Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidit, opettakaa pojillenne hygienian perusasiat!

Vierailija
23.07.2025 |

Mies käyttää samaa paitaa monta päivää, ei itse huomaa erittäin voimakasta hienhajua, eikä kukaan läheinen, ystävät, äiti tai sisarukset sano mitään. Olen asiasta huomauttanut, yrittänyt opettaa vaatteiden pesua ja sanonut, että tuttavani huomauttavat asiasta. Mutta haju ei häntä kuulemma häiritse, vaikka siitä on sanottu monta kertaa ihan asiallisesti ja lempeästi.

Minä joudun vastailemaan muiden naisten kysymyksiin, tyyliin: 'Eikö se pese itseään? Miten sä kestät sen hajun?'

Haju tarttuu myös omiin vaatteisiini. Noloa. Kiusallista. Ja ihan älyttömän yksinäistä siinä tilanteessa olla.

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

HÄHHHÄÄÄ! Tajuatko että tuo sinun mielisairautesi on tuhonnut ainutkertaisen elämäsi? Tajuatko: Tuhonnut! Sinun elämäsi on tuo ripulipaskan osa, muilla on upeita elämiä. HÄHHHÄÄÄ!

Vierailija
62/98 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kans yhden haisulimiehen vaimo. Miehen ominaistuoksu on ihana mutta jää valitettavan usein hienhajun alle.

Hän on sitä mieltä, että deodorantit ovat huijausta ja vaarallisia.

Hän on myös niitä miehiä, jotka eivät pese suihkussa muuta kuin hiukset, parran ja haarovälin. Onneksi sentään ne. Kainaloihin ja jalkoihin pesurutiini ei yletä, ja hän on joskus haissut hieltä suoraan suihkusta. Suihkussa seisominen kun ei ole pesemistä, se on huuhtelemista. Ja sitten ihmettelee kun jalat ja kengät haisee... Kerran erehdyin antamaan neuvoja peseytymiseen, niin herra otti siitä niin nokkiinsa, että jätin asian sikseen.

Onneksi sentään pesee hampaat hyvin (lankaa myös) ja käy suihkussa ennen sosiaalisia tilanteita, niin ei haise ainakaan alkuun.

Yhdenlainen hippi omalla tavallaan kai.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen alkanut sanomaan omalle miehelle aika rumasti, että haisee vanhalle ukolle. Hien hajuisena sillä ei olekaan mitään asiaa samaan sänkyyn. Joka päivä saa muistuttaa deodorantista. Tuolilla lojuvat vaatteet nappaan heti pyykkikoriin, ettei vaan laita niitä enää päälle. Hän kyllä peseytyy, pesee käsiä ahkerasti jne., mutta nuo kainalot vaan haisee.

Pojalle opetetaan kyllä hyvä hygienia ja siitä mieskin on tarkempi.

Miksi nappaat tuolilla lojuvat vaatteet heti pyykkikoriin? Eikö miehesi osaa viedä niitä sinne itse? Peseekö hän perheen pyykkiä, vai onko se vaimoväen hommia?

Vanhoissa ukoissa haisee muukin kuin kainalot.

Onneksi sinun kaltaisessasi vanhassa akassa ei haise mikään 😂

Vierailija
64/98 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten miesten hygienia on keskimäärin oudon alhaisella tasolla. Hiki haisee näillä helteillä muillakin kansallisuuksilla, mutta kun kotimaiset eivät edes hampaitaan pesisi. Ihan koulutetut ihmiset omistavat hampaat, joita voisi luulla kodittoman alkkiksen purukalustoksi. 

AP
65/98 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jonkunhan jossain kohtaa on haisuleille kerrottava kuinka asiat ovat. Kuinka ne ovat toisten silmin ja nenin, ei hänen omansa. 

Kyllä se äiti voi palopuheen sille omalle teinipojalleenkin pitää. Kyllähän äiti nyt tietää ainakin yhden ukon kikkkelskästä, joten vallan hyvin voi sanoa. Tuleepa samalla se naisnäkökulma asiaan - se että naiset kyllä haistavat pahanhajuisen ukkelin.

Ja kyllä jotkut yksinhuoltajaisän tytöilleen kertovat menkoista ja mitä siihen liittyy. Jos ei kerro, niin tulisi ainakin hommata joku nainen sen kertomaan - ajoissa.

Juuri näin! AMEN!

AP
66/98 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on kans yhden haisulimiehen vaimo. Miehen ominaistuoksu on ihana mutta jää valitettavan usein hienhajun alle.

Hän on sitä mieltä, että deodorantit ovat huijausta ja vaarallisia.

Hän on myös niitä miehiä, jotka eivät pese suihkussa muuta kuin hiukset, parran ja haarovälin. Onneksi sentään ne. Kainaloihin ja jalkoihin pesurutiini ei yletä, ja hän on joskus haissut hieltä suoraan suihkusta. Suihkussa seisominen kun ei ole pesemistä, se on huuhtelemista. Ja sitten ihmettelee kun jalat ja kengät haisee... Kerran erehdyin antamaan neuvoja peseytymiseen, niin herra otti siitä niin nokkiinsa, että jätin asian sikseen.

Onneksi sentään pesee hampaat hyvin (lankaa myös) ja käy suihkussa ennen sosiaalisia tilanteita, niin ei haise ainakaan alkuun.

Yhdenlainen hippi omalla tavallaan kai.

Kiitos, kun kirjoitit. Piristit enemmin, kuin arvaatkaan. Hyvää kesää!

Vierailija
67/98 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

TOSIMIES saa haista. Hieltä, pieltä, juustolta ja myskiltä.

Vierailija
68/98 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut miehet on vaan sellasia junttieinareita. Heitä ei kiinnosta. Mullakin sellanen 32v poika. 

Vierailija
69/98 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää osu ja upposi! Mulla on herkkä hajuaisti, ja mieheni hienhaju on ollut lähes kriisin paikka suhteessa. Kun aloimme seurustella, hän kävi suihkussa päivittäin ja käytti aina deodoranttia. Jossain kohtaa hän lopetti deodorantin käytön, ei kuulemma halunnut enää käyttää kemikaaleja ja olin sanonut, että tykkään hänen ominaishajustaan. Joo, mutta se on eri asia kuin _hiki_. Liioittelematta kärsin tästä useita vuosia, yritin aina välillä nätisti sanoa aiheesta ja vaikka kauppareissulla ollessamme yhtäkkiä muistaa, että ai niin, otetaanko sulle se deodorantti. Mutta ei. Mieheni on monessa asiassa hyvin joustava, mutta jostain syystä tästä on tullut joku itsemääräämisoikeuden symboli. Pahinta oli olla raskaana, kun pelkästään hänen ihonsa tunkkainen haju sai vatsan vääntämään. Ei ollut mukavaa nukkua samassa sängyssä. Vuosien jälkeen olen tottunut tähän. Olen hyväksynyt asian, ja saatan suoraan kysymättä nakata hikisiä vaatteita pesuun, enkä ala enää odotella että hän havaitsee asiaa itse. Yhden selityksen asialle sain taannoin mökillä, kun kuulin anopin pyytävän miestään vaihtamaan kalsarit saunan jälkeen, kun on melkein viikon ollut samoissa. Kaipa se isältä pojalle sitten on malli periytynyt. Jos mies olisi muulla tavalla holhottava tai ei tekisi osaansa kotitöistä, tässä tilanteessa ei varmasti oltaisi. Ja hajuherkkänä ihmisenä täytyy sanoa, että hienhaju on kuitenkin pienempi paha kuin jos mies uisi partavesissä ja muissa hajusteissa.

Vierailija
70/98 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon opettanut miehen siihen että pitää näyttää hyvältä ja tuoksua hyvältä. Kouluta sinäkin vähän omaasi.

Vierailija
71/98 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan sairasta että tässä maassa annetaan kaiken vain olla. Kasvatusta ei ole.

Vierailija
72/98 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuo vielä mitään. Juuri kuulin somesta, että jotkut (amerikkalais-)miehet eivät pyyhi lainkaan takapuoltaan, koska se on h0m0a.

Vierailija
73/98 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka vaihtaa paidan joka päivä ja laittaa sen yhden päivän pidetyn paidan pesukoneeseen?

Minä laitan. Ei ihme että julkisella paikoilla ihmiset haisevat kun tälläistäkin ihmetellään.

Vierailija
74/98 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ootte vasta tavanneet, on parasta lähteä, tuo asia ei muutu

Vierailija
75/98 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle ei kukaan ei isä eikä äiti opettanut koskaan sitä miten pippeli pestään kunnes 3. luokalla tajusin että esinahan alla on hirvee määrä vuosia kertynyttä pissin jäämää tahmeena ruskena töhnänä, sitten äiti sanoi että se pippeli pitää pestä myös esinahan alta

Vierailija
76/98 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä perähikiältä te nuohoatte esiin näitä tyyppejä, jotka ei joka päivä peseydy ja vaihda vaatteita?!?

Vierailija
77/98 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri äidit? 

Miksei isät?

No voisikohan johtua sellaisesta hassusta pikku seikasta, että tämä on vauva.fi ((((:::: idari.

Vierailija
78/98 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten miesten hygienia on keskimäärin oudon alhaisella tasolla. Hiki haisee näillä helteillä muillakin kansallisuuksilla, mutta kun kotimaiset eivät edes hampaitaan pesisi. Ihan koulutetut ihmiset omistavat hampaat, joita voisi luulla kodittoman alkkiksen purukalustoksi. 

Ja monet haisevat tämän lisäksi hielle ja passkalle

Vierailija
79/98 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka vaihtaa paidan joka päivä ja laittaa sen yhden päivän pidetyn paidan pesukoneeseen?

Minä laitan. Ei ihme että julkisella paikoilla ihmiset haisevat kun tälläistäkin ihmetellään.

Opettele kirjoittamaan.

Vierailija
80/98 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen äitinä opettanut molemmat poikani pienestä pitäen pitämään huolta kaikesta hygieenista, myös intiimistä kuin hampaista. Kaikki sukupuoli asiat asiat puhuttu, ehkäisyt ja taudit. Joskin kun olivat teinejä, totesivat että mä tiedän tuon jo.

Kun perheessä ei ole isää, niin äidin on se tehtävä. Kaiken olen pyrkinyt opettamaan, kertomaan ja vastaamaan ja näyttämään.

Molemmat nyt nuoria miehiä. Käyvät suihkussa joka päivä, joskus kaksikin kertaa. Varsinkin helteillä.

Ovat tarkkoja, ettei hiki haise, käyttävät hyviä tuoksuja.

Vaihtavat jokaikinen päivä bokserit, sukat, paidat jne. Osaavat pestä vaatteet tarpeeksi kuumissa ohjelmissa, eivät täytä konettaan liikaa, tekevät huoltopesut koneelle jne 

Vaihtavat petuaatteet useasti itse, ja pesevät tarpeeksi kuumissa asteessa. Kotinsa ovat siistejä, puhtaita ja paikat järjestyksessä. 

Näin se toimii, jos välittää lapsistaan tarpeeksi pienestä pitäen ja haluaa kasvattaa heidät hyvin. Ja myös niin, ettei muut pääse huomauttamaan, että miten voit olla noin sotkuinen ja haiseva henkilö ja näin aiheuttaa lapsilleen noloja juttuja.

Samoin tiedän myös pari isää, jotka myös leskiä, ja ovat opettaneet tyttärilleen kaiken hygieenista, kuukautisista, suojista, aivan kaikesta.

Näin se vain menee, jos aidosti ja oikeasti rakastat ja välität lapsista, niin annat heille hyvät lähtökohdat elämään, jotka toivottavasti kantavat hyvään aikuisuuteen, oli sitten 1 huoltaja tai 2.

Sen jälkeen elämä on sitten omia valintoja. Jos haluat olla likainen, haiseva, et välitä kanssaihmisistä, niin oma valinta. Ei sellaisen kanssa tarvitse elää ja olla, jos ei halua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä