Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puhelin kaiuttimella julkisissa tiloissa

Vierailija
25.07.2025 |

Miksi tämä aivokuollut trendi yleistyy koko ajan? Osa ihmisistä ei enää laisinkaan välitä muiden huomioimisesta julkisissa yhteisesti jaetuissa tiloissa. Mikä olisi paras tapa toimia näitten idioottien hiljentämiseksi? Itse olen ystävällisesti toisinaan huomauttanut. Useimmiten toiminut mutta muutaman kerran tullut takaisin lähinnä jotain kiljumista ja haistattelua. Asialla tällöin olleet noin parikymppiset sosiaalisesti vajaaälyiset miesoletetut.

Kommentit (184)

Vierailija
181/184 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse saatan laittaa hetkeksi kaiuttimelle, jos on pakko tehdä jotain sellaista mihin tarvitsen molempia käsiä enkä pysty pitämään puhelinta korvalla. Mutta en ikinä puhuisi esimerkiksi tunnin mittaista puhelua kokonaan kaiuttimen kautta julkisella paikalla.

Korvanapit on keksitty. 

Vierailija
182/184 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kahvilassa äiti saapui kahden lapsen kanssa. Heti kännykät käteen molemmille ja kumpikin kännykkä alkaa huuta kimeä-äänistä lastenohjelmaa. Puuttuuko ymmärrys jaetusta tilasta ja käytöstavoista täysin? Ja ei elettäkään, että lapsille olisi opetettu kahvilaan sopivia käytöstapoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/184 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kuntosalilla törmännyt näihin häiriköihin. Istutaan laitteessa puhumassa kaiutinpuhelua. Ja kerran yksi is köriläs laittoi kännykän juomapullotelineeseen ja omaa tausamusiikkia soimaan siitä pienestä tinnittävästä puhelimen kaiuttimesta.  Kuntosalilla oli jo taustamusiikki. Järki vain joiltakin puuttuu.

Vierailija
184/184 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tapa on tullut lähinnä tuolta etelästä. Hyvin on sitten jonnet yms. alkanet kotiutumaan tähän uuteen suomeen ja omaksuneet kaikkein kuukeroimmat tavat.