Tottahan se on, että päivettynyt ihminen näyttää paremmalta, kuin vitivalkoinen
Vaatteetkin näyttävät paremmilta ruskettuneella.
Kommentit (107)
Malliesimerkki Ameriikan Oranssi ?
Vierailija kirjoitti:
Gambialaiset on parhaita!
Myös nigerialaiset.
Ihon virheet ja epätasaisuus häivyttyvät pienellä rusketuksella. Onneksi itseruskettavat voiteet on keksitty, niin ei tarvii ottaa aurinkoa.
Ihmisen pitää ehdottomasti olla valkoihoinen, mutta näyttää mahdollisimman vähän valkoihoiselta.
Mielipidekysymys, minusta päinvastoin. Rusketus on rumaa, jos kyseessä ei ole syntymässä saatu tummempi iho. Rusketuksen sävy on minusta aina likaisen ja vaurioituneen ihon näköinen (mitä se kirjaimellisesti onkin).
Päivettynyt on eri asia kuin hiiltyneet aurinkoa ottaessa, mikä näyttää ihan hirveältä.
Ennen rusketus oli köyhyyden merkki, joutui olemaan pellolla.
Rikkaat istuivat varjojen alla vältellen ruskettumista.
Heh, mä teen niin :D olen varjossa! Ei oo ryppynen naama.
Ei tarvitse olla mikään yliruskettunut, pienikin rusketus näyttää kauniilta. Tämän saa jo päivittäisellä ulkoilulla.
Vierailija kirjoitti:
Päivettynyt on eri asia kuin hiiltyneet aurinkoa ottaessa, mikä näyttää ihan hirveältä.
Jatkaakseni tähän vielä.. en ymmärrä, miksi ihmiset makaa ehdoin tahdoin auringon alla.. iho näyttää vanhemmalta, kuivalta ja rypyt erottuu juovina
Kyllä mä pidän mun vaaleaa ihoani huomattaavasti paremman näköisenä kuin palanutta ihoa. Ei kaikki rusketu nätisti vaan palaa helposti.
Coco Chanel, Douglas Fairbanks
Aiemmin ruskettuneita pidettiin alempana luokkana. Maatyöläiset yms jotka joutuivat työskentelemään auringossa.
Päivetyn ulkona liikkuessa sen minlä päivetyn.. auringossa en kuitenkaan ehdoin tahdoin makaile.
https://www.cancercare.mb.ca/screening/cancer-prevention/sun-uv-safety
Se on sitä mitä hetken "huvissa" saa. Kannattaa katsoa noita kuvia lisää niin kyllä alkaa spf olemaan hyvä vaihtoehto, rusketuksen välttäminen ja vaatetus.
Niinpä. Etenki me vaaleahiuksiset näytetään paremmalta ruskettuneina ku kalpeina. Enemmän kontrastia hiuksis ja ihos
Muistatteko, kun 80-luvulla otettiin aurinkoa laittamalla folio parvekkeen seiniin ja pidettiin foliolla vuorattua pahvia leuan alla 😁
Niin, näyttäähän se rusketus ja vaatteetkin hyvältä ihosyöpää sairastuneen ja siitä hoidetun päällä. Ei paljon enää kiinnosta ihoaan auringossa vahingoittaa. Ja ps. aina sitä luulee ettei syöpä mulle tulee.
Samaa mieltä. Mutta kun tietää terveysvaarat, niin ymmärrän ihmisiä, jotka välttelevät aurinkoa.
Ruskettamattomissa ihossakin on eroja. En koskaan ole täysin kalpea talvellakaan. Minulla on tummahko iho, vaikka supisuomalainen olenkin.