Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidit, opettakaa pojillenne hygienian perusasiat!

Vierailija
23.07.2025 |

Mies käyttää samaa paitaa monta päivää, ei itse huomaa erittäin voimakasta hienhajua, eikä kukaan läheinen, ystävät, äiti tai sisarukset sano mitään. Olen asiasta huomauttanut, yrittänyt opettaa vaatteiden pesua ja sanonut, että tuttavani huomauttavat asiasta. Mutta haju ei häntä kuulemma häiritse, vaikka siitä on sanottu monta kertaa ihan asiallisesti ja lempeästi.

Minä joudun vastailemaan muiden naisten kysymyksiin, tyyliin: 'Eikö se pese itseään? Miten sä kestät sen hajun?'

Haju tarttuu myös omiin vaatteisiini. Noloa. Kiusallista. Ja ihan älyttömän yksinäistä siinä tilanteessa olla.

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen mies

41-vuotias

Vierailija
42/110 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n miesystävä on takuulla myös niitä sankareita, jotka iloisesti kusta lorottavat seisaalteen niin että roiskuu... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri äidit? 

Miksei isät?

Tämä oli hyvä kysymys.

Tilanteessa suututtaa se, että katseet naisena kääntyvät minuun. "Etkö sinäkään sano mitään?" En halua olla äitinä aikuiselle miehelle. Olemme vasta tavanneet. 

Jos kerta olette "vasta tavanneet" , niin miksi edes vaivaat päätäsi moisella?? ---> mies luiskaan vaan! 

Luiskaa kohti tässä ollaan menossa, mutta suututtaa, että olen ylipäätään tässä tilanteessa. Kiva ihminen kuitenkin kyseessä.

Otat asian suoraan puheeksi asiallisesti näyryyttämättä, että on kiva mies, mutta nämä asiat pitää saada kuntoon. Jos ei tajua korjata asiaa, niin ei voi mitään. Hyvä deodorantti vielä käyttöön. Myöhemmin asiaa on hankala korjata, hänen pitää tästä asiasta nyt ottaa vastuu etkä voi alkaa äidiksi. Katsokaa myös, että onko pyykinpesu kunnollista. Jotkut tunkee koko pesukoneen täyteen vaatteita ja eihän ne sitten mitenkään peseydy tai lämpötilat pielessä.

Vierailija
44/110 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän nuoret miehet saa huolehtimaan puhtaudesta ja käyttämään deodorantteja kun ostaa heille merkkideodorantteja. Muutenkin nuoret miehet ovat kiinnostuneita tuoksuista. 

Vanhan jäärän opettaminen voi olla vaikeaa, eikä kelpaa roolimalliksi.

Vierailija
45/110 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kuiten päädyitte yhteen? Luulin et aloitat keskustelun pojista,mut aikuinen mies jonka vielä valitsit.

Alkuun vietimme aikaa puhelimessa ja etänä. Etätyöt molemmilla. Asumme eri kaupungeissa, mutta lyhyen ajomatkan päässä.

Hajuhaitan luulin alkuun olevan vain satunnaista. Mies itse ei haise pahalle käytyään pesulla. Huuhteluainetta ei käytä. Menee pesukone pilalle, sanoo.

Olen ostanut hänelle hyväntuoksuisia miesten deodorantteja, joita en kuitenkaan huomaa hänen juuri käyttävän. 

Olen ihan epätoivoinen tämän asian suhteen, kun en haluaisi sanoa tästä enää ties kuinka monetta kertaa. Mielummin pilaisin pesukoneen, kuin parisuhteen. 

Miten huuhteluaineen käyttö/käyttämättömyys liittyy hygieniaan? Sillä saa vain pyykit oehnrämmikdi ja dileämmiksi. Pesusine, on se, joka pesee vaatteet veden kanssa.

Vierailija
46/110 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kuiten päädyitte yhteen? Luulin et aloitat keskustelun pojista,mut aikuinen mies jonka vielä valitsit.

Alkuun vietimme aikaa puhelimessa ja etänä. Etätyöt molemmilla. Asumme eri kaupungeissa, mutta lyhyen ajomatkan päässä.

Hajuhaitan luulin alkuun olevan vain satunnaista. Mies itse ei haise pahalle käytyään pesulla. Huuhteluainetta ei käytä. Menee pesukone pilalle, sanoo.

Olen ostanut hänelle hyväntuoksuisia miesten deodorantteja, joita en kuitenkaan huomaa hänen juuri käyttävän. 

Olen ihan epätoivoinen tämän asian suhteen, kun en haluaisi sanoa tästä enää ties kuinka monetta kertaa. Mielummin pilaisin pesukoneen, kuin parisuhteen. 

Miten huuhteluaineen käyttö/käyttämättömyys liittyy hygieniaan? Sillä saa vain pyykit oehnrämmikdi ja

Saa minut raivon partaalle sen vuoksi, että mies osoittaa kiinnostusta pesukonetta kohtaan, mutta pukee peseytymättä mytyssä olevat, likaiset vaatteet heti herättyään ja pesee pyykkiä ehkä kerran kahdessa viikossa. Mutta sitten kertoo, että pesukoneen vuoksi pyykin raikastava huuhteluaine, tai etikka ei tule kyseeseen. Hänellä saattaa vaatteet olla pyykkikorissa mytyssä pari viikkoa, kun ei suostu pesemään, kuin täysiä koneellisia ja hänellä on valtava pesukone. 

Vierailija
47/110 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei isät sitten opeta niitä? Niistä ne poikalapset varmaan ottaa mallia kuitenkin.

Vierailija
48/110 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huuhteluaine ei ole mikään ratkaisu hajuongelmaan, vaan pitkät ja kuumat pesuohjelmat. Kaikki muu on turhaa, jollei tämä asia mene jakeluun. 

Vierailija
49/110 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri äidit? 

Miksei isät?

Tämä oli hyvä kysymys.

Tilanteessa suututtaa se, että katseet naisena kääntyvät minuun. "Etkö sinäkään sano mitään?" En halua olla äitinä aikuiselle miehelle. Olemme vasta tavanneet. 

Jos kerta olette "vasta tavanneet" , niin miksi edes vaivaat päätäsi moisella?? ---> mies luiskaan vaan! 

Luiskaa kohti tässä ollaan menossa, mutta suututtaa, että olen ylipäätään tässä tilanteessa. Kiva ihminen kuitenkin kyseessä.

Otat asian suoraan puheeksi asiallisesti näyryyttämättä, että on kiva mies, mutta nämä asiat pitää saada kuntoon. Jos ei tajua korjata asiaa, niin ei voi mitään.

Olen alkanut sanoa, kun läheiseni kysyvät minulta asiasta. Meillä on yhteisiä sukuvierailuita sovittuna vielä heinäkuussa. Asia ahdistaa jo valmiiksi. 

Vierailija
50/110 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki hyvää avautua. En ole kirjoittanut tänne aiemmin, mutta tämä teki oikeastaan aika hyvää. 

Hyvää kesää teille. Haluan vielä sanoa loppuun:

"Jos et uskalla sanoa kaverille, että se haisee, et ehkä olekaan niin hyvä ystävä kuin luulit."

Vierailija
51/110 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri äidit? 

Miksei isät?

Jep, tämä. Äidin pikkusen vaikea opettaa pojalle mm. intimiihygieniaa. Terkuin kolmen pojan äiti, joiden hygieniakasvatukseen on kyllä isäkin osallistunut ihan tasavertaisena. 

Eiköhän sulle miehen intiimialueet ole ihan tutut, kun on slaikka näyttäny kiinnostaneen 🤭

Lapset pois, tämä on aikuisten palsta!

Vierailija
52/110 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen sanonut akalle, että pesisi tussunsa kun kissa ja kärpäset pyörii hänen ympärillään koko ajan.

Oletko joskus ajatellut, että muuttaisit pois äitisi luota?

Eiku kyseessä on uusi nainen ja olemme vasta tavanneet.

Miltä sinun oma alapääsi haisee?

Antanut sille naiselle jonkun tulehduksen varmaan.

Vierailija
53/110 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusit hänet mieheksesi.

Onko anoppi elossa, sehän voisi opastaa, jos asuu lähellä.

Vierailija
54/110 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n miesystävä on takuulla myös niitä sankareita, jotka iloisesti kusta lorottavat seisaalteen niin että roiskuu... 

Joskus juovuksissa on tullut kutsua makuultaankin ja housut jalassa.

Vierailija
55/110 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKS EI ISÄN TARVI?

Opettaako isä sitten tytölle hygienian ja menkka-asiat?

56/110 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkka puhui aiheesta ja päädyin tänne videon kautta: 

https://www.tiktok.com/@henryaflecht/video/7518376358553079062

Vierailija
57/110 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jonkunhan jossain kohtaa on haisuleille kerrottava kuinka asiat ovat. Kuinka ne ovat toisten silmin ja nenin, ei hänen omansa. 

Kyllä se äiti voi palopuheen sille omalle teinipojalleenkin pitää. Kyllähän äiti nyt tietää ainakin yhden ukon kikkkelskästä, joten vallan hyvin voi sanoa. Tuleepa samalla se naisnäkökulma asiaan - se että naiset kyllä haistavat pahanhajuisen ukkelin.

Ja kyllä jotkut yksinhuoltajaisän tytöilleen kertovat menkoista ja mitä siihen liittyy. Jos ei kerro, niin tulisi ainakin hommata joku nainen sen kertomaan - ajoissa.

Vierailija
58/110 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri äidit? 

Miksei isät?

Tämä oli hyvä kysymys.

Otat asian suoraan puheeksi asiallisesti näyryyttämättä, että on kiva mies, mutta nämä asiat pitää saada kuntoon

"haju ei häntä kuulemma häiritse, vaikka siitä on sanottu monta kertaa ihan asiallisesti ja lempeästi." Lempeästi sanominen ei ole mennyt selkeästikään perille. Sano, että sinua haittaa tosi paljon, ei ole kyse siitä, että häntä ei haittaa. Sano myös suoraan, että loukkaa tosi paljon, että pesukone on tärkeämpi kuin sinä. Sano, että koet, että hän ei yhtään välitä siitä, että miltä sinusta tämä tuntuu. Rautalankaa kehiin. Lempeistä puheista ei ole ollut mitään hyötyä. Tuskin jatkossakaan osaa sinua kuunnella tärkeissä asioissa, jos sinulla ei nyt ole kykyä tätä asiaa ratkaista. 

Vierailija
59/110 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ukko kitisee,kun ei saa seksiä eikä edes suikkaria. Ei se hienhaju oikein kiihota enkä halua edes miettiä,miltä muna haisee.

Suhteen alussa tuoksui hyvältä mutta nyt ku oltu 15 vuotta yhdessä nin vetää suihkun  jälkeen saman hikisen paidan päälle ja väittää,ettei se haise. Dödöä laittaa jos muistaa ja hampaat pesee joskus ja jouluna.

Vierailija
60/110 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On opetettu ja hoitaa pesunsa sekä vaatteiden vaihdon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi