IS. Nuoret kesätyöntekijät itkevät ravintolassa. Keski-ikäisten naisasiakkaiden käytös järkyttää.
Helsinkiläinen Annan Kartano -ravintola on joutunut ryhtymään ankariin toimiin asiakkaiden törkeän käytöksen takia. Kesätyöntekijät ovat ajautuneet jopa kyyneliin, kun keski-ikäiset asiakkaat ovat raivonneet, huutaneet ja käyttäytyneet aggressiivisesti esimerkiksi silloin, kun ravintolalla ei ole ollut antaa vaihtorahaa. Yrittäjät kertovat olevansa järkyttyneitä siitä, että etenkin keski-ikäiset asiakkaat eivät enää kykene odottamaan edes muutamaa minuuttia ruokaa tai kahvia, vaan raivoavat ja nöyryyttävät nuoria työntekijöitä. He vaativat asiakkaita joko muuttamaan käytöstään tai pysymään poissa.
Jälleen kerran todistamme keski-ikäisten asiakkaiden röyhkeyttä ja huonoa käytöstä! Milloin heistä tuli hemmoteltuja lapsia, jotka alkavat raivota, jos asiat eivät mene juuri niin kuin he haluavat? On suorastaan häpeällistä, että aikuiset ihmiset kiusaavat nuoria kesätyöntekijöitä pelkästään siksi, että joutuvat odottamaan hetken tai maksamaan kortilla. Mikä näitä aikuisia oikein vaivaa? Ei ihme, että nuoriso ei enää halua mennä töihin - kuka sellaista rääkkäystä kestäisikään. Ehkä olisi aika keski-ikäisten katsoa peiliin ja miettiä, miksi heistä on tullut niin sietämättömiä!
Milloin aikuiset oppivat käyttäytymään sivistyneesti?
Kommentit (683)
Keskarinaiset taas itkettää kassatyttöjä!
Vierailija kirjoitti:
Ehkä me keski-ikäiset naiset olemme kyllästyneet nuorten tyhmyyteen ja siihen, että he eivät osaa mitään. Ei kai sitä voi oppiakaan kun päivät pitkät tunkee naamaa siihen lobotomia puhelimeen. Sanoisin, että nuoret ovat hyvin ärsyttäviä nykyään, katsokoon peiliin, sitä saa mitä tilaa.
Nainen 55-vuotta
Et voi puhua kaikkien suulla. Itse olen 54 v ja pakko todeta, että samanikäiset tai vanhemmat. Nimenomaan naiset ovat usein niitä hirveimpiä. Mulla ei tietty mene tunteisiin samalla lailla, kuin nuorilla kokemattomilla. Olen sellasen mankelin läpikäynyt, että itkuksi ei ainakaan mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritähän kommentoida asiallisesti tällä palstalla. Sitähän vaadit niiltä keski-ikäisiltä ravintolan asiakkailtakin; hyvää käytöstä. Eikö niin?
On sinusta asiallista käytöstä raivota tuntemattomille vain siksi, että he ovat eri mieltä kuin sinä?
Ei ole. Enkä ole myöskään kommentoinut täällä asiattomasti, enkä raivonnut kenellekään.
Kokoajanhan sä raivoat. Rauhoitu hyvä ihminen. Ei ole noin vakavaa, että kaikki eivät ole samanlaisia lampaita kuin sinä, vaan uskaltavat tuoda epäkohdat esiin.
En raivoa. Se, että kirjoitan tänne mielipiteeni, ei ole raivoamista. En ole myöskään lammas. Epäkohdat (mikäli niitä tulee) kannattaa tuoda esiin asiallisesti, ei itkemällä ja uhriutumalla. Se
Vaikutat seniorikansalaiselta, joka oppinut siihen, että tunteita ei saa näyttää ja kaikki paska pitää niellä ilman, että ilmekään värähtää. Sellainen ei ole enää tätä päivää. Ei ole uhriutumista, jos tuo esiin, että osa asiakkaista käyttäytyy huonosti. Se on vain hyvä, että palautetta annettaan myös sinne suuntaan. Asiakas ei ole mikään kuningas, joka saa käyttäytyä miten lystää. Mitä itkemiseen tulee: aspatkin ovat vain ihmisiä. Heilläkin on tunteet.
Kaikki keski-ikäiset, jotka haukkuvat nuoria unohtavat, etteivät olleet itse seppiä syntyissään. Miksi näiden nuorten pitäisi osata käyttäytyä oikein heti ensimmäisessä työpaikassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä me keski-ikäiset naiset olemme kyllästyneet nuorten tyhmyyteen ja siihen, että he eivät osaa mitään. Ei kai sitä voi oppiakaan kun päivät pitkät tunkee naamaa siihen lobotomia puhelimeen. Sanoisin, että nuoret ovat hyvin ärsyttäviä nykyään, katsokoon peiliin, sitä saa mitä tilaa.
Nainen 55-vuotta
Se kirjoitetaan 55 vuotta, ilman väliviivaa.
Kirjoitan niinkuin haluan, sinulta en siihen lupaa kysele miten kirjoitan. Keskity omiin asioihin.
Nainen 55-vuotta
Ainoastaan sanassa 55-vuotias käytetään väliviivaa. 55 vuotta on edelleen ilman väliviivaa. Etkö käynyt äidinkielen tunneilla? Oot kuitenkin pilkku monessa muussa asiassa ja vaadit sitä muilta mutta muut ei saa edes huomauttaa sinulle eikä varsinkaan korjata tai vaatia, että osaisit kirjoittaa oikein. Eikun sinä kirjoittaa niinkuin haluat. Ja huudat ja valitat muille niinkuin haluat. No just näin. Ei muidenkaan tartte kohdella sua muutoin kuin haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritähän kommentoida asiallisesti tällä palstalla. Sitähän vaadit niiltä keski-ikäisiltä ravintolan asiakkailtakin; hyvää käytöstä. Eikö niin?
On sinusta asiallista käytöstä raivota tuntemattomille vain siksi, että he ovat eri mieltä kuin sinä?
Ei ole. Enkä ole myöskään kommentoinut täällä asiattomasti, enkä raivonnut kenellekään.
Kokoajanhan sä raivoat. Rauhoitu hyvä ihminen. Ei ole noin vakavaa, että kaikki eivät ole samanlaisia lampaita kuin sinä, vaan uskaltavat tuoda epäkohdat esiin.
En raivoa. Se, että kirjoitan tänne mielipiteeni, ei ole raivoamista. En ole myöskään lammas. Epäkohdat (mikäli niitä tulee) kannattaa tuoda esi
Itkeminen on ihan luonnollinen reaktio. Normaaliälyinen esihenkilö ymmärtää, että tarpeeksi kun saa rapaa niskaan siinä voi itkukin tulla. Ei kenenkään tarvitse töissä olla teflonia, jolla ei ole mitään tunteita. Se on sairasta työkulttuuria, jossa poltetaan porukka loppuun hyvin nopeasti.
Ei tietenkään, mutta asiakaspalvelutyö voi olla joskus tuollaista. Samoin opettajan, papin, harrastuksenohjaajan jne. työ. Itse vaihtaisin toiseen työhön, jos en vain yksinkertaisesti kestäisi jotain työtä. Ikäväähän se on, mutta sellaisiakin töitä onneksi on pilvin pimein, missä ei tarvitse olla asiakkaiden kanssa tekemisissä. Enkä tällä tietenkään puolustele kenenkään huonoa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Tämän tietää jokainen asiakaspalveluhommia tehnyt: v-mäisin asiakasryhmä on itseään täynnä olevat kitkerät ja katkerat keski-ikäiset NAISET. Keskarit miehetkin voi olla v-mäisiä, mutta eivät useinkaan yllä samaan nöyryyttävään julmuuteen kuin naiset, varsinkin naispuolista työntekijää kohtaan.
Nämä taisivat olla vähän jo enemmän kuin keski-ikäisiä, sitä ikäluokkaa jotka kuvittelevat asiakkaan olevan kuningas. Itse olen tuollaiselle näyttänyt ovea hyvin äkkiä
Vierailija kirjoitti:
Nainen 55-vuotta
Miten tarjoilija on vastuussa siitä että ravintolassa on paljon väkeä ja mitenkään kaikki eivät voi saada ruokaa yhtäaikaa? Sinutko pitäisi palvella ensin ettet joudu odottamaan? Oletko niin tärkeä että et voi odottaa kuten muutkin ? Mitä kiukuttelu kesätyöläiselle auttaa?
Oma lapseni pahoitti mielensä kesätyöpaikassaan kahvilassa. Yli 50-v mieshenkilö oli katsonut asiakseen korottaa ääntään aiheena ostamansa pepeleivos, jonka maku oli ollut hänen mukaansa esanssinen. Erittäin ikävään sävyyn oli kovalla äänellä raivonnut kassalle olleelle 16-vuotiaalle - yhdestä leivoksesta. Lapsi oli sanonut olevansa pahoillaan, että tuote ei vastannut odotuksia, mutta raivoaminen oli jatkunut. Muut asiakkaat olivat lapsen mukaan tuijottaneet ihmeissään. Kysymyksessä erittäin suosittu ja vilkas kahvila paraatipaikalla, joten setämies sai , mitä halusikin. Huomiota.
Lapsen paha mieli purkautui kotona itkuna. Olin pettynyt lapsen esimiehen toimintaan. Oli kuullut tilanteen, mutta ei ollut tullut tueksi. Todettakoon vielä, että kyseinen kahvila leipoo sacherkakkua lukuunottamatta kaikki tuotteensa itse. Melko vaikeaa uskoa väitettä "esanssisuudesta'.
Nuori nainen, etenkin jos on kaunis, saa keski-ikäisen akan veren kiehumaan. Näin se menee.
Ei tietenkään, mutta asiakaspalvelutyö voi olla joskus tuollaista. Samoin opettajan, papin, harrastuksenohjaajan jne. työ. Itse vaihtaisin toiseen työhön, jos en vain yksinkertaisesti kestäisi jotain työtä. Ikäväähän se on, mutta sellaisiakin töitä onneksi on pilvin pimein, missä ei tarvitse olla asiakkaiden kanssa tekemisissä. Enkä tällä tietenkään puolustele kenenkään huonoa käytöstä.
Se, että itkettää, kun on saanut kohtuuttomasti paskaa niskaansa, ei tarkoita, ettei kestä jotain työtä. Vaikutat varsin kylmältä ihmiseltä, kun olet heti haukkumassa, jos joku itkee. Ei ihminen tunteettomaksi muutu, vaikka vaihtaisi alaa. Ksipäitä tulee vastaan ihan kaikissa hommissa. Ei niitä pääse pakoon. Eikä niille tarvitse antaa kuvaa, että heidän käytöksensä ei tunnu missään.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempi polvi on muutenkin syönyt nuorten eväät, kun töitäkään ei riitä, joten nyt suuta soukemmalle. Eläkeläiset ja pian eläköityvät odottavat että nuoret maksavat olemattomilla töillään heidän eläkkeitään joten nyt ei boomereilla mitään syytä ulista nuorille. Suut suppuun!
Ei ole pienintäkään epäilystä etteikö nykynuoret tee tahattomasti jotain josta heitä uudet nuoret syyttelee. Tämäkin, että boomerit olisi ihan vartavasten järjestelleet työttömyyden ja muut nykyiset vaikeudet. Ei se maailma makaa niin. Viittaa vaillinaiseen ajattelukykyyn ja on ärsyttävää. En viitsi päätä silitellä vaikken boomeri olekaan.
Vierailija kirjoitti:
kenes vika se on ettei ole antaa vaihtorahaa tai kestää ikuisuus saada mitä on tilannu jos edes saa mitä on tilannu. eikö tää yrittäjä olis voinu jakaa ruokalippuja tai jotain.
No ei ainakaan sen nuoren kesätöissä olevan tarjoilijan vika. Sen, jolle nämä raivottaret huutavat pää märkänä.
Keksitty juttu. Artikkelia ei ole olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedänpä sitten, etten tuonne Annan kartanoon mene syömään, kun en keski-ikäisenä naisena ole toivottua asiakaskuntaa.
Miksi keski-ikäiset naiset on tällaisia taaperoita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En raivoa. Se, että kirjoitan tänne mielipiteeni, ei ole raivoamista. En ole myöskään lammas. Epäkohdat (mikäli niitä tulee) kannattaa tuoda esi
Vaikutat seniorikansalaiselta, joka oppinut siihen, että tunteita ei saa näyttää ja kaikki paska pitää niellä ilman, että ilmekään värähtää. Sellainen ei ole enää tätä päivää. Ei ole uhriutumista, jos tuo esiin, että osa asiakkaista käyttäytyy huonosti. Se on vain hyvä, että palautetta annettaan myös sinne suuntaan. Asiakas ei ole mikään kuningas, joka saa käyttäytyä miten lystää. Mitä itkemiseen tulee: aspatkin ovat vain ihmisiä. Heilläkin on tunteet.
Ai vaikutanko 😅 En kyllä ole mikään seniorikansalainen. Ja tunteet ne on meillä kaikilla, iästä riippumatta. Siksi toivoisi hyvää käytöstä niin asiakkailta kuin asiakaspalvelijoilta, sekä täältä kirjoittavilta. Itse olen monesti pahoittanut mieleni erinäisistä asioista, mutten koe mielekkääksi alkaa itkeä toisten nähden, vaan teen sen yksin ja yritän miettiä, miten voisin viedä asiaa eteenpäin järkevästi, ilman että se tunne on päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedänpä sitten, etten tuonne Annan kartanoon mene syömään, kun en keski-ikäisenä naisena ole toivottua asiakaskuntaa.
Miksi keski-ikäiset naiset on tällaisia taaperoita?
Ovat sitä sukupolvea, jotka on kasvattanut vapaankasvatuksen saaneet vanhemmat. Tottuneet saamaan kaiken mitä MINÄ haluan ja sitten menee itkupotkuvaihde päälle, kun maailma ei pyörikään oman navan ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Nuori nainen, etenkin jos on kaunis, saa keski-ikäisen akan veren kiehumaan. Näin se menee.
Onko tämä sinusta asiallista kommentointia?
Itse olin aikoinani call-centerissä töissä. Tästä on jo kohta 30 vuotta aikaa. Yksi asiakas yritti kyykyttää, oli todella ilkeä. Annoin palaa oikein kunnolla, olin vain unohtanut mute-napin päälle, eli asiakas ei kuullut minuutteihin mitään ja sulki puhelimen. Olisin saanut potkut, jos puheeni olisi päätynyt nauhalle.
Näitä kyykyttäjiä, sadisteja on ollut aina. Iskevät aina nuorten työntekijöiden kimppuun, koska ovat heikossa asemassa.
Hienoa, että työnantaja vetää rajan tässä ja suojelee työntekijöitä.
Kaupassa kassalla oli edellä tällainen karen joka koki asiakseen tylyttää ja haukkua kassaa vaikka itse mokasi kortin kanssa eikä kassanainen muuta kun yritti auttaa. Aivan järkkyä käytöstä. Hyvin kuului ja näkyi mitä tapahtui. Sain siinä hyvän oppitunnin lapselle aiheesta miten ei käyttäydytä muita kohtaan.