Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS. Nuoret kesätyöntekijät itkevät ravintolassa. Keski-ikäisten naisasiakkaiden käytös järkyttää.

Vierailija
24.07.2025 |

Helsinkiläinen Annan Kartano -ravintola on joutunut ryhtymään ankariin toimiin asiakkaiden törkeän käytöksen takia. Kesätyöntekijät ovat ajautuneet jopa kyyneliin, kun keski-ikäiset asiakkaat ovat raivonneet, huutaneet ja käyttäytyneet aggressiivisesti esimerkiksi silloin, kun ravintolalla ei ole ollut antaa vaihtorahaa. Yrittäjät kertovat olevansa järkyttyneitä siitä, että etenkin keski-ikäiset asiakkaat eivät enää kykene odottamaan edes muutamaa minuuttia ruokaa tai kahvia, vaan raivoavat ja nöyryyttävät nuoria työntekijöitä. He vaativat asiakkaita joko muuttamaan käytöstään tai pysymään poissa.

Jälleen kerran todistamme keski-ikäisten asiakkaiden röyhkeyttä ja huonoa käytöstä! Milloin heistä tuli hemmoteltuja lapsia, jotka alkavat raivota, jos asiat eivät mene juuri niin kuin he haluavat? On suorastaan häpeällistä, että aikuiset ihmiset kiusaavat nuoria kesätyöntekijöitä pelkästään siksi, että joutuvat odottamaan hetken tai maksamaan kortilla. Mikä näitä aikuisia oikein vaivaa? Ei ihme, että nuoriso ei enää halua mennä töihin - kuka sellaista rääkkäystä kestäisikään. Ehkä olisi aika keski-ikäisten katsoa peiliin ja miettiä, miksi heistä on tullut niin sietämättömiä!

Milloin aikuiset oppivat käyttäytymään sivistyneesti?

Kommentit (683)

Vierailija
121/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuisiko siitä, että keski-ikäiset naiset ovat itseä kohtaan vaativia monella eri saralla, työssä, perheen kasvatuksessa, kaikessa. Vaativat samaa tasoa muiltakin.

Eihän siinä ole mitään tasoa, jo ruvetaan ravintolassa käyttäytymään kuin 2v uhmaikäinen taapero. Jos vaaditaan tasoa, minimivaatimus on se, että osataan käyttäytyä kuin aikuiset. 

Vierailija
122/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakas on aina oikeassa

No eikä ole. Asiakkaan vain annetaan luulla olevansa oikeassa.

N46

Juuri näin. Nuoret on fiksuja, mutta tarvii opastusta työhön. Nuorille olisi työnantajan hyvä kertoa, että ei kannata ottaa asiakkaan käytöstä henkilökohtaisesti.

Lisäksi on hyvä opettaa sopivat fraasit valmiiksi eri tilanteiden varalle, ettei nuori hämmenny ja hätäänny.

Asiakas: Tämä piiras on kylmä. Minähän sanoin, että lämmitä se. Oletko kuuro?

Vastaus: Pahoittelut. Pieni hetki, lämmitän sen.

Asiakas: Tähän annokseen piti tulla pariisinperunat. Näyttääkö nää sinusta siltä?

Vastaus: Pahoittelut. Järjestän asian heti. (Vie annoksen

Nuorelle on hyvä kertoa, että asiakkaille vastataa

Antamasi esimerkit asiakkaiden lausahduksista ovat loistava esimerkki huonosta käytöksestä ja ylimielisestä ihmisestä. Kuulostaisi hedelmällisemmältä sanoa " anteeksi, tämä on kylmä. Voisiko tätä lämmittää?" Ja: "Anteeksi, mutta tässä annoksessa piti olla pariisin perunat, voisitteko vaihtaa?". Ei jää kenellekään pahaa mieltä (paitsi tietysti asiakkaalle, jos on sitä sorttia).

Minkä takia asiakkaan täytyy pyytää anteeksi sitä, että on saanut väärän annoksen? Tarjoilijan (tai kokin) vikahan se on, ei asiakkaan. Nuo esimerkin asiakkaan kommentit ovat tietysti asiattomia, mutta ei minusta tarvitse mennä toiseen ääripäähän. Virheitä sattuu joskus ja ei se ole niin vakavaa. Tarjoilijan olisi kuitenkin olla se joka pyytää anteeksi ja hoitaa asia kuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedänpä sitten, etten tuonne Annan kartanoon mene syömään, kun en keski-ikäisenä naisena ole toivottua asiakaskuntaa.

Lehtijutussa puhutaan varttuneemmasta väestöstä, ei keski-ikäisistä. 

Vierailija
124/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä huonoja aspojakin on olemassa. Ei maailma ole noin mustavalkoinen.

No ihanko totta, Sherlock! :D

Vierailija
125/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutun mukaan kyseessä kaksi varttunutta naista = eläkeläisiä, ei keski-ikäisiä. Lisäksi käteisen käyttö vahvistaa tarinaa.

Vierailija
126/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutussa sanottiin, että nuoret ovat herkkiä. Olen minäkin herkkä, olen aika ollut (se ominaisuus ei ole iästä riippuvainen) muttei tulisi mieleenkään mennä itkemään pomolle, että ihan kamalaa kun olen nyt saanut ikävää palautetta, niin että asia viedään iltasanomiin asti.

Vierailija
127/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa miten tähän ketjuun saatiin nämä  mainitut ongelmanaiset jankkaamaan ja näyttämään mistä on kyse. Mitään tervettä nöyryyttä heillä ei ole, vaan uhriudutaan tai haukutaan ja vaaditaan. Joustamisen ja sovittelun taito pyöreä nolla.

Niin mun ensimmäinen viesti tähän ketjuun oli täysin asiallinen. En jankannut yhtään mitään vaan totesin vain asioita. Paskan sain niskaan. Te ette kyllä huomaa omassa käytöksessänne mitään vikaa. Sitten suututte lisää, kun joku kehtaa puolustaa itseään. Sitten harhoissanne kuvittelette meidän jokaisen keski-ikäisen naisen olevan samanlaisia. Menkää nyt oikeasti kotiin kasvamaan.

N46

Ja taaskaan ei vikaa ollut itsessä, vaan kaikkialla muualla. Siihen on kuule ihan syynsä, että saat sitä paskaa niskaan. Aikuinen ihminen ja käyttäytyy kuin k

Et voi olla tosissasi. Mä kirjoitan täysin asiallisen viestin ketjuun ja saan paskat niskaan ja se on muka mun omaa syytä. Siis mistä teitä sekopäitä oikein riittää? Sähän niitä kamalia asiakkaita olet. Hyökkäät varmasti ihmisten kimppuun täysin syyttä kuten teet tässäkin ketjussa. 

Toistan: mä kirjoitin täysin asiallisen viestin ketjuun. Ei ollut mitään syytä heittää paskaa mun niskaan. 

N46

Vierailija
128/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä tämä varttunut asiakas ei osannut käyttää pankkikorttiaan, ei muistanyt tunnuslukua tms. Moni yrittää peittää häpeäänsä agressiivisuudella. 

Vierailija
129/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutussa sanottiin, että nuoret ovat herkkiä. Olen minäkin herkkä, olen aika ollut (se ominaisuus ei ole iästä riippuvainen) muttei tulisi mieleenkään mennä itkemään pomolle, että ihan kamalaa kun olen nyt saanut ikävää palautetta, niin että asia viedään iltasanomiin asti.

Sinä oletkin tyhmä. Se on vain ja ainoastaan järkevää, että epäkohdat tuodaan esiin eikä kynnysmattona niellä kaikkea paskaa mitä asiakkaat eteen kantavat. Ei se ole mikään arvo, että toimitaan likakaivona ja nöyristellään menemään. 

Vierailija
130/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä tämä varttunut asiakas ei osannut käyttää pankkikorttiaan, ei muistanyt tunnuslukua tms. Moni yrittää peittää häpeäänsä agressiivisuudella. 

Kaksi varttunutta naista raivosi = kaksi eläkeläisnaista päiväkänneissä.

Vierailija
131/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö sun jo rauhoittua? Oot vetänyt tän jutun aika syvälle nenukkiin.

Vierailija
132/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en ole raivonnut tai huutanut  kenellekkään asiakaspalvelijalle.

Odotan vain asiallista ja ystävällistä palvelua silloin kuin sitä tarvitsen. 

Viroon en mene ollenkaan katsomaan yrmynaamoja asiakaspalvelijoita. 

Vierailija
133/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti huomannut saman jo vuosien ajan. Länsimaalainen keski-ikäinen nainen on yksi pahimmista ruikuttajista. Osaavat olla hyvin töykeitä ja julmia. Luulevat olevan parempaa väkeä. 

Vierailija
134/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen kyllä superystävällinen näille nuorille koska kaksi omaa lastani (17 v ja 20 v) on myös vastaavissa kesätöissä ja tiedän millaista se on. 

N51

Vierailija
135/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedänpä sitten, etten tuonne Annan kartanoon mene syömään, kun en keski-ikäisenä naisena ole toivottua asiakaskuntaa.

Tai sitten voisit vaikka lukea jutun ja huomata, että keski-ikä oli ap:n keksimä provotermi. Itse uutisessa ei puhuttu mitään keski-ikäisistä. Toki Annan kartano ei varmasti ole pahoillaan, vaikka sinä jäät itkemään kotiin etkä mene kiuktutelemaan paikanpäälle. 

Mistä sinä keksit, että minä jäisin itkemään kotiin? En todellakaan mene, vaikken tuonne aiokaan mennä. Koskaan en ole myöskään missään kiukutellut. Älä keksi ihmisistä asioita, kun et heitä lainkaan tunne.

Vierailija
136/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö sun jo rauhoittua? Oot vetänyt tän jutun aika syvälle nenukkiin.

En toki. Minusta on vain koomista, kun joku tenava pätee itsestäänselvyyksillä. 

Vierailija
137/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa miten tähän ketjuun saatiin nämä  mainitut ongelmanaiset jankkaamaan ja näyttämään mistä on kyse. Mitään tervettä nöyryyttä heillä ei ole, vaan uhriudutaan tai haukutaan ja vaaditaan. Joustamisen ja sovittelun taito pyöreä nolla.

Sama vaivaa kaikkia ketjuja. Ihmiset jankkaa omaa kantaansa. Yleensä kukaan ei etsi rakentavaa ratkaisua.

Vierailija
138/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti huomannut saman jo vuosien ajan. Länsimaalainen keski-ikäinen nainen on yksi pahimmista ruikuttajista. Osaavat olla hyvin töykeitä ja julmia. Luulevat olevan parempaa väkeä. 

Varttunut, ei keski-ikäinen. Eikö juuri kukaan osaa lukea alkuperäistä juttua? 

Vierailija
139/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten voisit vaikka lukea jutun ja huomata, että keski-ikä oli ap:n keksimä provotermi. Itse uutisessa ei puhuttu mitään keski-ikäisistä. Toki Annan kartano ei varmasti ole pahoillaan, vaikka sinä jäät itkemään kotiin etkä mene kiuktutelemaan paikanpäälle. 

Mistä sinä keksit, että minä jäisin itkemään kotiin? En todellakaan mene, vaikken tuonne aiokaan mennä. Koskaan en ole myöskään missään kiukutellut. Älä keksi ihmisistä asioita, kun et heitä lainkaan tunne.

Koko ajanhan sä kiukuttelet. "Wää, wää, minä en ainakaan tuonne mene, wäää". Tuo on kiukuttelua. 

Vierailija
140/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä oletkin tyhmä. Se on vain ja ainoastaan järkevää, että epäkohdat tuodaan esiin eikä kynnysmattona niellä kaikkea paskaa mitä asiakkaat eteen kantavat. Ei se ole mikään arvo, että toimitaan likakaivona ja nöyristellään menemään. 

Sinä tässä taidat olla se tyhmä. Toivottavasti et opeta lapsiasi yhtä käytöstavattomaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi