Puhelin kaiuttimella julkisissa tiloissa
Miksi tämä aivokuollut trendi yleistyy koko ajan? Osa ihmisistä ei enää laisinkaan välitä muiden huomioimisesta julkisissa yhteisesti jaetuissa tiloissa. Mikä olisi paras tapa toimia näitten idioottien hiljentämiseksi? Itse olen ystävällisesti toisinaan huomauttanut. Useimmiten toiminut mutta muutaman kerran tullut takaisin lähinnä jotain kiljumista ja haistattelua. Asialla tällöin olleet noin parikymppiset sosiaalisesti vajaaälyiset miesoletetut.
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Ei huivin kanssa pysty puhumaan puhelimessa normaalisti, siksi tajusin että sen takia he käyttävät aina kaiutinta.
Kyllä pystyy, olen nähnyt.
Henkilökunta voisi puuttua näihin useammin. Nyt ongelma ehkä ymmärretään mutta vältellään konfliktia. Varsinkin huutavalle mamulle ei uskalleta sanoa.
Nämä puhelimen kaiutintilassa huudattajat ovat yleensä ne kaikkein tyhmimmät ihmiset. Muutaman kerran puuttunut ja keskustelussa huomaa että ymmärrys mitä ympärillä tapahtuu ja mite oma toiminta vaikuttaa on todella olematon.
Ei tämä kaiuttimen päällä pito julkisissa tiloissa ole mitenkään "tavallista" tai kaikkien tekemää. Jos katsoo tarkemmin niin meluaja on useimmiten mielenterveysongelmainen, vammainen, henkisesti jälkeenjäänyt tai seniili vanhus. Usein eivät välttämättä itsekään ymmärrä mistä ja miksi ääni tulee.
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia vältän julkisia. En jaksa muiden aiheuttamaa mölysaastetta, kolmesta puhelimesta huutoa/musikkia, teinit huutavat toisaalla jne.. ei pysty.
Mikset laita kuulokkeista omaa musaa? Eipä fillarilla kulkiessakaan äänimaailma ole kovin miellyttävä.
ja mikä helvetti siinä on että sitä puhelinta ei voi pitää korvalla vaan pidetään vammasesti NAAMAN EDESSÄ vaikka puhuu ihan normi puhelua ilman kaiutinta!!!!!??
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä kaiuttimen päällä pito julkisissa tiloissa ole mitenkään "tavallista" tai kaikkien tekemää. Jos katsoo tarkemmin niin meluaja on useimmiten mielenterveysongelmainen, vammainen, henkisesti jälkeenjäänyt tai seniili vanhus. Usein eivät välttämättä itsekään ymmärrä mistä ja miksi ääni tulee.
Yleensä ne on keskimääräistä suomalaista paljon paremmin ruskettuneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ne on keskimääräistä suomalaista paljon paremmin ruskettuneita.
Lähi-Idän tietäjät meluavat vain tietyissä paikoissa eli välttää kun ei mene itäkeskukseen tmv. Ikäväätosin, että ovat monella tavalla pilanneet päälaupunkiseudun julkiset tällä melusaasteellaan. Ja maahanmuuttajistakin vain osa tekee tätä. Suomalaiseen kulttuuriin sopeutumattomat tai sopetumishaluttomat kela-elätit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei huivin kanssa pysty puhumaan puhelimessa normaalisti, siksi tajusin että sen takia he käyttävät aina kaiutinta.
Kyllä pystyy, olen nähnyt.
Jopa ilman käsiä, kun virittävät sen puhelimen sopivasti sinne huivin alle.
Tänään kahvilassa n 60v suomalainen mies laittoi puhelimestaan jotain ihme kimeä-äänistä piirrettyä huutamaan kaiuttimen kautta. Ja volyymi tappiin. Vaikutti joltain tekoälytuubalta. Miten aivottomaksi tämä touhu oikein menee?
Mä olen monesti miettinyt että pitäisi mennä viereen istumaan ja alkaa lausua runoja kovaan ääneen, sen sijaan kannustan lasta laulamaan jos se sattuu olemaan mukana..
Kun joku puhuu kaiutinpuhelua niin 100% AINA täytyy LIITTYÄ MUKAAN <3 alat vaan selkeällä äänellä juttelemaan ja kyselemään miten menee, jos nimi tiedossa puhuttelet nimellä "Mitä sulle Jeccica kuuluu arvaa kun mä kävin tänään kirjastossa niin sieltälöytytosikivaseikkailukirja iih"
Konferenssipuhelun tarkoitushan on että kaikki voi vaivattomasti osallistua <3
Ei oo kuulokkeita kun nykyään ei saa piuhalla kiinni
Vierailija kirjoitti:
Bluetooth vielä melkein helpompi kun ei ole piuhaa sotkemassa. Miten pönttöjä on ihmiset. Kuulokkiden käuyttö julkisissa, kahviloissa ja ravintoloissa on ihan perustason käytösetikettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos huomautus ei tehoa, laitan omasta puhelimestani kuulumaan Katrihelenaa tai Allaaaahu akbaaar.
Hitlerin puheet toimivat myös. Volyymi täysille tietysti.
