IS. Nuoret kesätyöntekijät itkevät ravintolassa. Keski-ikäisten naisasiakkaiden käytös järkyttää.
Helsinkiläinen Annan Kartano -ravintola on joutunut ryhtymään ankariin toimiin asiakkaiden törkeän käytöksen takia. Kesätyöntekijät ovat ajautuneet jopa kyyneliin, kun keski-ikäiset asiakkaat ovat raivonneet, huutaneet ja käyttäytyneet aggressiivisesti esimerkiksi silloin, kun ravintolalla ei ole ollut antaa vaihtorahaa. Yrittäjät kertovat olevansa järkyttyneitä siitä, että etenkin keski-ikäiset asiakkaat eivät enää kykene odottamaan edes muutamaa minuuttia ruokaa tai kahvia, vaan raivoavat ja nöyryyttävät nuoria työntekijöitä. He vaativat asiakkaita joko muuttamaan käytöstään tai pysymään poissa.
Jälleen kerran todistamme keski-ikäisten asiakkaiden röyhkeyttä ja huonoa käytöstä! Milloin heistä tuli hemmoteltuja lapsia, jotka alkavat raivota, jos asiat eivät mene juuri niin kuin he haluavat? On suorastaan häpeällistä, että aikuiset ihmiset kiusaavat nuoria kesätyöntekijöitä pelkästään siksi, että joutuvat odottamaan hetken tai maksamaan kortilla. Mikä näitä aikuisia oikein vaivaa? Ei ihme, että nuoriso ei enää halua mennä töihin - kuka sellaista rääkkäystä kestäisikään. Ehkä olisi aika keski-ikäisten katsoa peiliin ja miettiä, miksi heistä on tullut niin sietämättömiä!
Milloin aikuiset oppivat käyttäytymään sivistyneesti?
Kommentit (683)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti huomannut saman jo vuosien ajan. Länsimaalainen keski-ikäinen nainen on yksi pahimmista ruikuttajista. Osaavat olla hyvin töykeitä ja julmia. Luulevat olevan parempaa väkeä.
Varttunut, ei keski-ikäinen. Eikö juuri kukaan osaa lukea alkuperäistä juttua?
Keski-ikäinen=varttunut. Ette te tantat enää mitään nuoria tyttösiä ole, vaan hyvinkin varttuneita kansalaisia jo. Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutussa sanottiin, että nuoret ovat herkkiä. Olen minäkin herkkä, olen aika ollut (se ominaisuus ei ole iästä riippuvainen) muttei tulisi mieleenkään mennä itkemään pomolle, että ihan kamalaa kun olen nyt saanut ikävää palautetta, niin että asia viedään iltasanomiin asti.
Sinä oletkin tyhmä. Se on vain ja ainoastaan järkevää, että epäkohdat tuodaan esiin eikä kynnysmattona niellä kaikkea paskaa mitä asiakkaat eteen kantavat. Ei se ole mikään arvo, että toimitaan likakaivona ja nöyristellään menemään.
Sinä tässä taidat olla se tyhmä. Toivottavasti et opeta lapsiasi yhtä käytöstavattomaksi.
Voooi, lampaalla meni tunteisiin, kun kaikki eivät alistukaan kynnysmatoiksi, kuten nöyrä lammas tekee <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti huomannut saman jo vuosien ajan. Länsimaalainen keski-ikäinen nainen on yksi pahimmista ruikuttajista. Osaavat olla hyvin töykeitä ja julmia. Luulevat olevan parempaa väkeä.
Keski-ikäinen=varttunut. Ette te tantat enää mitään nuoria tyttösiä ole, vaan hyvinkin varttuneita kansalaisia jo. Sori siitä.
🤦
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutussa sanottiin, että nuoret ovat herkkiä. Olen minäkin herkkä, olen aika ollut (se ominaisuus ei ole iästä riippuvainen) muttei tulisi mieleenkään mennä itkemään pomolle, että ihan kamalaa kun olen nyt saanut ikävää palautetta, niin että asia viedään iltasanomiin asti.
Sinä oletkin tyhmä. Se on vain ja ainoastaan järkevää, että epäkohdat tuodaan esiin eikä kynnysmattona niellä kaikkea paskaa mitä asiakkaat eteen kantavat. Ei se ole mikään arvo, että toimitaan likakaivona ja nöyristellään menemään.
Kuka on puhunut nöyristelystä?
Minä puhuin. Etkö osaa lukea?
Vierailija kirjoitti:
Tiedänpä sitten, etten tuonne Annan kartanoon mene syömään, kun en keski-ikäisenä naisena ole toivottua asiakaskuntaa.
Nuoret aspat haluaa nuoria asiakkaita. On niinkuin enemmän kavereita mikä on somettajille tärkeää. Ei nuoret käyttele mitään fraaseja mutta nuoret haluaa ymmärtää toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä tässä taidat olla se tyhmä. Toivottavasti et opeta lapsiasi yhtä käytöstavattomaksi.
Voooi, lampaalla meni tunteisiin, kun kaikki eivät alistukaan kynnysmatoiksi, kuten nöyrä lammas tekee <3
Yritähän kommentoida asiallisesti tällä palstalla. Sitähän vaadit niiltä keski-ikäisiltä ravintolan asiakkailtakin; hyvää käytöstä. Eikö niin?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä me keski-ikäiset naiset olemme kyllästyneet nuorten tyhmyyteen ja siihen, että he eivät osaa mitään. Ei kai sitä voi oppiakaan kun päivät pitkät tunkee naamaa siihen lobotomia puhelimeen. Sanoisin, että nuoret ovat hyvin ärsyttäviä nykyään, katsokoon peiliin, sitä saa mitä tilaa.
