Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähtisittekö mökkeilemään, jos mökillä ei ole vesivessa?

Vierailija
23.07.2025 |

Miten muuten hoitaa normaalit hygieniajutut yms? Kaveriporukalla olisi tälläinen reissu, muttei haluaisi mennä.

Kommentit (148)

Vierailija
21/148 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole menkat, niin huussi ei haittaa. Enemmän sitten kiinnostaa onko saunassa suihku ja lämmintä vettä. 

On tullut varmaan toistasadassa eri saunassa elämässäni käynyt. En ole vielä sellaiseen mökkisaunaan törmännyt, jossa ei olisi lämmintä vettä.

Vierailija
22/148 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki lähtisin. Vietin elämäni 20 ensimäistä vuotta kotimökissä, jossa oli vain ulkohuussi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/148 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää tässä iässä lähde tuollaisiin paikkoihin. Viihdyn kaupungissa ja kaupunkikodin mukavuuksissa. Ilman hyttysiä ja mäkäräisiä. Jos sinua mietityttää, etkä ole erähenkinen tai pidä askeettisista oloista, tuskin tulet viihtymään. 

Vierailija
24/148 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on mökillä kompostoiva huusi, se on ihan siistissä kunnossa ja siellä on käsienpesuvedet ja kaikki. Mikä ongelma ihmisillä huusin kanssa, en ymmärrä.

Varmaan haju ja pesumahdollisuuden puute. Jotkut mökin omistajat sitten kieltävät käymästä pissalla huusissa, ettei kuulemma tule liikaa nestettä sinne. Sitten ihmiset joutuvat kyykkimään pusikoissa ja siitä moni ei pidä. 

No ei kyllä haise yhtään enempää kuin vesivessa, kun pistää kuiviketta jätösten päälle. 

Sulla mahtaa sitten olla epäsiisti ja haiseva vesivessa. 

Vierailija
25/148 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväseltään voin käydä, mutta yötä en ole paikoissa, joissa ei ole kunnon sisävessaa. En myöskään majoitu minkään "porukan" kanssa, haluan oman mökin.

Eihän se nyt kesällä ole sen kummempaa yölläkään käydä ulkovessassa, kun on lämmintä ja valoisaa. Talvella joskus hiukan ärsyttää kovilla pakkasilla mennä keskellä yötä yöpaidassa huussiin, mutta ei sekään nyt ole mikään este mökille menolle. 

Vierailija
26/148 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole menkat, niin huussi ei haittaa. Enemmän sitten kiinnostaa onko saunassa suihku ja lämmintä vettä. 

On tullut varmaan toistasadassa eri saunassa elämässäni käynyt. En ole vielä sellaiseen mökkisaunaan törmännyt, jossa ei olisi lämmintä vettä.

Niin, mutta onko siellä sitä muulloinkin kuin saunoessa, eli esim aamupesulla. Kaikissa mökeissä vesi ei tule kunnallistekniikalta ja sitä pitää joko itse kanniskella, tulee kylmänä jostain kaivosta ja pitää itse tuntitolkulla lämmittää. 

Vierailija
27/148 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta onko siellä sitä muulloinkin kuin saunoessa, eli esim aamupesulla. Kaikissa mökeissä vesi ei tule kunnallistekniikalta ja sitä pitää joko itse kanniskella, tulee kylmänä jostain kaivosta ja pitää itse tuntitolkulla lämmittää. 

Jos sitä illalla lämmittää tuntitolkulla, niin kyllä se aamullakin vielä on riittävän lämmintä pesuihin. Tosin en ole sellaiseen pataankaan törmännyt jonka lämmitys kestäisi noin kauan. -eri

Vierailija
28/148 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Illalla saunan padassa lämmitetty vesi on lämmintä vielä seuraavana aamunakin.

Vierailija
29/148 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ne menkat vaikuttaa asiaan? Ei niitä kuukautissuojia voi vetää vesivessastakaan alas. 

Vierailija
30/148 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos mökillä on järvi, niin nythän on järvivedetkin jotain +25 -asteisia. Kyllä tuolla aamupesun tekee.

Vierailija
31/148 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, oon asunut talossa, jossa ei ollut vesivessaa vakituisesti.

Vierailija
32/148 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua mennä, niin et mene. 

Vierailija
33/148 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Illalla saunan padassa lämmitetty vesi on lämmintä vielä seuraavana aamunakin.

Harvoin on tarpeeksi lämmintä, että se olisi miellyttävää. 

Vierailija
34/148 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Retki suihku maksaa 16€.  Jos elämäsi on siitä kiinni niin osta oma retkisuihku mukaan.  Olen kymmenissä jos en sadoissakin eri saunoissa ollut, yhdessä ei ollut  lämmintä vettä.  Se oli Etelä-Virossa joskus -90 luvun alussa.  Oli järvessä peseytyminen.

Vierailija
35/148 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on mökillä kompostoiva huusi, se on ihan siistissä kunnossa ja siellä on käsienpesuvedet ja kaikki. Mikä ongelma ihmisillä huusin kanssa, en ymmärrä.

Varmaan haju ja pesumahdollisuuden puute. Jotkut mökin omistajat sitten kieltävät käymästä pissalla huusissa, ettei kuulemma tule liikaa nestettä sinne. Sitten ihmiset joutuvat kyykkimään pusikoissa ja siitä moni ei pidä. 

No ei kyllä haise yhtään enempää kuin vesivessa, kun pistää kuiviketta jätösten päälle. 

Sama kun kissan omistajat selittää, että "Ei meillä haise hiekkalaatikko yhtään!" 

Vierailija
36/148 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ongelmaa. Esim. Biolan-huussit ovat hajuttomia, ja ulkohuussiinkin voi järjestää käsienpesumahdollisuuden. Ei minua haittaa, jos pitää käydä tarpeilla eri rakennuksessa. Sadesäällä tai ukkosella voi tietysti haitata, mutta eipä sellaista keliä ole paljonkaan ollut tänä kesänä. Yötkin ovat niin vaaleita, että myöhäänkin näkee ja uskaltaa käydä. Meidän ulkohuussissa on sitä paitsi liikkeentunnistusvalo ulkona ja sisällä.

Vierailija
37/148 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne menkat vaikuttaa asiaan? Ei niitä kuukautissuojia voi vetää vesivessastakaan alas. 

Peseytyminen ei huussissa onnistu. Harvassa huussissa on ollut edes roskista kuukautissuojille. 

Vierailija
38/148 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sitä illalla lämmittää tuntitolkulla, niin kyllä se aamullakin vielä on riittävän lämmintä pesuihin. Tosin en ole sellaiseen pataankaan törmännyt jonka lämmitys kestäisi noin kauan. -eri

Meillä pihasaunassa 70 litran pata, vesi kiehuu alle puoleen tuntiin.  Mökillä on 120 litrainen valurautapata, viipyy kiehuvaksi noin tunnin.  Molemmissa pesulämmintä varmasti seuraavana päivänä jos ei ulkona yli 20 astetta pakkasta.

Vierailija
39/148 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Retki suihku maksaa 16€.  Jos elämäsi on siitä kiinni niin osta oma retkisuihku mukaan.  Olen kymmenissä jos en sadoissakin eri saunoissa ollut, yhdessä ei ollut  lämmintä vettä.  Se oli Etelä-Virossa joskus -90 luvun alussa.  Oli järvessä peseytyminen.

Luulisi, että jokaisella mökillä on vähintään se retkisuihku.

Vierailija
40/148 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin "jos"? Meillä on kantovesi ja ulkovessa. Kompostoiva ulkovessa on ihan siisti peli, mielellään sinne paskoo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi