Mikä siinä on, että naiset eivät usko, jos mies epäilee naisen pettäneen?
Olen törmännyt tähän siskoni ja tuttujeni osalta, että naisten on vaikea uskoa, kun mies sanoo naisen pettäneen. Joku ei halua uskoa, kun ei ole valokuvaa ja kun en ole nähnyt itse pettämistä. Kaikkea muuta olen havainnut siitä ympäriltä.
Toisin päin heillä on paljon helpompi uskoa, että mies pettää, siihen ei tarvitse koskaan valokuvaa tai että olisi saanut itseteosta kiinni.
Haluaisin ymmärtää tätä naisten logiikkaa, koska terapeutitkin ovat naisia ja parantuminen alkaa vasta siitä, kun petetyn tunteet ja kokemukset validioimaan.
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tuntemista naisista useampi on pettänyt, kuin on ollut pettämättä. Naisten pettäessä siitä vaan vastustetaan aina mies, ni se ei ilmeisesti sillon edes ole oikeaa pettämistä.
Vähemmistö naisista pettää. Itse tunnen yhden naisen, joka on pettänyt, ja tunnen monta naista, itsekin olen nainen. Pettäjä toki on itse vastuussa teostaan, en ymmärrä, miten miestä siinä voisi edes vastuuttaa
Sit naiset on valehdellut sulle. Reilusti suurin osa, joiden kanssa olen pettämisestä keskustellut, on kertonut pettäneensä ainakin kerran elämänsä aikana. Nykyistä kumppania ne ei yleensä tunnusta pettäneensä.
Kertoo eniten sun ystäväpiiristä. En mäkään tiedä kuin kaksi, toinen oli ystävä ja toinen mieheni eksä. Naisia tunnen hyvin pitkän liudan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kyllä monesti on. Motherless comista löytyy ihan suomalaisiakin vino pino. Satunnaisesti tulee joku tuttu vastaan kuvissa tai videoissa
Yli puolet vauvan pettäjistä katosi tältä istumalta tarkistamaan löytyykö oma naama. Loput ketjun keskustelijoista ryntäsi katsomaan löytyykö kumppania sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyistä kumppania ne ei yleensä tunnusta pettäneensä.
Ja siinäkin puhuvat paskaa
Yhäkin, random mutuilu täällä ei pärjää Ylelle uskottavuudessa. Saa vain sinut näyttämään vainoharhaiselta ja syömään uskottavuuttasi entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olen lukenut että suomalaisista lapsista jopa 85% on ns. käenpoikasia
Näkeehän sen monesti jo lapsien naamasta ja muustakin ulkonäöstä. Niin kutsutulla perheen isällä ei ole osaa eikä arpaa raskauteen. Naiset nyt ottaa sen maksajan kenestä hyvänsä. Ennen pillunvuokran maksua olisi syytä tehdä dna testi
Vierailija kirjoitti:
naiset ovat kaksinaamaisia ja itsekkäitä loisia
Ei millään pahalla, mutta ukot ne ovat niin naisenkipeitä, että muna vie ja tilaisuus kyllä käytetään, jos sellainen tarjoutuu. Miehet ne pettävät, kun kuulemma biologia sen määrittää, että pitää paritella mahdollisimman monen kanssa, tai jotain sellaista yhtä aivokuollutta perustelua asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset pettää sellaistenkin ulkopuolisten kanssa, jotka ei ole kovin hottiksia. Siinä on yleensä kysymys jostain ihan muusta kuin siitä, että pettämiskumppani oli vain niin vastustamattoman seksikäs. Joskus pettämiskumppani on vähemmän seksikäs kuin se oma kumppani. Siinä ei ole sinänsä mitään epäuskottavaa.
Mies ehkä käyttäytyy noin, nainen harvemmin.
Nainen käyttäytyy tismalleen samoin. Vähän lirkutusta ja reidet on levällään. Sukupuolilla ei ole tässä mitään eroa.
