Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keskustelua kristinuskosta

Vierailija
23.07.2025 |

Harmillisesti kaikki uskontoon liittyvät keskustelut poistetaan vaikka ne olisivat hyvinkin mielenkiintoisia, mutta tempauskeskustelua lukiessani jäin pohtimaan tätä, että jos taivaaseen pääsevät vain uskossa olevat kristityt, niin eihän sinne pääse kuin kourallinen ihmisiä kun ei-uskossa olevat kristityt, muiden uskontojen edustajat, uskonnottomat, ateistit jne. joutuvat helvettiin vai?  Kuitenkin kristittyjä on kaiken kaikkiaan vähemmistö ja heistä uskossa olevia vieläkin vähemmän.  Onko taivas siis vain valiojoukolle ja muut joutuvat uuneja lämmittämään?

Kommentit (1854)

Vierailija
821/1854 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ns. "kristittyjä" nykyään kuuntelee, miten tuomitsevat ja syyllistävät milloin mitäkin vähemmistöä, omaa erinomaisuuttaan ja oikeamielisyyttään korostaen, ei sinne "taivaaseen" taida päästä kukaan. Raamatun mukaan jokainen ihminen on yhtä arvokas, joka itsensä ylentää se alennetaan, synnitön heittäköön ensimmäisen kiven, ja älä tuomitse tai sinut tuomitaan. Nykyajan "kristityt" rikkovat jok'ikistä näista säännöistä. Jos harjoitatte jotain uskontoa, yrittäkkää edes ymmärtää sen ydinsanoma, älkääkä käyttäkö uskontoanne aseena muita vastaan.

T: ateisti

Rakas ateisti, en voi puhua muiden kristittyjen puolesta, mutta sanon niin kuin itse olen asian ymmärtänyt: Jeesus ei tuominnut aviorikoksesta kiinni jäänyttä naista, mutta Hän sanoi tälle: "Mene äläkä enää syntiä tee!"

Minun tehtävä ei ole tuomita, mutta on suuri ero siinä varoitanko sinua ikuisesta kadotuksesta. Jos minun lapseni on uimassa liian syvälle, tietenkin vaikka hurjasti huutaen yritän pysäyttää hänet, koska en halua hänen hukkuvan. Sama tässä; sinä olet äärettömän arvokas ja Jumalalle rakas. En halua sinun joutuvan ikuiseen helvettiin, ja siksi kerron sinulle, että Jeesus voi sinutkin pelastaa. Mutta aina rakkaudella. Osoittaisin vain vihaa sinua kohtaan, jos en kertoisi. Rakastan sinua ja rukoilen puolestasi. 

Ja by the way, se kun sanon rakastavani sinua on totta, mutta se ei ole minun ansiotani, että voin vilpittömästi vakuuttaa rakkautta. Jeesus on vuodattanut minuun Hänen yliluonnollisen rakkautensa ja siksi en tunne minkäänlaista vihaa tai edes kiukkua sinua kohtaan, ainoastaan rakkautta ja huolta. Jumala sinua siunatkoon ja avatkoon silmäsi!

Huhhuh miten hieno, pyhä ja oikeamielinen ihmeolento sinä olet minuun syntiseen ja helvettituomion ansaitsevaan ali-ihmiseen verrattuna! Oikea Jumalan valittu pyhimys! Muista kuitenkin hengittää kaiken tuon tekopyhän itsekehun lomassa, ettet ihan pyörry sentään omasta ylivertaisuudestasi.

Vierailija
822/1854 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateisti: en ole ollenkaan hyvä enkä pyhä  vaan syntinen ihminen. Minussa ei ole mitään kiitettävää, mutta minun Jeesuksessani on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/1854 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi muistaa että ei keskittyisi vain tähän maailmaan vaan että meillä on tulevaisuus kuoleman jälkeen. Silti samaan aikaan tulisi elää seuraten Jeesuksen neuvoja. Omaa elämää ei saisi turmella ja pitäisi ajatella toisten etua.

Meillä on kyllä ohjeet kirjoitettu sydämeen. Se on ihanaa nähdä kun ihmiset auttaa toisiaan.

Tää on niin ihmisten huijausta, että olis kuoleman jälkeen jotain. 

Tämä asia kyllä selviää meille kaikille, sinullekin! Toivottavasti ei liian myöhään. 

Vierailija
824/1854 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ateisti kuulee pelkkiä tuomioita ja syytöksiä uskovaisten puheissa. Ymmärrän sen. Mutta ehkä pitäisi muutaman kerran miettiä, meidän kaikkien.

Tietysti se, että me ollaan syntisiä, daa meissä puolustusreaktion. On epämiellyttävää todeta että on tehnyt virheen, on epäonnistunut ym. Entä jos en saa anteeksi? Oikeudenmukaistahan olisi saada tuomio, mutta miten kestän sen? Eikö ole väärin että Jeesus kärsi puolestani.

Pelko estää ihmistä, mutta Raamatussa sanotaan monta kertaa, älkää pelätkö.

Vierailija
825/1854 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseni on lesbo. Hän ei tunne minkäänlaista kiinnostusta miehiin kuin vain kaverimielessä, ei ole koskaan tuntenutkaan. Jo pelkkä ajatuskin seksistä miehen kanssa kuulemma yököttää, ihan kuten minua seksi naisen kanssa. Hän haaveilee häistä, lapsista ja perhe-elämästä kuten moni muukin nuori nainen. Hän ei harrasta yhden yön juttuja vaan haluaa pysyvän parisuhteen. Miksi hän muka olisi sen syntisempi kuin saman ikäinen hetero? 

Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi jotta he yhtyisivät ja täyttäisivät maan. Se on siis jumalan tahto ei ihmisen.

Moni haluaa yhtyä mutta ei täyttää maata.

Vierailija
826/1854 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi muistaa että ei keskittyisi vain tähän maailmaan vaan että meillä on tulevaisuus kuoleman jälkeen. Silti samaan aikaan tulisi elää seuraten Jeesuksen neuvoja. Omaa elämää ei saisi turmella ja pitäisi ajatella toisten etua.

Meillä on kyllä ohjeet kirjoitettu sydämeen. Se on ihanaa nähdä kun ihmiset auttaa toisiaan.

Minä en ajattele noin. Ainakin minun sisimmässä on kaipuu elää ikuisesti. Jos ajattelen että elämä olisi vain lyhyt ja sairautta ja vaivaa täynnä oleva pyräys ilman mitään merkitystä, ei se tunnu oikealta.

Lisäksi itse olen havainnut että Raamattu on totta.

Ja järkeni sanoo kun katson ympärilleni, että tällä kaikella on suunnittelija ja luoja.

Vierailija
827/1854 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ateisti: en ole ollenkaan hyvä enkä pyhä  vaan syntinen ihminen. Minussa ei ole mitään kiitettävää, mutta minun Jeesuksessani on!

Onhan se sentään kiitettävää, että sinulla on oikealla tavalla silmät auki, ja sinä ansaitset taivaspaikkasi! Minä surkea ja syntinen lahkosi ulkopuolinen kadotettu sielu olen aivan vääränlainen, ja jos en muutu sinun kaltaiseksi oikeanlaiseksi ihmiseksi, en kelpaa jeesuksellesi, ja ansaitsen helvettituomioni. Sinä kelpaat taivaaseen, oi silmäsi avannut juuri oikeanlainen muita hienompi ihminen!

Etkö todella huomaa edes sitä, miten loukkaavaa tuollainen (muka) muiden yläpuolella leijuminen on? Naamioit syyttävän sormesi ja tuomiolauselmasi sääliverholla ja "rakkaudella". Tuot esille helvettituomioon johtavat vikani, vaikka et ole koskaan minua edes tavannut, samalla omaa erinomaisuuttasi korostaen. Sinä kelpaat jumalalle, minä en.

Minä elän hyvää ja oikeudenmukaista elämää, teen paljon vapaaehtoistyötä ja autan ihmisiä joita en edes tunne, ja ihmiset ympärilläni hyväksyvät minut sellaisena kuin olen. Minä en sinun sääliäsi kaipaa.

Vierailija
828/1854 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseni on lesbo. Hän ei tunne minkäänlaista kiinnostusta miehiin kuin vain kaverimielessä, ei ole koskaan tuntenutkaan. Jo pelkkä ajatuskin seksistä miehen kanssa kuulemma yököttää, ihan kuten minua seksi naisen kanssa. Hän haaveilee häistä, lapsista ja perhe-elämästä kuten moni muukin nuori nainen. Hän ei harrasta yhden yön juttuja vaan haluaa pysyvän parisuhteen. Miksi hän muka olisi sen syntisempi kuin saman ikäinen hetero? 

Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi jotta he yhtyisivät ja täyttäisivät maan. Se on siis jumalan tahto ei ihmisen.

Nyt mentiin sivuraiteille (ja edelleen, vanhan testamentin säännöt eivät ole enää voimassa)! Raamatun ydin on Jeesuksen ristinkuolema, jonka kautta Hän avasi meille kaikille tien taivaaseen ja Hänen yhteyteensä. 

Vierailija
829/1854 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä asia kyllä selviää meille kaikille, sinullekin! Toivottavasti ei liian myöhään. 

Montako neitsyttä on odottamassa? Eiku, mites se tässä menikään :D

Vierailija
830/1854 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se sentään kiitettävää, että sinulla on oikealla tavalla silmät auki, ja sinä ansaitset taivaspaikkasi! Minä surkea ja syntinen lahkosi ulkopuolinen kadotettu sielu olen aivan vääränlainen, ja jos en muutu sinun kaltaiseksi oikeanlaiseksi ihmiseksi, en kelpaa jeesuksellesi, ja ansaitsen helvettituomioni. Sinä kelpaat taivaaseen, oi silmäsi avannut juuri oikeanlainen muita hienompi ihminen!

Etkö todella huomaa edes sitä, miten loukkaavaa tuollainen (muka) muiden yläpuolella leijuminen on? Naamioit syyttävän sormesi ja tuomiolauselmasi sääliverholla ja "rakkaudella". Tuot esille helvettituomioon johtavat vikani, vaikka et ole koskaan minua edes tavannut, samalla omaa erinomaisuuttasi korostaen. Sinä kelpaat jumalalle, minä en.

Voi että, etkö oikein halua nyt ymmärtää, etten minä ole laisinkaan hyvä! MInä en voi mitenkään ansaita taivaspaikkaa!!! Jeesus ansaitsi sen ja minä olen ottanut hänen armonsa ja anteeksiantamuksensa vastaan. Miksi jatkat väittämistä, että olisin väittänyt olevani hienompi ihminen? Ja miksi sanot ,ette sinä kelpaa Jumalalle? Voitko nyt uskoa minua, kun sanon: minä olen paha ihminen enkä ole ansainnut Jeesuksen minulle lahjoittamaa pelastusta. Mutta samoin olet sinä paha etkä ansaitse, ja silti Hän haluaa sen sinulle antaa. Onko sinun niin kovin vaikea uskoa, että minä en ajattele leijuvani toisten yläpuolella? Jos tietäisit mitä minun elämässäni on tapahtunut ,et puhuisi noin. Ja missä kohtaa olen tuominnut sinut tai korostanut omaa erinomaisuuttani? Osoita se, please. 

Vierailija
831/1854 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme puhu nyt islamin uskosta. Neitsyet kuuluu siihen. 

Vierailija
832/1854 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä uskon kaiken mitä Raamatussa sanotaan.

Mitä Raamatussa sanotaan profeetoista, joiden profetiat eivät toteudu? Toteutuiko Chuck Misslerin Y2K -profetia?

Vastaus kumpaankin kysymykseen löytyy viestistä, johon vastasit.

Missler ei ole profeetta. Hän on itse sanonut niin. Lisäksi hän on sanonut että älkää uskoko minua vaan uskokaa mitä Raamatussa sanotaan ja koetelkaa kaikki mitä sanon.

Itse kuuntelen Koinonia housen laittamia videoita, sillä jotkut on laittanu jonnekin tekoälyllä tehtyjä videoita joihin ovat laittaneet soopaa Chuck Misslerin äänellä.

Paras opettaja tähän mennessä mitä olen kuunnellut.

Jos Misslerin Y2K ei ollut profetia, niin mikä se sitten oli? Hän teki vuosituhannen vaihteen jälkeisiä tapahtumia koskevan ennustuksen, joka sisälsi nousevan maailmanlaajuisen johtajan, joka on mahdollisesti antikristus, kirjoitti ennustuksestaan kirjan, ja oletettavasti tienasi sitä myymällä sievoisen summan.

Joko kyseessä oli vilpitön ennustus, jonka Missler koki olevan profetia antikristuksen noususta, joka ihmisten oli syytä kuulla, tai sitten kyseessä oli kyyninen hyppäys Y2K-hysterian kelkkaan ja yritys tehdä hyväuskoisten lukijoiden kustannuksella rahaa. Vai näetkö kolmannen vaihtoehdon?

Vierailija
833/1854 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki me ansaitaan helvetti. Älä kuuntele niitä "kristittyjä" jotka väittävät omilla ansioillaan pääsevänsä taivaaseen. Sellaista ei nimittäin Raamatussa opeteta.

Ja kiva että autat paljon ihmisiä, sehän on hyvä juttu.

- sivusta huutelija.

Vierailija
834/1854 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateisteille ei kelpaa minkäänlainen reaktio tai vastaus: ei kiukku, ei rakkaus, ei omasta kokemuksesta kertominen. 

Voisiko ateisti kertoa, mikä kristityn ihmiskuvassa on pielessä, kun hän ajattelee, että jokainen on arvokas ja rakastettava? Miten te sitten haluatte, että me suhtaudumme teihin? 

Vierailija
835/1854 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

itse teet elämäsi. Jumala ei tee virheitä.

Vierailija
836/1854 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt mentiin sivuraiteille (ja edelleen, vanhan testamentin säännöt eivät ole enää voimassa)! Raamatun ydin on Jeesuksen ristinkuolem

Tie on auki, mutta on oma valinta käyttääkö etsikkoaikansa.

Vierailija
837/1854 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristinuskolla on tosiaan hyvin kielteinen ihmiskäsitys kuten edellisen kommentoijankin jutuista näkee. Oikeasti on todella manipuloivaa väittää, että me kaikki ihmiset olisimme "itsekkäitä ja pahoja". Emme me ole suurimmaksi osaksi. Erikseen on jotkut hitlerit ja sarjamurhaajat yms. Me olemme ihan vain tavallisia ihmisiä, erehtyväisiä ja parhaamme yrittäviä. Emme tarvitse minkäänlaisia ristinkuolemia vaan ihan vain sen, että ymmärrämme hyväksyä itsemme ja muiden epätäydellisyyden ja pyrkiä elämässämme toimimaan kohtuudella hyvin omien voimiemme ja mahdollisuuksiemme mukaan. Siihen ei tarvita minkäänlaista uskoa yliluonnolliseen tai oman itsen ruoskimiseen tuollaisilla "itsekäs ja paha" -ajatuksilla.

Jumalan näkökulmasta kaikki ovat poikenneet pois siitä aluperäisestä Aatamista.

Vierailija
838/1854 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä uskon kaiken mitä Raamatussa sanotaan.

Mitä Raamatussa sanotaan profeetoista, joiden profetiat eivät toteudu? Toteutuiko Chuck Misslerin Y2K -profetia?

Vastaus kumpaankin kysymykseen löytyy viestistä, johon vastasit.

Missler ei ole profeetta. Hän on itse sanonut niin. Lisäksi hän on sanonut että älkää uskoko minua vaan uskokaa mitä Raamatussa sanotaan ja koetelkaa kaikki mitä sanon.

Itse kuuntelen Koinonia housen laittamia videoita, sillä jotkut on laittanu jonnekin tekoälyllä tehtyjä videoita joihin ovat laittaneet soopaa Chuck Misslerin äänellä.

Paras opettaja tähän mennessä mitä olen kuunnellut.

Jos Misslerin Y2K ei ollut profetia, niin mikä se si

En ole lukenut tuota kirjaa enkä nojaa keneenkään ihmiseen täydellisenä tietopankkina. Chuck Misslerillä on erinomaisia opetusvideoita. Ihmiset kompastelee, mutta Jumalan sana pysyy.

Onneksi ei ole ketään erehtymätöntä. Muuten saattaisimme alkaa seurata ihmistä, kkn meidän tulisi muistaa että yksin Jeesus on tie Isän kotiin.

Vierailija
839/1854 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silläkin uhalla että kuulostan myös itse ylimieliseltä, voisiko joku selittää tämän logiikan? Jos sanotaan, että kukaan meistä ei ansaitse armoa ja että se on nimenomaan Jumalan lahjaa, niin millä logiikalla asia saadaan väännettyä niin, että Jumalan armoon turvautuva muka "kokisi ansaitsevansa" tuon armon? Erityisesti, jos henkilö vielä itse nimenomaisesti sanoo ettei ansaitse.

Vierailija
840/1854 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivumennen sanoen ,mitä mieltä ne neitsyet on siitä ihannetaivaasta.