Kuinkahan monelle helteiden hehkuttajalla on kotona ilmalämpöpumppu?
Mielestäni todella tekopyhää hehkuttaa helteitä ja toivoa jotain 30+ asteen kidutuskäristyksiä muille kun todellisuudessa ovat itse viileässä asunnossaan heti jos alkaa ahdistaa.
Ei mitään empatiaa muita kohtaan tai ymmärrystä siitä että monet asuu pienissä kerrostaloissa joissa ei mitään ilmastointia jolloin helteet tarkoittaa sitä että olet viikkokaupalla 27+ asteessa 24 tuntia vuorokaudessa.
Vanhukset voi kirjaimellisesti kuolla siihen. Tai miettikää vaikka raksamiestä joka tekee raskaita töitä suojavarusteissa ilman pääsyä varjoon muuta kuin korkeintaan luonastauolla jos edes silloin. Ja sitten nämä helleidiootit hehkuttaa näitä säitä kun todellisuudessa he nukkuvat viileissä asunnoissaan, ajavat töihin viileässä autossa ja tekevät kevyttä toimistotyötä viileissä toimistoissaan ja hellettä kohtaavat ehkä korkeintaan tunnin kerrallaan silloin kun itselleen sopii.
Kommentit (253)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän asun OK-talossa, järven rannalla.
Jos on kuuma, niin järveen. Jos on kylmä, niin rantasaunaan ja järveen.Sisällä lämpötila pysyy vakaana viilentävän ilmalämpöpumpun ansiosta.
Panostakaa hyvät ihmiset omaan asumiseen.
Joo kaikkihan asuukin semmosella paikkakunnalla missä on joki, järvi tai meri ja kaikilla on varaa asua veden äärellä. Kivahan se on vttuilla muille jos itselle on käynyt niin onnekkaasti että varaa on ja työmahdollisuudet myös niin että voi asua paikkakunnalla, missä on rantatontti.
Itselläkin on hyvin varaa viilentyä ja asun merenrantakaupungissa, mutta tiedän että monilla on tukalaa ja jopa henkeä uhkaavat olosuhteet nyt toista viikkoa putkeen. Kyllä on todella typerää vaan hehkuttaa pitkään jatkuvia helteitä ja kuvitella että kaikilla on mahdollisuus viilentyä aina kun haluaa. Ta
Et ole kodittomista koskaan kuullut? Missäs he talvella on lämpimässä?
Vierailija kirjoitti:
Ilmalämpöpumppu pitää niin kovaa meteliä. Parempi pitää pois päältä.
Ei todellakaan pidä.
Meillä on kaksikin viilennyslaitetta. Ei kyllä mun takia. Olen perheen ainoa lämmöstä pitävä. Ymmärrän hyvin että ihmiset ovat erilaisia ja tarvitsevat eri asioita. Meillä muut istuu päivisin sisällä viileässä, minä olen touhunnut koko päivän ulkona. Lämpö ja aurinko saa minut hereille ja täyteen energiaa, hikoilu ei haittaa. Hikoilen töissäkin kun teen fyysistä työtä, eikä työtilassa ole ilmastointia. Ei mun empatia muuta muiden kokemuksia, jokaisella on mahdollisuus vaikuttaa omaan olotilaansa. Pari viikkoa lämmintä vs. monta kuukautta kylmää.
Nautin lämmöstä ulkona, hyvät unet saa kuitenkin parhaiten viileässä, +24. En koe että se olisi joltain pois että nautin lämmöstä, olen ollut kylmänarka koko elämäni. Ja aina saanut kuulla siitä. Sama edelleenkin, miten voin tehdä pihalla töitä? Hirveä helle. Ei minusta, vaan ihan sopiva lämpö. Ainoastaan paarmat harmittaa.
Minulla ei ole. Asun kerrostalossa, johon omia ei saa asentaa kun ei ole parveketta. Tämä on läpitalon asunto ja minulla on siirrettävä ilmastointilaite, mutta en ole sitä käyttänyt tänä vuonna kun yöllä kuitenkin ilma viilenee vielä ihan hyvin ihan tarpeeksi.
Pidän 26 asteen lämpötilaa sisällä parhaana ja nyt se on pyörinyt sen paikkeilla melkein koko ajan. Keskipäivällä hieman nousee kun olohuoneesta ja sen viereisestä huoneesta ikkunat aukeaa aika lailla etelään. Mutta sitten iltakymmeneltä on taas jo 26 astetta. Shortseissa ja väljässä T-paidassa ollessa olo on ihan hyvä, töitä tehdessä tai muuten vain sohvalla istuen. Eikä keittiössäkään ruokaa laittaessa ole mitenkään huono olla.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän ihmetyttää nämä joita kesälämpö haittaa mutta elämänhallinta on niin heikko etteivät ole saaneet viilennys systeemiä hankittua kotiin.
Siirrettävät lelut liian äänekkäitä ja taloyhtiö kieltää kiinteät laitteet. Että haista kuule vaan ihan itse valtava vitu.
Jippii. Maanantaina on vielä 27 astetta ja ensi viikon lauantaina vain 24. Saadaan vielä reilu viikko nauttia! Huomenna 30 ja myöskin ylihuomenna. Nannaa!
Tätä kelpaa muistella marraskuussa.
Nautin lämmöstä. Ei lämpö luita riko. Parempi kuolla lämpöön kuin kylmään.
Vierailija kirjoitti:
Tapan saatana kaikki hellehehkuttajat jos tämä maanpäällinen helvetti ei kohta lopu. Kahteen viikkoon ei ole saanut nukuttua.
Vierailija kirjoitti:
Ei millään pahalla, mutta ilmastointikojeita saa reilusti alle 200€. Auttaa kerrostalossa. Joka ikinen kesä Suomessa on hellejaksoja. Isolla osalla valittajista olisi mahdollista säästää tuo summa vuoden mittaan.
No ei tosiaan millään pahalla, mutta kun pienessä yksiössä oli yläpaine ja siksi laite ei toiminut ollenkaan. Siellä oli koneellinen ilmastointi ja vain yksi ikkuna ja sekin veti todella huonosti.
Kahta laitetta kokeilin isompaa ja pienempää ja kun parveke oli länteen päin niin siksikään ei auttanut.
Ei ne kaikilla toimi eikä kaikilla ole mahdollisuutta edes sitä laittaa, kun pitää olla pistoke lähellä ja ohjeessa lukee ettei jatko roikkaa saa käyttää.
Joissakin yksiköissä ei saa ikkunaan kunnolla sitä laitetta tai ole tilaa.
Ja jollekkin joka elää tuilla ei ole varaa ostaa ilmastointi laitetta edes .
Sinulle 200€ on pieni raha minulle se on 90% minun ruoka budjetista
Mun mielestä sossujen pitäisi kustantaa ilmastointi laite, jos on joku sairaus millä perusteella sen sais.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä sossujen pitäisi kustantaa ilmastointi laite, jos on joku sairaus millä perusteella sen sais.
Ja palkkatappajat teurastamaan taloyhtiön hallitus että sen laitteen saisi asentaa.
Ei minulla ole. Sisällä on 29C ja hehkutan helteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapan saatana kaikki hellehehkuttajat jos tämä maanpäällinen helvetti ei kohta lopu. Kahteen viikkoon ei ole saanut nukuttua.
Ei lopu helle ainakaan viikkoon. Olet nyt niin kiihtynyt, että kiinnitä huomiosi verenpaineeseesi. Käy viilentävässä suihkussa. Vai eikö suihkuakaan ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lopu helle ainakaan viikkoon. Olet nyt niin kiihtynyt, että kiinnitä huomiosi verenpaineeseesi. Käy viilentävässä suihkussa. Vai eikö suihkuakaan ole?
Menen suoraan suihkusta märkänä vuoteeseen että olisi edes pieni toivo nukahtaa ennenkuin hiki alkaa valumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menen suoraan suihkusta märkänä vuoteeseen että olisi edes pieni toivo nukahtaa ennenkuin hiki alkaa valumaan.
Oletko kuullut menopaussista?
Vierailija kirjoitti:
Ei millään pahalla, mutta ilmastointikojeita saa reilusti alle 200€. Auttaa kerrostalossa. Joka ikinen kesä Suomessa on hellejaksoja. Isolla osalla valittajista olisi mahdollista säästää tuo summa vuoden mittaan.
Halvin ilmastointikone on 199€. Jollekin sairaalle tai työttömälle, eläkeläiselle se on iso raha.
Tasapuolinen kesä puolet kylmää ja puolet kuumaa.
"Halvin ilmastointikone on 199€. Jollekin sairaalle tai työttömälle, eläkeläiselle se on iso raha."
Pistää 0,75 euroa joka päivä säästöön, niin ensi kesäksi on soivaa peli hankittuna.
Ei oo ilmalämpöpumppua. On 28 astetta lämmintä, mutta hyvin nukkuu ja päivällähän sitä on vain ulkona kun hyvä ilma. Ikkunat yöllä auki. On meillä iv koneessa jäähdytystoiminto, mut ei olla koskaan käytetty.