Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidit, opettakaa pojillenne hygienian perusasiat!

Vierailija
23.07.2025 |

Mies käyttää samaa paitaa monta päivää, ei itse huomaa erittäin voimakasta hienhajua, eikä kukaan läheinen, ystävät, äiti tai sisarukset sano mitään. Olen asiasta huomauttanut, yrittänyt opettaa vaatteiden pesua ja sanonut, että tuttavani huomauttavat asiasta. Mutta haju ei häntä kuulemma häiritse, vaikka siitä on sanottu monta kertaa ihan asiallisesti ja lempeästi.

Minä joudun vastailemaan muiden naisten kysymyksiin, tyyliin: 'Eikö se pese itseään? Miten sä kestät sen hajun?'

Haju tarttuu myös omiin vaatteisiini. Noloa. Kiusallista. Ja ihan älyttömän yksinäistä siinä tilanteessa olla.

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen alkanut sanomaan omalle miehelle aika rumasti, että haisee vanhalle ukolle. Hien hajuisena sillä ei olekaan mitään asiaa samaan sänkyyn. Joka päivä saa muistuttaa deodorantista. Tuolilla lojuvat vaatteet nappaan heti pyykkikoriin, ettei vaan laita niitä enää päälle. Hän kyllä peseytyy, pesee käsiä ahkerasti jne., mutta nuo kainalot vaan haisee.

Pojalle opetetaan kyllä hyvä hygienia ja siitä mieskin on tarkempi.

Miksi nappaat tuolilla lojuvat vaatteet heti pyykkikoriin? Eikö miehesi osaa viedä niitä sinne itse? Peseekö hän perheen pyykkiä, vai onko se vaimoväen hommia?

Vanhoissa ukoissa haisee muukin kuin kainalot.

Onko väärin napata ne pyykkiin ? ?

Vierailija
82/98 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulussa yks piti samoja housuja ja hupparia koko lukukauden. Lemu oli melkoinen

Vaikka käyttäisikin samoja, ne voi silti pestä välillä. Vai heitätkö vaatteesi parin päivän käytön jälkeen roskiin ja ostat (puolison) visalla uudet?

Puolison visalla ? ? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhde kestänyt noin kaksi vuotta, eikä toistuvista sanomisista huolimatta ole asia muuttunut. Tänä kesänä alkoi jo ällöttää tuo viime kesältä tuttu lemu. Talvella tilanne ei ole ihan yhtä paha, vaikka pesemättömät hupparit haisevat vahvasti myös. 

Olen alkanut ottaa etäisyyttä, sillä joudun hänen autossa istuttuani pesemään kaikki tekstiilit, jotka ovat olleet autossa mukana. Myös päällystakin  ja laukun. Jokainen hänet tavannut naisystäväni on asiasta kysynyt minulta. "Mikä se oli se valtavan paha haju?" "Tuleeko se hänestä?" "Ei kai se hänestä tule?" 

.. autossa mukana olleet.... myös laukun ..? ? Oletko seko ?

Vierailija
84/98 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:  autossa mukana olleet.... myös laukun ..? ? Oletko seko ?

Asumme siis eri kaupungeissa ja jos olen hänen luonaan käymässä, tai vaatteet ovat olleet päivän autossa, tarttuu tuo lemu, sipulin ja hien pistävä sekoitus myös laukkuun. Kestokassi on pakko heittää käytön jälkeen pois, jos on vaatteet ollut sellaisessa. Kangaskasseja en halua enää pilata, sillä haju tarttuu myös niihin. Taas viikonloppu 30 asteen lämmössä ketuttaa jo etukäteen, sillä ymmärtääkseni asia ei vaivaa, kuin minua, kun kukaan muu ei ole asiasta koskaan hänelle sanonut.  Eivät kehtaa. 

Vierailija
85/98 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri äidit? 

Miksei isät?

Jep, tämä. Äidin pikkusen vaikea opettaa pojalle mm. intimiihygieniaa. Terkuin kolmen pojan äiti, joiden hygieniakasvatukseen on kyllä isäkin osallistunut 

Kyllä. Äiti opettaa nuo turhuudet ja isä taas sitten miten nussitaan.

Niin, miesten maailmaan ei mahdu muuta kuin mulkku.

Vierailija
86/98 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka vaihtaa paidan joka päivä ja laittaa sen yhden päivän pidetyn paidan pesukoneeseen?

Mun lapset. Samoin kalsarit ja sukat. Poikia ovat kaikki. Kaikki jo aikuisia, paljon urheilivat nuoruudessaan ja ikinä meillä ei haissut hiki. Ei edes koulupäivän jälkeen kun otettiin kengät pois kotia tultaessa.

Vierailija
87/98 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ootte vasta tavanneet, on parasta lähteä, tuo asia ei muutu

Jep. Seurustelin yhden tällaisen miehen kanssa. Alkuun ajattelin, että ehkä se dödö vaan oli pettänyt tai jotain. Miehellä kyllä oli dödöä. Mutta ei pessyt kainaloitaan.. pari kertaa sitten huomautin asiasta.  Mutta muutosta ei tapahtunut. En kestänyt..

Vierailija
88/98 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka vaihtaa paidan joka päivä ja laittaa sen yhden päivän pidetyn paidan pesukoneeseen?

Minä laitan. Ei ihme että julkisella paikoilla ihmiset haisevat kun tälläistäkin ihmetellään.

Opettele kirjoittamaan.

Opettele perushygienia ;) tai no kotonasi saat haista rauhassa

Vierailija
89/98 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri äidit? 

Miksei isät?

Tämä oli hyvä kysymys.

Tilanteessa suututtaa se, että katseet naisena kääntyvät minuun. "Etkö sinäkään sano mitään?" En halua olla äitinä aikuiselle miehelle. Olemme vasta tavanneet. 

No hyhhyh. Pistä kiertoon, jos ei edes alkuhuumassa hygienia kiinnosta. Tuo voi tuosta vain pahentua.

Vierailija
90/98 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten te suostutte näihin epähygienisiin haisuleihin koskemaan pitkällä tikullakaan? Minä en huolisi moista törkypetteriä edes omaan sänkyyni. Saati sitten mitään seksuaalista kanssakäymistä nyt voisi ajatellakaan. Joku ketjuun kirjoittanut kertoi tulleensa raskaaksi haisulille ja raskausajan olleen hirveää sen hajun takia. Hyi olkoon.

Vierailija
91/98 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri äidit? 

Miksei isät?

Jep, tämä. Äidin pikkusen vaikea opettaa pojalle mm. intimiihygieniaa. Terkuin kolmen pojan äiti, joiden hygieniakasvatukseen on kyllä isäkin osallistunut ihan tasavertaisena. 

Miten niin vaikeaa? Itse kävin murkku-ikäisten poikien kanssa normaalisti mm. hygienia- ja ehkäisykeskustelut   äitinä läpi. Siistejä ja fiksuja nuoria miehiä nyt molemmat. 😀

Vierailija
92/98 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusit hänet mieheksesi.

Naisen vika, kun mies löyhkää? 

Mielenkiintoista, palstainseli. 

Vierailija
93/98 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista, jos edes suhteen alussa ei sanomisesta huolimatta oivalla. Antaisin olla. 

Vierailija
94/98 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausi aloituksestani. Eroon päättyi tämä taisto.  Joskus voi näinkin pieni asia olla suuri, kun ei toistuvista, kauniista yrityksistä huolimatta toinen muuta tapojaan. Olo on helpottunut. 

Vierailija
95/98 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: 

Luiskaa kohti tässä ollaan menossa, mutta suututtaa, että olen ylipäätään tässä tilanteessa. Kiva ihminen kuitenkin kyseessä.

"Kiva" ei valitettavasti riitä intiimiin parisuhteeseen, kuten taisit jo huomata.

Vierailija
96/98 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä aihe, josta pitäisi puhua enemmän ja aikaisemmin. Hygienia ei ole vain henkilökohtainen asia, vaan se vaikuttaa kaikkiin ympärillä. Jos läheiset eivät sano mitään, jää vastuu helposti kumppanille ja se ei ole reilua.

Jokaisella on oikeus hengittää puhtaasti, myös parisuhteessa. Ja hei, hajuaisti ei ole mielipide se on fysiikkaa. Jos haju tarttuu toisen vaatteisiin, ollaan jo ongelman ytimessä.

Vierailija
97/98 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hygienia ei ole neuvottelukysymys, vaan peruskohteliaisuutta. Jos äiti ei opeta, elämä opettaa yleensä karummin.

Jos ystäväpiirissäkin haju on jo puheenaihe, niin kyse ei ole enää luonnollisesta miehisestä tuoksusta, vaan laiskuudesta. Ja laiskuus on valinta.

Jos olet ainoa, joka uskaltanut sanoa, niin olet jo voittanut. Muut vain odottavat, että joku muu puhuu asian puolesta.

Vierailija
98/98 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä opetan, kaikille lapsilleni, enkä vain pojilleni. Hampaat pestään aamuin illoin, iltaisin suihku. Kyllä, meillä käydään joka päivä suihkussa. Sukat, alusvaatteet ja t-paita vaihdetaan joka päivä. Heti, kun murrosikä lähestyy, olen hankkinut deodorantit. Tytölle olen opettanut alapäähugienian kuukautisia ajatellen. Kädet pestään kotiin tullessa ja ennen ruokailua. Unohtuiko jotain?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi