Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidit, opettakaa pojillenne hygienian perusasiat!

Vierailija
23.07.2025 |

Mies käyttää samaa paitaa monta päivää, ei itse huomaa erittäin voimakasta hienhajua, eikä kukaan läheinen, ystävät, äiti tai sisarukset sano mitään. Olen asiasta huomauttanut, yrittänyt opettaa vaatteiden pesua ja sanonut, että tuttavani huomauttavat asiasta. Mutta haju ei häntä kuulemma häiritse, vaikka siitä on sanottu monta kertaa ihan asiallisesti ja lempeästi.

Minä joudun vastailemaan muiden naisten kysymyksiin, tyyliin: 'Eikö se pese itseään? Miten sä kestät sen hajun?'

Haju tarttuu myös omiin vaatteisiini. Noloa. Kiusallista. Ja ihan älyttömän yksinäistä siinä tilanteessa olla.

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli kerran mieskokelas, joka teki muutoksia asioihin, vasta, jos ne häiritsivät häntä itseään. hengitys haisi mädäntyneelle ruumiille, koska hänhän ei hammaslääkäriin lähde, koska kammo, kun kerran lapsena puudutus teki vähän kipeää. Hienhaju ei häntä häiritse, kun hän ei haista muutenkaan kunnolla. Ei sitten seurusteltu kovinkaan pitkään. Suuteleminen oli itselleni aika lailla mahdotonta, sillä kuka voisi kyetä suutelemaan mädältä haisevaa suuta.

Itselläkin on joskus pahanhajuinen hengitys. Johtuu siitä, että nenänieluni on tavanomaista ahtaampi ja etenkin yönaikana sitten hengitän suun kautta ja suu kuivuu ja hengitys haisee. Olen vannotanut nyksääni, että riippumatta siitä kärsiikö hän itse pahnahajuisesta hengityksestäni, niin hän kertoisi minulle, jos huomaa hengitykseni haisevan.

Vierailija
22/98 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri äidit? 

Miksei isät?

Jep, tämä. Äidin pikkusen vaikea opettaa pojalle mm. intimiihygieniaa. Terkuin kolmen pojan äiti, joiden hygieniakasvatukseen on kyllä isäkin osallistunut ihan tasavertaisena. 

Eiköhän sulle miehen intiimialueet ole ihan tutut, kun on slaikka näyttäny kiinnostaneen 🤭

No ei 0-18v ikäisen miehen intiimialueet kyllä ole. Ihan samalla tavalla ne muuttuu kun muukin kroppa kasvaessaan ja niitä on sen mukaan hoidettava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri äidit? 

Miksei isät?

Jep, tämä. Äidin pikkusen vaikea opettaa pojalle mm. intimiihygieniaa. Terkuin kolmen pojan äiti, joiden hygieniakasvatukseen on kyllä isäkin osallistunut ihan tasavertaisena. 

Eiköhän sulle miehen intiimialueet ole ihan tutut, kun on slaikka näyttäny kiinnostaneen 🤭

Tarkoitatko että on äidin tehtävä opettaa poikalapsilleen miten esinahan alta pestään? Okei.

Vierailija
24/98 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri äidit? 

Miksei isät?

No ei 0-18v ikäisen miehen intiimialueet kyllä ole. Ihan samalla tavalla ne muuttuu kun muukin kroppa kasvaessaan ja niitä on sen mukaan hoidettava.

No varmasti on, mikäl äiti on koskaan vaihtanut poikavauvalle vaippoja. Mutta kun poika kasvaa, vastuu intiimihygieniaosaston opettamisesta siirtyy isälle. Oletko vastaavasti kuullut isistä jotka opettavat tyttärilleen tamponin käyttöä ja häpyhuulten pesua?

Vierailija
25/98 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri äidit? 

Miksei isät?

Tarkoitatko että on äidin tehtävä opettaa poikalapsilleen miten esinahan alta pestään? Okei.

Kyllä. Äiti opettaa nuo turhuudet ja isä taas sitten miten nussitaan.

Vierailija
26/98 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesee mieskin pyykkiä, tekee kaikkia kotitöitä. Hän vaan "säästää" ne vaatteet seuraavaan päivään.

Vierailija
27/98 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen mies

Vierailija
28/98 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri äidit? 

Miksei isät?

Tämä oli hyvä kysymys.

Tilanteessa suututtaa se, että katseet naisena kääntyvät minuun. "Etkö sinäkään sano mitään?" En halua olla äitinä aikuiselle miehelle. Olemme vasta tavanneet. 

Jos kerta olette "vasta tavanneet" , niin miksi edes vaivaat päätäsi moisella?? ---> mies luiskaan vaan! 

Vierailija
29/98 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vaihtaa paidan joka päivä ja laittaa sen yhden päivän pidetyn paidan pesukoneeseen?

Vierailija
30/98 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri äidit? 

Miksei isät?

No varmasti on, mikäl äiti on koskaan vaihtanut poikavauvalle vaippoja. Mutta kun poika kasvaa, vastuu intiimihygieniaosaston opettamisesta siirtyy isälle. Oletko vastaavasti kuullut isistä jo

Et taida olla itse mies, eikä sulla ole lapsia? Vaipanvaihto ei ole se mitä tarkoitetaan intimiialueen hygenianhoidolla. Ja täytyy kyllä sanoa, että ei mulle kyllä äiti opettanut tamponien käyttöä. Ihan itse opettelin aikoinaan. Mutta eiköhän mieskin siihen pysty, jos pakko on.   

Vierailija
31/98 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri äidit? 

Miksei isät?

Tämä oli hyvä kysymys.

Tilanteessa suututtaa se, että katseet naisena kääntyvät minuun. "Etkö sinäkään sano mitään?" En halua olla äitinä aikuiselle miehelle. Olemme vasta tavanneet. 

Jos kerta olette "vasta tavanneet" , niin miksi edes vaivaat päätäsi moisella?? ---> mies luiskaan vaan! 

Luiskaa kohti tässä ollaan menossa, mutta suututtaa, että olen ylipäätään tässä tilanteessa. Kiva ihminen kuitenkin kyseessä.

Vierailija
32/98 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulussa yks piti samoja housuja ja hupparia koko lukukauden. Lemu oli melkoinen

Vaikka käyttäisikin samoja, ne voi silti pestä välillä. Vai heitätkö vaatteesi parin päivän käytön jälkeen roskiin ja ostat (puolison) visalla uudet?

Vierailija
33/98 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde kestänyt noin kaksi vuotta, eikä toistuvista sanomisista huolimatta ole asia muuttunut. Tänä kesänä alkoi jo ällöttää tuo viime kesältä tuttu lemu. Talvella tilanne ei ole ihan yhtä paha, vaikka pesemättömät hupparit haisevat vahvasti myös. 

Olen alkanut ottaa etäisyyttä, sillä joudun hänen autossa istuttuani pesemään kaikki tekstiilit, jotka ovat olleet autossa mukana. Myös päällystakin  ja laukun. Jokainen hänet tavannut naisystäväni on asiasta kysynyt minulta. "Mikä se oli se valtavan paha haju?" "Tuleeko se hänestä?" "Ei kai se hänestä tule?" 

Vierailija
34/98 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kuiten päädyitte yhteen? Luulin et aloitat keskustelun pojista,mut aikuinen mies jonka vielä valitsit.

Vierailija
35/98 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni mies haisee senkin takia, että vaatteita ei pestä riittävän kuumalla ja pitkällä ohjelmalla ---> kankaan kuitu ei aukea kunnolla, eikä puhdistu sisältä ja jää tunkkaiseksi ----> alkaa haista vieläkin pahemmalle jo hetken päällä oltuaan. 

Vierailija
36/98 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isä opettaa pojille hygienian perusjutut ja muutkin miesten jutut.

Vierailija
37/98 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka vaihtaa paidan joka päivä ja laittaa sen yhden päivän pidetyn paidan pesukoneeseen?

Haisevat ihmiset

Vierailija
38/98 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri äidit? 

Miksei isät?

Tämä oli hyvä kysymys.

Ja takuulla ei ole ainoa asia, joka ko. mieheltä on jäänyt oppimatta. Oikea helmi taas kyseessä 🙄

Vierailija
39/98 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kuiten päädyitte yhteen? Luulin et aloitat keskustelun pojista,mut aikuinen mies jonka vielä valitsit.

Alkuun vietimme aikaa puhelimessa ja etänä. Etätyöt molemmilla. Asumme eri kaupungeissa, mutta lyhyen ajomatkan päässä.

Hajuhaitan luulin alkuun olevan vain satunnaista. Mies itse ei haise pahalle käytyään pesulla. Huuhteluainetta ei käytä. Menee pesukone pilalle, sanoo.

Olen ostanut hänelle hyväntuoksuisia miesten deodorantteja, joita en kuitenkaan huomaa hänen juuri käyttävän. 

Olen ihan epätoivoinen tämän asian suhteen, kun en haluaisi sanoa tästä enää ties kuinka monetta kertaa. Mielummin pilaisin pesukoneen, kuin parisuhteen. 

Vierailija
40/98 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pyykinpesu, etteivät maailmalle lähtiessään kuvittele, että 30 asteen pikapesu ratkaisee kaiken. Etenkään, jos sattuu olemaan koiraihminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi