Mikä siinä on, että naiset eivät usko, jos mies epäilee naisen pettäneen?
Olen törmännyt tähän siskoni ja tuttujeni osalta, että naisten on vaikea uskoa, kun mies sanoo naisen pettäneen. Joku ei halua uskoa, kun ei ole valokuvaa ja kun en ole nähnyt itse pettämistä. Kaikkea muuta olen havainnut siitä ympäriltä.
Toisin päin heillä on paljon helpompi uskoa, että mies pettää, siihen ei tarvitse koskaan valokuvaa tai että olisi saanut itseteosta kiinni.
Haluaisin ymmärtää tätä naisten logiikkaa, koska terapeutitkin ovat naisia ja parantuminen alkaa vasta siitä, kun petetyn tunteet ja kokemukset validioimaan.
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
naiset vihaavat miehiä, ei siinä sen ihmeellisempää ole
Mitä naiset saavat tehdä? Jos jätämme ottamatta miehen pahimmillaan tapatte kadulle ,ja jos huolimmekin miesten toiveesta jonkun päätyen lopulta pettämiseen raivostutte tästäkin.
Jos uskoo kovinkin harhaisesti lähes kaikkien pettävän, niin kannattaa pysyä sinkkuna.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä olet drinkeillä tai nuotiotulien ääressä joidenkin naisten kanssa? Onko teille tavallistakin tehdä kaikenlaisia tunnustuksia puolin ja toisin pienessä sievässä?
Koska deittailen aktiivisesti ja käyn kesäisin useammilla festareilla. Keski-ikäisenä sinkkumiehenä on hauskaa, ku asuntolainasta on enää rippeet jäljellä ja jää rahaa kulutukseen. Vuorotöiden ansiosta on pitkiä vapaaputkia, ni on aikaa ajella prätkällä tapaamaan ihmisiä ympäri Suomea.
Vierailija kirjoitti:
olen lukenut että suomalaisista lapsista jopa 85% on ns. käenpoikasia
Noni. Voitkin jatkaa käsille tulemista.
Vierailija kirjoitti:
Meillä suvussa kaikki avioliitot ovat kestäneet. Ei ole eroja vanhemmilla, isovanhemmilla, sisaruksilla eikä meillä itsellekään. Ei uskottomuus ole mikään normi.
Ei uskottomuus aina johda eroon. Isäni petti äitiä hänen tietensä, ja silti he pysyivät yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tuntemista naisista useampi on pettänyt, kuin on ollut pettämättä. Naisten pettäessä siitä vaan vastustetaan aina mies, ni se ei ilmeisesti sillon edes ole oikeaa pettämistä.
Vähemmistö naisista pettää. Itse tunnen yhden naisen, joka on pettänyt, ja tunnen monta naista, itsekin olen nainen. Pettäjä toki on itse vastuussa teostaan, en ymmärrä, miten miestä siinä voisi edes vastuuttaa
Sit naiset on valehdellut sulle. Reilusti suurin osa, joiden kanssa olen pettämisestä keskustellut, on kertonut pettäneensä ainakin kerran elämänsä aikana. Nykyistä kumppania ne ei yleensä tunnusta pettäneensä.
Mulla on erilainen kokemus. Yksi ystävätär joka oli huonossa suhteessa oli kännipäissään pettänyt, enkä usko että muut ovat minulle valehdelleet koska ovat tavallisia naisia, ei mitään bilettäjiä, että tulisi kännissä jotain tehtyä, tai edes huonossa suhteessa kostoksi. Suurin osa naisia jotka tunnen, eivät ole kovin monen miehen kanssa ylipäätään harrastaneet seksiä, kuten en itsekään ole kuin kahden miehen, exän kanssa olin noin 8 vuotta, ja aviomieheni kanssa olen ollut puolet elämästäni eli 25 vuotta. Enkä koskaan pystyisi pettäään. En usko että tavalliset perheenäidit tms. pettävät koska eivät edes käy missään missä se voisi tapahtua. Varmasti se on tietyissä piireissä yleisempää. Mun suvussa ja ystävistä aika harva on edes eronnut ja irtosuhteita on erittäin vähän tai ei ollenkaan, joten kynnys lähteä jonkun vieraan miehen mukaan on hyvin korkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä suvussa kaikki avioliitot ovat kestäneet. Ei ole eroja vanhemmilla, isovanhemmilla, sisaruksilla eikä meillä itsellekään. Ei uskottomuus ole mikään normi.
Ei uskottomuus aina johda eroon. Isäni petti äitiä hänen tietensä, ja silti he pysyivät yhdessä.
Jonka takia iäkkäämpi polvi narisee syntyvyydestä ja sinkuista. Tälle polvelle ei enää kelpaa kulissit.
Mulla on erilainen kokemus. Yksi ystävätär joka oli huonossa suhteessa oli kännipäissään pettänyt
Miks huonu suhde oikeuttaa pettämisen? Miks sitä ei sillon lasketa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä olet drinkeillä tai nuotiotulien ääressä joidenkin naisten kanssa? Onko teille tavallistakin tehdä kaikenlaisia tunnustuksia puolin ja toisin pienessä sievässä?
Koska deittailen aktiivisesti ja käyn kesäisin useammilla festareilla. Keski-ikäisenä sinkkumiehenä on hauskaa, ku asuntolainasta on enää rippeet jäljellä ja jää rahaa kulutukseen. Vuorotöiden ansiosta on pitkiä vapaaputkia, ni on aikaa ajella prätkällä tapaamaan ihmisiä ympäri Suomea.
Tuo selittää paljon. Ei me normaalit ihmiset juurikaan missään festareilla käydä, itsekään en ole koskaan käynyt. Tiedän muutaman ihmisen joka on teininä käynyt jossain festareilla. Aikuisena ei kukaan. Serkku miehensä kanssa on joskus käynyt jossain keikalla. Ja yhden nuoren sinkkumiehen tunnen joka tykkää käydä keikoilla.
N50
Vierailija kirjoitti:
Mulla on erilainen kokemus. Yksi ystävätär joka oli huonossa suhteessa oli kännipäissään pettänyt
Ei oikeuta. Miehet narisee siitä miksei naiset kelpuuta ketään. Noin käy kun ottaa jonkun ihan kivan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso nyt miehiä, ja kuuntele ja nuuhki. Paljonko tulee vastaan sellaisia, joiden vuoksi heittäytyisit hekuman vietäväksi ja riskeeraisit parisuhteesi?
Niinpä.
Ihmiset pettää sellaistenkin ulkopuolisten kanssa, jotka ei ole kovin hottiksia. Siinä on yleensä kysymys jostain ihan muusta kuin siitä, että pettämiskumppani oli vain niin vastustamattoman seksikäs. Joskus pettämiskumppani on vähemmän seksikäs kuin se oma kumppani. Siinä ei ole sinänsä mitään epäuskottavaa.
Mies ehkä käyttäytyy noin, nainen harvemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olen lukenut että suomalaisista lapsista jopa 85% on ns. käenpoikasia
Noni. Voitkin jatkaa käsille tulemista.
Tuo ei pidä paikkaansa, noita höpöhöpö lukemia liikkuu jos jonkinlaisia, todennäköisesti se on maksimissaan jotain muutaman prosentin luokkaa. Lapsista yleensä näkee selkeästi kenen lapsia ovat. Nykyään kun tehdään geenitestejä todella paljon sukututkimusta varten, olisi aikamoinen sotku jos lähes kaikki olisivat jonkun muun lapsia kuin oletetun isänsä. Eihän sitä tuolla lukemalla kukaan ehtisi oman miehen kanssa edes panna koskaan, koska sitten voisi tulla vahingossa raskaaksi omalle miehelle...
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisesti pyrin aina uskomaan petettyä osapuolta.
Mutta sitten taas toisaalta lähipiirissä on todella paljon miehiä, joille ex on ennen eroa antanut kilometrin mittaisen listan syistä eroon ja mies on silti vakaasti sitä mieltä että "SILLÄ ON PAKKO OLLA JOKU TOINEN".
Välillä tuntuu, että miehet projisoi voimakkaasti, eivät itse voi kuvitellakaan että lähtisivät suhteesta ilman että seuraava on jo katsottuna valmiiksi, niin sitten luulevat että naisilla on sama. Sinkkuus on miehille hirveä olotila ja ei ymmärretä että se voi olla naisille varsin mukavaa, eikä kyse ole siitä että naisella olisi kiire päästä panemaan ristiin rastiin.
Näinpä. Mies on onneton sinkkuna, nainen onnellinen. Nainen taas voi olla todella onneton parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään oikeuta. Sanoinko niin? Ja minähän laskin. Se vaan usein on naisilla se syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo selittää paljon. Ei me normaalit ihmiset juurikaan missään festareilla käydä, itsekään en ole koskaan käynyt. Tiedän muutaman ihmisen joka on teininä käynyt jossain festareilla. Aikuisena ei kukaan. Serkku miehensä kanssa on joskus käynyt jossain keikalla. Ja yhden nuoren sinkkumiehen tunnen joka tykkää käydä kei
Normaalimpaa on käydä elämänsä aika kuin olla koko elämänsä käymättä. Etenkin täällä Etelä-Suomessa. Mullakin on kahdet isot festarit kesässä omassa kotikaupungissa ja kolmessa naapurikunnassa yhdet kussakin.
Ei miehetkään usko, kun nainen kertoo että toinen mies lääppi, ahdisteli, hyväksikäytti tai raiskasi. Miehet pitävät varsin tiiviisti toisten miesten puolia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään oikeuta. Sanoinko niin? Ja minähän laskin. Se vaan usein on naisilla se syy.
Kyllä se syy on ihan sama, ku pettävällä miehelläkin: ei vaan pysy housut jalassa.
Vierailija kirjoitti:
Siksi niitä pettämisiä varmaan heidän piireissään sattuukin. Siideriä lipittävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso nyt miehiä, ja kuuntele ja nuuhki. Paljonko tulee vastaan sellaisia, joiden vuoksi heittäytyisit hekuman vietäväksi ja riskeeraisit parisuhteesi?
Niinpä.
Se on se pieni top miesten porukka joka panee suurinta osaa naisista. Niiden miesten kanssa naiset pettävät puolisoitaan.
Suurin osa naisista on uskollisia tavallisissa parisuhteissaan.
Heittämällä voin miehenä allekirjoittaa uskovani tämän, eli 51% naisista on uskollisia.
Suomalaisessa tutkimuksessa 11% naisista oli pettänyt, 21% miehistä. Eli 89% on uskollisia.
kenen kanssa miehet pettävät?<
Sinkkujen, tietysti.
Olen törmännyt elämässäni vain yhteen naiseen (tai naisporukkaan) missä pettäminen on ollut juttu. En yksinkertaisesti ole missään tekemisissä tällaisten naisten kanssa, ja siksi sitä on vaikea uskoa. Tiedän kyllä, että sitä tapahtuu, ja olen kuullut juuri tuon naisen itsekin siitä avoimesti kertovan.
Kannattaa ymmärtää, että jos pariutuu eläinvaiston varassa, se pariutumiskumppani on todennäköisesti hyvin eläimellinen muutenkin, ja nisäkkäät eivät pääsääntöisesti ole monogamisia. Eli kun etsii kumppania, jos haluaa lojaalin puolison, tulisi priorisoida muita ominaisuuksia kuin sitä, miten hyvältä tämä tuntuu omalle pippelille esim.