Julia Thuren erosi.
Onneksi olivat hankkineet kaksi asuntoa samasta talosta. Lasten kanssa helpompaa.
Kommentit (242)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin joskus hänen podcastejaan. Ihan fiksu mutta melko kireä pohjavire ja tiedän etten jaksaisi olla hänen ystävä tms. Moni mun ystävä ihailee Juliaa tosi paljon. Ite pidän häntä etuoikeutettuna. Säästää samoja summia mitä toiset tienaa..
Minusta on huvittavaa, että Julia korostaa että on ihan vain keskiluokkaisesta perheestä, kun sukunsa on vauras eikä varmasti koskaan ole oikeasti tarvinnut huolestua rahasta.
Todellakin on huvittavaa että Julia korostaa keskiluokkaansa. Mitä nyt mummo sattui asumaan vaan Eirassa (vai missä se oli…) Se on ihan yhtä huvittavaa kuin hänen viittaukset kulttuurikotiinsa. Mitä ikinä hän sillä yrittää tarkoittaakkaan.
No olen minäkin asunut Eirassa enkä ole mikään rikas. Voi jeesus.
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin joskus hänen podcastejaan. Ihan fiksu mutta melko kireä pohjavire ja tiedän etten jaksaisi olla hänen ystävä tms. Moni mun ystävä ihailee Juliaa tosi paljon. Ite pidän häntä etuoikeutettuna. Säästää samoja summia mitä toiset tienaa..
Nimenomaan. Etuoikeutettu.
Jos säästää kymppitonnin vuodessa ihan vaan ulkona juoduista lattekahveista, kuuluu todella hyväosaisten joukkoon. Toiset tienaa vuodessa sen 20 000 (käteen) niin siitä on aika hankala kymppitonnia säästellä. Tämä olisi hyvä keskiluokkaisen kulttuurikodin kasvatinkin ymmärtää siis miten etuoikeutettu on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on huvittavaa, että Julia korostaa että on ihan vain keskiluokkaisesta perheestä, kun sukunsa on vauras eikä varmasti koskaan ole oikeasti tarvinnut huolestua rahasta.
Todellakin on huvittavaa että Julia korostaa keskiluokkaansa. Mitä nyt mummo sattui asumaan vaan Eirassa (vai missä se oli…) Se on ihan yhtä huvittavaa kuin hänen viittaukset kulttuurikotiinsa. Mitä ikinä hän sillä yrittää tarkoittaakkaan.
Oi, oikein omistusasunnossa vai 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On vähän eri asia asua siellä vaikkapa vuokralla kuin omistamassaan arvoasunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos säästää kymppitonnin vuodessa ihan vaan ulkona juoduista lattekahveista, kuuluu todella hyväosaisten joukkoon. Toiset tienaa vuodessa sen 20 000 (käteen) niin siitä on aika hankala kymppitonnia säästellä. Tämä olisi hyvä keskiluokkaisen kulttuurikodin kasvatinkin ymmärtää siis miten etuoikeutettu on.
Ehkä vähän ohis mutta kyllä tuohon summaan tuli muutakin kuin juomatta jääneitä latteja. Muistaakseni Julia teki ylimääräisiä töitä ja suunnittelivat ruokalistat puolison kanssa, ihan kelpo vinkkejä kenelle vaan. Ja mainitsi kyllä tuonkin että on helpompi säästää kun voi ottaa ylimääräisiä töitä.
Pelkkä kulttuurinen pääoma tekee hänestä keskivertoa tallaajaa rikkaamman. Ei ole itsekään peitellyt asiaa. Akateemiset juuret ulottuvat syvälle, lähtien mummon arvoasunnon syövereistä Eiran sydämestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä elän koko vuoden 10 000 eurolla ja säästöön jää 0 euroa. Todellakin ihminen on etuoikeutettu, jos pystyy säästämään tuollaisen summan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos säästää kymppitonnin vuodessa ihan vaan ulkona juoduista lattekahveista, kuuluu todella hyväosaisten joukkoon. Toiset tienaa vuodessa sen 20 000 (käteen) niin siitä on aika hankala kymppitonnia säästellä. Tämä olisi hyvä keskiluokkaisen kulttuurikodin kasvatinkin ymmärtää siis miten etuoikeutettu on.Ehkä vähän ohis mutta kyllä tuohon summaan tuli muutakin kuin juomatta jääneitä latteja. Muistaakseni Julia teki ylimääräisiä töitä ja suunnittelivat ruokalistat puolison kanssa, ihan kelpo vinkkejä kenelle vaan. Ja mainitsi kyllä tuonkin että on helpompi säästää kun voi ottaa ylimääräisiä töitä.
