Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähtisittekö mökkeilemään, jos mökillä ei ole vesivessa?

Vierailija
23.07.2025 |

Miten muuten hoitaa normaalit hygieniajutut yms? Kaveriporukalla olisi tälläinen reissu, muttei haluaisi mennä.

Kommentit (148)

Vierailija
41/148 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan ymmärrä, mikä siinä mökkeilyssä alkeellisissa olosuhteissa on niin upeaa. 

Vierailija
42/148 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tyylillään. Itse tykkään mukavuuksista, olen tarpeeksi kauan käynyt mökeissä, jotka eivät ole vesiverkossa, ettei enää kiinnosta sellaiseen lähteä. Tiskaus, pesu, vessassakäynti -kaikki sellainen on niin työlästä, ettei työviikon jälkeen kaipaa uutta työleiriä, vaan rentoutumista ja helppoutta. Toiset tykkää touhuta vapaallakin eikä ota pesuvesien kantamista järvestä ämpäritolkulla mitenkään hankalana, mutta minusta se on.

Siksi vesivessa ja vesihanat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/148 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole menkat, niin huussi ei haittaa. Enemmän sitten kiinnostaa onko saunassa suihku ja lämmintä vettä. 

On tullut varmaan toistasadassa eri saunassa elämässäni käynyt. En ole vielä sellaiseen mökkisaunaan törmännyt, jossa ei olisi lämmintä vettä.

Niin, mutta onko siellä sitä muulloinkin kuin saunoessa, eli esim aamupesulla. Kaikissa mökeissä vesi ei tule kunnallistekniikalta ja sitä pitää joko itse kanniskella, tulee kylmänä jostain kaivosta ja pitää itse tuntitolkulla lämmittää. 

Intiimi-tai vauvapyyhkeet ovat näppäriä.

Vierailija
44/148 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vaan ymmärrä, mikä siinä mökkeilyssä alkeellisissa olosuhteissa on niin upeaa. 

Sama juttu. Vesiverkko ei edes ole niin ihmeellinen asia, että pitäisi heti alkaa haukkua laiskaksi tai prinsessaksi, jos tykkää siitä, että saa hanasta puhdasta vettä 🙄

Vierailija
45/148 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nirppanokkien kokoontumisajot.  Jos ei 100% steriiliä niin ei voi millään lähteä.

Vierailija
46/148 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole menkat, niin huussi ei haittaa. Enemmän sitten kiinnostaa onko saunassa suihku ja lämmintä vettä. 

On tullut varmaan toistasadassa eri saunassa elämässäni käynyt. En ole vielä sellaiseen mökkisaunaan törmännyt, jossa ei olisi lämmintä vettä.

Niin, mutta onko siellä sitä muulloinkin kuin saunoessa, eli esim aamupesulla. Kaikissa mökeissä vesi ei tule kunnallistekniikalta ja sitä pitää joko itse kanniskella, tulee kylmänä jostain kaivosta ja pitää itse tuntitolkulla lämmittää. 

Illalla saunan padassa lämmitetty vesi on lämmintä vielä seuraavana aamunakin.

Harvoin on tarpeeksi lämmintä, että se olisi miellyttävää. 

Hienohelma.

Vierailija
47/148 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on mökillä kompostoiva huusi, se on ihan siistissä kunnossa ja siellä on käsienpesuvedet ja kaikki. Mikä ongelma ihmisillä huusin kanssa, en ymmärrä.

Varmaan haju ja pesumahdollisuuden puute. Jotkut mökin omistajat sitten kieltävät käymästä pissalla huusissa, ettei kuulemma tule liikaa nestettä sinne. Sitten ihmiset joutuvat kyykkimään pusikoissa ja siitä moni ei pidä. 

No ei kyllä haise yhtään enempää kuin vesivessa, kun pistää kuiviketta jätösten päälle. 

Sama kun kissan omistajat selittää, että "Ei meillä haise hiekkalaatikko yhtään!" 

No kun ei se kompostoiva vessa oikeasti haise, jollei joku ole ihan juuri käynyt sinua ennen. Kuivike peittää hajut uskomattoman hyvin. Mutta niinhän se haisee vesivessakin jos joku on töräyttänyt juuri sinua ennen sinne.

Vierailija
48/148 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Vesiverkko ei edes ole niin ihmeellinen asia, että pitäisi heti alkaa haukkua laiskaksi tai prinsessaksi, jos tykkää siitä, että saa hanasta puhdasta vettä 🙄

Meiltä saa mökillä hanasta puhdasta vettä, mutta meillä ei silti ole vesivessaa.

Vierailija
49/148 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne menkat vaikuttaa asiaan? Ei niitä kuukautissuojia voi vetää vesivessastakaan alas. 

Peseytyminen ei huussissa onnistu. Harvassa huussissa on ollut edes roskista kuukautissuojille. 

Intiimi-tai vauvapyyhkeet.

Vierailija
50/148 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne menkat vaikuttaa asiaan? Ei niitä kuukautissuojia voi vetää vesivessastakaan alas. 

Peseytyminen ei huussissa onnistu. Harvassa huussissa on ollut edes roskista kuukautissuojille. 

Eikös siellä sauna kuitenkin ole jossa voi peseytyä? Ja roskista jossain muualla kuin huussissa?

Vierailija
51/148 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua mennä, niin älä mene. Aika yksinkertaista. Jo pelkästään mökki ja normaali hygieniajuttu vesivessalla puhuu vähän sen puolesta että sä et kuulu nyt tuon retken kohderyhmään.

Itse kyllä menisin, jos olisi oma nukkunurkkaus. Mua ei parin päivän retki haittaisi vaikka ei samanlailla voisi hoitaa hygieniaa kuin kotona. Kädet saa varmaan pestyä sekä hampaat ja naaman. Ei niitä koko aikaa tarvitse hangata. Jos rantamökit, niin ammu- ja iltapesut saa tehtyä järvessä.

Vierailija
52/148 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkeilijät aina suuttuu, jos joku ei tykkää mökkeilystä. Pitäisi vaan ymmärtää, että ihmiset on erilaisia ja pitävät erilaisista asioista vapaa-ajalla. 

Vierailija
53/148 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle huusi mökillä on ihan normijuttu, mutta en pakota ketään tulemaan sinne, jos ei tykkää.

Vierailija
54/148 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, aina kun on mahdollista. Omalla mökilläni ei ole sähköjä eikä vesivessaa. Ei tule koskaan olemaankaan. Kompostoiva kuivakäymälä on hajuton ja helppo ratkaisu. Aurinkopaneelit riittävät lamppujen ja kännykän lataukseen sekä satunnaiseen telkkarin katsomiseen. Tosin ei ole kyllä tullut tänä kesänä katsottua kertaakaan.

Vesi tulee mökin pihaan mutta ei sisälle. Kylmillä ilmoilla mökki lämpiää puilla tai kaasulla.

Vierailija
55/148 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä nimenomaan kuuluu olla erilaista kuin kotona. Muuten sinne ei kannattaisi lähteä ollenkaan vaan pysyä siellä kotona vaan. Oikealla mökillä ei ole viemäröintiä eikä sähköliittymää. Kakkosasunnot on erikseen.

Vierailija
56/148 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minulle se juttu mökkeilyssä on se ystävien kanssa ajanviettäminen. Laitetaan ruokaa, saunotaan, uidaan, käydään paljussa, kuunnellaan musiikkia, pelataan erilaisia pelejä, jauhetaan paskaa ja tissutellaan päivät pitkät. Otetaan rennosti.

Hienohelmoille ei ole oikea paikka, eikä kukaan sellaisia mökkireissulle kaipaa hankaloittamaan kaikkien elämää.

Vierailija
57/148 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mennä jos ajatus on kovin vieras, etkä ole valmis astumaan mukavuusalueen ulkopuolelle. Et todennäköisesti nauti reissusta.

Vierailija
58/148 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teistä on niin paljon mukavampaa plompsauttaa kakki roiskuvaan veteen kuin pehmeään puruun? 

Vierailija
59/148 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, meillä tulee kaivosta vain kylmä vesi. Ei suihkua jne..saadakseen kuumaa vettä saunassa se pitää ensin lämmittää, puilla. Onhan tuossa nyt vähän hommaa. 

Vierailija
60/148 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tyylillään. Itse tykkään mukavuuksista, olen tarpeeksi kauan käynyt mökeissä, jotka eivät ole vesiverkossa, ettei enää kiinnosta sellaiseen lähteä. Tiskaus, pesu, vessassakäynti -kaikki sellainen on niin työlästä, ettei työviikon jälkeen kaipaa uutta työleiriä, vaan rentoutumista ja helppoutta. Toiset tykkää touhuta vapaallakin eikä ota pesuvesien kantamista järvestä ämpäritolkulla mitenkään hankalana, mutta minusta se on.

Siksi vesivessa ja vesihanat. 

On myös välimuotoja. Monilla mökillä tulee esimerkiksi kaivosta hanaan ja suihkuun vesi, mutta on silti jokin muu vessaratkaisu kuin vesivessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän