

Itse en tykkäisi, jos kela vahtisi paljonko tililläni on rahaa. 

Vierailija
82/91 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen kun olet vaan, jos et kerran yrityksistäsi huolimatta löydä töitä. Vapaita työpaikkojahan on nyt vähemmän kuin työnhakijoita. Jonkun pitää silti nämä kaikki maksaa, myös eläkkeet, ja tiukemmaksi näyttää menevän, kun syntyvyyskin koko ajan laskee. Suomen talous ei ole kasvanut vuoden 2008 jälkeen.

Toinen juttu on, että valtiolla menee myös paljon rahaa esim.  osittain turhiin yritystukiin. Jos valtio uhkaa vähentää niitä, yritykset kertovat siirtävänsä pääkonttorinsa tai toimintansa ulkomaille. 

Jossain kohtaa tulee se piste, että joudutaan kysymään, pystytäänkö ns. hyvinvointivaltiota enää ylläpitämään. 

Ei pystytä, ainakaan nykyisen kaltaista. Valtion budjetti -15miljardia vuodessa...tähän kun lisää miljardien lisämenot maanpuolustukseen koska on pakko niin aika synkältä näyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan matkustamista ja hotelliyöpymisiä ja aamupaloja. Haluan myös syödä ravintolassa. Mukavaa käydä konserteissa, festareilla, museoissa ja taidenäyttelyissä.

On myös kiva laittaa kotia ja pihaa kuntoon, remontoida ja ostaa paljon kukkia. Välillä on myös ihanaa ostaa itselle jotain kivaa vaatetta.

Jos en olisi töissä ei oikein voi harrastaa muuta kuin lenkkeilyä, vaikka mukavaahan sekin on.

Vierailija
84/91 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin saat olla. Ei sua kukaan pakota töihin, etkä tarvitse kenenkään hyväksyntää asialle. Itsesi kanssa sun on se keskustelu käytävä.

Vierailija
85/91 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan matkustamista ja hotelliyöpymisiä ja aamupaloja. Haluan myös syödä ravintolassa. Mukavaa käydä konserteissa, festareilla, museoissa ja taidenäyttelyissä.

On myös kiva laittaa kotia ja pihaa kuntoon, remontoida ja ostaa paljon kukkia. Välillä on myös ihanaa ostaa itselle jotain kivaa vaatetta.

Jos en olisi töissä ei oikein voi harrastaa muuta kuin lenkkeilyä, vaikka mukavaahan sekin on.

Ilman rahaa, tai vähällä rahalla, voi tehdä moniakin asioita. Kyllä pitää olla köyhä mielikuvitus, jos ei muuta keksi, kuin lenkkeily. 

Mä olen työtön ja teen kaikkia mainitsemiasi asioita. Lisäksi olen vuodessa useamman kuukauden ulkomailla. En tosin koskaan ole ollut materian perään, ja olen aina osannut elää nuukasti. Säästin, kun olin työelämässä ja nyt se mahdollistaa nykyisen elämäntavan. Järjestelin elämääni niin, että jos käy niin, että jään työttömäksi, pärjään. 

Vierailija
86/91 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole vaan jo

s itse edes asumisesi maksat.  Olen ollut itsekkin kahteen otteeseen, läksin töihin kun ansiosidonnainen loppui.  Hyvin pärjäsin rahallisesti, en mitään tukia tarvinnut.

Aloittaja tuskin vapaaehtoisesti hakeutuu töihin, loisiminen nyt hänestä  mieluisalta🙄

Onneksi omassa tuttavapiirissä ei ole 

Vierailija
87/91 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myyrä persettä.

Vierailija
88/91 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yhteiskunnalla (lue töissä olevilla veronmaksajilla) ole varaa elättää lähes puolen miljoonan ihmisen laumaa, jotka vain kotisohvalla makoilevat.

Sopisi leikata täysin turhanpäiväisiltä kansanedustajilta ja ministereiltä.

Vierailija
89/91 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön pitää olla koska töitä ei vaan ole eikä tähän maahan tule enää tarpeeksi työpaikkoja. Suomessa tulee aina olemaan 300 000 työtöntä vähintään.

Vierailija
90/91 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, lopulta rahat ei enää riitä elämiseen jos tarpeeksi kauan vietät aikaa työttömänä. Putoat minimitoimeentulolle etkä enää saa töitä vaikka haluaisit kun olet ollut niin kauan pois työelämästä. 

Vierailija
91/91 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksut pärjää vähemmällä

Tarkoitus vähemmällä rahallako?

Itse en tykkäisi, jos kela vahtisi paljonko tililläni on rahaa. 

Ei se vahdi yhtään mitään, jos ei saa toimeentulotukea.