Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi palstamiehet tuntuvat vihaavan kahviloita, ravintoloita ja matkustelua?

Vierailija
25.07.2025 |

Miten jokin niin tavallinen ja lähtökohtaisesti miellyttävä asia kuin hyvä ruoka ja juoma tai uusien paikkojen näkeminen voi herättää niin paljon ärtymystä? Miksi ette halua  nauttia hetkistä hyvässä seurassa hyvän ruuan ja juoman äärellä ja eikö teistä ole antoisaa nähdä uusia maisemia, tutustua vieraisiin kulttuureihin, maistaa erilaisia ruokia ja ylipäätään kokea jotain uutta? Puhumattakaan siitä, miten tärkeää on joskus vain irtautua arjesta ja rentoutua.

Kommentit (1070)

Vierailija
441/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei Suomessa miehet ole perheen pääasiallisia ruuanlaittajia? Eihän vaimokaan hinkuisi ravintolaan, jos kotona olisi huippukokki.

Tiedätkö. Kyllä sitä ruokaa tehdään. On pakko tehdä koska lapset tarvitsevat ja syön siitä itsekkin. Mutta mitä tekee vaimo. Hakkaa vuoroin jääkaapin ja pakastimen ovea ja alkaa itse kokkaamaan itselleen. Ja mitä ruoan laatuun tulee niin lapset ainakin syövät ja ottavat lisääkin, harvoin vaimon tekemä samalla tavalla kelpaa. Että mikä mättää? Iskäx4

Vierailija
442/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve ennakkoluulo kusettajafirmojen ja taskuvarkaiden takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman elämänsä michelin-kokit taas vakuuttelemassa vauvapalstalla tekevänsä itse paljon parempia annoksia kuin joku Olon kokkitiimi. 😂

Edullinen kotiruoka esim. makaronilaatikko on jo riittävän hyvää.

Niin on. Tuon toteaminen on kuitenkin täysin eri asia, kuin väittää tekevänsä itse parempaa ruokaa kuin mitä laaturavintolat tarjoilevat.

Olen varma että aika moni minun läheinen ja minä itsekin, teen omaan suuhuni PALJON MAITTAVAMPAA RUOKAA, kuin joku yliarvostettu kätensä töhrinyt "chef" jossain ylihintaisessa puljussa. Itseasiassa oon aika varma, että "hienon ravintolan" ruoka maistuisi mielestäni aika pahalta. Olet todella hölmö, jos uskot oikeasti että se ruoka olisi jotenki

Ei kai tämäkin ole vaan makuasia?

Vierailija
444/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua lukiessa alan vähän kallistua sille lantiolle että on kaikkien osapuolten ettei ravintoloista nauttivat ja ei-nauttivat tapaile toisiaan... :D

Vierailija
445/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Et tee. Et sinä, eikä läheisesi. Toki sinun suuhusi ne omatekoiset pöperöt voivat maistua paremmilta." 

Kyllä teen parempaa, ja myös läheiseni. Niinhän minä sanoin että minun suussa ne ruuat maistuu huomattavasti paremmilta, kuin jonkun tuhrukäden vääntämä gourmet lusikallinen poron aivoa kaktuskastikkeella tms huuhaa-oksennus. Hyvä ruoka on hyvää, mitä yksinkertaisemmat ainekset, sen parempaa. Ei siihen minkään puljun tuhrukättä vaadita egoineen väliin. 

Vierailija
446/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessa alan vähän kallistua sille lantiolle että on kaikkien osapuolten ettei ravintoloista nauttivat ja ei-nauttivat tapaile toisiaan... :D

Kantille. Autocorrect on sitä mieltä että puhun lantiosta. 

Mietin mielikuvaa missä ravintolassa viihtyvä osapuoli ja ravintolaa syvästi vihaava ja siellä ahdistava osapuoli ovat keskenään treffeille siellä ravintolassa tai kahvilassa. Toinen yrittää jutustella mukavia ja toinen pälyilee hermostuneena ympärilleen ja töksäyttelee vastauksia :D

Vierailija
447/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut menee mutta matkustelu on yliarvostettua.

Vierailija
448/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty käsittämään miksi joku tuhlaisi rahaa kahviin ja johonkin leivokseen kahvilassa. Kallista kahvia ja turhia kaloreita leivoksista.

Vierailija
449/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä ruokaa ole tarkoitus maistella, ne kalorit niellään nopeasti ja tehokkaasti ja palataan takaisin työntekoon.

No joke.

Vierailija
450/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en varmastikaan samaa kuin monissa laaturafloissa, mutta varmasti parempaa kuin monissa. :) En ole väittänyt missään olevani joku Jamie Oliver

En usko, että teet parempaa ruokaa kuin mitä yhdessäkään (oikeasti) laaturavintolassa tehdään. Voit toki kuvitella, että se sinänsä taidolla paistamasi pihvi tms. olisi sellaista, mutta ei se ole. Ja jos nyt jostain Michelin-tason fine diningistä puhutaan, niin enpä olisi itse valinnut esimerkiksi Jamie Oliveria. Oliverhan tekee enemmänkin sellaista maistuvaa rustiikkia mättöruokaa, eli varmaankin juuri sellaista jossa uskot olevasi itse hyvä.

Se on sinun mielipiteesi, itse olen täysin erimieltä, en ole koskaan saanut ravintolassa hyvää pihviä, aina ne ovat sellaisia raakoja. Täys työ että saa sen ruoan Ylipäätään syötyä ennenkuin oksentaa. Siitäkö pitäisi nauttia?

Vierailija
451/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Et tee. Et sinä, eikä läheisesi. Toki sinun suuhusi ne omatekoiset pöperöt voivat maistua paremmilta." 

Kyllä teen parempaa, ja myös läheiseni. Niinhän minä sanoin että minun suussa ne ruuat maistuu huomattavasti paremmilta, kuin jonkun tuhrukäden vääntämä gourmet lusikallinen poron aivoa kaktuskastikkeella tms huuhaa-oksennus. Hyvä ruoka on hyvää, mitä yksinkertaisemmat ainekset, sen parempaa. Ei siihen minkään puljun tuhrukättä vaadita egoineen väliin. 

Olen eri mutta tämä vahvistaa mielikuvaani siitä että tässä on nyt kokoajan puhuttu kahdesta aivan eri tyyppisestä ravintolaelämyksestä.

Vierailija
452/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tee. Eikä tee kukaan tuttusikaan. Kyllähän noista hölinöistäsi ihan selvästi huomaa, ettet edes tiedä yhtään mistä puhut.

Vierailija
453/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman elämänsä michelin-kokit taas vakuuttelemassa vauvapalstalla tekevänsä itse paljon parempia annoksia kuin joku Olon kokkitiimi. 😂

Edullinen kotiruoka esim. makaronilaatikko on jo riittävän hyvää.

Niin on. Tuon toteaminen on kuitenkin täysin eri asia, kuin väittää tekevänsä itse parempaa ruokaa kuin mitä laaturavintolat tarjoilevat.

Olen varma että aika moni minun läheinen ja minä itsekin, teen omaan suuhuni PALJON MAITTAVAMPAA RUOKAA, kuin joku yliarvostettu kätensä töhrinyt "chef" jossain ylihintaisessa puljussa. Itseasiassa oon aika varma, että "hienon ravintolan" ruoka maistuisi mielestäni aika pahalta. Olet todella hölmö, jos uskot oikeasti että se ruoka olisi jotenki

Ja jos maistuvat paremmilta niin silloinhan hän tekee parempaa. Pahanmakuinen ruoka ei ole parempaa.

Vierailija
454/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas hulvaton ketju. Vitipäiset mammat keksivät sanoja miesten suuhun, että saavat aloittaa miesten parjaamisen.🤣😂😅

Vierailija
455/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei Suomessa miehet ole perheen pääasiallisia ruuanlaittajia? Eihän vaimokaan hinkuisi ravintolaan, jos kotona olisi huippukokki.

Tiedätkö. Kyllä sitä ruokaa tehdään. On pakko tehdä koska lapset tarvitsevat ja syön siitä itsekkin. Mutta mitä tekee vaimo. Hakkaa vuoroin jääkaapin ja pakastimen ovea ja alkaa itse kokkaamaan itselleen. Ja mitä ruoan laatuun tulee niin lapset ainakin syövät ja ottavat lisääkin, harvoin vaimon tekemä samalla tavalla kelpaa. Että mikä mättää? Iskäx4

Ja lisäyksenä vielä että vaimo hakkaa niitä ovia sillä hetkellä kun itse istun syömään neljän lapseni kanssa ja kattilassa on ruokaa mistä ottaa ja syödä vaikka huomennakin. Iskäx4

Vierailija
456/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti. Minä en ainakaan tapailisi aapeen kaltaista miestä.  Jos haluan "syödä ulkona", käyn grillillä. Tykkään tavismiehistä, en mistään hifistelijäsnobeista, tiedän että tavismieskin valitsee mieluummin grilliruokaa kuin jonkun tuhrukäden vääntämän poron papanan dijonkatikkeella kera tryffelvaahdon. 

Vierailija
457/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet paikat niin naisille suunnattuja joissa miehet katsotaan olevan hiukan homoja ja siksi Veijo Esson baari.

Vierailija
458/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä ruokaa ole tarkoitus maistella, ne kalorit niellään nopeasti ja tehokkaasti ja palataan takaisin työntekoon.

No joke.

Lueppa sellainen kirja kuin Nälästä nautintoihin. Ruoalla on ravinnon lisäksi terveydellinen, yhteisöllinen ja kulttuurillinen merkitys.

Asenteesi on kuin mielestäsi kirjoja ei tarvitse lukea, nehän kuuluu olla hyllyssä.

Vierailija
459/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On taas hulvaton ketju. Vitipäiset mammat keksivät sanoja miesten suuhun, että saavat aloittaa miesten parjaamisen.🤣😂😅

Mitä ihmettä tarkoittaa viti? Vatipään tunnen mutta edes google ei kerro synonyymiä vitille saatika löydä yhtään tulosta vitipäälle.

Valkoinen? Kaikki valkoiset mammat keksivät sanoja miesten suuhun? Saako joku tästä paremmin selvää?

Vierailija
460/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin pöydän naisystävälle, tuskin pystyy syömään niin paljon kun piikki on auki. Tuli tehtyä yhdestä asunnosta kuusinumeroiset kaupat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä