Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tottahan se on, että päivettynyt ihminen näyttää paremmalta, kuin vitivalkoinen

Vierailija
25.07.2025 |

Vaatteetkin näyttävät paremmilta ruskettuneella.

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskettuneet näyttää laihemmilta. Kun katsoo esim paistinpannulla paistettua läskiä, niin sekin on ohuempi ja kapeampi.

Vierailija
82/107 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä pidän mun vaaleaa ihoani huomattaavasti paremman näköisenä kuin palanutta ihoa. Ei kaikki rusketu nätisti vaan palaa helposti.

Nimenomaan ja nämä helposti palavat ovat usein kateellisia niille, jotka päivettyvät ihan vaan pelkällä normaalilla ulkoilulla! Ja keksitään kaikkea kuinka rumaa ja vaarallista se on. Ja hei, kyllä itse käytän väh. 30 spf rasvaa ulkoillessani (vältän keskipäivää, uin, pyöräilen, olen lasten kanssa ulkona jne.), mutta silti päivetyn. En KOSKAAN makaa missään rannoilla. 

Kateellinen siitä etten halua näyttää vaaleaihoisena suomalaisena mulatilta? Salli mun nauraa ja muuta Afrikkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri mieltä. Ihmiset näyttävät kesällä siltä, että he eivät ole peseytyneet viikkoihin. 

Vierailija
84/107 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei onneksi kiinnosta y-h-t-ä-ä-n. Nautin ihostani ilman ryppyjä ja kurttuja, olkoon sitten kalpea. Aivan kamalalta näyttää norsunnahaksi muuttunut iho. Mut ehkä tässä nyt ajatellaan vain kaksikymppisten naamoja, katsokaapa uudestaan keski-ikäisiä ja sitäkin vanhempia...

Juu juu. Taidat kesällä vältellä liikkumista ulkona?

Kaikki eivät rusketu, etenkään Suomessa. Olet varmaan tietoinen, että UVA-säteily vanhentaa ihoa tuhoamalla kollageenia? Siis poistaa ihon kimmoisuuden ja lisää ryppyjä ja uurteita. Tämän kaikki lukutaitoiset ihmiset toki tietävät. Jostain syystä kun ajattelemme ruskettunutta ihmistä, ajattelemme vain nuoria emmekä esimerkiksi sitä Penaa joka on jo nelikymppisenä täynnä ryppyjä ja uurteita.

Nimenomaan. Kaikki eivät rusketu. Helposti ruskettuva saa päivetyksen suojakertoimenkin läpi ja huonosti ruskettuva vaan pienen punoituksen, ei muuta.

Vierailija
85/107 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä pidän mun vaaleaa ihoani huomattaavasti paremman näköisenä kuin palanutta ihoa. Ei kaikki rusketu nätisti vaan palaa helposti.

Nimenomaan ja nämä helposti palavat ovat usein kateellisia niille, jotka päivettyvät ihan vaan pelkällä normaalilla ulkoilulla! Ja keksitään kaikkea kuinka rumaa ja vaarallista se on. Ja hei, kyllä itse käytän väh. 30 spf rasvaa ulkoillessani (vältän keskipäivää, uin, pyöräilen, olen lasten kanssa ulkona jne.), mutta silti päivetyn. En KOSKAAN makaa missään rannoilla. 

Kateellinen siitä että ihosi parkkiintuu vuosi vuodelta ja voitat minut kevyesti ryppyjen määrässä ja roikkuvassa nahkassa? Joo, dream on 😂

Vierailija
86/107 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateellinen siitä että ihosi parkkiintuu vuosi vuodelta ja voitat minut kevyesti ryppyjen määrässä ja roikkuvassa nahkassa? Joo, dream on 😂

No, ehkä meillä on vaan eri ihotyypit? Sinulla punapigmenttiä ja minulla ei. En ole yhtään sen ryppyisempi kuin sinäkään.

Vierailija
87/107 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käsittää ihmisiä, jotka makoilevat rannalla päiväkaupalla. Ihan sama mitä kreemejä lotrataan, sekin on aivan hulluutta kaikkien niiden kemikaalien kanssa. Toivoisin, että ihmisillä olisi jotain parempaa tekemistä.

Vierailija
88/107 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorin melanoomapotilas, jota olen hoitanut, oli 16-vuotias. Ja siis kyseessä parantumaton levinnyt melanooma. Kukaan ei voi etukäteen tietää, mikä määrä UV-säteilyä on omalle iholle liikaa. 

Jep. Runsasluomiset ja punapigmenttiä omaavat saavat helpommin melanooman.

Vierailija
89/107 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään viiskymppisillä alkaa näkemään ihosta miten on auringossa oltu. Iho on on ruma. Mulla on hyvä iho. En ole maanut auringossa. Pidän ihosta vallkoisena.

Vierailija
90/107 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei onneksi kiinnosta y-h-t-ä-ä-n. Nautin ihostani ilman ryppyjä ja kurttuja, olkoon sitten kalpea. Aivan kamalalta näyttää norsunnahaksi muuttunut iho. Mut ehkä tässä nyt ajatellaan vain kaksikymppisten naamoja, katsokaapa uudestaan keski-ikäisiä ja sitäkin vanhempia...

