Puhelin kaiuttimella julkisissa tiloissa
Miksi tämä aivokuollut trendi yleistyy koko ajan? Osa ihmisistä ei enää laisinkaan välitä muiden huomioimisesta julkisissa yhteisesti jaetuissa tiloissa. Mikä olisi paras tapa toimia näitten idioottien hiljentämiseksi? Itse olen ystävällisesti toisinaan huomauttanut. Useimmiten toiminut mutta muutaman kerran tullut takaisin lähinnä jotain kiljumista ja haistattelua. Asialla tällöin olleet noin parikymppiset sosiaalisesti vajaaälyiset miesoletetut.
Kommentit (174)
Ensimmäinen kerta kun lentomatkalla törmään aikuiseen ihmiseen joka huudattaa videota kaiutintilassa. Mitä liikkuu ihmisen päässä joka pienessä koneen matkustamossa laittaa vinkuvan ja tinnittävän puhelimensa huutamaan? Meni kiinni vasta kun henkilökunta kävi ohjeistamassa sulkemisen. Ihan 100% itsekkyyttä. Voi luoja.
Nämä ovat yleensä "low awareness" tai "low IQ" ihmisiä. Osa ihan oikeasti ei edes ymmärrä häiritsevänsä. Itse puutun näihin usein ja keskustelussa huomaa nopeasti puhuvansa henkilölle, jonka ymmärrys ympärillä tapahtuvasta on todella vajavainen.
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat yleensä "low awareness" tai "low IQ" ihmisiä. Osa ihan oikeasti ei edes ymmärrä häiritsevänsä. Itse puutun näihin usein ja keskustelussa huomaa nopeasti puhuvansa henkilölle, jonka ymmärrys ympärillä tapahtuvasta on todella vajavainen.
Sama kokemus. Uskomattoman typerää porukkaa. Mitä, häh, ja sitten vaan pyöritellään silmiä. Puhelin huutanut täysillä jotain tekoälyllä tehtyä vinkuvaa roskaa. Oma lukunsa vanhemmat jotka antavat lasten juosta iPadit ja puhelimet täydellä volyymillä sinne tänne. Ja ajatus kasvattimisesta vastuullisuuteen sosiaalisissa tilanteissa puuttuu kokonaan. Ja näitä vanhempi on paljon.
Kahvilassa tänään. Nainen lastenrattaiden kanssa saapuu paikalle. Lapsella puhelin, joka täydellä volyymillä huutaa lastenohjelmia. Nainen hakee kahvin ja rattaiden kanssa istuu muutaman paikan päähän. Lapsi katselee ohjelmaa ja nainen alkaa omalla puhelimellaan puhua kovaäänistä kaiutinpuhelua. Äänenvoimakkuuksissa ei säästellä. Muun muassa klassikko "Baby Shark" tulee kuunneltua parikin kertaa.
Arkipäivän kaiutinkretinismiä. Osalta vaan järki puuttuu päästä.
Ihmisten käytöstavat ovat huonontuneet ja huononevat koko ajan, koska keneltäkään ei saa nykyään vaatia mitään. Kaikilla on vain oikeuksia, mutta ei velvollisuuksia. Tämän tyyppisistä asioista huomaa, että suomalaiset ovat vasta puusta pudonneita. Sivistysvaltioissa vanhemmat kasvattavat lapset pienestä pitäen ottamaan toiset ihmiset huomioon. Huonosti käyttäytyviä on muuallakin kuin Suomessa, mutta muualla he ovat öykkärivähemmistö, Suomessa huono käytös on normi myös keskiluokalle.
Vierailija kirjoitti:
Kahvilassa tänään. Nainen lastenrattaiden kanssa saapuu paikalle. Lapsella puhelin, joka täydellä volyymillä huutaa lastenohjelmia. Nainen hakee kahvin ja rattaiden kanssa istuu muutaman paikan päähän. Lapsi katselee ohjelmaa ja nainen alkaa omalla puhelimellaan puhua kovaäänistä kaiutinpuhelua. Äänenvoimakkuuksissa ei säästellä. Muun muassa klassikko "Baby Shark" tulee kuunneltua parikin kertaa.
Arkipäivän kaiutinkretinismiä. Osalta vaan järki puuttuu päästä.
Ruutuaikaa ei pienellä lapsella pitäisi olla ollenkaan. Häiritsee normaalia kehitystä. Kuulemma jo neuvoloissakin on vaikea tätä vanhemmille kertoa, koska suuttuvat.
Alkaa olla arkipäivää. Käytöstapoja ei enää vaadita ja jos joku vaatii niin loukaannutaan. Elämme lyhytjännitteistä itsekkyyden aikaa. Kiitos somen.
Vierailija kirjoitti:
Alkaa olla arkipäivää. Käytöstapoja ei enää vaadita ja jos joku vaatii niin loukaannutaan. Elämme lyhytjännitteistä itsekkyyden aikaa. Kiitos somen.
No itselle tullut jo muutama tapaus vastaan näitä kaiutinidiootteja jotka lähinnä haistattelevat ja rähisevät jos pyydetään sulkemaan.
Tämä on kaikkein vähä-älyismmän sakin hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos huomautus ei tehoa, laitan omasta puhelimestani kuulumaan Katrihelenaa tai Allaaaahu akbaaar.
Minä käytän M. A. Nummista.
Aika raakaa. Mutta jos toimii niin...
Luulisi toimivan! Sääliksi käy kanssamatkustajia...
Menen viereen istumaan ja olen soittavinani johonkin ja kailotan jotain peräpukamista tai ummetuksesta 🙂
Vierailija kirjoitti:
Menen viereen istumaan ja olen soittavinani johonkin ja kailotan jotain peräpukamista tai ummetuksesta 🙂
Itse olen ratikassa kuunnellut kaiutinpuhelun jossa kovaäänisesti puitiin sukupuolitautien poliklinikalla käyntiä. Kailottajana keski-ikäinen nainen.
Tänään kahvilassa 50+ mies kuunteli videofiidiään kaiutin täysillä. Kimeä-ääniset videot vaihtuivat muutaman sekunnin välein. Aikuinen ihminen, miten voi järki ja tilannetaju puuttua päästä näin kokonaan?
No niinhän tämä matalan älykkyysosamäärän kaiutinporukka aina tekee.