Minä näytin persettä. Ja tämä ei ole vitsi. Arabialta kuulostavaa kieltä kovalla voluumilla puhuva nuori mies puhui kuntosalin pukuhuoneessa videopuhelua nuoren naisen kanssa. Olisko ollu sisko tms. Pukuhuone oli puolillaan pukevaa ja riisuvaa äijää. Puhelin oli penkillä. Astelin sitten tarkoituksella omalle kaapilleni alasti ja sen verran läheltä, että neitonen sai katsella paljasta keski-ikäisen äijän persettä sieltä luurista. Puhelu loppui aika äkisti ja puhelin katosi taskuun. Eikä ole toistunut.
Herranjestas! Nauran ääneen, ihan paras!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos huomautus ei tehoa, laitan omasta puhelimestani kuulumaan Katrihelenaa tai Allaaaahu akbaaar.
Hitlerin puheet toimivat myös. Volyymi täysille tietysti.
Minä näytin persettä. Ja tämä ei ole vitsi. Arabialta kuulostavaa kieltä kovalla voluumilla puhuva nuori mies puhui kuntosalin pukuhuoneessa videopuhelua nuoren naisen kanssa. Olisko ollu sisko tms. Pukuhuone oli puolillaan pukevaa ja riisuvaa äijää. Puhelin oli penkillä. Astelin sitten tarkoituksella omalle kaapilleni alasti ja sen verran läheltä, että neitonen sai katsella paljasta keski-ikäisen äijän persettä sieltä luurista. Puhelu loppui aika äkisti ja puhelin katosi taskuun. Eikä ole toistunut.
Herranjestas! Nauran ääneen, ihan paras!
Nämä pukuhuoneessa videopuhelua striimaavat idiootit saisi käräyttää henkilökunnalle. Itse nähnyt muutaman kerran. Ja kuullut että videoyhteys avataan suihkuissa ja saunoissakin. Siis tilassa missä kaikki muut alastomina paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bluetooth vielä melkein helpompi kun ei ole piuhaa sotkemassa. Miten pönttöjä on ihmiset. Kuulokkiden käuyttö julkisissa, kahviloissa ja ravintoloissa on ihan perustason käytösetikettiä.
Ne maksaa enemmän ku johdollinen. Ei oo varaa ostaa uusia
Minulla on AINA vastamelukuulokkeet päässä, mutta minusta sen ei pitäisi olla ratkaisu. On jotenkin ihan äärettömän itsekästä ja huonoa käytöstä olla käyttämättä kuulokkeita. Ja mietin kyllä aina, että tietääkö puhelimen toisessa päässä oleva, että esim. junanvaunullinen ihmisiä kuulee kaikki hänen juttunsa? Oma lukunsa on sitten myös nämä videoita/lastenohjelmia täysillä kuuluttavat idiootit.
Ja ilmeisesti nykyisin ei vanhemmatkaan puutu. Olin tyttären (12v) ja tämän kaverin kanssa junassa. Tytär harmitteli, kun unohti kuulokkeet kotiin ja piti katsoa äänettömällä. Kaveri aidosti hämmentyneenä kyseli, että miksi et vaan katso äänillä ilman kuulokkeita? Tämänkin tytön vanhemmat ovat ns. parempaa väkeä. Koulutettuja ja hyvissä töissä. Tytöllä pelit ja vehkeet, mutta ilmeisesti toisten huomioonottamista ei ole opetettu.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on AINA vastamelukuulokkeet päässä, mutta minusta sen ei pitäisi olla ratkaisu. On jotenkin ihan äärettömän itsekästä ja huonoa käytöstä olla käyttämättä kuulokkeita. Ja mietin kyllä aina, että tietääkö puhelimen toisessa päässä oleva, että esim. junanvaunullinen ihmisiä kuulee kaikki hänen juttunsa? Oma lukunsa on sitten myös nämä videoita/lastenohjelmia täysillä kuuluttavat idiootit.
Ja ilmeisesti nykyisin ei vanhemmatkaan puutu. Olin tyttären (12v) ja tämän kaverin kanssa junassa. Tytär harmitteli, kun unohti kuulokkeet kotiin ja piti katsoa äänettömällä. Kaveri aidosti hämmentyneenä kyseli, että miksi et vaan katso äänillä ilman kuulokkeita? Tämänkin tytön vanhemmat ovat ns. parempaa väkeä. Koulutettuja ja hyvissä töissä. Tytöllä pelit ja vehkeet, mutta ilmeisesti toisten huomioonottamista ei ole opetettu.
Kännykkä on joissain perheissä korvannut vanhemmuuden. Myös paremmissa. Joo, on tosiaankin uskomatonta.
Mä korotan. Pieni lapsi rattaissa jolla käsissä tabletti, tottakai jotain hirveää lastenohjelma täysillä. Mitä tekee äiti? Puhuu kuulokkeet päässä omaan puhelimeen.
Tämä tapahtui junassa... oli todella lähellä etten laittanut puhelimesta musiikkia täysillä, siinä kohtaa tosin olisi lapsi alkanut itkeä siihen lisäksi