Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinkahan monelle helteiden hehkuttajalla on kotona ilmalämpöpumppu?

Vierailija
23.07.2025 |

Mielestäni todella tekopyhää hehkuttaa helteitä ja toivoa jotain 30+ asteen kidutuskäristyksiä muille kun todellisuudessa ovat itse viileässä asunnossaan heti jos alkaa ahdistaa.

Ei mitään empatiaa muita kohtaan tai ymmärrystä siitä että monet asuu pienissä kerrostaloissa joissa ei mitään ilmastointia jolloin helteet tarkoittaa sitä että olet viikkokaupalla 27+ asteessa 24 tuntia vuorokaudessa.

Vanhukset voi kirjaimellisesti kuolla siihen. Tai miettikää vaikka raksamiestä joka tekee raskaita töitä suojavarusteissa ilman pääsyä varjoon muuta kuin korkeintaan luonastauolla jos edes silloin.  Ja sitten nämä helleidiootit hehkuttaa näitä säitä kun todellisuudessa he nukkuvat viileissä asunnoissaan, ajavat töihin viileässä autossa ja tekevät kevyttä toimistotyötä viileissä toimistoissaan ja hellettä kohtaavat ehkä korkeintaan tunnin kerrallaan silloin kun itselleen sopii.

Kommentit (253)

Vierailija
181/253 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Näin juuri. 

Pitäisi löytyä myötätuntoa esim. vanhuksia ja pitkäaikaissairaita kohtaan, ympärivuorokautinen kuumuus aiheuttaa inhimillistä kärsimystä ja saattaa pahentaa sairauksia ja oireita.

Mitä se myötätunto auttaa, jos nämä eivät suostu hankkimaan ilmanviilennintä? Paljonko auttaa, jos minä täällä itken heidän puolestaan? 

Olet kahjo.

Vierailija
182/253 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohteliaisuussyistä muita kohtaan, mä olen aina sitä mieltä että kaikki tässä elämässä on ihan kauheeta paskaa.

Oli sitten kyse helteestä tai raiskaajan laittamasta harjanvarresta mun persreiässä. Sanon että ne on kaikki perseestä, vaikka kuinka nauttisin.

Ihan vain siksi, etten loukkaisi niitä, jotka niistä eivät nauti.

M42

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/253 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, kaikki kilpaa hehkuttaa kevään puhkeamista. Missä myötätunto meitä allergisia kohtaan? Itsekkäät, ajattelemattomat ihmiset! Itsellään varmaan henki kulkee normaalisti niin helppohan se o  hehkuttaa kevättä. Kyllä on tyhmiä ihmisiä.

Niin ja "raikas talvikeli" ja astmaatikot. Kuka voi olla niin dorka että hehkuttaa pakkasia kun astmaatikot kärsii!? Kuinka itsekästä oman navan ympärillä pyörimistä!

Entäs kaikki reumaa tai nivelvaivoja sairastavat. Emme mekään kestä kylmää emmekä kosteaa keliä, mutta eipä kukaan itke meidän kohtaloamma. Psoriasista sairastavillekin aurinko on terveyden lähde, mutta ei kuulu sääliä ei 

Vierailija
184/253 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, kaikki kilpaa hehkuttaa kevään puhkeamista. Missä myötätunto meitä allergisia kohtaan? Itsekkäät, ajattelemattomat ihmiset! Itsellään varmaan henki kulkee normaalisti niin helppohan se o  hehkuttaa kevättä. Kyllä on tyhmiä ihmisiä.

Niin ja "raikas talvikeli" ja astmaatikot. Kuka voi olla niin dorka että hehkuttaa pakkasia kun astmaatikot kärsii!? Kuinka itsekästä oman navan ympärillä pyörimistä!

Entäs kaikki reumaa tai nivelvaivoja sairastavat. Emme mekään kestä kylmää emmekä kosteaa keliä, mutta eipä kukaan itke meidän kohtaloamma. Psoriasista sairastavillekin aurinko on terveyden lähde, mutta ei kuulu sääliä ei 

Sairastan kolmea reumaa. Ei tee kylmä pahaa, päinvastoin. 

ohis

Vierailija
185/253 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raksalla on ihan tessin mukaiset lounastauot ja kahvitauot, lisäksi lämpötilan noustessa tulee ylimääräiset tauot. Lue se tessi äläkä jaa väärä tietoa.

Lisäksi työnantaja kustantaa vichyt ja kivennäisvedet joita saa juoda lomottaa ihan niin paljon kuin sielu sietää 

Vierailija
186/253 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei millään pahalla, mutta ilmastointikojeita saa reilusti alle 200€.  Auttaa kerrostalossa.  Joka ikinen kesä Suomessa on hellejaksoja.  Isolla osalla valittajista olisi mahdollista säästää tuo summa vuoden mittaan.

Älykkyysosamäärä ei riitä tuohon. Helpompaa olla tekemättä asialle mitään ja valittaa 

Itse taidat olla olla idiootti. 🤦 Minulla on ilmastointilaite, mutta se ei siltikään riitä helteillä viilentämään asuntoa mukavan viileäksi, kun talon paksut seinät kuumenevat!

Talon paksut seinät ovat täynnä eristeitä. Eristeet eivät varaa lämpöä, vaan eristävät 

Taidat olla aika tyhmä. Lue sen viilentimen käyttöohjeet, jos ylipäänsä olet ikinä oppinut lukemaan 

Vierailija
187/253 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei millään pahalla, mutta ilmastointikojeita saa reilusti alle 200€.  Auttaa kerrostalossa.  Joka ikinen kesä Suomessa on hellejaksoja.  Isolla osalla valittajista olisi mahdollista säästää tuo summa vuoden mittaan.

Saahan niitä, mutta aikamoisia rumiluksia asentaa muutaman viikon / kk takia ja eikös noissa ole joku vesivahinkoriskikin? Saisi olla sellainen ilmastointikoje kuten tuuletin, mitä ei tarvitse asennella minnekään seinille. Tuskin tuo monellakaan on rahakysymys, vaan on aika esteettinen haitta sitten sen 11kk vuodessa turhaan? 

Vierailija
188/253 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ohis

Kyllä tekee ja varsinkin kostea ilma. 

-reumaa sairastava 

Vierailija
189/253 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan niitä, mutta aikamoisia rumiluksia asentaa muutaman viikon / kk takia ja eikös noissa ole joku vesivahinkoriskikin? Saisi olla sellainen ilmastointikoje kuten tuuletin, mitä ei tarvitse asennella minnekään seinille. Tuskin tuo monellakaan on rahakysymys, vaan on aika esteettinen haitta sitten sen 11kk vuodessa turhaan? 

Haluat siis kärsiä kuumasta vain siksi koska ilmastointilaite ei sovi sinun sisustukseesi. Kannattaa olla sitten natisematta ja kärsiä 

ps. Sen laitteen voi viedä häkkikomeroon säilytykseen siksi aikaa kun sitä ei tarvitse. Mutta heikko natisija löytää kyllä aina syyn miksi ei voi mitään tehdä, koska onhan se kurjaa luopua jatkuvasta valittamisesta. Voe voe voe voi vooooiiiiii oooiiii 

Vierailija
190/253 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykkyysosamäärä ei riitä tuohon. Helpompaa olla tekemättä asialle mitään ja valittaa 

Itse taidat olla olla idiootti. 🤦 Minulla on ilmastointilaite, mutta se ei siltikään riitä helteillä viilentämään asuntoa mukavan viileäksi, kun talon paksut seinät kuumenevat!

Talon paksut seinät ovat täynnä eristeitä. Eristeet eivät varaa lämpöä, vaan eristävät 

Taidat olla aika tyhmä. Lue sen viilentimen käyttöohjeet, jos ylipäänsä olet ikinä oppinut lukemaan

Suomessa kun talot on tosiaan hyvin eristettyjä viileyden vuoksi, niin se sitten "kostautuu" meille kuumilla keleillä koska ne eristeet toimii kuten tarkoitettu. Hatarammat kämpät jossain etelässä usein jäähtyvät öisin hyvin, tosin toki sielläkin hellekaudet jolloin myös öisin kuuma. 

Vierailija
191/253 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tyhmä. Viestisi perusteella tyhmyys taitaa koskea sinua. Asun vanhassa talossa ja betoniseinät ovat lähes metrin paksuiset. Olen lukenut käyttöohjeet ja käytän laitetta oikein. Silti asunnossa on liian kuuma.

Vierailija
192/253 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole tajuttu uusien rakennusmääräysten kanssa sitä, että jos rakennuksessa ei ole mitään lämpöhäviöitä, niin se on kesällä pätsi. Rakennetaan vain talvea varten, mutta meillä on myös kesä. Uusien rakennusmääräysten kanssa asunnoissa tarvitaan myös koneellinen viilennys. Tilannetta pahentaa vielä suuret ikkunat.

Vierailija
193/253 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ohis

Harmillista. Reumaan annetaan kyllä ihan kylmähoitojakin. Itselläni on nivelreuma, sjögren ja skleroderma.

Tsemppiä reuman kanssa elämiseen! 

Vierailija
194/253 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilppi löytyy ja minä toivon hellettä juuri noista syistä että mahdollissimman moni kärsisi ja kuolisi 😎🌞

Vierailija
195/253 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluat siis kärsiä kuumasta vain siksi koska ilmastointilaite ei sovi sinun sisustukseesi. Kannattaa olla sitten natisematta ja kärsiä 

ps. Sen laitteen voi viedä häkkikomeroon säilytykseen siksi aikaa kun si

En minä ole missään näistä helteistä natissut tai valittanut, puutuin vaan kommenttiin jossa mainittiin mahdollisuudesta säästää ilmastointikoneeseen, vaikka veikkaan että aika harvan talous on kiinni muutamasta satasesta. En minä kärsi, sillä öisin talo viilenee ihan hyvin mutta en asukaan kerrostalossa. Välttämättä jokaikiseen kerrostalo vuokra-asuntoon ei saa mennä laittelemaan omia koneita seinille ja tosiaan jos näissä on vielä se joku vesivahinkoriski mitä muistaakseni joskus uutisoitiin, niin on ymmärrettävää että sellaisia ei kaikilta löydy ja siksi tuskin on kivaa asua siellä kerrostalossa näillä helteillä. Ymmärrystä voi löytyä ja empatiaa myös muita kohtaan? 

Vierailija
196/253 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin.

Vierailija
197/253 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingin kantakaupungin 1900-luvun alun kivitalojen seinät ovat puolisen metriä paksut ja pelkkää tiiltä plus mahdollinen rappaus. Ei siinä ole mitään eristeitä. Kun pitkillä helteillä auringon paisteessa se seinä lämpiää, niin sisällä ei viileätä tule pitkään aikaan, vaikka ulkolämpötila laskee.

Vierailija
198/253 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilppi löytyy ja minä toivon hellettä juuri noista syistä että mahdollissimman moni kärsisi ja kuolisi 😎🌞

Ilppisi on tainnut pehmentää jo ennestään tyhmän pääsi. Tsemppiä.

Vierailija
199/253 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukas tässä on tyhmä 🤭

Vierailija
200/253 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla aika tyhmä. Lue sen viilentimen käyttöo

Ei kuulosta köyhien asuinsijalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi