Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Piloille hemmotellut nuoret ÄIDIT jotka itkevät täällä vauva- ja pikkulapsiaikaa,

Vierailija
24.07.2025 |

eikö teillä ollut MITÄÄN käsitystä siitä, miten elämä muuttuu, kun saatte lapsen? Ei ketään sukulaisia, ystäviä, kavereita, työkavereita kertomassa. . .? Käsittämätöntä. Eikö edes neuvolassa (viimeistään) kerrottu, miten kaikki muuttuu? Ei tietoa esim. yövalvomisista, pyykistä, väsymyksestä, huushollaamiseen? Lapsen tarpeesta saada olla paljon äidin kanssa? Ja että - kun olette kotona - siihen pitää vielä liittää ulkoilu ja kaupassa käynti ja neuvola- ja lastenlääkärireussut?  Kukaan ei valmistanut teitä siihen, että noin 4 vuoden ajan kaikki on TOISIN kuin ennen? Mitään kykyä etsiä itse tietoa ei ollut? Sitten ollaan täällä huutamassa  että vauva vie voimat ja taapero energian ja mitään OMAA aikaa ei ole? 

Ihmettelevä mummi

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy ap:n läheiset. Seuraava virsi onkin se kun ei saa olla lastenlasten kanssa tekemisissä.

Minulla on 2 poikaa ja 2 ihanaa miniää. Kukaan  heistä ei valita. Mutta olivatkin täysijärkiä aikuisia kun saivat jälkikasvua.  Ajattelin vain näitä muita valittelijoita, joita palstalla on. Olen 4 lapsen mummi ja hyvin paljon heidän kanssaan - kiitos vain typerästä huolenpidostasi! 

Ap

En yhtään ihmettele, että he ei sinulle valita mistään.

Juuri mietin samaa! Eihän ap:lle kukaan lapsista uskaltaisi avoimen rehellisti sanoa että nyt tuntuu raskaalta ja apu olisi tarpeen. Eikä ap ketään edes auttaisi! Pärjätköön itse, kärsi kärsi niin kirkkaimman kruunun saat.

Vierailija
42/46 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on todennäköisemmin mummin sijaan vanha kärttyisä ukko, joka ei  osaa asettua nykyaikaan. 

Ja jonka tekemät lapset aikoinaan hoiti lasten äiti  -yksin- hänen patsastellessa perheen päänä lue täysin turhana jäsenenä. 

Tai sitten on sitä sukupolvea joka laittoi lapset aamulla telkkarin eteen piirrettyjä katsomaan että sai itse puuhattua ja sitä "omaa aikaa".

Johan vastasin! Olen nainen, äiti - mummi - anoppi. Mikään yllä kirjoitettu ei pidä paikkaansa. Minua vain huolestuttaa se, että jotkut lasta suunnittelevat naiset eivät YHTÄÄN TIEDÄ, mitä se arjessa tarkoittaa, ja sitten näitä valituksia siitä, miten HIRVEÄÄ vauva- ja taaperoaika on, satelee tänne. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap.n kanssa samaa mieltä. Itse olin yksinhuoltaja alusta alkaen enkä kokenut vauva-aikaa vaikeana. Lapsella oli koliikki ja muutaman kuukauden itki illat, sitä vaan kummasti jaksoi kun oli pakko. Ja miksi ihmeessä on pakko imettää, pullosta korviketta niin nukkuukin paremmin. Itse kyllä lepäsin vauvan nukkuessa. Miten te raukat selviätte kunhan lapsi on vanhempi, silloin sitä vastaan voimia tarvitaankin. Pieni lapsi pienet murheet, iso lapsi isot murheet. 

Vierailija
44/46 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy ap:n läheiset. 

Seuraava virsi onkin se kun ei saa olla lastenlasten kanssa tekemisissä.

Ap on ilmiselvästi incel-Pasi. Se on ollut aktiivinen koko aamun. Sitä ärsyttää olla neitsyt loppuikänsä.

Vierailija
45/46 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on todennäköisemmin mummin sijaan vanha kärttyisä ukko, joka ei  osaa asettua nykyaikaan. 

Ja jonka tekemät lapset aikoinaan hoiti lasten äiti  -yksin- hänen patsastellessa perheen päänä lue täysin turhana jäsenenä. 

Tai sitten on sitä sukupolvea joka laittoi lapset aamulla telkkarin eteen piirrettyjä katsomaan että sai itse puuhattua ja sitä "omaa aikaa".

Johan vastasin! Olen nainen, äiti - mummi - anoppi. Mikään yllä kirjoitettu ei pidä paikkaansa. Minua vain huolestuttaa se, että jotkut lasta suunnittelevat naiset eivät YHTÄÄN TIEDÄ, mitä se arjessa tarkoittaa, ja sitten näitä valituksia siitä, miten HIRVEÄÄ vauva- ja taaperoaika on, satelee tänne. 

Ap

Parasta on kertoa totuus. Kukaan ei etukäteen tiedä, millaista vauvaa ja lasta kantaa kohdussaan. Lapsi voi valvottaa paljon tai nukkua hyvin. Hän voi olla niin rauhallinen, että äiti voi käyfä hänen kanssaan kirjastossakin tai taidegallerioissa ilman että hän alkaa niissä heti huutaa ja itkeä. Tai sitten hän voi olla sellainen, joka huutaa ja itkee suunnilleen aina, kun lähdetään kaupungille rai kerhoon tai minne hyvänsä.

Joillekin vauvoille kelpaa korvikemaito tuttipullosta yhtä hyvin kuin äidin rintamaito rinnasta. Toiset eivät suostu juomaan tuttipullomaitoa, jos tietävät äidin olevan lähellä. Pitää olla  se syli ja rinta, kun se on pari kertaa koettu. Joidenkin vauvojen kanssa taas imettäminen ei onnistu lainkaan vaan pitää olla tuttipullo.

Ja tämä litania koski vasta vain vauvoja. Muilla ikäkausilla on omat juttunsa.

Vierailija
46/46 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpia ovat nelikymppiset "äidit". Aivan mielisairaita naisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi