10 -vuotias hukkui Lahdessa.
Hän ehti olla 20 minuuttia upoksissa. Lämpimässä vedessä se on aivoille ihan liian pitkä aika.
Kommentit (350)
Vierailija kirjoitti:
Alakouluikäinen on liian nuori menemään ilman vanhempia rannalle. Varsinkin jos kaverit on isossa porukassa, niin eihän sitä heti välttämättä huomaa, jos yksi puuttuu.
Jep, vaikka yksi aikuinen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauroin kun luin uutisen
Kyllä olet mulk......
MULKKU! Siinä.
Vierailija kirjoitti:
Nauroin kun luin uutisen
Nyt et ole ottanut sitä lääkettäsi.
Vahinkoja vii sattua, mutta ikävää että kaverit huomasivat noin myöhään yhden puuttuvan ja oli jo liian myöhäistä. Sanokaa vanhemmat lapsillenne, että kaveria ei jätetä.
Vierailija kirjoitti:
Poliisin mukaan lapsen kaverit olivat havahtuneet siihen, etteivät olleet nähneet tätä vähään aikaan...
Uutisen mukaan noin 20min. Siihen päälle odottelu että pela tulee eikä ihan naapurista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alakouluikäinen on liian nuori menemään ilman vanhempia rannalle. Varsinkin jos kaverit on isossa porukassa, niin eihän sitä heti välttämättä huomaa, jos yksi puuttuu.
Jep, vaikka yksi aikuinen mukaan.
Lisäksi sen aikuisen pitää olla uimataitoinen ja samalla kykenevä seuraamaan uimassa olevia eikä puhelinta tuijottaen.
Vierailija kirjoitti:
Kuoliko? 😫
Oletko vähän tyhmä!
Vierailija kirjoitti:
No mutta, Hyvinhän nuo vanhemmat valvovat lapsiaan. . . .
Mun lapsuudessa vanhemmat oli jätttäneet 5 markkaa rahaa ruokaan ja jääkaapissakin oli jotain. Olivat iltaan asti töissä ja kävin kavereidne kanssa uimassa uimarannalla. Onenksi ei mitään sattanut. Olin seitsemän kun sain itse mennä uimarannalle itsestään tai kavereiden kanssa.
Ei mun vanhemmat valvoneet mitenkään. Sain täysin vapaan kasvatuksen ja oltiin kesä jengin kanssa keskenään. Pihan jengi tai koulukavereista tehty toinen jengi. Meillä oli linkkarit ja puukot aina mukana.
Ehkä olisi turvallisempaa mennä korkeintaan kahden kaverin kanssa uimaan. Kun on isolla kaveriporukalla uimassa niin saattaa epähuomiossa jäädä yksi huomaamatta ja se voi olla kohtalokasta.
Vierailija kirjoitti:
Mä nolasin aikoinaan 10- vuotiaan tyttäreni kun tuppauduin Vantskin uimarannalle mukaan, olisi halunnut mennä kahden kaverinsa kanssa kolmistaan. Hitto mun tyttäreni häpesi kun kaverit ilkkuivat. En kadu. Vesi on tummanruskeaa ja sameaa. En kadu. En kadu.
En minäkään. Vahdin kuin haukka veljenpoikiani. Toki se on supernoloa. En välitä. Rakkaus!
Vierailija kirjoitti:
Varmasti ollut vain kavereineen uimassa koska jo 10v ja uimataitoinen. Vaikkakaan se uimataito ei nyt riittänyt.
Hukkua voi vaikka olisi minkälainen uimataito 🙄
Pajulahti on urheiluopisto entisessä Nastolassa kaukana itse Lahdesta. Ei asu m amuja siellä päin.
Taas uimataitoinen. Uimataidottomana ei varmasti olisi mennyt liian syvään veteen tuossa iässä. Miettikää lapsianne älkääkä opettako heitä uimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista 😭😭
Äärimmäisen. Näitä tapahtuu aivan liikaa. Tosin yksikin tapaus on liikaa. Psyk.sh
Jokainen on vastuussa omasta uimisesta 😁
Onhan se aina niin surullista kun elämä päättyy jo lapsena.
10-vuotiailla ei pitäisi olla mitään asiaa uimarannalle ilman valvovaa aikuista. Järkyttävää tällainen.