Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä on, että naiset eivät usko, jos mies epäilee naisen pettäneen?

Vierailija
23.07.2025 |

Olen törmännyt tähän siskoni ja tuttujeni osalta, että naisten on vaikea uskoa, kun mies sanoo naisen pettäneen. Joku ei halua uskoa, kun ei ole valokuvaa ja kun en ole nähnyt itse pettämistä. Kaikkea muuta olen havainnut siitä ympäriltä. 

Toisin päin heillä on paljon helpompi uskoa, että mies pettää, siihen ei tarvitse koskaan valokuvaa tai että olisi saanut itseteosta kiinni.

Haluaisin ymmärtää tätä naisten logiikkaa, koska terapeutitkin ovat naisia ja parantuminen alkaa vasta siitä, kun petetyn tunteet ja kokemukset validioimaan. 

Kommentit (122)

Vierailija
21/122 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuntemista naisista useampi on pettänyt, kuin on ollut pettämättä. Naisten pettäessä siitä vaan vastustetaan aina mies, ni se ei ilmeisesti sillon edes ole oikeaa pettämistä.

Vierailija
22/122 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monen terapeutin puheilla olet käynyt tämän asian kanssa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/122 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso nyt miehiä, ja kuuntele ja nuuhki. Paljonko tulee vastaan sellaisia, joiden vuoksi heittäytyisit hekuman vietäväksi ja riskeeraisit parisuhteesi?

Niinpä.

Se on se pieni top miesten porukka joka panee suurinta osaa naisista. Niiden miesten kanssa naiset pettävät puolisoitaan.

Vierailija
24/122 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuntemista naisista useampi on pettänyt, kuin on ollut pettämättä. Naisten pettäessä siitä vaan vastustetaan aina mies, ni se ei ilmeisesti sillon edes ole oikeaa pettämistä.

Vähemmistö naisista pettää. Itse tunnen yhden naisen, joka on pettänyt, ja tunnen monta naista, itsekin olen nainen. Pettäjä toki on itse vastuussa teostaan, en ymmärrä, miten miestä siinä voisi edes vastuuttaa. 

Vierailija
25/122 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oli kyllä sekava aloitus.

Eli siis kun on kyse siitä, että mies epäilee vaimonsa pettävän, ja kertoilee siitä ympäriinsä, niin naiset eivät usko mutta miehet uskoo.

Ei kai siinä mitään outoa ole, jos ne naiset tuntee sen vaimon jota epäillään, ja vaikka tietäisivät että pettää, eivät välttämättä halua käräyttää ystäväänsä tämän miehelle. Sama juttu miehillä on, jos kaveri pettää vaimoaan, eivät kerro kaverin vaimolle. Mutta ylipäätään miehet on aina sellaisia että uskovat pahaa kenestä hyvänsä. Naiset joskus epäilee ihan kaikkia, mutta toisaalta voivat olla luonteeltaan sellaisia, etteivät halua uskoa kenestäkään pahaa.

Se mitä joku terapeutti tai muu ammattilainen uskoo, ei varmaankaan ole edes hänen asiansa sanoa potilaalle. Eihän terapeutin pidä potilaalle sanoa mitään sellaista ihmisestä jota ei edes tunne, eikä muutenkaan omia mielipiteitään kenenkään asioista. En usko että miesterapeutti/psykologi tms. olisi niin epäammattimainen, että ruokkisi potilaansa epäilyksiä puolison pettämisestä suuntaan tai toiseen, koska hän ei mitenkään voi sitä mistään varmaksi tietää. 

Vierailija
26/122 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso nyt miehiä, ja kuuntele ja nuuhki. Paljonko tulee vastaan sellaisia, joiden vuoksi heittäytyisit hekuman vietäväksi ja riskeeraisit parisuhteesi?

Niinpä.

Se on se pieni top miesten porukka joka panee suurinta osaa naisista. Niiden miesten kanssa naiset pettävät puolisoitaan.

Suurin osa naisista on uskollisia tavallisissa parisuhteissaan. 

Vierailija
27/122 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kokoinen on tämä top-miesten porukka ja mitä tarkoittaa suurinta osaa naisista?

Vierailija
28/122 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti pyrin aina uskomaan petettyä osapuolta.