Nainen 55-vuotta
Ahaa, olitko itse täysin osaava ensimmäisessä kesätyössä, silloin ei ollut kännyköitä mutta oli hyväkäytöksisiä asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin juuri, sinä. Minä en.
Yritähän kommentoida asiallisesti tällä palstalla. Sitähän vaadit niiltä keski-ikäisiltä ravintolan asiakkailtakin; hyvää käytöstä. Eikö niin?
On sinusta asiallista käytöstä raivota tuntemattomille vain siksi, että he ovat eri mieltä kuin sinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveä asenne. Rasittavaa tuokin asiakaspalvelijan itseensä ottaminen. Itsepalvelu on paras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin juuri, sinä. Minä en.
Hienosti päätelty, poju! Osasitko ihan itse vai auttoiko äiti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa miten tähän ketjuun saatiin nämä mainitut ongelmanaiset jankkaamaan ja näyttämään mistä on kyse. Mitään tervettä nöyryyttä heillä ei ole, vaan uhriudutaan tai haukutaan ja vaaditaan. Joustamisen ja sovittelun taito pyöreä nolla.
Sama vaivaa kaikkia ketjuja. Ihmiset jankkaa omaa kantaansa. Yleensä kukaan ei etsi rakentavaa ratkaisua.
Aika hyökkääviä ovat olleet kommentit keski-ikäisiä naisia kohtaan. Ei mitään uutta auringon alla.
Vanhempi polvi on muutenkin syönyt nuorten eväät, kun töitäkään ei riitä, joten nyt suuta soukemmalle. Eläkeläiset ja pian eläköityvät odottavat että nuoret maksavat olemattomilla töillään heidän eläkkeitään joten nyt ei boomereilla mitään syytä ulista nuorille. Suut suppuun!
Kaksi eläkeläistä sai siis kesätytöt hysteeriseksi kun palvelu ei pelannut.
mitä tapahtui sille että asiakas on aina oikeessa ?
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, ettei nuorilla työntekijöillä ole aina käytöstapoja heilläkään. Joskus on tullut kahvilassa väärä tuota tai vastaavaa, ja kun siitä on vähän anteeksipyydellen sanonut, niin hyvä jos kommentoivat mitään muuta kuin oho. Järjestävät kyllä uuden tuotteen mutta mitään pahoitteluja ei tule.
Jos nuoren posket tässä vaiheessa punoittavat, anna armoa. Katson sen olevan vain perehdytyksen puutetta. Ja jos on hyvin reippaan oloinen nuori, voi ystävällisesti vitsaillen kysyä, että olilo tuo "oho" se paljon puhuttu suomalainen juro anteeksipyyntö. Veikkaan, että se sujuu jo seuraavan kerran paremmin, kun asiaan on kaikessa ystävyydessä kiinnitetty huomiota. Ja voi olla että reippaankin posket tästä punehtuvat.
Itse olen jo sen ikäinen, että rohkenen laittaa sähköpostia tai soittaa esimiehelle, ja pyytää heitä perehdyttämään nuoria paremmin vuorovaikutustilanteisiin. Olen ottanut yhteyttä asiassa, jossa ilmiselvästi ensimmäistä kertaa kassalla ollut tyttö työnsi kuitin kouraan ja sanoi "tuossa" . En viitsinyt häntä ojentaa pitkän jonon takia, mutta ei sanonut vieressä seisonut perehdyttäjäkään mitään. En kuitenkaan suuttunut enkä loukkaantunut, kuten en mistään muustakaan yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa miten tähän ketjuun saatiin nämä mainitut ongelmanaiset jankkaamaan ja näyttämään mistä on kyse. Mitään tervettä nöyryyttä heillä ei ole, vaan uhriudutaan tai haukutaan ja vaaditaan. Joustamisen ja sovittelun taito pyöreä nolla.
Sama vaivaa kaikkia ketjuja. Ihmiset jankkaa omaa kantaansa. Yleensä kukaan ei etsi rakentavaa ratkaisua.
Aika hyökkääviä ovat olleet kommentit keski-ikäisiä naisia kohtaan. Ei mitään uutta auringon alla.
Onko kaikessa pakko nähdä henkilökohtaista hyökkäystä? En minä ainakaan rupea hernettä vetämään sieraimeen, jos puhutaan keski-ikäisistä naisista, jotka eivät osaa käyttäytyä. Tiedän osaavani, joten silloin ei puhuta minusta. Kaikessa tässä elämässä ei ole kyse minusta.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä me keski-ikäiset naiset olemme kyllästyneet nuorten tyhmyyteen ja siihen, että he eivät osaa mitään. Ei kai sitä voi oppiakaan kun päivät pitkät tunkee naamaa siihen lobotomia puhelimeen. Sanoisin, että nuoret ovat hyvin ärsyttäviä nykyään, katsokoon peiliin, sitä saa mitä tilaa.
Nainen 55-vuotta
Oot ilmeisesti yksi noista raivoajista ja lapseton. Mun mielestä sulla on huono asenne.
N57
Vierailija kirjoitti:
mitä tapahtui sille että asiakas on aina oikeessa ?
Ei mitään. Tuo on aina ollut vain tietynlaisten asiakkaiden oma harhaluulo. Todellisessa elämässä asiakas ei todellakaan ole aina oikeassa. Esimerkiksi, jos asiaks on sitä mieltä, että hän saa pistää ravintolan kaluston paskaksi vain siksi, että hänellä on huono päivä, asiakas ei ole oikeassa.