Vierailija
Ei millään pahalla, mutta ukot ne ovat niin naisenkipeitä, että muna vie ja tilaisuus kyllä käytetään, jos sellainen tarjoutuu. Miehet ne pettävät, kun kuulemma biologia sen määrittää, että pitää paritella mahdollisimman monen kanssa, tai jotain sellaista yhtä aivokuollutta perustelua asiaan.
Naiset kun jäävät kotonaan ilman kullia niin sama homma.
Minulla oli nuorena pienehkö kriisi liittyen opintoihini ja siihen, että oli valmistumassa töllistämättömälle alalle. Olin useita kuukausia hyvin stressaantunut ja usein omissa ajatuksissani, kun en tiennyt miten ratkaista asia. Avopuolisoni oli täysin vakuuttunut että petän häntä koska "olen outo" vaikka puhuin hänelle asioistani.
Ei outo käytös ole aina pettämistä.
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka eivät muuta saa pettäjän tilalle pysyvät huonossa parisuhteessa. Varsinkin miehistä sen munatyomuuden oikein näkee. Eivät uskalla jättää sitä ainoaa pillua jota edes joskus muiden jäljiltä saavat.
Mulla oli seksi suhde tasa-arvoasioissa järjestötyötä tekevän mimmin kanssa. Se asu sillon asumuserossa, mut se mies usko aina, että ne palaa yhteen. Ties kyllä, että sillä mimmillä oli useampi seksisuhde niiden asumuseron aikana. No viime
Jotkut miehet aivan yhtä kauheita. Tiedän yhden joka paneskeli jokaista reitensä levittävää kaikkiin reikiin. Vaimonsa vain kiltisti kotona hoisi lapset ja huushollin. Koko pikkukylä tiesi ja todennäköisesti vaimokin
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli nuorena pienehkö kriisi liittyen opintoihini ja siihen, että oli valmistumassa töllistämättömälle alalle. Olin useita kuukausia hyvin stressaantunut ja usein omissa ajatuksissani, kun en tiennyt miten ratkaista asia. Avopuolisoni oli täysin vakuuttunut että petän häntä koska "olen outo" vaikka puhuin hänelle asioistani.
Ei outo käytös ole aina pettämistä.
Totuus on että lutkutit jokaista eteesi ojennettua kullia
Miksi kukaan mies edes selittää jollekin naiselle jonkun toisen naisen pettäneen? Eihän tämä kuulu kellekään muulle kuin sille parille, jossa pettäminen tapahtui. Ero ja vanhan unohdus, sitten pettämisen voi unohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kyllä monesti on. Motherless comista löytyy ihan suomalaisiakin vino pino. Satunnaisesti tulee joku tuttu vastaan kuvissa tai videoissa
Hyvä paikka. Niitä harvoja joissa kunnon amatöörimeno on vielä voimissaan. Itsekin ladannut tuonne muutaman salaa kuvatun.
Pettäminen on mahdollista tässä maailmassa. Siitäkin syystä vasektomia on vaivaton ja erinomainen vaihtoehto miehille hoitaa ehkäisy ja minimoida samalla tarpeettomat riskit elämässä. Naisellekin hyvä kun ei tarvitse käyttää hormonaalista ehkäisyä.
Vierailija kirjoitti:
No, sille jonka mielestä aloitus oli sekava. Kyse on vaimostani. Olen vain ollut asian tiimoilta niin monen naisen kanssa juttusilla, että he järjestään epäilevät kokemaani vääräksi, myös terapeutit.
Uskon, että muutama käytösmuutos ei tarkoita vielä mitään, mutta vaimon käytöksessä oli aivan liikaa kaikkea outoa ja uusia asioita.ei mene hyvin sinullakaan, jos ei ton vertaa luottamusta ole
AP tässä
Ne oudot jutut tapahtui yli vuosikymmenen aikana ensin vähemmän ja sitten enemmän. Uskoin pitkään vaimon puheita ja selityksiä. Kaikki oikeastaan alkoi ensin siitä, että vaimo ei oikein halunnut mitään sängyssä ja olin liian vaativa. Vaimon pikkujoulujen jälkeen, Minulle puhkesi kondylooma 15v poissaolon jälkeen ja vaimon mielestä se oli pelkkää hiivaa, vaimo alkoi rajoittaa seksiä yhä enemmän, seksistä tuli tylsää ja se oli yhden tai kahden asennon seksiä, yhtäkkiä tuli suihinottojakso, joka loppui tyystin 7vuodeksi, vaimo rajoitti läheisyyttä, sitten alkoi lenkkeille, käydä kuntosalilla ja laihdutti.Samaan aikaan alkoi puhe haluttomuudesta, vaimon menot lisääntyivät ja alkoholi alkoi maistua tapahtumissa, yhteiset ravintolaillalliset jäivät, kun vaimoa ei kiinnostanut, poistin vaimon puhelimesta sovelluksen joka tarjosi miehiä xkm etäisyydellä hänestä. Sitten yhtäkkiä, kokeili kynsiä selkääni, seksiä öljyn kanssa, sänkyyn tuli uusia asentoja naisporukan viihdeviikonlopun jälkeen, kun kysyin mitä olivat tehneet, minut haukuttiin sairaanloisen mustasukkaiseksi, mä en omista häntä, mulle ei kuulu mitä hän tekee. Halusi kuitenkin tietää tarkasti mitä mä teen, liittyi eri somekanaviin, aluksi vaimo merkinnällä joka poistui myöhemmin, ei halunnut pitää enää kädestä kaupungilla, Someen tuli outo miesseuraaja, josta vaimo valehteli usean otteeseen, naisporukan viihdeviikonloppujen jälkeen oli aina villi ja täysin estoton pari viikkoa, joka loppui aina hänen itkuun. Syy itkuun oli aina eri, luultavasti valehteli syyn vaikka sama toistui useana vuonna. Kertoi, että tykkää flirttailla, sanoi ettei ole flirttaillut kenellekään, sanoi, että tykkää katsoa miehiä silmiin, minkä kielsi taas myöhemmin, alkoi käydä kahviloissa ja kävelylenkeillä, alkoi istua vessassa puhelimen kanssa, kirjastosta tuli uusi harrastus, puhelimesta tuli aarre, puhelin meni suihkuunkin mukaan, työajat piteni, puhelimessa oli Tinder, seksiä oli vähän ja mulle tuli välillä outoja pissatulehduksia, jotka joskus haisi tosi pahalta, seksi muuttui nopeasti nyt lusikassa, vaimo halusi riidellä kaikesta, syytti minua kaikesta, alkoi mennä nukkumaan eri aikaan, unikeosta tuli yökyöpeli, kertoi kuinka en voi mitään sille kuinka miehet ihastuu häneen. Kai hän saa jutella miesten kanssa, ei se voi olla pois minulta(oli se, koska ei jutellut minulle), oli kotona, mutta poissaoleva, paljon kännykällä, ei kuullut enää edes lapsia, tuntui esiintyvän sinkkuna kuin minua ei olisi, suuttui pyykinpesusta ja alkoi pestä itse pyykin, siivoushullu muuttui epäsiistiksi, osti uusia vaatteita, käytti rahaa paljon, hoiti kauneuttaan entistä enemmän, vertasi minua toisiin miehiin, ymmärsin hänen saaneen alastonkuvia, kommentin perusteella, jonka hän lipsautti.Otti paljon selfietä ja pelästyi jos huomasin sen. Suihkuun ja saunaan alkoi mennä yksin. Opasti poikamme käyttämään kondomia, ettei tule tauteja (äänen sävyssä oli kokemuksen ääni). Kun ehdotin mökkilomaa, hän sanoi ettei halua lähteä sinne mun panopuuksi, kun suhde ei ole kunnossa. Kun ehdotin monta kertaa pariterapiaa, hän ihmetteli miksi, hänellä on kaikki hyvin. Kun lopulta syytin pettämisestä, kysyi ekana onko valokuvaa, jota minulla ei ollut, sen jälkeen kielsi kaiken. Kuitenkin syyttelyn jälkeen alkoi seksikimara, seksiä melkein joka päivä ja se oli parempaan kuin koskaan aikaisemmin 26 vuoden aikana, vaimo oli oppinut liikuttamaan lantiota, oli oppinut suutelemaan, halusi suuseksiä, halusi jutella seksistä vaikka se oli ollut kielletty puheenaihe 26vuotta. Kyselin menneistä oudoista tapahtumista, sain vain valheita vastauksiksi.
Jatkuu
Tarinat vaihtelivat kerta toisensa jälkeen. Vaikka ensin oli kertonut jostain miehistä, sitten niitä ei ollut. Valheita oli niin paljon, että en halunnut kysellä enää. Kun kerroin vaimolle, että tajusin että hänen puhelimessa oli ollut Tinder, olin tajunnut vasta myöhemmin, että se oli Tinder,on logo, jota peitteli kädellään puhelimen näytöllä. Väitti ettei tiedä siitäkään mitään, hakkui mut mielisairaaksi, kuinka kuvittelen kaikkea, mutta tarjosi seksiä viikon ajan joka päivä. Kun sanoin, etten luota häneen enää, vaimo sanoi että älä rupea kostamaan. Puhui minulle kostamisesta kolmesti tuon vuoden aikana ja seuraavana vuonna ihmetteli miksi olisi sanonut mitään tuollaista, kun mitään pettämistä ei ole tapahtunut.
Ehkä vaan olen ylireagoinut, ja mitään parisuhdekriisiä ei ole ollut. Tähän yksi terapeutti sitten totesi, että olet varmaan kuvitellut asioita. Lopetin siellä käynnin tuon kommentin jälkeen. Olen nyt eronnut
Vierailija kirjoitti:
Jatkuu
Tarinat vaihtelivat kerta toisensa jälkeen. Vaikka ensin oli kertonut jostain miehistä, sitten niitä ei ollut. Valheita oli niin paljon, että en halunnut kysellä enää. Kun kerroin vaimolle, että tajusin että hänen puhelimessa oli ollut Tinder, olin tajunnut vasta myöhemmin, että se oli Tinder,on logo, jota peitteli kädellään puhelimen näytöllä. Väitti ettei tiedä siitäkään mitään, hakkui mut mielisairaaksi, kuinka kuvittelen kaikkea, mutta tarjosi seksiä viikon ajan joka päivä. Kun sanoin, etten luota häneen enää, vaimo sanoi että älä rupea kostamaan. Puhui minulle kostamisesta kolmesti tuon vuoden aikana ja seuraavana vuonna ihmetteli miksi olisi sanonut mitään tuollaista, kun mitään pettämistä ei ole tapahtunut.
Ehkä vaan olen ylireagoinut, ja mitään parisuhdekriisiä ei ole ollut. Tähän yksi terapeutti sitten totesi, että olet varmaan kuvitellut asioita. Lopetin siellä käynnin tuon kommentin jälkeen
Hyvä että erosit lortosta suhteellisen ajoissa.
Meidän taloudessa ei olisi käynyt niin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli puolet vauvan pettäjistä katosi tältä istumalta tarkistamaan löytyykö oma naama. Loput ketjun keskustelijoista ryntäsi katsomaan löytyykö kumppania sieltä.
hyi v..tu et on sairas sivusto täynnä vinksahtaneita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Pettäminen on mahdollista tässä maailmassa. Siitäkin syystä vasektomia on vaivaton ja erinomainen vaihtoehto miehille hoitaa ehkäisy ja minimoida samalla tarpeettomat riskit elämässä. Naisellekin hyvä kun ei tarvitse käyttää hormonaalista ehkäisyä.
No eikä ole.
Tiedän parikin tapausta joista tuli todella kummallisia käytökseltään sen jälkeen. Eikä muutenkaan ole riskitön operaatio.
Ja siinäkin puhuvat paskaa