Mutta sitten taas toisaalta lähipiirissä on todella paljon miehiä, joille ex on ennen eroa antanut kilometrin mittaisen listan syistä eroon ja mies on silti vakaasti sitä mieltä että "SILLÄ ON PAKKO OLLA JOKU TOINEN".

Välillä tuntuu, että miehet projisoi voimakkaasti, eivät itse voi kuvitellakaan että lähtisivät suhteesta ilman että seuraava on jo katsottuna valmiiksi, niin sitten luulevat että naisilla on sama. Sinkkuus on miehille hirveä olotila ja ei ymmärretä että se voi olla naisille varsin mukavaa, eikä kyse ole siitä että naisella olisi kiire päästä panemaan ristiin rastiin.

Vierailija
29/122 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, sille jonka mielestä aloitus oli sekava. Kyse on vaimostani. Olen vain ollut asian tiimoilta niin monen naisen kanssa juttusilla, että he järjestään epäilevät kokemaani vääräksi, myös terapeutit. 

Uskon, että muutama käytösmuutos ei tarkoita vielä mitään, mutta vaimon käytöksessä oli aivan liikaa kaikkea outoa ja uusia asioita. 

Miksi sinulle on tärkeää saada muut uskomaan, että vaimosi pettää? Eikö ainut oleellinen asia ole se, mitä sinä itse uskot?

Läheisten tarjoama henkinen tuki?

Jos oma siskoni kertoisi miesystävänsä pettäneen valitsisin automaattisesti siskoni puolen enkä kyseenalaistaisi asiaa. En tietenkään ajattelisi että minulla, tai jollain toisella, on oikeus lähteä kostamaan tai että pelkällä yhden ihmisen todistus riittää mihinkään. Hyväksyisin täysin jos siskoni haluaisi erota miehestään tai miesystävästään. Auttaisin muuttamaan yhteisestä asunnosta, tarjoaisin siskolleni välittömästi majoituksen ja olisin henkisenä tukena.

Jos kertoisin omalle siskolleni että vaimoni tai naisystävänä petti minua, niin olisi syvästi pettynyt jos siskoni vaatisi minulta todisteita. Odottaisin henkistä tukea vaikeaan tilanteeseen pelkästään sillä perusteella että näinhän on tapahtunut (koen itse että pettäminen tapahtui = se on minulle totta).

Vierailija
30/122 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutin mielipiteillä ei ole mitään väliä hoitojen suhteen. Terapeutti ei saa näyttää mielipiteitään potilaalle, ja ne mielipiteet eivät saa vaikuttaa hoitoon. 

Vierailija
31/122 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nainen ei usko, jos mies epäilee naisen pettäneen? No kai se nainen tietää onko itse pettänyt vai ei.

Vierailija
32/122 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähemmistö naisista pettää. Itse tunnen yhden naisen, joka on pettänyt, ja tunnen monta naista, itsekin olen nainen. Pettäjä toki on itse vastuussa teostaan, en ymmärrä, miten miestä siinä voisi edes vastuuttaa

Sit naiset on valehdellut sulle. Reilusti suurin osa, joiden kanssa olen pettämisestä keskustellut, on kertonut pettäneensä ainakin kerran elämänsä aikana. Nykyistä kumppania ne ei yleensä tunnusta pettäneensä. 

Vierailija
33/122 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtökohtaisesti pyrin aina uskomaan petettyä osapuolta.

Mutta sitten taas toisaalta lähipiirissä on todella paljon miehiä, joille ex on ennen eroa antanut kilometrin mittaisen listan syistä eroon ja mies on silti vakaasti sitä mieltä että "SILLÄ ON PAKKO OLLA JOKU TOINEN".

Välillä tuntuu, että miehet projisoi voimakkaasti, eivät itse voi kuvitellakaan että lähtisivät suhteesta ilman että seuraava on jo katsottuna valmiiksi, niin sitten luulevat että naisilla on sama. Sinkkuus on miehille hirveä olotila ja ei ymmärretä että se voi olla naisille varsin mukavaa, eikä kyse ole siitä että naisella olisi kiire päästä panemaan ristiin rastiin.

Miksi lähtökohtaisesti uskoisit vainoharhaista mustasukkaista puolisoa? Joka seuraa vaimonsa liikkeitä etsien niistä perusteluja epäilyilleen?

