Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskustelua kristinuskosta

Vierailija
23.07.2025 |

Harmillisesti kaikki uskontoon liittyvät keskustelut poistetaan vaikka ne olisivat hyvinkin mielenkiintoisia, mutta tempauskeskustelua lukiessani jäin pohtimaan tätä, että jos taivaaseen pääsevät vain uskossa olevat kristityt, niin eihän sinne pääse kuin kourallinen ihmisiä kun ei-uskossa olevat kristityt, muiden uskontojen edustajat, uskonnottomat, ateistit jne. joutuvat helvettiin vai?  Kuitenkin kristittyjä on kaiken kaikkiaan vähemmistö ja heistä uskossa olevia vieläkin vähemmän.  Onko taivas siis vain valiojoukolle ja muut joutuvat uuneja lämmittämään?

Kommentit (1854)

Vierailija
1281/1854 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Sehän on ihan selvästi siinä sanottu. 

Olivatko Hitlerin päiväkirjat Hitlerin kirjoittamia? Entä Viiltäjä-Jackin päiväkirja Viiltäjä-Jackin? Ainakin jälkimmäisessä on jopa lopussa allekirjoitus!

https://fi.wikipedia.org/wiki/Hitlerin_p%C3%A4iv%C3%A4kirjat

https://en.wikipedia.org/wiki/James_Maybrick#Jack_the_Ripper_diary

Vierailija
1282/1854 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella huonosti näet, sillä vertauksessasi ei ole sama asetelma. Jumala on aktivinen toimija siinä eli vastaava vertaus olisi, että Jumala heittää sinut jyrkänteeltä alas. Ihminen ei ole itse menossa Helvettiin, Jumala sinne uhkaa laittaa.

Kyllä mä näkisin, että se synti on ihmisessä, joka vie helvettiin, Jumala lähettää lähettiläitään kertomaan pelatuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1283/1854 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella huonosti näet, sillä vertauksessasi ei ole sama asetelma. Jumala on aktivinen toimija siinä eli vastaava vertaus olisi, että Jumala heittää sinut jyrkänteeltä alas. Ihminen ei ole itse menossa Helvettiin, Jumala sinne uhkaa laittaa.

Kyllä mä näkisin, että se synti on ihmisessä, joka vie helvettiin, Jumala lähettää lähettiläitään kertomaan pelatuksesta.

Kuka päätti, että taivaaseen ei voi päästä ilman syntien sovittamista?

Vierailija
1284/1854 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olivatko Hitlerin päiväkirjat Hitlerin kirjoittamia? Entä Viiltäjä-Jackin päiväkirja Viiltäjä-Jackin? Ainakin jälkimmäisessä on jopa lopussa allekirjoitus!

Tarkoittaako se, että jos on olemassa väärennöksiä, että kaikki olisi väärennöstä, aika naivi ajatus.

Vierailija
1285/1854 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako se, että jos on olemassa väärennöksiä, että kaikki olisi väärennöstä, aika naivi ajatus.

Tarkoittaako se, että kirjan sisällön voi katsoa osoittavan tiettyyn henkilöön sitä, että kyseinen henkilö on kirjan kirjoittaja, aika naivi ajatus.

Vierailija
1286/1854 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinne pääsisis syntiä, se ei olisi taivas, jos taivas ymmärretään synnittömän paikkana.

Vierailija
1287/1854 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taivas on Jumalan valtakunta, ihmistermein ilmaistuna hänen kotinsa. Sinne pääsevät he, jotka haluavat olla hänen kanssaan. Synti on olemukseltaan tahtoa olla poissa Jumalan läheltä. Sovitus on mahdollisuus muuttaa tämä tahto. Ihminen ei voi tuota välimatkaa kuroa umpeen, mutta Jumala on itse ojentanut kätensä meidän puoleemme, ja tahtoo vain että tartumme siihen. Pitäisikö ihmisen "päästä" taivaaseen ollen koko ajan sitä mieltä, ettei tahdo sinne?

Vierailija
1288/1854 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinne pääsisis syntiä, se ei olisi taivas, jos taivas ymmärretään synnittömän paikkana.

Voiko Jumala pyyhkiä pois ihmisen synnit?

Vierailija
1289/1854 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeamielinen tuomari varmaankin vaatii että vääryydestä rangaistaan. Nyt sen rangaistuksen on kärsinyt hänen poikansa, jotta sinä voisit pelastua. Jos et ota sitä vastaan niin huonosti on asiat.

Vierailija
1290/1854 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taivas on Jumalan valtakunta, ihmistermein ilmaistuna hänen kotinsa. Sinne pääsevät he, jotka haluavat olla hänen kanssaan. Synti on olemukseltaan tahtoa olla poissa Jumalan läheltä. Sovitus on mahdollisuus muuttaa tämä tahto. Ihminen ei voi tuota välimatkaa kuroa umpeen, mutta Jumala on itse ojentanut kätensä meidän puoleemme, ja tahtoo vain että tartumme siihen. Pitäisikö ihmisen "päästä" taivaaseen ollen koko ajan sitä mieltä, ettei tahdo sinne?

En ota kantaa, etkä sinä vastannut kysymykseen. Kuka päätti, että taivaaseen ei voi päästä ilman syntien sovittamista?

Vierailija
1291/1854 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taivas on Jumalan valtakunta, ihmistermein ilmaistuna hänen kotinsa. Sinne pääsevät he, jotka haluavat olla hänen kanssaan. Synti on olemukseltaan tahtoa olla poissa Jumalan läheltä. Sovitus on mahdollisuus muuttaa tämä tahto. Ihminen ei voi tuota välimatkaa kuroa umpeen, mutta Jumala on itse ojentanut kätensä meidän puoleemme, ja tahtoo vain että tartumme siihen. Pitäisikö ihmisen "päästä" taivaaseen ollen koko ajan sitä mieltä, ettei tahdo sinne?

En ota kantaa, etkä sinä vastannut kysymykseen. Kuka päätti, että taivaaseen ei voi päästä ilman syntien sovittamista?

Jumala päätti.

Vierailija
1292/1854 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala päätti.

Kuka siis tosiasiassa päättää, kuka joutuu helvettiin?

Vierailija
1293/1854 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää uskovat masentuko noista herjaajista vai onko se vain yksi. Vaikuttaa olevan hänen kokopäivätyönsä heitellä tuota pilkkaa ja valhetta.

Tämä on ihan törkyä täynnä tämä vauvala. Ja juuri nämä pilkkaketjut saa olla, asialliset poistetaan.

Suolana ja valona törkykasassa, jaksetaan ja rukoillaan.

Vierailija
1294/1854 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimmäinen ihminen päätti, että hän jälkeläisineen lähtevät tielle, jota Jumala on varoittanut ja se vie helvettiin.

Nyt sinulle on tarjottu mahdollisuutta vaihtoehtoiseen tiehen joka ei mene helvettiin, tartutko siihen vai et on sinun oma päätöksesi.

Eri

Vierailija
1295/1854 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää uskovat masentuko noista herjaajista vai onko se vain yksi. Vaikuttaa olevan hänen kokopäivätyönsä heitellä tuota pilkkaa ja valhetta.

Tämä on ihan törkyä täynnä tämä vauvala. Ja juuri nämä pilkkaketjut saa olla, asialliset poistetaan.

Suolana ja valona törkykasassa, jaksetaan ja rukoillaan.

Rationaalinen epäily on herjaamista ja törkyä?

Vierailija
1296/1854 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimmäinen ihminen päätti, että hän jälkeläisineen lähtevät tielle, jota Jumala on varoittanut ja se vie helvettiin.

Nyt sinulle on tarjottu mahdollisuutta vaihtoehtoiseen tiehen joka ei mene helvettiin, tartutko siihen vai et on sinun oma päätöksesi.

Eri

Kuka päätti, että kaikki ihmiset menevät joko taivaaseen tai helvettiin?

Vierailija
1297/1854 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäisen löydöksen ensimmäisenä vuonna 2005 tehnyt Mary Schweitzer ei missään vaiheessa katsonut löydöllään olevan mitään tekemistä nuoren maan tai vedenpaisumuksen kanssa, koska tutkijana hän ymmärtää, että pitää katsoa todisteiden kokonaisuutta. Yksittäinen toistaiseksi selittämätön löytö ei kumoa automaattisesti sitä valtavaa todistusaineistokokonaisuutta, joka osoittaa nuoren maan ja vedenpaisumuksen höpöhöpöksi.

Schweitzerin ja kollegoidensa oman työn seurauksena todennäköinen selitys kudosten säilymiselle on rauta.

Rautahypoteesi on kumottu 2023.

Vierailija
1298/1854 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäisen löydöksen ensimmäisenä vuonna 2005 tehnyt Mary Schweitzer ei missään vaiheessa katsonut löydöllään olevan mitään tekemistä nuoren maan tai vedenpaisumuksen kanssa, koska tutkijana hän ymmärtää, että pitää katsoa todisteiden kokonaisuutta. Yksittäinen toistaiseksi selittämätön löytö ei kumoa automaattisesti sitä valtavaa todistusaineistokokonaisuutta, joka osoittaa nuoren maan ja vedenpaisumuksen höpöhöpöksi.

Schweitzerin ja kollegoidensa oman työn seurauksena todennäköinen selitys kudosten säilymiselle on rauta.

Rautahypoteesi on kumottu 2023.

Lähde?

Vierailija
1299/1854 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala lausuu lopullisen tuomion. Tämä ei edelleenkään tarkoita, että hän tahtoisi lähettää ketään meistä luoduistaan helvettiin. Hän on kuitenkin antanut meille vapauden päättää itsenäisesti haluamme olla hänen puolellaan vai häntä vastaan. Jos sinä et tahdo helvettiin, ei sinun ole mikään pakko sinne mennä. Jumala kutsuu sinua koko ajan kotiinsa asumaan, ja saat tarttua kutsuun aivan vapaasti. Jos et halua seurata, miksi käyttäydyt kuin hän olisi kieltänyt sinua seuraamasta? Hän voisi pakottaa sinut taivaaseen vasten tahtoasi, mutta olisitko tyytyväinen? Vaikka Jumala lausuu tuomion, se perustuu siihen tahtoon, jonka olet itse ilmaissut suhteessasi häneen. Usko ja sen pohjalta tapahtuva pelastus on lahja, jota hän tarjoaa koko ajan sinulle, mutta hän ei pakota sinua hyväksymään sitä. Valinnoilla on seurauksensa, vai ajatteletko, että kenen tahansa pitäisi voida valita mitä tahansa, ja lopputulos olisi silti sama? Olisiko se todellinen valinta?

Vierailija
1300/1854 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko Jumala pyyhkiä pois ihmisen synnit?

Voi, koska Jeesus on käsitellyt ne, ja Hän pelastaa ne jotka uskovat.