Piloille hemmotellut nuoret ÄIDIT jotka itkevät täällä vauva- ja pikkulapsiaikaa,
eikö teillä ollut MITÄÄN käsitystä siitä, miten elämä muuttuu, kun saatte lapsen? Ei ketään sukulaisia, ystäviä, kavereita, työkavereita kertomassa. . .? Käsittämätöntä. Eikö edes neuvolassa (viimeistään) kerrottu, miten kaikki muuttuu? Ei tietoa esim. yövalvomisista, pyykistä, väsymyksestä, huushollaamiseen? Lapsen tarpeesta saada olla paljon äidin kanssa? Ja että - kun olette kotona - siihen pitää vielä liittää ulkoilu ja kaupassa käynti ja neuvola- ja lastenlääkärireussut? Kukaan ei valmistanut teitä siihen, että noin 4 vuoden ajan kaikki on TOISIN kuin ennen? Mitään kykyä etsiä itse tietoa ei ollut? Sitten ollaan täällä huutamassa että vauva vie voimat ja taapero energian ja mitään OMAA aikaa ei ole?
Ihmettelevä mummi
Kommentit (46)
Sääliksi käy ap:n läheiset.
Seuraava virsi onkin se kun ei saa olla lastenlasten kanssa tekemisissä.
Tää on todennäköisemmin mummin sijaan vanha kärttyisä ukko, joka ei osaa asettua nykyaikaan.
Ja jonka tekemät lapset aikoinaan hoiti lasten äiti -yksin- hänen patsastellessa perheen päänä lue täysin turhana jäsenenä.
Ei täällä ole tuota valittelua ollut.
Onneksi mun ei tarvi itse hoitaa,a
Kyllä ne on usein miehiä, joille tulee yllätyksenä se, että oman jälkikasvun peräänkin pitäisi katsoa. Heidät on hemmoteltu piloille ja kuvittelevat, että äiti hoitaa kyl kaiken. :D
Vierailija kirjoitti:
Tää on todennäköisemmin mummin sijaan vanha kärttyisä ukko, joka ei osaa asettua nykyaikaan.
Ja jonka tekemät lapset aikoinaan hoiti lasten äiti -yksin- hänen patsastellessa perheen päänä lue täysin turhana jäsenenä.
Ei ehkä täysin turhana kuitenkaan. Saattoi tuoda perheelle elannon.
Älä viitsi ap yrittää päteä. Ei taida olla muita "saavutuksia" kuin lapset. (narkkaritkin pystyvät lisääntymään.)
Piloille hemmotellut nuoret äidit? Nykyään lasten kanssa vietetään aikaa, eikä lykätä yksin ulos oman onnensa nojaan kuten arvon aloittaja-mummi teki kun omat lapset olivat pieniä. Annas kun arvaan; veit vielä lapsesi omille vanhemmillesi koko kesäksi hoitoon ja itse nautiskelit elämästä. Nykyään on yleistä että tukiverkkoja ei ole, eikä niitä olemassa oleviakaan "tukiverkkoja" kiinnosta lapset pätkän vertaa. Joten ap; haista viddu!
Katsos kun äidit eivät valita omille lapsilleen, miten raskasta heitä oli hoitaa.
On hyvä että nykyään on edes tällainen palsta, mihin voi purkaa mieltään.
Ei lapsella ole tarvetta olla nimenomaan äidin kanssa. Lapsi tarvitsee VANHEMMAN läsnäoloa, ja normaaleissa perheissä isät ja äidit jakavat tämän vastuun tasan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne on usein miehiä, joille tulee yllätyksenä se, että oman jälkikasvun peräänkin pitäisi katsoa. Heidät on hemmoteltu piloille ja kuvittelevat, että äiti hoitaa kyl kaiken. :D
Luulevat, että saavat luistella vastuusta kuten omat isänsä aikoinaan.
Minä sain lapset 20 vuotta sitten. Ei silloinkaan ollut mitään tukiverkkoa. Tarpeeseen olisi ollut. Kaiken tiedon sain Vauva- ja Kaksplus-lehdistä. Niitä ei taida enää edes olla. Netistä löytyy "tietoa", mutta sekin taitaa olla enimmäkseen valitusta tai nuorten äitien syyllistämistä. Neuvoloissakaan ei enää ole valmennuksia. Moni uusi äiti on varmastikin oikeasti väsynyt etsimään vinkkejä sieltä täältä.
Millä tavalla sitä rankkuutta vähentää se, että sen tajusi etukäteen? Itse olen 52, ja tottakai pikkulapsiaika oli todella rankkaa. Varsinkin, kun ei ollut niitä kuuluisia tukijoukkoja, ja mies reissasi työn takia paljon. No, elossa ollaan, ja melkein järjissämme. Jos minusta tulee mummo, haluan ehdottomasti olla tukena. En halua, että lapseni joutuu yhtä koville kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla sitä rankkuutta vähentää se, että sen tajusi etukäteen? Itse olen 52, ja tottakai pikkulapsiaika oli todella rankkaa. Varsinkin, kun ei ollut niitä kuuluisia tukijoukkoja, ja mies reissasi työn takia paljon. No, elossa ollaan, ja melkein järjissämme. Jos minusta tulee mummo, haluan ehdottomasti olla tukena. En halua, että lapseni joutuu yhtä koville kuin minä.
Juuri näin!
Ap ei ole huomannut, että tällä palstalla nimenomaan ei keskustella vauvoista ja lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy ap:n läheiset. Seuraava virsi onkin se kun ei saa olla lastenlasten kanssa tekemisissä.
Minulla on 2 poikaa ja 2 ihanaa miniää. Kukaan heistä ei valita. Mutta olivatkin täysijärkiä aikuisia kun saivat jälkikasvua. Ajattelin vain näitä muita valittelijoita, joita palstalla on. Olen 4 lapsen mummi ja hyvin paljon heidän kanssaan - kiitos vain typerästä huolenpidostasi!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä ole tuota valittelua ollut.
Vai ettei muka? Joka päivä!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tää on todennäköisemmin mummin sijaan vanha kärttyisä ukko, joka ei osaa asettua nykyaikaan. Ja jonka tekemät lapset aikoinaan hoiti lasten äiti -yksin- hänen patsastellessa perheen päänä lue täysin turhana jäsenenä.
Ehei! olen nainen, enkä ollenkaan kärttyisä. Minua vain säälittävät nuoret naiset jotka ,,tippuvat korkealta,, kun vauva- tai taaperoarki yllättävät heidät, vaikka tietoa nykyään on paljon.
Ap
Muhmetteleva immi.