Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tottahan se on, että päivettynyt ihminen näyttää paremmalta, kuin vitivalkoinen

Vierailija
25.07.2025 |

Vaatteetkin näyttävät paremmilta ruskettuneella.

Kommentit (107)

Vierailija
61/107 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasisti mene uuniin. Valkoinen iho on yhtä kaunis kuin tumma.

Vierailija
62/107 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen pitää ehdottomasti olla valkoihoinen, mutta näyttää mahdollisimman vähän valkoihoiselta.

Tämä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta.

Vierailija
64/107 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaiseksi kärähtänyt persu ei näytä hyvältä ikinä. 

Vierailija
65/107 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni väri kasvoilla on ok..itse olen sen pari minuuttia päivä sk 50 naamassa auringossa ilman hattua/laseja ja kyllä olemus on heti pirteämpi kun on aavistus väriä kasvoissa. 

Vierailija
66/107 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena olin tota mieltä, nykyään en. Silloin kärtsäsin itseäni rannoilla päivät pitkät ja olin kyllä ruskea, mutta myös palanut. Podin jopa riippuvuutta, ärsytti jos en päässyt ulos aurinkoisena päivänä.

Nykyään olen toista mieltä. Mielestäni oikein ruskettuneet ihmiset näyttävät epäterveiltä, iho huonolta ja vanhalta ja varsinkin jos on päässyt palamaan, niin aattelen, että voi ei. 

Tietenkin sellainen "normaali" rusketus, minkä saa vaikka ihan ulkoilemalla ja tekemällä pihatöitä, on ihan terveen ja normaalin näköistä. Ihan hienonkin. Sellainen rannalla saatu makoilemalla saatu rusketus näyttää ikävältä. 

Valkoisena näytän mielestäni vähän paremmalta, tai jos oon laittanut kevyesti päivettävää. 

Vierailija
67/107 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin tykkäsin ruskettuneesta ihosta, vaikka itse en rusketukaan, palan vaan. Mutta nykyään kun näen ruskettuneita ihmisiä, näen vain ne ihovaurioisina. Kymmenen vuotta syöpäpotilaiden hoitoa teki tehtävänsä. 

Vierailija
68/107 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just eilen kävin uimassa yleisellä rannalla. EI voi kun ihmetellä. Ihmiset vapaaehtoisesti käristämässä itseään auringossa. Ja näkyi just näitä oikein palaneita oranssin ruskeiksi. Miksi ihmeessä joku haluaa näyttää auringossa palaneelta? Taitaa olla enemmän weeteee ihmisten juttu. 

Vierailija
69/107 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni väri kasvoilla on ok..itse olen sen pari minuuttia päivä sk 50 naamassa auringossa ilman hattua/laseja ja kyllä olemus on heti pirteämpi kun on aavistus väriä kasvoissa. 

Aavistus melanoomaa ja karsinoomaa kasvoissa kaunistaa myös myöhemmin.

Vierailija
70/107 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa on muuten jopa tutkittu (näytetty tutkimukseen osallistujille neljä kuvaa samoista valkoihoisen ihmisen kasvoista asteikon mennessä niin, että kuvassa 1 kasvot ovat suorastaan kalpeahkot ja kuvassa 4 erittäin ruskettunut) ja viehättävimpänä pidettiin kevyesti päivettyneitä kasvoja.

Vierailija
71/107 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja sitten kun siihen runtataan tumma tatuointi niin johan on kaunista muhaahhaa.

Vierailija
72/107 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ruskettuu tosiaan ihan ulkona vähänkin liikkumalla, itsellä pyöräilyt, uinnit, pakolliset kävelyt. Luin juuri että 90% ihosyövistä johtuu auringosta, en olisi arvannut että on ihan noin merkitsevä.

Vierailija
73/107 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän oikein hyvin että aurinkoa vältellään ihosyöpäriskin vuoksi. Jos kuitenkin ihan vaan ulkonäöstä puhutaan, niin kyllä rusketus on selkeästi kauniimpaa kuin kalpea iho. Siis sellainen maltillinen terve rusketus, ei mikään 80-luvun rusina-rusketus. Oon ihan varma, että suurin osa oikeasti on samaa mieltä, vaikka muuta väittää. Jos yhtäkkiä todettais, että aurinko ei sittenkään aiheuta ihosyöpää, niin moni joka nyt sanoo rusketuksen olevan rumaa, kääntäisi heti kelkkansa. Rusketus on epäterveellistä, mutta rumaa se ei kyllä ole.

Vierailija
74/107 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi kiinnosta y-h-t-ä-ä-n. Nautin ihostani ilman ryppyjä ja kurttuja, olkoon sitten kalpea. Aivan kamalalta näyttää norsunnahaksi muuttunut iho. Mut ehkä tässä nyt ajatellaan vain kaksikymppisten naamoja, katsokaapa uudestaan keski-ikäisiä ja sitäkin vanhempia...

Vierailija
75/107 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiaa on muuten jopa tutkittu (näytetty tutkimukseen osallistujille neljä kuvaa samoista valkoihoisen ihmisen kasvoista asteikon mennessä niin, että kuvassa 1 kasvot ovat suorastaan kalpeahkot ja kuvassa 4 erittäin ruskettunut) ja viehättävimpänä pidettiin kevyesti päivettyneitä kasvoja.

Tää on aika itsestäänselvää. Molemmat ääripäät on epäluonnollisia.

Vierailija
76/107 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä pidän mun vaaleaa ihoani huomattaavasti paremman näköisenä kuin palanutta ihoa. Ei kaikki rusketu nätisti vaan palaa helposti.

Nimenomaan ja nämä helposti palavat ovat usein kateellisia niille, jotka päivettyvät ihan vaan pelkällä normaalilla ulkoilulla! Ja keksitään kaikkea kuinka rumaa ja vaarallista se on. Ja hei, kyllä itse käytän väh. 30 spf rasvaa ulkoillessani (vältän keskipäivää, uin, pyöräilen, olen lasten kanssa ulkona jne.), mutta silti päivetyn. En KOSKAAN makaa missään rannoilla. 

Vierailija
77/107 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei onneksi kiinnosta y-h-t-ä-ä-n. Nautin ihostani ilman ryppyjä ja kurttuja, olkoon sitten kalpea. Aivan kamalalta näyttää norsunnahaksi muuttunut iho. Mut ehkä tässä nyt ajatellaan vain kaksikymppisten naamoja, katsokaapa uudestaan keski-ikäisiä ja sitäkin vanhempia...

Juu juu. Taidat kesällä vältellä liikkumista ulkona?

Vierailija
78/107 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu juu. Taidat kesällä vältellä liikkumista ulkona?

Kaikki eivät rusketu, etenkään Suomessa. Olet varmaan tietoinen, että UVA-säteily vanhentaa ihoa tuhoamalla kollageenia? Siis poistaa ihon kimmoisuuden ja lisää ryppyjä ja uurteita. Tämän kaikki lukutaitoiset ihmiset toki tietävät. Jostain syystä kun ajattelemme ruskettunutta ihmistä, ajattelemme vain nuoria emmekä esimerkiksi sitä Penaa joka on jo nelikymppisenä täynnä ryppyjä ja uurteita.

Vierailija
79/107 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 5 miljardia aasialaista ei voi olla väärässä. Vaalea auringolta suojattu iho on kaunein. Aasialaiset naiset tekee kaikkensa, etteivät ruskettuisi auringossa. Tärkeintä on, että kasvot on mahdollisimman valkoiset.

Vierailija
80/107 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorin melanoomapotilas, jota olen hoitanut, oli 16-vuotias. Ja siis kyseessä parantumaton levinnyt melanooma. Kukaan ei voi etukäteen tietää, mikä määrä UV-säteilyä on omalle iholle liikaa.