Vaikea tilanne parisuhteessa. Mietin vakavasti jatkaako suhdetta vai erotako heti tänään.
Olen aivan tuuliajolla tässä "pari"suhteessa sanotaas se nyt kerrankin rehellisesti. Joinain päivinä mietin tykkäänkö miehestä yhtään kun mies käyttäytyy kuin kakara. Kyllä, sellainen käytös on kakaramaisuutta, kun edellisenä päivänä mies on sanonut että sopii romanttinen kävely käsikkäin tai ihan pelkkä kävely jotta voidaan viettää aikaa yhdessä, mutta kun saavun miehen luokse muuttuu äänikellossa. Minä kieltäydyn jos en halua. Naisen EI on aina EI eikä mitään muuta, mutta auta armias mies ei näytä tajuavan ja alkaa syyttämään minua. En tunnista miestä enää siksi samaksi ihmiseksi kuin tämä oli viime vuonna tutustuessa.
Olemme kaukosuhteessa elelevä pari, mies on minua vanhempi ja se aktiivisempi osapuoli lähes kaikessa kun taas minä olen hiljainen, hidas ja harkitseva. Olen aikuinen mutta myönnän ettei minulla ole aiemmin ollut laumaa miehiä, joiden kanssa olisin ollut suhteessa. Olemme olleet yhdessä miehen kanssa pian 7 kk:n ajan, mutta alkaa tuntua ettemme kohtaa millään tasoa ja koen täsät suhteesta enemmän ahdistusta ja stressiä kuin iloa. Minusta on myös sangen outoa, että mies salailee suhdettamme ystäviltään ja vanhemmiltaan, vaikka äitinsä tietää olemassa olostani, vaikkemme ole tavanneet kasvotusten. Täydellistä ihmistä ei ole, mutta yksi erittäin ärsyttävä piirre miehessä on se, kun hän aina korostaa kuinka ei voi tehdä jotain tai vastavuoroisesti tekee jonkin tietyn asian vain koska hän on mies. Esimerkiksi mies ei kanna kauppakasseja eikä tee ruokaa tai pyykkää, koska ne ovat naistenhommia ja kuuluvat automatic minulle. Mies ei myönnä, mutta joutuu tekemään noita silloin kun en ole hänen luonaan. Eilen meillä oli järkyttävä riita siitä, kun mies korosti taas isoon ääneen kuinka vahva libido hänellä on ja että kuka tahansa mies haluaa seksiä 24/7 eikä ikinä kieltäydy. Vastasin, että ystäväni mies ei ole sellainen ja on aina kunnioittava ystävääni kohtaan eikä vaadi p.nemista kuten poikaystävä vaatii. Mies veti herneet nenään ja murjottaa. En tee enkä ole tehnyt mitään mitä en halua. Olen sanonut monta kertaa että emme ajattele asiasta samalla tavalla, koska minulle seksi ja rakkaus ovat kaksi eri asiaa mutta miehelle ne ovat suorastaan käsikädessä kulkeva pakkomielle, jota yrittää nyt minulle syöttää.
Yritänkö vielä puhua vai oliko tämä tässä?
Kommentit (68)
Jätä tänään ja älä ota takaisin.
Tuollainen tahditon itsekeskeinen epäarvostava mieskakara soittaa sulle 4 viikkoa erosta ja nyyhkyttää takaisin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi nyt vain, mutta kauppakassien kantaminen "akkain hommia"!!?!!! Wtf? En voisi kuvitella ikäpäivänä että isäni (70-v), oma mieheni tai yksikään veljistäni sanoisi tai toimisi noin! Kyllä mies vahvempana osapuolena kantaa ja nostaa kauppakassit. Aina. Poislukien tilanteet että mies on loukannut selkänsä, jalkansa, on ollut leikkauksessa tai muuten ei ole normaalissa toimintakyvyssä. Kuuluu alkeellisiin käytöstapoihin ja toisen kunnioitukseen.
Ap:lle muutama neuvo tähän hetkeen ja tulevaisuuteen: 1) kun suhde ahdistaa, niin silloin on aika lopettaa. Terve suhde tuntuu siltä että toinen kunnioittaa, rakastaa ja haluaa sinulle hyvää. 2) Rakastunut mies on sinusta ylpeä ja haluaa esitelllä sinut ystävilleen ja omalle suvulleen. 3) Seksihalujen samantasoisuus. Jos oletus on se, että mies aina ruinaa ja naisen tulee suostua, halusi itse tai ei, niin silloin on kyllä tosi pahasti kaikki pie
Ala opettelemaan NYT
Mitä neuvoisi kaverillesi jos hän kertoisi aloituksen kertomuksen sinulle?
Uskon ja toivon että sanoisit suhteen olevan päätöksessään.
Minä voin myös kertoa sinulle Ap että tuo teidän juttu ei paremmaksi muutu eikä ole sinun tehtäväsi yrittää ketään opettaa paremmille tavoille, kyllä löytyy mies joka on sopiva sinulle, täytyy vain vapauttaa itsensä ensin etsimään sitä oikeeta.
Tsemppiä ja rohkeutta eroon
Mistä sä löysit tällaisen sontaläjän?
Vierailija kirjoitti:
Eipä vaikuta kovinkaan potentiaaliselta suhteeseen. Saattaa olla epävarma, jonka peittää lapselliseen käytökseen. Olet varmasti hänen ensimmäinen naissuhteensa, sillä harva nainen jaksaisi tuollaista vauvelia.
Miehellä on ollut useampi suhde ennen minua. Ap
Ap katso tämä vaikka kolme kertaa ajatuksella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä vaikuta kovinkaan potentiaaliselta suhteeseen. Saattaa olla epävarma, jonka peittää lapselliseen käytökseen. Olet varmasti hänen ensimmäinen naissuhteensa, sillä harva nainen jaksaisi tuollaista vauvelia.
Miehellä on ollut useampi suhde ennen minua. Ap
Ja kaikki nämä naiset ovat ymmärtäneet häipyä. Ole kuin he ja häivy.
Ei kanna kauppakasseja koska se ei ole miehekästä?
W T F ???
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä löysit tällaisen sontaläjän?
Tinderistä. Ap
Luin ekat rivit ja olin, että eroa.
Miksi naiset sietää miehiltä kaikkea pskaa? Miksi? Miksi täytyy vielä kysellä, että erotako vai ei? Joku kiintymyshormonijuttu?
Ansaitset parempaa, jätä taaksesi tuollainen henkisesti keskenkasvuinen tollo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko jotenkin vammanen?
Miten niin? En ole vammainen.
Koska aika harva nainen katselisi noin huonosti käyttäytyvää miestä. Jotain tunnevammaa sulla on, jos rajojen pito on noin vaikeaa. Ei sun pidä päästää lähellesi ihmisiä, jotka eivät kunnioita rajojasi.
Lähditkö jo? Ei tuo mies paremmaksi muutu, mitä järkeä jatkaa?
Joko jätit miehesi vai onko se niin komea ette vaan osaa erota koska pelkäät ettet löydä yhtä komeaa miestä enää?
Vierailija kirjoitti:
Ei kanna kauppakasseja koska se ei ole miehekästä?
W T F ???
Mies on vakaasti sitä mieltä, että kauppakassien kanto kuuluu naiselle. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mies on komea ja roikut siinä väkisin kuten naiset yleensä eivät halua jättää komeaa miestä vaikka se olisi kuinka kusipää.
En ole koskaan pitänyt miestä komeana ja hän on minua lyhyempikin. Pituus tai muut ulkoiset tekijät eivät vaikuta nyt siihen, että tein eilen eroa mieheen eikä se ollut yhtään helppoa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko jotenkin vammanen?
Miten niin? En ole vammainen.
Koska aika harva nainen katselisi noin huonosti käyttäytyvää miestä. Jotain tunnevammaa sulla on, jos rajojen pito on noin vaikeaa. Ei sun pidä päästää lähellesi ihmisiä, jotka eivät kunnioita rajojasi.
Ikä ei ole merkki vammaisuudesta, mutta suhe vanhempien kanssa on ollut haastava ja minulla on rankka koulukiusaamistausta, joista on jäänyt arpia. Kiintymyssuhteessa on vaikeuksia ja tässä suhteessa olen oppinut asian kantapään kautta enkä ole exälle enää mitään velkaa. Emme sovi yhteen missään suhteessa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Lähditkö jo? Ei tuo mies paremmaksi muutu, mitä järkeä jatkaa?
Pakkasin laukut ja olen nyt kotona. Mies ei hyväksy eroa ja yrittää laittaa kapuloita rattaisiin kaikin mahdollisin keinoin, mutta en ole hänen kanssaan enää yhdessä. Ap
Ap täällä hei. En ole vielä koskaan kokenut suhdetta miehen kanssa, joka rakastaisi ja jakaisi samanlaiset arvo kanssani eikä jatkuvasti ajaisi minua nurkkaan ja polkisi rajojani. Ap