Vaikea tilanne parisuhteessa. Mietin vakavasti jatkaako suhdetta vai erotako heti tänään.
Olen aivan tuuliajolla tässä "pari"suhteessa sanotaas se nyt kerrankin rehellisesti. Joinain päivinä mietin tykkäänkö miehestä yhtään kun mies käyttäytyy kuin kakara. Kyllä, sellainen käytös on kakaramaisuutta, kun edellisenä päivänä mies on sanonut että sopii romanttinen kävely käsikkäin tai ihan pelkkä kävely jotta voidaan viettää aikaa yhdessä, mutta kun saavun miehen luokse muuttuu äänikellossa. Minä kieltäydyn jos en halua. Naisen EI on aina EI eikä mitään muuta, mutta auta armias mies ei näytä tajuavan ja alkaa syyttämään minua. En tunnista miestä enää siksi samaksi ihmiseksi kuin tämä oli viime vuonna tutustuessa.
Olemme kaukosuhteessa elelevä pari, mies on minua vanhempi ja se aktiivisempi osapuoli lähes kaikessa kun taas minä olen hiljainen, hidas ja harkitseva. Olen aikuinen mutta myönnän ettei minulla ole aiemmin ollut laumaa miehiä, joiden kanssa olisin ollut suhteessa. Olemme olleet yhdessä miehen kanssa pian 7 kk:n ajan, mutta alkaa tuntua ettemme kohtaa millään tasoa ja koen täsät suhteesta enemmän ahdistusta ja stressiä kuin iloa. Minusta on myös sangen outoa, että mies salailee suhdettamme ystäviltään ja vanhemmiltaan, vaikka äitinsä tietää olemassa olostani, vaikkemme ole tavanneet kasvotusten. Täydellistä ihmistä ei ole, mutta yksi erittäin ärsyttävä piirre miehessä on se, kun hän aina korostaa kuinka ei voi tehdä jotain tai vastavuoroisesti tekee jonkin tietyn asian vain koska hän on mies. Esimerkiksi mies ei kanna kauppakasseja eikä tee ruokaa tai pyykkää, koska ne ovat naistenhommia ja kuuluvat automatic minulle. Mies ei myönnä, mutta joutuu tekemään noita silloin kun en ole hänen luonaan. Eilen meillä oli järkyttävä riita siitä, kun mies korosti taas isoon ääneen kuinka vahva libido hänellä on ja että kuka tahansa mies haluaa seksiä 24/7 eikä ikinä kieltäydy. Vastasin, että ystäväni mies ei ole sellainen ja on aina kunnioittava ystävääni kohtaan eikä vaadi p.nemista kuten poikaystävä vaatii. Mies veti herneet nenään ja murjottaa. En tee enkä ole tehnyt mitään mitä en halua. Olen sanonut monta kertaa että emme ajattele asiasta samalla tavalla, koska minulle seksi ja rakkaus ovat kaksi eri asiaa mutta miehelle ne ovat suorastaan käsikädessä kulkeva pakkomielle, jota yrittää nyt minulle syöttää.
Yritänkö vielä puhua vai oliko tämä tässä?
Kommentit (68)
Ei ole "vaikea tilanne", vaan hyvin helppo. Lähdet nyt heti, ei edes ole muita vaihtoehtoja.
Eroa heti tänään!!! Ei noin kamalaa miestä voi kenellekään toivoa eikä tuollainen mies muuksi muutu. Ansaitset parempaa!!!
Ei muutu mies. Pariterapeutti tulkiksi vai ero. Miehen koulutus? Ei taida toimia jos mies on asenteellinen ja määräävä. Loukannut tavallaan jo. Mutta päätä itse.
Tuollainen mies ei ansaitse ketään naista.
Älä jää opettamaan sikaa ihmisten tavoille. Ei ole sinun tehtäväsi. Hyviäkin miehiä on.
Ja juuri naiset voivat tutkitusti parhaiten ollessaan sinkkuja, päinvastoin kuin miehet.
Varmaan naisissakin on vastaavia lehmiä. Heteromiehillä on kokemuksensa näistä.
Ei se ole vain turha klisee, että yksin on parempi kuin huonon kanssa. Todellakin on.
Vierailija kirjoitti:
Oletko jotenkin vammanen?
Miten niin? En ole vammainen.
Kuulostaa erittäin hyvältä ajatuksesi siirtyä itsenäiseksi naiseksi ilman manipuloivaa miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Tunnetko itsesi rakastetuksi?
En tunne koska tuntuu että mies haluaa vain seksiä eikä muuta. :( Ap
Kai sitä nyt haluttaa jo ihan senkin vuoksi enemmän kun elätte kaukosuhteessa. Eikö sinua sitten haluta? Mutta joo, ette sovi toisillenne alkuunkaan.
Ei haluta ja vielä vähemmän kun kumppani jonka pitäisi rakastaa painostaa ja tuputtaa omaa arvomaailmaansa omaani vastaan. :( Ap
Ei kanna kauppakasseja? Kyllä olis semmonen mies saanut heti äkkilähdön suhteesta, jos kassien kanto olisi jäänyt mulle.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa perinteitä vaalivalta patriarkaatilta :) uskallan todeta, että näillä lukemisilla mies ei tuosta muutu ja jatko riippuu siitä, miten tulet suhtautumaan itseesi. Alistumisella riidat vähenee mutta todennäköisesti pikkuhiljaa tulet vihaamaan itseäsi. Tuo, että ei esittele tutuilleen ja vanhemmilleen kertoo, että häpeää sinua tai sitten tapaamisissa joku möläyttää hänestä jotakin kiusallista sinulle. Ilmeisen ylpeä tapaus, kuten monet miehet toki ovatkin. Tuli mieleen ja ei tokikaan tarvitse vastata mutta onkohan hänellä jonkinlainen ote sinuun. Jotakin, millä voi muistuttaa sinua riidan lomassa.
Mies on alkanut käyttää tuota "koska olen mies en voi tehdä/teen vain juttuja x" sanomaa sekä hyökkää kimppuuni pienentämällä minut niin, että alkaa vertailla muihin tyyliin sekin antaa sille ja heti eikä hankaa vastaan. :( Viimeksi mies sanoi, ettei kukaan muu mies halua minua kuin hän ja se jos mikä on täyttä valhetta. Ap
Ette sovi yhteen. Mies on k*sipää ja sinä olet pihtari. Etsi sinä toinen aseksuaali pitämään kädestä ja mies voi etsiä kiukuttelevan panokoneen (tai seksinuken).
Vierailija kirjoitti:
Ei ole "vaikea tilanne", vaan hyvin helppo. Lähdet nyt heti, ei edes ole muita vaihtoehtoja.
Ap hei! Älä jää tuohon suhteeseen vaan pakkaa laukut lopullisesti nyt heti.
Anteeksi nyt vain, mutta kauppakassien kantaminen "akkain hommia"!!?!!! Wtf? En voisi kuvitella ikäpäivänä että isäni (70-v), oma mieheni tai yksikään veljistäni sanoisi tai toimisi noin! Kyllä mies vahvempana osapuolena kantaa ja nostaa kauppakassit. Aina. Poislukien tilanteet että mies on loukannut selkänsä, jalkansa, on ollut leikkauksessa tai muuten ei ole normaalissa toimintakyvyssä. Kuuluu alkeellisiin käytöstapoihin ja toisen kunnioitukseen.
Ap:lle muutama neuvo tähän hetkeen ja tulevaisuuteen: 1) kun suhde ahdistaa, niin silloin on aika lopettaa. Terve suhde tuntuu siltä että toinen kunnioittaa, rakastaa ja haluaa sinulle hyvää. 2) Rakastunut mies on sinusta ylpeä ja haluaa esitelllä sinut ystävilleen ja omalle suvulleen. 3) Seksihalujen samantasoisuus. Jos oletus on se, että mies aina ruinaa ja naisen tulee suostua, halusi itse tai ei, niin silloin on kyllä tosi pahasti kaikki pielessä suhteessa. Siinä kyllä rikkoo itsensä täysin, jos sellaiseen suhteeseen jää.
Ihanko tosissaan sun pitää kysyä täällä että pitäisikö erota? Haloo, nyt valoja päälle. Luehan toi tekstis ihan ajatuksella.
Suht monta kohtaa, etten olisi edes toisia treffejä pidemmälle jatkanut.
Ekana nuo kotityöt. Ei ole olemassa miesten ja naisten kotitöitä. Jos ei osaa, opettelee. Ei mukinoita.
Piilotteli läheisiltään sai ajattelemaan miehen olevan perheellinen.
Tuo seksi asia. Ei, ei, ei. Ei kiitos ja soronoo. Tuosta en edes keskustele. Vaikka mä ajattelen kyllä, jos ei ole rakkautta, niin ei seksiäkään voi olla. En ole pumpattava Barbara.
Suhteenne on tuore. Eikö sen pitäisi olla yhtä ruusunpunaa ja pelkkää ihanaa yhdessä oloa?
Noin paljon negaa, niin lähde.
Ihan alkajaisiksi miettisin vakavasti tekstin kappalejaon opettelua.
Ei kuulosta yhtään hyvältä. Onneksi ette vielä asu yhdessä. Ei kun eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa perinteitä vaalivalta patriarkaatilta :) uskallan todeta, että näillä lukemisilla mies ei tuosta muutu ja jatko riippuu siitä, miten tulet suhtautumaan itseesi. Alistumisella riidat vähenee mutta todennäköisesti pikkuhiljaa tulet vihaamaan itseäsi. Tuo, että ei esittele tutuilleen ja vanhemmilleen kertoo, että häpeää sinua tai sitten tapaamisissa joku möläyttää hänestä jotakin kiusallista sinulle. Ilmeisen ylpeä tapaus, kuten monet miehet toki ovatkin. Tuli mieleen ja ei tokikaan tarvitse vastata mutta onkohan hänellä jonkinlainen ote sinuun. Jotakin, millä voi muistuttaa sinua riidan lomassa.
Mies on alkanut käyttää tuota "koska olen mies en voi tehdä/teen vain juttuja x" sanomaa sekä hyökkää kimppuuni pienentämällä minut niin, että alkaa vertailla muihin tyyliin sekin antaa sille ja heti eikä hankaa vastaan. :( Viimeksi mies sanoi, ettei kukaan muu mies
Vetoamalla miehisyyteen viittaa isänsä poikaan ja siihen, että kaverit ovat edelleen tasavertaisena kumppanin vierellä. Pakko kysyä, että kuinka henkisesti lapsellinen pitää olla, jos vetää kaverikortin pöydälle? Kun kaveritkin sitä ja tätä. Itse toki(toki?) teet päätöksen osaltasi jatkon suhteen. Mistä olisit käytännössä valmis luopumaan ja menettämään ja mitä saisit tilalle, vai saisitko mitään? Otatko sydämellä vai taktikoiden plussat ja miinukset viivaten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko jotenkin vammanen?
Miten niin? En ole vammainen.
No kun vaikutat 15-vuotiaalta. Tai vielä nuoremmalta jotenkin. Niin pihalla, niin epävarma. Oletan, että kysyjä tarkoitti tätä, ei hän loukatakseen kysynyt. Aina on hyvä miettiä, mistä on kyse, jos joku reilusti itseä vanhempi kiinnostuu. Usein siinä on taustalla haave, että riittävän nuoren saa niin sekaisin päästään, ettei se onneton ymmärrä lähteä. Kaikki vähemmän alttiit nuoret kiertävät jo valmiiksi kaukaa, niin siinä tulee esikarsintakin suoritettua helpoksi. Saalistajia riittää, kuka sitten mitäkin on vailla.