Ja helppoa on säästää, kun on(oli) hyvätuloinen puoliso jakamassa kuluja. Ihmiset eivät usein tajuakaan kuinka onnekkaita ovat.
Kyllä Julia varmasti tiedostaa olevansa (olleensa) onnekas säästämisasiassa. Luulen että tuon projektin pointti oli se, että keskiluokkaisilla / ihan ok tienaavilla ihmisillä tuntuu kaikki raha lipeävän käsistä helposti. Säästöön ei jää mitään vaan palkkapäivän tullessa on tili tyhjä, koska ei katsota mihin se raha oikeastaan kuluu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Julia varmasti tiedostaa olevansa (olleensa) onnekas säästämisasiassa. Luulen että tuon projektin pointti oli se, että keskiluokkaisilla / ihan ok tienaavilla ihmisillä tuntuu kaikki raha lipeävän käsistä helposti. Säästöön ei jää mitään vaan palkkapäivän tullessa on tili tyhjä, koska ei katsota mihin se raha oikeastaan kuluu.
Samaa mieltä. Ja vaikka itse olen tällä hetkellä pienituloinen niin inspiroidun paljon enemmän onnistumisista jotka kannustavat yrittämään. En varmaan saisi kymppitonnia sivuun vuodessa mutta pienempikin summa vie eteenpäin :) T: Aiemmin "lattelakkoa" kommentoinut
Etenkin ruuhkavuosissa perheen ruokakulujen ei tarvitse karata käsistä kuin 50€ viikossa, niin siitä kertyy vuodessa 3 000€. Ja tuo viiskymppiä tulee monihenkisessä perheessä todella helposti ja nopeasti. Me ollaan omassa perheessä koettu tämä ja ruokakuluja suitsimalla voi keskituloinen, työssäkäyvä ihminen säästää. Toki vaatii juurikin suunnitelmallisuutta ja usein itse tekemistä ja valmistelua, siis sitä aikaa, joka ruuhkavuosissa on usein se kaikista vähäisin luonnonvara, jaksamisen lisäksi.
Nuo lattelakot vain ovat täysin irrallaan normaalin ihmisen arjesta alunperinkin. Olen kerran eläissäni ostanut mukaan kahvin ja se oli Nykissä. Kaikki nämä vuodet hyväpalkkaisessa työssä ollessani olen pakannut mukaan eväät ja termariin kahvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Ja vaikka itse olen tällä hetkellä pienituloinen niin inspiroidun paljon enemmän onnistumisista jotka kannustavat yrittämään. En varmaan saisi kymppitonnia sivuun vuodessa mutta pienempikin summa vie eteenpäin :) T: Aiemmin "lattelakkoa" kommentoinut
Minusta olisi outoa inspiroitua säästötarinasta, jossa onnistujina oli lapseton hyvätuloinen pariskunta. Enemmänkin voisi ihmetellä, jos ei onnistuisi.
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä kulttuurinen pääoma tekee hänestä keskivertoa tallaajaa rikkaamman. Ei ole itsekään peitellyt asiaa. Akateemiset juuret ulottuvat syvälle, lähtien mummon arvoasunnon syövereistä Eiran sydämestä.
Voisiko joku avata mitä on Julian kulttuurinen pääoma?
Oman itsensä ja paremmuuden korostaminen sekä ylimielisyys eivät mielestäni kuulu kulttuurikotien kasvatukseen. Niin mitä jää jäljelle?!?
Julian uus mies vaikuttaa supersymppikseltä.
Jotenkin huvittavaa miten Julia tapasi nykyisen kumppaninsa. Eli Hesarin toimittajaystävä esitteli hänen sopivalle kanditaatille. Ei tarvinnut Julian vaivautua Tinderiin.
Ei ole nähtävästi meno muuttunut sitten oman nuoruuden muutama vuosikymmen sitten. Toimittaja- ja kultuuripiireissä ihmiset pariutuvat yleensä hyvin suljetusti omissa piireissään.
Tunsin aikonaan yhden Hesarin toimittajamiehen hänen silloisen tyttöystävänsä kautta.
Tätä kundia ei koskaan näkynyt missään julkisissa paikoissa: keikoilla, klubeissa, festareilla tai ravintoloissa, joissa muut tutut kävivät. Silti hänellä vaihtui tyttöystävä aika tiuhaan. Näihin uusiin kanditaatteihin tutustututtiin tiukasti suljetuissa piireissä: valikoitujen ihmisten järjestämissä kotibileissä ja mahdollisesti toimittajien työkuvioissa.
Kerran yhden suhteen kariuduttua, hän epäsuorasti bileiden jatkoilla, jotka olivat mun luona, antoi ymmärtää, että mulla olisi mahdollisuus päästä väliaikaishoidoksi. Toki samaan aikaan vihjaten, että en ole ihan hänen tasoaan, koska en ole toimittaja tai julkisuuden henkilö, vaan ihan tavisopiskelija.
En tarttunut tähän ah, niin imartelevaan tilaisuuteen, vaan hänen lähtiessään halasin häntä kaverillisesti, että kyllä se ero kohta helpottaa. Taisi ottaa hänen itsetunnolleen kun tämä tavis ei nyt tarttunut hänelle osuneeseen onnenpotkuun.
Hohhoijaa, en tiedä mitään muuta ihmisryhmää joka viihtyisi paremmin baareissa ja festareilla kuin toimittajat. Ihmeellisiä kommentteja täällä.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin huvittavaa miten Julia tapasi nykyisen kumppaninsa. Eli Hesarin toimittajaystävä esitteli hänen sopivalle kanditaatille. Ei tarvinnut Julian vaivautua Tinderiin.
Ei ole nähtävästi meno muuttunut sitten oman nuoruuden muutama vuosikymmen sitten. Toimittaja- ja kultuuripiireissä ihmiset pariutuvat yleensä hyvin suljetusti omissa piireissään.
Tunsin aikonaan yhden Hesarin toimittajamiehen hänen silloisen tyttöystävänsä kautta.
Tätä kundia ei koskaan näkynyt missään julkisissa paikoissa: keikoilla, klubeissa, festareilla tai ravintoloissa, joissa muut tutut kävivät. Silti hänellä vaihtui tyttöystävä aika tiuhaan. Näihin uusiin kanditaatteihin tutustututtiin tiukasti suljetuissa piireissä: valikoitujen ihmisten järjestämissä kotibileissä ja mahdollisesti toimittajien työkuvioissa.
Kerran yhden suhteen kariuduttua, hän epäsuorasti bileiden jatkoilla, jotka olivat mun luona, antoi ymmärtää, että mulla olisi mahdollisuus päästä väliaikaishoidoksi. Toki samaan aikaan vihjaten, että en ole ihan hänen tasoaan, koska en ole toimittaja tai julkisuuden henkilö, vaan ihan tavisopiskelija.
En tarttunut tähän ah, niin imartelevaan tilaisuuteen, vaan hänen lähtiessään halasin häntä kaverillisesti, että kyllä se ero kohta helpottaa. Taisi ottaa hänen itsetunnolleen kun tämä tavis ei nyt tarttunut hänelle osuneeseen onnenpotkuun.
Skenessä on omat gatekeeperinsä jotka pitävät ulkopuoliset ulkona ettei sisäpiiri vaarannu.
Vierailija kirjoitti:
Julian uus mies vaikuttaa supersymppikseltä.
Erittäin lupaavalta. Huvittaa täällä olevat katkerat kommentit. Ei saisi olla uutta miestä eikä mitään muutakaan.
Voisi, muttei todellakaan tule tekemään niin. Sehän se tässä juuri se ärsyttävyys onkin.