Jotkut pettävät, ja petetty voi lopettaa suhteen. Mutta tuollaiset epäilyt tuhoavat parisuhteen kyllä ihan varmasti. Eivätkä kuitenkaan estä pettämistä. 

Vierailija
34/122 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä.

Heittämällä voin miehenä allekirjoittaa uskovani tämän, eli 51% naisista on uskollisia.

Vierailija
35/122 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä uskon että mies voi epäillä vaimonsa pettäneen. Mutta se, uskonko noiden epäilysten pitävän paikkansa, riippuu niiden laadusta ja tilanteesta. Tässä ei ole mitään väliä miten päin sukupuolet on. Eräs nainen epäili jatkuvasti miehensä pettävän mutta minusta hänen epäilynsä eivät olleet uskottavia vaan kumpusivat vainoharhaisuuteen asti yltyvästä mustasukkaisuudesta.

Yleisesti jos ei kykene luottamaan puolisoonsa, on loppujen lopuksi melko vähän väliä onko omat epäilykset totta vai ei, saati sitten saako muita vedettyä mukaan uskomaan niihin. Luottamuksen rakentaminen lähtee itsestä.

Vierailija
36/122 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä keskustelet tuollaisesta asiasta useiden naisten kanssa?

Vierailija
37/122 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähemmistö naisista pettää. Itse tunnen yhden naisen, joka on pettänyt, ja tunnen monta naista, itsekin olen nainen. Pettäjä toki on itse vastuussa teostaan, en ymmärrä, miten miestä siinä voisi edes vastuuttaa

Sit naiset on valehdellut sulle. Reilusti suurin osa, joiden kanssa olen pettämisestä keskustellut, on kertonut pettäneensä ainakin kerran elämänsä aikana. Nykyistä kumppania ne ei yleensä tunnusta pettäneensä. 

Tutkimusten mukaan vähemmistö naisista on pettänyt ikinä mitään puolisoaan. Miehet pettävät useammin. Liikut huonossa seurassa. Ja olet huonosta suvusta. Mieti, äitisi, mummosi, sisaresi, tätisi. On sinulla suku. 

Vierailija
38/122 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, sille jonka mielestä aloitus oli sekava. Kyse on vaimostani. Olen vain ollut asian tiimoilta niin monen naisen kanssa juttusilla, että he järjestään epäilevät kokemaani vääräksi, myös terapeutit. 

Uskon, että muutama käytösmuutos ei tarkoita vielä mitään, mutta vaimon käytöksessä oli aivan liikaa kaikkea outoa ja uusia asioita. 

Miksi sinulle on tärkeää saada muut uskomaan, että vaimosi pettää? Eikö ainut oleellinen asia ole se, mitä sinä itse uskot?

Läheisten tarjoama henkinen tuki?

Jos oma siskoni kertoisi miesystävänsä pettäneen valitsisin automaattisesti siskoni puolen enkä kyseenalaistaisi asiaa. En tietenkään ajattelisi että minulla, tai jollain toisella, on oikeus lähteä kostamaan tai että pelkällä yhden ihmisen todistus riittää m

Harhaisen ihmisen harhojen vahvistaminen ei ole tukemista. Itse en näe mitään hyötyä siitä, että vahvistan perusteettomia epäluuloja. Missään asiassa. 

Vierailija
39/122 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaipaat niiden naisten hyväksyntää? Ja ovatko he oikeasti lytänneet epäilyksesi tyyliin "no ei se varmasti petä!" vai pohtineet ja todenneet kuten järkevät ihmiset, että "hmm, no ei tuo kertomasi välttämättä pettämistä tarkoita, kannattaa hankkia eka enemmän todisteita kuin että ihan vaan tosta vetäisit jyrkät johtopäätökset..." ja olet ottanut tuon tyrmäyksenä, kun he ei heti myötäilleet "Selvästi se pettää!! Voi sua parkaa"?

Vierailija
40/122 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä.

Heittämällä voin miehenä allekirjoittaa uskovani tämän, eli 51% naisista on uskollisia.

Ylen mukaan 89% naisista on uskollisia. Miehistä 79%.

https://yle.fi/a/74-20123359?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi