Tottahan se on, että päivettynyt ihminen näyttää paremmalta, kuin vitivalkoinen
Vaatteetkin näyttävät paremmilta ruskettuneella.
Kommentit (107)
Nainen voi katsella rintojensa ihoa ja miettiä, miten nuorelta iho näyttäisi, jos se ei olisi koskaan saanut aurinkoa. Rinnat ovat yleensä olleet aina peitettynä auringolta.
Vierailija kirjoitti:
Päivetyn ulkona liikkuessa sen minlä päivetyn.. auringossa en kuitenkaan ehdoin tahdoin makaile.
Ei iho tiedä tuleeko aurinkovaurio seistessä vai maatessa. Ihan samalla lailla se iho vaurioituu, vanhenee, ja altistuu syövälle.
Juu, mutta pidemmässä juoksussa se vanhentaa ihoa.
Olen jopa suomalaiseksi tosi kalpea. Eikä haittaa yhtään.
Ok, no esim. Kate Moss ja monet muut vaaleat hoikat mielestäni näyttävät oikeinkin hyvältä rannalla ilman rusketusta, jokainen tavallaan. Jospa oltaisiin ylpeitä meidän kauniista väreistä :)
Minä pidän tosi vaaleasta ihosta. Ehkä olen vähemmistöä mielipiteeni kanssa. Oma ihoni saisi olla vielä kalpeampi.
Vierailija kirjoitti:
Nainen voi katsella rintojensa ihoa ja miettiä, miten nuorelta iho näyttäisi, jos se ei olisi koskaan saanut aurinkoa. Rinnat ovat yleensä olleet aina peitettynä auringolta.
Mulla on rumin iho just rintojen alueella... Painon nousu ja lasku näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän tosi vaaleasta ihosta. Ehkä olen vähemmistöä mielipiteeni kanssa. Oma ihoni saisi olla vielä kalpeampi.
Yleensä kalpea iho vaikuttaa, että olet sairas. Mielummin vähän väriiä purkista tai auringosta.
Rusketus on ihon epätoivoinen yritys suojautua vaurioilta ja rusketuksen syntyessä ihossa on jo vahingoittuneita solurakenteita. Eläköön valkea iho! T: kolmekymppisenä koepaloja ihosyöpäepäilyn takia, enkä ole koskaan edes ottanut aurinkoa. Syöpää ei löytynyt mutta koepalassa koko läpileikkauksessa oli aurinkovauriota.
Maailma on mennyt luonnottomaksi. Ensin lotrataan aurinkoboidetta kovilla suojakertiumilla joka välisdä, ettei rusketuttaisi, ja sen jälkeen itseruskettavaa voidetta, jotta saadaan väriä.
Olen aina valkoinen. Saan päänsärkyä jos olen auringossa. Enkä muutenkaan ole koskaan ruskettunut. En ole kateellinen ruskettuneille.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla mikään yliruskettunut, pienikin rusketus näyttää kauniilta. Tämän saa jo päivittäisellä ulkoilulla.
No ei välttämättä saa. Minun iho ei kestä aurinkoa. Se palaa. Ihan tosissaan palaa ja on tosi kipeä ja punottaa voimakkaasti ja kun paranee, on yhtä vaalea kuin aluksi. Vain ihosyöpäriski kohoaa. Joka on ennestään jo muita korkeampi, koska iho on vaalea, omaan punapigmenttiä ja mulla on tosi paljon luomia. Vältän auringossa oleilua, olen kyllä ulkona kesällä, mutta varjossa ja käytän spf 50 suojavoidetta.
Se mikä näyttää paremmalta on aina makuasia.
Ap tuntee siis vetoa tummiin. Ei siinä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivetyn ulkona liikkuessa sen minlä päivetyn.. auringossa en kuitenkaan ehdoin tahdoin makaile.
Ei iho tiedä tuleeko aurinkovaurio seistessä vai maatessa. Ihan samalla lailla se iho vaurioituu, vanhenee, ja altistuu syövälle.
Öh, maatatessa sä ehdoin tahdoin hakeudut auringon alle, liikkuessa esim kauppaam seistessä aurinko osuu sen minkä osuu pakosta.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Etenki me vaaleahiuksiset näytetään paremmalta ruskettuneina ku kalpeina. Enemmän kontrastia hiuksis ja ihos
Olihan tää sarkasmia?
Vierailija kirjoitti:
Koska keitetty rapu on näyttänyt kenenkään muun kuin sen ravun mielestä hyvältä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska keitetty rapu on näyttänyt kenenkään muun kuin sen ravun mielestä hyvältä?
Ap tuntee siis vetoa ma muihin. Keitetyt ravut tuskin kiihottaa.
32-vuotiaana melanooma vaikka en ole punahiuksinen vaan normaali maantienvärinen suomalainen enkä ikinä pötköttänyt rannalla. Nykyäänkin mieluummin kalpea kuin kuollut.
Kuulakas vaalea iho on kaunis. Luonnollisen päivettynyt myös. Ei nahkamaisen ruskeaksi itsensä käristänyt. Luonnollisen näköinen.
Mä en edes rusketu. Palan helposti. Suojakertoimia on aina paljon! Ihosyöpä ei ole tavoitteena.
Pari auringonpalvojaa on lähipiirissä. En ymmärrä, miten jaksavat maata tunteja puolialasti ruskettamassa itseään. Tylsintä ikinä. Lisäksi, mun silmään rusketus ei näytä mun silmään hyvältä. Jos itse tykkäävät, niin kaikin mokomin, käristäköön itseään. He kyllä kauhistelevat, kun mua ei rusketus kiinnosta.