Miksi naisten vähäpukeisuutta vastustaa usein eniten naiset?
Onko syynä kateus?
Huono itsetunto?
Ei saa itse tarpeeksi huomiota ja tulee huono fiilis kun itse tuntee jäävänsä sivuun?
Kertokaa.
Jokainen saa tehdä omalla kehollaan mitä haluaa joten miksi jotkut eivät kannata naisten oikeuksia?
Kommentit (268)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vastustan siksi, että naisten ei pitäisi antaa ällöttäville setämiehille mitään "silmänruokaa" ilmaiseksi.
Wanhat lidavat tädit ei tykkää nuorista kauniista naisista. # Kateus # Ei myönnetä.
Juuri näin olen tämän nähnyt ja kuullut. Piste.😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vastustan siksi, että se on yksinkertaisesti mielestäni mautonta enkä halua katsella kenenkään persvakoa kaupungilla tai paikoissa, minne mun täytyy kuitenkin joka päivä kulkea. Esim. töihin ja kauppaan. Olen all for tyttöjen omasta nättiydestä nauttimisen puolesta, mutta jossain menee raja ja liian paljastavat vaatteet näyttävät oikeasti ällöttävältä. Im sorry. Vaikka nykyään ei millään saisi ajatella, että missään on mitään rajoja, niin kyllä minä ajattelen, eikä sitä muuta yksikään hävyttömyystrendi.
Musta tuntuu että tämä hävyttömyystrendi on alunperin lähtenyt liikkeelle juurikin naisten esineellistämisestä, ei voimaantumisesta. Kaikkea sitä kivalla itsetunnonkohotusmantroilla myydään naisille.
Naisia esineellistetään nyt enemmän kuin koskaan ennen ja sen tekevät naiset ihan itse. Nämä naiset hehkuttavat, kuinka he rikkovat rajojaan, tuovat esille omaa naisellisuuttaan ja niin, voimaantuvat ja he kertovat olevansa esikuvia meille muille naisille. Tätä markkinoidaan keinona murskata patriarkaatti ja siirtää valtaa miehiltä naisille.
Totuus on kuitenkin se ettei heistä tule seksuaalisen vapautumisen esikuvaa vaan objekti, jonka ainoa tarkoitus on tuottaa katsojille tyydytystä ja lopulta siemensyöksy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palsta on ahdasmielisten uskovaisten ja muuten vaan konservatiivien suosikkipaikka. Täällä siis vastustetaan kaikkea. Burkinista bikiniin. Oikeastaan uimapukukaan ei ole oikein hyvä.
Mitä hienoa siinä nakuilussa sitten on? Tai erityistä? Samaa nahkaa perseessä on kuin naamassakin.
No ainahan se on huomion tarvetta. Se taas liittyy pikemminkin huonoon itsetuntoon.
No ei ole huono itsetunto kun voi reippaasti pukea rannalle biginit mistä itse tykkää.. läskeiltä ei kysytä. 😁😁😁😁😁
Vierailija kirjoitti:
Viherpunikit ja heidän isäntänsä muslimit vihaavat kaikkea kaunista js luonnollista.
Onkohan mitään asiaa, jota pystyisit kommentoimaan ilman tätä viherpunikkihöpötystä.
Olen nähnyt kaikenlaisia pääministereitä ja hallituksia, mutta en ole niistä traumoja itselleni rakentanut. En nykyisestäkään, vaikka varmasti pahin pohjanoteeraus. Koeta sinä tehdä samoin. Elämä menee mukavammin.
Vierailija kirjoitti:
Minä vastustan siksi, että naisten ei pitäisi antaa ällöttäville setämiehille mitään "silmänruokaa" ilmaiseksi.
OF siis? Feminismi on hauska aate.
Vierailija kirjoitti:
Onko syynä kateus?
Huono itsetunto?
Ei saa itse tarpeeksi huomiota ja tulee huono fiilis kun itse tuntee jäävänsä sivuun?
Kertokaa.
Jokainen saa tehdä omalla kehollaan mitä haluaa joten miksi jotkut eivät kannata naisten oikeuksia?
Et ehkä ymmärrä nuorena naisena tai miehenä ehkä, mutta kateus ei liity tai huono itsetunto tähän millään tavoin? Toki jokainen tekee omalla kehollaan mitä haluaa, mutta etkö tiedä, että naisia väheksytään juuri eniten miesten toimesta, ei naisten. Miksi olisin esim. kateellinen sinulle ap. Olen vanha nainen, ja itse myös olen ollut nuori, mutta mieleeni ei koskaan tullut haukkua vanhempia naisia. Mutta ihan oikeasti ajateltuna, niin jos mietit, että kuka näitä stringi bikineitä valmistaa, niin mies suunnittelijat, jotka haluavat nähdä niitä nuoria naisia rannalla vähissä bikineissä. Ja eniten, kuka tekee naisille näitä rintojen suurennuksia, alapäässäkin mukam
Juu, juuri siitähän itsetuntoni on kiinni. Kuinka paljon perseeni saa huomiota.
Feminismin edellisissä aalloissa yritettiin saada maailma ymmärtämään, että naiset ovat yhtä hyviä kuin miehet. Seuraavaksi pitäisi saada se vakuutettua siitä, että he voivat olla myös yhtä perseestä kuin miehet.
Tämä kaikki koskee myös naisten pukeutumista, joista miehet ovat suunnittelijoita ja huijaavat naisia, että mukamas ihan muotia.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni naisen ei kannata alentaa itseään esittelykappaleeksi. Jotenkin yhdistän paljastavat vaatteet siihen, että fyysinen olemus on tällaisen naisen ainoa vahvuus.
Pitää arvostaa itseäään niin, ettei "myy" itseään halvalla, vaan pätee osaamisella ja muilla ominaisuuksilla. Varsinkin työyhteydessä on hyvä olla tarkkana, kun edustaa samalla myös työnantajaa. Rantajutut on erikseen.
Leffa Pretty woman kertoo vaatetuksen merkityksestä kaiken.
No se on just näin. Ihmisen itsetunto on melkoisen heikko jos sitä pitää noilla keinoilla huomiota saada. Ja sitten se älykkyyskään ei kovin korkealla jos ei tajua mitä ne miehet ajattelevat vähäpukeisista naisista.
Lähinnähän ne jutut miehillä menee sinne huor*a osastolle. Nainen on ikään maksullinen ja tyrkyllä kuten ulkomailla olevilla tietyillä kujilla jossa myös se hyvin paljastava pukeutuminen kuuluu ammatin kuvaan.
Itse olin teininä niin naiivi, etten tajunnut, miten härskisti osa miehistä katseli hieman vähäpukeisempia tyttöjä. Sen jälkeen, kun ymmärrys kasvoi negatiivisten kokemusten myötä, tajusin pukeutua peittävämmin. Tältä haluaisin suojella nuoria tyttöjä. Muistan käännekohtana pukeutumisessa sen, kun muotiin tulivat spaghettiolkaimiset paidat. Oli jotenkin kamalaa, kun nuorilta tytöiltä näkyivät samalla rintaliivien olkaimet. No, ehkä nykyään suomalaisten silmä on jo tottunut tuollaiseen. Tuijotellaan kai enemmän takamusta. Ei ihme, että yhä useammalla on väljät housut.
Miksi joku nuori nainen (tai mies) oikeasti haluaisi, että vanhempiensa ikäiset vastakkaisen (tai vaikka omankin) sukupuolen edustajat kuolaavat perääsi ja pahimmassa tapauksessa huudellaan "hyvä perä" tms.? Sellaisen kohtelun haluaminen kuulostaa omiin korviini masokistiselta... Ja kyllä mielestäni saa pukeutua niukasti, mutta tosiaankaan kaikkea ei kannattaisi näyttää varsinkaan kaupungilla, uimarannat on erikseen. Tässä ei ole minkäänlaista kateuskorttia mukana.
Naiset vaan nudisti rannalle, mä tuun kattoo. Sä nudisti mä yleisö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni naisen ei kannata alentaa itseään esittelykappaleeksi. Jotenkin yhdistän paljastavat vaatteet siihen, että fyysinen olemus on tällaisen naisen ainoa vahvuus.
Pitää arvostaa itseäään niin, ettei "myy" itseään halvalla, vaan pätee osaamisella ja muilla ominaisuuksilla. Varsinkin työyhteydessä on hyvä olla tarkkana, kun edustaa samalla myös työnantajaa. Rantajutut on erikseen.
Leffa Pretty woman kertoo vaatetuksen merkityksestä kaiken.
No se on just näin. Ihmisen itsetunto on melkoisen heikko jos sitä pitää noilla keinoilla huomiota saada. Ja sitten se älykkyyskään ei kovin korkealla jos ei tajua mitä ne miehet ajattelevat vähäpukeisista naisista.
Lähinnähän ne jutut miehillä menee sinne huor*a osastolle. Nainen on ikään maksullinen ja tyrkyllä kuten ulkomailla olevilla tietyillä kujilla jossa myös se hyvin paljastava ppukeutuminen kuuluu ammatin kuvaan.
Minun mielestäni tuossa skenaariossa on kyllä asenneongelma sitten miehillä, jos vaatteiden perusteella ajattelevat jotakuta h*uoraksi.
Pamela Anderson on nykyisellään hyvä esikuva
https://www.hellomagazine.com/fashion/celebrity-style/845210/pamela-and…
Minun on vaikea ymmärtää, miten yksilö voi kokea oikeudekseen halveksua ääneen tai rajoittaa toisten pukeutumista sillä perusteella, ettei itse haluaisi pukeutua niin. Tai että pitää pukeutumista uskontonsa vastaisena, rumana ja hävyttömänä. Tai pelkää että setämiehet katselee. Älä sinä pukeudu niin ja anna muiden pukeutua kuten haluavat.
On minullakin paljon mielipiteitä vaikkapa sellaisista stringibikineistä. Minusta mielipiteeni ei kuitenkaan ole oikeutus rajoittaa muita, eikä niitä stringibikineihin pukeutuvia toisaalta varmaan mielipiteeni kiinnostakaan.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, kaikki silmänruoka vain OF:n kautta!!
Vierailija kirjoitti:
En yksinkertaisesti halua nähdä kenenkään tuntemattoman alastonta vartaloa, ei se kuule oikeasti ole yhtään sen monimutkaisempaa. Minulle se on seksuaalista ahdistelua jos minut pakotetaan näkemään julkisella paikalla tuntemattomien pakaroita tai nännejä, tai ihmisiä pelkissä rintsikoissa. Jokaisella pitäisi olla rauha olla näkemättä alastomuutta jota he eivät halua nähdä. Ihan yks hailee onko ne nakuilijat yleisen kauneusihanteen mukaisia vai ei, en niitä halua nähdä.
Tämä. En minäkään halua nähdä vieraita puolialastomia tai alastomia ihmisiä tuolla ulkona liikkuessa. Ällöttää naisten liian avonaiset kaula-aukot yhtä paljon kuin paljaat miesrinnatkin.
Vierailija kirjoitti:
Pamela Anderson on nykyisellään hyvä esikuva
https://www.hellomagazine.com/fashion/celebrity-style/845210/pamela-and…
Ihailen kyllä Pamelan muodonmuutosta ajatusmaailmassa ja luonnollisessa ulkonäössä pitäytymisessä. En ole itsekään käyttänyt yhtään meikkiä moneen vuoteen ja voin sanoa, että se on enemmän voimaannuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin teininä niin naiivi, etten tajunnut, miten härskisti osa miehistä katseli hieman vähäpukeisempia tyttöjä. Sen jälkeen, kun ymmärrys kasvoi negatiivisten kokemusten myötä, tajusin pukeutua peittävämmin. Tältä haluaisin suojella nuoria tyttöjä. Muistan käännekohtana pukeutumisessa sen, kun muotiin tulivat spaghettiolkaimiset paidat. Oli jotenkin kamalaa, kun nuorilta tytöiltä näkyivät samalla rintaliivien olkaimet. No, ehkä nykyään suomalaisten silmä on jo tottunut tuollaiseen. Tuijotellaan kai enemmän takamusta. Ei ihme, että yhä useammalla on väljät housut.
Minä näytin keskisormea.
Minun empiiristen havaintojeni mukaan yleensä nämä stringiperseet ovat niitä pullukoita eivätkä niitä treenattuja.