Juu juu. Taidat kesällä vältellä liikkumista ulkona?

Kaikki eivät rusketu, etenkään Suomessa. Olet varmaan tietoinen, että UVA-säteily vanhentaa ihoa tuhoamalla kollageenia? Siis poistaa ihon kimmoisuuden ja lisää ryppyjä ja uurteita. Tämän kaikki lukutaitoiset ihmiset toki tietävät. Jostain syystä kun ajattelemme ruskettunutta ihmistä, ajattelemme vain nuoria emmekä esimerkiksi sitä Penaa joka on jo nelikymppisenä täynnä ryppyjä ja uurteita.

Nimenomaan.

Rusketus on merkki ihon vaurioista. Kyllä kelpaa esitellä.

Vierailija
91/107 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeistään viiskymppisillä alkaa näkemään ihosta miten on auringossa oltu. Iho on on ruma. Mulla on hyvä iho. En ole maanut auringossa. Pidän ihosta vallkoisena.

Täytyy sanoa, että ei ne kaikki helposti ruskettuvat ihmiset näytä mitenkään rumilta vanhemmiten. Nimenomaan ihotyypistä kiinni. Jos punapigmenttisenä/tosi vaaleana olet yrittänyt epätoivoisesti saada jotain väriä pintaan pääosin palamalla, niin ihovauriot on taattu. 

Vierailija
92/107 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorin melanoomapotilas, jota olen hoitanut, oli 16-vuotias. Ja siis kyseessä parantumaton levinnyt melanooma. Kukaan ei voi etukäteen tietää, mikä määrä UV-säteilyä on omalle iholle liikaa. 

Jep. Runsasluomiset ja punapigmenttiä omaavat saavat helpommin melanooman.

Toisenlaiset taas karsinooman, kuten sukulaismies, joka tinttasi aina ulkona auringossa ilman paitaa. Tyhmästä päästä jne.

Vierailija
93/107 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en vaan millään jaksais aina suojautua.. Siis joitakin vuosia läträsin tässä aurinkosuojavoiteilla ja voi sitä tahmaisuutta ja vaatteiden rasvaisia länttejä.. Kasvoihin piti saada jotenkin meikin päälle lisättyä. 

Hattuja en oikeen osaa käyttää, ne on aina tiellä, kun liikkuu tai vaikka ajaa autoa. Oon yrittänyt pitää ohutta pitkähihaista, mutta ei se yksin riitä ja +30 on sitäkin rasittava roudata mukana. 

Hakeudun varjoon, mutta siellä tulee taas usein paarmat ja hyttyset kiusaksi. 

Tottumiskysymys? 

Vierailija
94/107 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ehkä meillä on vaan eri ihotyypit? Sinulla punapigmenttiä ja minulla

Kyllä se UVA-säteily vaikuttaa ihoon ihan samalla tavalla kaikilla, eli vie kollageenin ja nopeuttaa vanhenemista. Syöpäriski vain vaihtelee ihotyypeittäin. Katselepa keski-ikäisten naisten kasvoja ja rinnan aluetta, kyllä huomaat nopeasti miten "kaunista" päivetys on.

Vierailija
95/107 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä länsimaissa, mutta esim. Japanissa, Koreassa ja Kiinassa ei. 

Vierailija
96/107 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivettynyt on eri asia kuin hiiltyneet aurinkoa ottaessa, mikä näyttää ihan hirveältä. 

Jatkaakseni tähän vielä.. en ymmärrä, miksi ihmiset makaa ehdoin tahdoin auringon alla.. iho näyttää vanhemmalta, kuivalta ja rypyt erottuu juovina

En ota aurinkoa, mutta en pelkää ryppyjä. Mielestäni ne kuuluvat ihmisyyteen. Säälittää tuollaiset tyypit, joille rypyt ovat kauhistus. 

Sivusta- Eihän tuossa siitä ollut kysymys, että rypyt ovat kauhistus. Lueppa uudestaan.

Mitäpä lukemista siinä on? Jos ei pelkää ryppyjä, ei myöskään valita siitä, että iho näyttää vanhemmalta, kuivalta ja rypyt erottuu juovina. Ei tuollainen asia tule edes mieleen ihmiselle, jolle rypyt ovat normaali osa elämistä. 

Vierailija
97/107 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko rasisti?

Vierailija
98/107 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi naiset käyttävät nykyään stringibikineitä aurinkoa ottaessaan. Aika kamalan näköistä sellainen valkoinen vaippa muuten ruskettuneen ihon ympärillä🤮

Vierailija
99/107 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo todellakin.

Vierailija
100/107 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gambialaiset on parhaita!

Nykyään on sovellus jolla saa varattua halutuilla dimensioilla varustellun Bumsterin. Hinta nousee eksponentiaalisesti kun pituusvaatimus on 20 cm tai yli.